Halo: The Master Chief Collection | PC
Do redakcji. Napiszcie coś bliżej o wydawaniu tej gry we fragmentach że nie dostaniemy wszystkich części gry na raz tylko będą cykać po kawałku do końca 2020. Tak jest to opisane w sklepie microsoftu.
Stare gry, ograne nie raz ale czekam na ten pakiet jak na jakiegoś exa od SONY czy killera AAA. Niepokoi jedynie częściowa dystrybucja jak w przypadku Hitmana.
Niezbyt trafne porównanie z Hitmanem. Tutaj mamy jednak do czynienia z różnymi częściami całej serii, a nie różnymi epizodami jednej gry.
No i jednak każda z tych części trzeba odświeżyć i zoptymalizować wiec dobrze że w czasie ogrywania jednej z części oni będą pracować nad kolejną.
Mar3k - wiadomo, PC dostaną reach czyli przy odst najlepszą część 3 grudnia, pozostałe są dostępne w remasterze na xbox x. Jak chcesz na PC to do końca 2020 dostaniesz całość.
9 letnia gra a hype większy niż przy wielu nowych grach AAA :) Na Steamku super liczby, EA i MS już wiedzą co tracili przez lata.
Niestety MS leci w kulki z PC od dawna, Reach na XOX oczywiście z HDR i wyższą rozdzielczością tekstur niż wersja PC 4K :) jak faka dla PC to od razu z grubego pacla :) Żeby wersja na XOX była lepsza od PCtowej to tylko MS tak potrafi. Co do samej gry jak ktoś nie myśli o HDR czy lepszej grafice to na PC ma M+K :) niemniej jakby kupił a nie miał w gamepassie to bym z miejsca zrobił refunda za taką politykę. Co do samej gry wprowadzenie do uniwersum Halo i jedna z najlepszych odsłon !
Sprawdziłem i dokładnie porównałem obie wersje z PC i XBOXA X i niestety jestem tak mocno rozczarowany tym co dostała MCC na PC że aż brak słów. Jednak PCtowi gracze którzy szturmem ruszyli po Halo (150K na steam grających i tyle samo jak nie więcej na MS GP) po prostu zostali bezczelnie złupieni. Niestety pewnie nawet o tym nie wiedzą więc napiszę:
- wersja na XOX X ma zawarte już wszystkie części Halo Reach, Halo 1 AV, Halo 2 AV, Halo 3, Halo 3 ODST, Halo 4 (gdzie wersja PC na ten moment ma tylko Reach pozostałe do końca 2020 wcześniej MCC bez Reach i ODST)
- wersja na XOX X ma wyższe parametry graficzne + HDR co jest absolutnie innym doznaniem graficznym
- wersja na XOX X ma połączoną bazę z Halo Channel z wieloma filmami wprowadzającymi filmami do baz danych, serialami, po prostu całe halo universe w zasięgu jest to połączone i wbudowane hybrydowo w grę, jak znajdujemy jakiś terminal to mamy audio czasem fajne filmy. Dodatkowo są filmy i aktorskie i animowane fajnie nawiązujące do wydarzeń przed i po danej misji czy kampanii)
- wersja na XOX X ma połączenie z Halo 5 tworząc całość
i teraz to najlepsze wersja na XOX X w całości kompletna z częścią 5 i Halo Channel jest w GP, czyli mamy całość na 50 godzin grania i z 100 godzin oglądania, za niecałe 100 PLN bez GP. Wersja na steam / MS całkowicie odarta z całości kosztuje prawie 140.
Aby było śmiesznej do XBOX X można podłączyć K + M i grać w serię tak zamiast na padzie. No brawo MS za takie podejście do PC. Najbardziej jednak bolą te zblurowane tekstury które są bardziej ostre na wersji konsolowej.
Na ten moment nie polecam kupować tego na PC !
Jako kolejny niemiły bonus - wersja PC Halo Reach nie ma splitscreena :/ A tego miała nawet premierówka na X360. Niemniej za te 142 zł. za (prawie) komplet, to nawet się nie zastanawiałem, tym bardziej, że mój X360 od dawna zepsuty, dogorywa gdzieś na strychu, a w pierwsze Halo i ODST nigdy nie grałem. Większość mankamentów, które wymieniasz Alex, dla mnie nie ma znaczenia, choć jak ktoś ma i PC i Xbox One (zwłaszcza w wersji X) no to nawet nie ma co rozważać wersji PC. To, że komplet będzie dopiero na koniec 2020 wiedziałem od początku, więc też zero problemu. Nie potrafię jedynie pojąć braku HDR i tekstur 4K w wersji PC- jakieś techniczne przeszkody?
Tak czy siak, ja dziś wracam do tego uniwersum :).
Ja i tak kupie bo wszystkie wyżej wymienione przez Ciebie rzeczy mało mnie interesują :)
Jestem zainteresowany tym uniwersum na tyle by pograć, ale ogladać mi sie juz nie będzie chciało, dodatkowo nie zwracam uwagi na grafikę ;)
Myslę, że sporo ludzi tak myśli, stąd wyniki sprzedaży, a ja nie bede sie czuł złupiony
Gra się w to bardzo dobrze, o poście Alexa zapomniałem po 10 minutach, wciągnięty w wir wydarzeń - Halo to jednak klasa sama w sobie :). Dodam, że optymalizacja na PC jest tip-top - mój laptop to średniak, ale 60 klatek jest non -stop, myślę że nawet na jakichś kalkulatorach się pogra bez problemu. Fakt, że gra jest już mocno leciwa, ale (co mnie zaskoczyło!) całkiem nieźle zniosła upływ czasu, jest przyjemna dla oka (chociaż, oczywiście do najnowszych produkcji nie ma startu). Dla miłośników space-opery pozycja obowiązkowa, a strzelanie to bajka :). Uczciwie jednak ostrzegam uczulonych na patos - tutaj nic się nie zmieniło, jak ktoś nie pokochał wersji konsolowych, to teraz też nie pokocha, a w Reach tego patosu i tak jest najmniej ;-).
ps. Spolszczone jest tylko menu i to jest największa wtopa Małomiękkiego - 9 lat minęło i nadal się nie dało zrobić polonizacji? Wstyd :/.
Ja dopiero przed chwilą pobrałem, nie miałem niestety okazji pograć wczoraj i dziś też się nie uda. Ale od piątku zaczynam i coś czuję, że długo nie odkleję się od swojego laptopa. Szkoda jedynie że dość długo będę musiał poczekać na ODST, bo to drugie na co najbardziej czekam.
Witam Wszystkich! Mam takie pytanko do kolegów. Mam PC-ta, a słyszałem że Halo to podobno dobra Gierka. Opłaca mi się zainwestować w ten pakiet? Chodzi mi głównie o tryb fabularny, czy dla historii opłaca mi się zakupić paczkę. No i czy będę wiedział o co chodzi bo mój angielski jest na poziomie "zobacz w słowniku to się dowiesz" ale nie jest tragicznie - dam rade zakumać o co chodzi? Lubię takie scenerie jak na screenach oglądałem i od razu kojarzy mi się Mass Effect. Dodam że w ogóle nie gram w sieci. Jakby ktoś mi pomógł w decyzji bo za tę cenę to by się opłacało postrzelać i pooglądać widoki. Pozdrawiam
Kwestia gustu, ale jak mówisz że z angielskim słabo to nie polecam, bo nie ma napisów.
Jedynie czwarta odsłona w paczce będzie po polsku. Jeżeli słabo u Ciebie z angielskim, nie masz co ruszać. No chyba, że nie zależy Ci na fabule. Z tego co sam przez lata grania w Halo zauważyłem, to dosyć język angielski w tej serii jest dosyć skomplikowany (albo to mój poziom jest niewystarczający). Zawsze możesz zabrać się za serię strategii w tym uniwersum (Halo Wars 1 i 2), one są po polsku.
Jeżeli to jest najlepsza gra z serii, a często słyszałem takie opinie, to nie mam zamiaru zapoznawać się z resztą tych gier.
Przeszedłem Reach. Po legendarnym Halo spodziewałem się czegoś więcej niż tylko dobrej gry z licznymi wadami. Z plusów:
-grafika która ma po prostu dobry styl i najprawdopodobniej będzie wyglądała znośnie przez następne lata
-klimat
-fabuła jak na strzelankę
-ilość i różnorodność uzbrojenia
-mapy umożliwiające zazwyczaj opcje flankowania
-AI przeciwników
Z minusów:
-AI sojuszników, serio jedno z najgorszych jakie spotkałem, seria COD ma już bardziej naturalnych kompanów. Szczególnie jeśli chodzi o prowadzenie pojazdów, dajcie Kate poprowadzić to możecie się pośmiać ze stereotypów. Marines są użyteczni do podbierania im broni, z kolei Spartanie są nieśmiertelni. W ostatniej misji Emily zabił z kolby tego dużego z granatnikiem.
-słaby feeling strzelania, bronie po prostu nie mają mocy, czułem się jakbym strzelał kapiszonami
-mimo wielu dostępnych broni użytecznych było może z 5, pistolet na zielone gluty plus miotacz ołówków wygrywa w każdej sytuacji
-fabuła jest nie przystępna dla osób które nie miały styczności z serią. Widać że było to zrobione jako wyjaśnienie dla weteranów serii, a nie tak jak sugeruje MS jako dobry początek na zapoznanie się z Halo. Gdyby nie to ze miałem jakąś tam wiedzę na temat Covenantu, Rach, Spartan czy AI, to wziąłbym wszystkie wydarzenia dziejące się w trakcie gry za tanią wizję sf. Nie ma wyjaśnionych powodów wojny, kto jest kim, dlaczego ludzie obskakują wpierdziel, nic. grze przydałyby się jakieś porozrzucane dzienniczki czy coś. Zazwyczaj nie jestem fanem tego typu rozwiązań, ale przy okazji remasteru mogliby coś takiego dodać
-gra próbuje w tani sposób wywrzeć wrażenie
spoiler start
Super Carier pojawia się po to żeby zniszczyć jeden statek i umożliwić poświecenie się Jeorga/Georga czy jak mu tam było. Kate potrafi stać w otwartym polu przyjmując na siebie ostrzał z moździerzy, ale w cutscence umiera po jednym strzale z miotacza ołówków. Tak po za tym to postacie umierają w kolejności ich potencjału, w połowie gry zostają same drewna
spoiler stop
-super skafander z przyszłości a jego możliwości kończą się na przyjęciu dużej ilości obrażeń (za wyjątkiem granatów). Sprint na 10 metrów, dostępne "moce" są słabe. Niewidzialność jest najgorszą umiejką jaką widziałem, dwie odmiany tarcz są średnie, jetpack przydatny w jednej misji, hologramu nie używałem. Być może korzystałbym z tych zdolności gdyby nie to ze nadpisują sprint, co jest zupełnie niezrozumiałe.
-prowadzenie pojazdów myszką. Czemu!?
-brak napisów. Serio, jak można?
-system checkpointów. Przez kilkadziesiat minut męczyłem się żeby pokonać około 10 otarczowanych ufoli plus kilkunastu tych mniejszych i nie miałem żadnego chceckpointa. Pokonałem ich dostałem zapis, przeszedlem 50 metrów dalej na schody i dostałem kolejny zapis, spotkałem jakieś randomowe ufoki i jeszcze jeden zapis.
Ogólnie rozpisałem się nad wadami ale polecam dla fabuły i klimatu, za 30 złotych się opłaca.
HALO to nie tylko GRA.
HALO TO UNIVERSUM
Polecam stronę halo.fandom.com/wiki/Halo_Alpha
między innymi - Halo to:
Filmy:
Halo
Halo 4: Forward Unto Dawn
Category:Halo Legends
Halo: Combat
Halo: Faith
Halo: Last One Standing
Halo: The Fall of Reach Animated Series
Halo: Landfall
Operation Chastity
The Babysitter
The Life
Książki (Nowele, Opowiadania, Antologie...)
Halo: The Fall of Reach
Halo: The Flood
Halo: First Strike
Halo: Ghosts of Onyx
Kilo-Five trilogy
Halo: Glasslands
Halo: The Thursday War
Halo: Mortal Dictata
The Forerunner Saga
Halo: Cryptum
Halo: Primordium
Halo: Silentium
Grey Team Series
Halo: The Cole Protocol
Halo: Envoy
Veta Lopis Series
Halo: Last Light
Halo: Retribution
Alpha-Nine Series
Halo: New Blood
Halo: Bad Blood
Anthologies
Halo: Evolutions - Essential Tales of the Halo Universe
Halo: Fractures - Extraordinary Tales from the Halo Canon
Standalone Novels
Halo: Broken Circle
Halo: Hunters in the Dark
Halo: Saint's Testimony
Halo: Shadow of Intent
Halo: Smoke and Shadow
Halo: Contact Harvest
Halo: Legacy of Onyx
Halo: Silent Storm - A Master Chief Story
Halo: Battle Born
Comic Books
Halo Graphic Novel
Halo: Uprising
Halo: Helljumper
Halo: Blood Line
Halo Wars: Genesis
Halo: The Fall of Reach
Halo: Initiation
Halo: Escalation
Halo: Tales from Slipspace
Halo: Rise of Atriox
Halo: Collateral Damage
Oraz GRY.
Mam pytanie do graczy, którzy używają słuchawek bezprzewodowych. Czy macie dźwięk w grze? Nie wiem w czym przyczyna, bo już kombinowałem z ustawieniami i wszystkim co się tylko dało i efekt jest taki że dźwięku na słuchawkach bezprzewodowo nie mam. Jest tylko w tym najgłówniejszym menu, natomiast po wybraniu czegoś jest tylko trzask i głucha cisza. Po wyłączeniu i włączeniu słuchawek znowu jest tylko trzask i głucha cisza. Natomiast dźwięk na głośnikach w laptopie jest normalnie i tak samo gdy podłączę słuchawki do ładowania na USB (wtedy działają jako przewodowe). Nie wiem gdzie jest zgrzyt, bo całą masę innych gier które również grałem bezprzewodowo chodziły bez zarzutu.
Ktoś z Was też ma/miał taki problem? Słuchawki łączą się przez BT, model Creative Sound Blaster Jam.
Dobra, pogrzebałem trochę na zagranicznych forach i okazało się że nie tylko ja miałem taki problem. Główna przyczyna leży w mikrofonie pod warunkiem że słuchawki je posiadają. Upraszczając to trzeba pobawić się się w ustawieniach systemowych słuchawek i wyłączać właśnie wszystko co odpowiada za mikrofon. Do gry dla pojedynczego gracza nie ma to znaczenia, ale już do gry sieciowej może to być przeszkoda. Mam nadzieję, że to naprawią.
Gdyby ktoś miał podobny problem jak ja, to chętnie pomogę.
Kupić Xboxa
Halo Reach
Dosyć krótka ale przyjemna strzelanka, fabuła także niezła choć ja mam zerową wiedzę na temat uniwersum i musiałem trochę załapać mniej więcej o co chodzi. Czekam na kolejne części pakietu
Myślałem że w końcu poznam trochę lepiej tą serię ale niestety zawiodłem się. Najbardziej boli mnie ta drewniana grafika oraz brak napisów (nawet angielskich nie dali w całości tylko czasami są). Dialogi podczas misji są strasznie ciche musiałem prawie wszystko ściszyć do zera żeby tylko coś tam rozumień, nawet grając na słuchawkach. Dobrze że grę mam w gamepassie inaczej pewnie dał bym refunda.
Zerknijcie na Screen
Gra odpalona na
MacBook Pro z 2016
Windows 10 bootcamp
Hdmi do Samsunga 55”
Xbox Beta app
Xbox game pass
Pad z Ps4 Pro :-)
Gierka śmiga nie najgorzej jednak widać lekki lag w TV w porównaniu do laptopa ale wystarczy laptopa zamknąć albo obrócić i wtedy cieszyć się gra na TV i nie czuć laga obsługując pada.
Nie bede tak raczej grac, odpaliłem to jedynie z ciekawości czy były exclusiv z Xboxa mozna by odpalić na MacBook na Windows bootcamp, do tego po Hdmi z TV i z padem z Ps4 ..jak widać mozna hehe co znaczy ze inne gry z Xbox pass tez pójdą.
Ps zeby MacBook / Windows obsłużył pada z PS4 przez Bluetooth potrzeba kolejny program np DS4
Szczerze najbardziej czekałem na Combat evolved i się doczekałem. pod "TAB" można przełączać się pomiędzy starymi i nowymi teksturami. Czuje się jak bym wrócił do domu po 20 latach.... i w poważaniu mam, że Doom wychodzi niedługo... ja będę cisną w HALO
Sam właśnie zauważyłem że można na TAB przełączać i jestem pod wrażeniem że gra mimo iż wiekowa potrafi wyglądać ładnie. I oczywiście miodny gameplay.
Właśnie takie odświeżone wersje uwielbiam. Że w jednej grze można pograć w oryginalnej jak i nowej grafice. Tak samo jest min. innymi w odnowionym D3D i takie to ja rozumiem. Ale to w końcu żadna nowość, bo ten kto grał na X360 ten wie że nie ma lipy.
Nie ma języka PL w Halo reach? kupiłem wczoraj master chief na steamie i w opcjach mimo ustawiania mowy lub napisów na polski nie ma ani napisów ani mowy, wszystko po angielsku
I to jest wprowadzanie w błąd, bo ludzie patrzą i są niby napisy PL, a potem zdziwienie, że to menu i chyba czwarta część. Ciekawe ile osób się wkurzyło w Polsce, gdy się okazało, że jedna tylko gra po polsku :D
Halo: Reach To Dla Mnie Gra Roku 2010,
Halo: Combat Evolved To Dla Mnie Gra Roku 2001,
Halo 2 To Dla Mnie Gra Roku 2004,
Halo 3 Zwolniło Tempo Ale Jest Fajne,
Halo 3: ODST Jest Dla Mnie Bardzo Fajną Grą,
Halo 4 To Jest Zajebioza
Dla Mnie Halo 2 To Najlepsza Gra, Choć Że Zakończenie
To Cliffhanger Ale Wybaczam Twórcą Bo Były
Problemy Podczas Produkcji
I nareszcie się doczekałem, właśnie jestem po krótkiej sesji i jakie to jest dobre to głowa mała. Halo 3 ODST jest genialnym dodatkiem, który wkłada nas w skórę zwykłego żołnierza. Klimat nocnego miasta wylewa się z ekranu hektolitrami, a możliwości przejścia każdego etapu są nieskończone i bardzo fajna grafika. I na dodatek jest bardzo tania jak na tak świetny tytuł.
Pamiętam jak zapowiedzieli to cudo na X360, bo właśnie dla tej gry wtedy po raz kolejny kupiłem maszynkę Microsoftu. Zresztą przed tym jak zapowiedzieli to na PC to już kilka razy kupowałem Xbox One z całą kolekcją, bo chciałem ponownie wsiąknąć ale jakoś się opamiętywałem.
Teraz już tylko czekać na Halo 4, które było zupełnie nową jakością i wyciskało siódme poty z X360.
Czekam w sumie na mój preorder Xboxa by nadrobić właśnie ODST. To była jedyna część w której nie przeszedłem! Swoją drogą bardzo chciałbym zobaczyć Halo 3 anniversary, bo graficznie nawet na x360 nie zachwycała. Za to 4ka, jak to w ogóle możliwe, że takie coś ruszyło no x360
Fajna kolekcja, przeszedłem ciurkiem od halo Reach do halo 3 chronologicznie i cóż mogę rzec: wszystkie części są bardzo spójne, mamy co część te same bronie, przeciwników i kilka nowych. Mimo, że wszystko jest podobne to świetne AI wrogów i często otwarta struktura misji nie pozwala się nudzić. Ciężko powiedzieć, która część jest najlepsza bo wszystkie mają podobny poziom aczkolwiek halo 2 prosperował na coś dużego, po czym w halo 3 przystopował (widocznie w halo 2 przesadzili z budżetem). Fabularnie dziwne było halo 3 bo co chwilę ktoś nam pomagał żeby pokonać jedną rasę po czym zdradzał, potem następna rasa nam pomagała, po czym zdradziła na tej samej zasadzie lol ostatni etap gry jakiś niedorobiony się wydaje i końcowa eksplozja też mało satysfakcjonująca. Najgorzej, że gry nie są spolszczone oprócz głównego menu, wyszedł taki kogiel mogiel. Halo Reach nie jest jakiś świetny, choć posiada największą bazę wrogów i broni z trylogii, natomiast jest bardzo krótkie. Grafika już stara i słaba, ale bardzo wolno starzejąca się, dla mnie jest ok w każdej części. Ogólnie polecam, gameplay dobry.
Bardzo dobra seria, choć trochę nie rozumiem fenomenu (który cóż, jest obecny raczej tylko w USA). Może to przez to, że z serią zapoznałem się dopiero niedawno, a lata jej świetności minęły, do tego rewolucją była na konsolach, nie PC.
Jednakże:
Halo Reach - bardzo bardzo dobry gameplay, graficznie dalej wygląda nieźle. Po prostu bardzo dobra strzelanka (8.5/10)
Halo CE - znowu, bardzo dobra strzelanka, choć biblioteka, to... naprawdę zły poziom, z 5x skopiowane dokładnie te same lokacje. Pierwsza połowa to geniusz, ale druga no już gorzej (8/10)
Halo 2 - niby rozwinięcie tego, co było w jedynce, ale... gra wydała mi się jakaś taka... nijaka. Muzyka całkiem mi nie pasowała do gry, gra momentami była niedokończona, bo MS chciał to jak najszybciej wydać, wciąż fajna gra, ale... Czegoś mi tu brakowało (7.5)
Halo 3 - Dla mnie najlepsza odsłona, najlepszy gameplay, najlepsi przeciwnicy, najlepsze etapy, jedyna odsłona, której fenomen rozumiem (9/10)
Halo 3 ODST - no, taki tam robiony po taniości dodatek do 3, fajne, ale bez rewelacji, ciągłe powroty do tego samego miejsca niezbyt mi się podobały (7.5/10)
Halo 4 - Wiele się nasłuchałem, jak to 343 nie potrafi w Halo... no i zawiodłem się, bo Halo 4 jest naprawdę dobre. Choć od początku widać, że tej odsłony nie robili twórcy poprzedników (8/10)
Liczę na Halo 5 na PC i czekam na Infinite.
Już tłumaczę fenomen ;)
Gameplay
To jak się poruszamy nie ma wpływu na celność przez co promowane jest bycie w ciągłym ruchu. W większości innych gier FPP z ostatnich lat, ukrywamy się za kartonami (zmieniło się to trochę w Halo tworzonych przez 343 za co niektórzy hejtują ale i tak gra ciągle promuje bycie w ruchu). W innych strzelankach, szczególnie w takich militarnych wszyscy przeciwnicy zachowują się tak samo, broń również działa podobnie a tutaj musimy myśleć bardziej taktycznie i też odpowiednio dobierać broń do wroga i zmieniać ją co również zmusza nas do ruchu (limit broni) jeśli walczymy z przeciwnikami wyposażonymi w tarczę najlepiej mieć jakąś broń obcych która pozwala ją ściągnąć plus coś do dobicia, granaty standardowe są dobre na większe grupy słabszych wrogów natomiast plazmowe na tych wyposażonych w pancerz itd.., jedni walą z dystansu a inni szarżują , jeszcze inni latają, pukawki podobnie jak w Doom każda jest inna, nie ma raczej gorszych i lepszych broni wszystko zależy od aktualnej sytuacji na mapie plus pojazdy jeszcze bardziej urozmaicają gameplay, ze wszystkiego musimy się nauczyć odpowiednio korzystać. Rozgrywka nabiera jeszcze większej wartości jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że SI przeciwników (na wyższych poziomach trudności) jest rewelacyjne (zależy od rodzaju, bo część typowe mięso armatnie).
Halo to był taki Doom, jeśli chodzi o gameplay tylko z pojazdami, rozległymi mapami, pojazdami, dobrą fabułą. Oprócz tego gra idealnie była dostosowana pod pada. No i jeszcze multiplayer, rewelacja.
Trochę możesz inaczej patrzeć na te gry, bo wychodziły one w czasach pierwszego Xboxa i Xbox360. No ale to pierwsze gry które wprowadziły takie rzeczy jak np. granaty nie jako osobna broń, regenerujące się zdrowie, limit 2 broni zmieniany przyciskiem. No i mapy też takie otwarte przestrzenie w strzelankach FPS nie występowały w ogóle, Operation Flashpoint oferowało to może kilka miesięcy przed Halo ale to trochę inna gra.
No i jeszcze poziom trundności, jeśli grałeś na myszce myślę, że Halo jest łatwiejsze przez co gra może dużo tracić. Na padzie Halo na Easy czy Medium to zupełnie inna gra i zabawa zaczyna się Heroic. Nawet SI przeciwników na niższych poziomach trudności jest gorsze swoją drogą.
Halo 3 ODST - no, taki tam robiony po taniości dodatek do 3
Czy ja wiem czy po taniości? Właśnie to było pierwsze Halo, które umożliwiło wcielenie się w zwykłego żołnierza i zobaczenie wszystkiego z zupełnie innej strony zamiast z oczu bohatera. Miasto nocą jest niesamowicie klimatyczne i dające możliwości obierania najróżniejszych taktyk. A do tego oczywiście możliwość zobaczenia drużynowej sieczki za dnia w tzw. wspomnieniach żołnierza. Po taniości bym tego nie nazwał i nie ukrywam, że dużo bardziej mi się podobał ten dodatek od trójki.
Seria HALO jest ok, ale jej fenomen wynika raczej głównie z powodu, że długo była exem pod Xbox.
Na mnie dużo większe wrażenie niż seria HALO zrobiła większość z tych gier z widokiem FPP, gdzie idzie strzelać:
Wolfenstein 3d 1992, Doom 1993, Doom II 1994, Heretic 1994, System Shock 1994, Duke Nukem 3d 1996, Quake 1996, Quake II 1997, Blood 1997, Outlaws 1997, Redneck Rampage 1997, Turok 1997, Unreal 1998, Half Life 1998, Kingpin 1999, System Shock 2 1999, Aliens vs Predator 1999, Turok 2 1999, No One Lives Forever 2000, Deus Ex 2000, Soldier of Fortune 2000, Return to Castle Wolfenstein 2001, Clive Barker's Undying 2001, Aliens vs Predator 2 2001, No One Lives Forever 2 2002, Soldier of Fortune 2 2002, Medal of Honor - Allied Assault 2002, XIII 2003, Call of Duty 2003, Half Life 2 2004, Far Cry 2004, F.E.A.R. 2005, Call of Duty 2 2005, Call of Duty-Modern Warfare 2007, Bioshock 2007, Crysis 2007, Stalker-Cień Czarnobyla 2007, Stalker-Zew Prypeci 2009, Call of Duty-Modern Warfare 2 2009, F.E.A.R. 2 2009, Battlefield-Bad Company 2 2010, Crysis 2 2011, Far Cry 3 2012, Wolfenstein - The New Order 2014, Doom 2016.
To chyba pierwsza strzelanka, w którą nie wyobrażam sobie grać na myszce i klawiaturze i pierwsza, w której nie czuje frustracji z powodu problemów z celowaniem. Tak przyjemnie się strzela i kombinuje jak tu zajść wroga, gdzie się schować. Odpaliłem z ciekawości, a gra pochłonęła mnie całkowicie. Mimo tylu lat na karku wciąż się broni. Jedynie powtarzalny design poziomów boli, bo wszystko wygląda tak samo i niekiedy niewiarygodne dokąd iść. Teraz już wiem skąd to uwielbienie do serii. W to się po prostu realnie chce grać. Tym bardziej, że fabuła niby infantylna i prosta, a jednak wciągająca.
Ludzie co wyście narobili z tym Halo przecież takiego odświeżenia i to doskonałego nie było chyba nigdy przecudne przejście do poprzedniej odsłony z 2001 majstersztyk kochajmy Halo tak jak i ono nas kocha mocna dycha 10
Obejrzałem właśnie kilka odcinków serialu Halo i mnie wciągnęła historia. Zastanawiam sie nad sprawdzeniem gier. Które części Halo są warte uwagi i dają rade pod katem fabuły, grywalności i grafiki? I w jakiej kolejności by je przejść?
Serial "Halo" (2022) jak się ma do gier pod katem fabuły?
O i są jeszcze jakieś filmy z tego uniwersum. Które są warte uwagi?
Super zestaw genialnej serii kosmicznych fpsów z konsolowym rodowodem.Kazda czesc z zestawu jest swietna i razem tworzą spójną historie.Najlepiej ogrywac poszczególne tytuły chronologicznie wedlug wydarzen w swiecie gry wtedy wszystko robi sie zrozumiałe.Gry cechują sie kapitalnym klimatem,wciągającą fabułą,niezłą grafiką,przyjemnym strzelaniem ,swietnym designem i otwartoscią map.Szkoda tylko ze 5 czesc nie wyszła na PC i nie znalazła sie w tym zestawie.
W końcu zaliczyłem wszystkie części i muszę przyznać, kapitalne to.
Fanem Halo nigdy nie byłem (grałem wtedy na PS) i choć miałem kontakt z Combat Evolved na Pececie to jakoś nie grałem wtedy zbyt długo. Odpaliłem MCC, przeszedłem Reach, Combat Evolved, 2, ODST i 3 za jednym zamachem, 4 dopiero teraz przez milion różnych czynników.
Fajnie, że CE i 2 dostały odświeżenie graficzne, wyglądają nieźle, ale nie o tym tutaj. Gameplay we wszystkich osłonach z tej paczki ciągle jest mega przyjemny i nawet w przypadku stareńkiego Combat Evolved trzyma się nieźle. Coś jest tej formule, że każde starcie bawi, przy okazji nie nudząc (prócz biblioteki, matko, ten poziom to dramat) monotonią. Wrogowie wrzuceni są w różnych konfiguracjach, w różnych arenach przez co każde starcie jest wyjątkowe. Pukawki też są całkiem przyjemne i warto nimi żonglować, a same gry starają się podczas poziomów dostarczyć dużej różnorodności (tu kogoś osłaniasz, tu szturmujesz, tu etap w pojeździe, wieżyczce, etc.). Po prostu fajnie się w to gra.
Sama paczka to ode mnie 10/10.
Halo: The Master Chief Collection to wydane 6 gier z serii Halo 5 z gier, czyli trylogia oraz dwa spinoffy zostały stworzone przez studio Bungie natomiast Halo 4 przez studio 343 Industries.
Fabuła i postacie.
W trylogii wcielamy się w Master Chiefa jednego z super żołnierzy z programu Spartan akcje pierwszej części rozpoczyna się kiedy ludzkość jest już w stanie wojny z koalicją obcych nazwaną Przymierze. Ludzkość odkryła i przybywa w okolice dziwnej instalacji przypominającej pierścień nie wiedzą czym jest pierścień ale Przymierze też go szuka. Nagle rozpoczyna się atak, który kończy się przymusowym lądowaniem na powierzchni pierścienia a główny bohater ma za zadanie odkryć czym jest pierścień oraz jaki plan ma Przymierze. Tak wygląda fabuła może opis nie brzmi interesująco ale samo odkrywanie kolejnych to informacji na temat Przymierza, pierścienia, różnych ras obcych, dlaczego ludzie i obcy są na wojnie jest bardzo interesująca oraz sprawia, że fabuła i uniwersum jest niezwykle ciekawe. Halo 2 oraz 3 kontynuuje ten wątek natomiast ODST jest spinoffem a Reach prequelem który pokazuje to co się działo przed wydarzeniami z pierwszej części natomiast Halo 4 rozpoczyna nowy wątek i jest początkiem nowej trylogii, której w pełni gracze PC nie doświadczą, bo Halo 5 nie ma na PC mimo tego, że Halo 6 zwane Infinity się pojawiło na PC. Jeżeli chodzi o postacie to mamy protagonistę trylogii Master Chiefa, sztuczną inteligencję o nazwie Cortana, sierżanta Johnsona, który charakterem i wyglądam bardzo przypomina sierżanta z Aliens, Arbitera oraz innych. Postacie są dobrze napisane i właściwie nie da się ich nie lubić nie spędzamy może z nimi tyle czasu co z postaciami z gier RPG w ciągu jednej gry ale na przestrzeni łącznie wszystkich gier spędzamy z nimi sporo czasu oraz dostajemy nowe informacje na ich temat zaczynamy ich coraz bardziej lubić i zaczyna nam zależeć na nich.
Gameplay.
W grach głównie strzelamy, ale rozgrywka ani razu nie nudzi, bo przeciwnicy są na tyle zróżnicowani, że do każdego typu trzeba zastosować inną taktykę oraz uzbrojenie, bo każdy z nich ma słabe i silne punkty dodatkowo mamy całą masę uzbrojenia, w której w skład wchodzą zarówno bronie ludzi, jak i bronie Przymierza, od czasu do czasu będziemy też używali pojazdów zarówno lądowych jak i latających a w późniejszych grach doszły różne dodatkowe przedmioty jak kamuflaż, tarcza, rozkładana wieżyczka itd. Ta różnorodność rozgrywki w połączeniu z przyjemnym feelingiem strzelania oraz z satysfakcjonującym balansem i poziomem trudności sprawia, że walka nigdy się nie nudzi a dodatkowo do dalszego grania motywuje nas ciekawa fabuła i uniwersum.
Tryby gry.
Poza kampaniami każda posiada też multiplayer oraz możliwość przechodzenia gry w co-op nie sprawdziłem jednak jak na razie ani jednego, ani drugiego, bo jest graczem głównie singlowym.
Grafika i animacje.
Halo oraz Halo 2 otrzymały remaster, ale w przypadku Halo polecam grać w wersje oryginalną, ponieważ remaster w ogóle nie szanuje oryginalnej stylistyki i na dodatek niszczy klimat i atmosferę wielu kolacji co ironicznie sprawia że wygląda gorzej niż wersja oryginalna. Remaster Halo 2 natomiast tych problemów nie ma Sabre odpowiedzialne za oba remastery wyciągnęło wnioski i użyli nowszej technologi i sprzętu, żeby wzbogacić oryginalną stylistykę i art. design, a nie kompletnie ją zmieniając dodatkowo remaster H2 ma świetne cutscenki CGI zrobione przez Blur Studio warto też wspomnieć że w obu grach pomiędzy oryginalną a nową grafiką można się przełączać w dowolnym momencie naciskając TAB. Reszta gier nie otrzymała remastera, ale dzięki dobremu stylowi graficznemu oraz użytej technologi dalej dobrze wygląda.
Muzyka.
Jest bardzo dobra to połączenie główny motyw jest just chyba klasykiem nie brakuje spokojnych utworów, takich, które budują napięcie, kiedy potrzeba oraz takich, przez które zapomina się, że można zginąć, bo w przeciwieństwie do filmów tutaj nie chroni nas plot armor :).
Optymalizacja i bugi.
Na bugi nie natrafiłem a optymalizacja cóż to gry dość wiekowe i nawet zremasterowana grafika H1 i zwłaszcza H2 nie jest zbyt obciążająca dla PC.
Podsumowanie.
Halo: MCC to naprawdę świetna oferta dostajemy 6 gier ze świetnym gameplayem, fabuła, postaciami oraz uniwersum ponadto każda gra ma swój tryb multiplayer, oraz możliwość przechodzenia kampanii w co-op.
PLUSY.
- 6 gier.
- Gameplay.
- Fabuła.
- Postacie.
- Uniwersum.
- Tryby gry.
- Świetny remaster Halo 2.
- Możliwość przełączania się pomiędzy oryginalną grafiką i remasterem w dowolnym momencie.
MINUSY.
- Kiepski remaster pierwszej części Halo.
Szukam gracza do wspólnej gry w trybie kooperacji na poziomie legendarnym na platformie PC! Zapraszam do kontaktu! :D
Powiem tak i przyznam się ograłem jedynie Halo 4, gdyż próbowałem zagrać w jedynkę, przeszedłem do chyba 4 czy 5 misji i mnie znudziła strasznie, nie dość że powtarzalność w gameplayu to jeszcze gigantyczny recykling lokacji, a to dopiero połowa gry nawet niecała była, z tego co słyszałem to najgorsze było przede mną jeśli chodzi o recykling, ale dlatego Halo CE nie oceniam jedynie Halo 4, bo starsze części to więcej tego samego z tego co wiem, a też próbowałem w niektóre grać i nic innego w nich nie odkryłem poza tak jak mówię więcej tego samego, a mój angielski nie jest na tak dobrym poziomie, żeby ogarnąć fabułę takiej gry sci fi po angielsku, więc lecimy, to nie jest recenzja, a bardziej osobiste odczucia z rozgrywki, gdyż ciężko mi ocenić już w sumie 4 część takiej gry nie licząc dodatków i prequelu, więc tak graficznie jak na rok 2012 uważam że mogło być lepiej, ale i tak jest w miarę dobrze, chociaż wydaję mi się że w tych latach były już gry lepsze graficznie, ale tak jak mówię nie znaczy to że grafika jest zła, bo jest po prostu dobra, bez fajerwerków, ale dobra, chociaż też ciężko mi ocenić to, gdyż to gra z przed 12 lat, ale jak grałem w Assassiny z tego okresu to grafika mnie bardziej kupowała, a grałem w nie jeszcze w zeszłym roku czy nawet w wieśka 2, ale dobra koniec tych porównań, grafika jest na odpowiednim poziomie nie zachwyca nie razi w oczy takie jest moje zdanie, rozgrywka, jak na FPS'a to bardzo dobra, strzelanie naprawdę jest solidne, dużo rotowania broniami tylko szkoda, że większość jest dosyć useless, w wielu przypadkach trzeba podchodzić do przeciwnika bardzo blisko, bo broń strzela seriami albo rozpryskowymi pociskami, a jak jest jakaś wolniejsza broń to już kompletnie do wywalenia, bo przeciwnicy są zwinni co jest na plus, ale wtedy taka broń nie ma racji bytu w tej grze. AI przeciwników to jest jedno z najinteligentniejszych jakie widziałem, w obecnych czasach nie mamy takiego dobrego AI w grach, a tutaj mówimy o grze z 2012 roku, mało tego, w pierwszej części to AI było równie dobre, także tutaj mega plus dla tej gry, bo chyba w żadnej grze nie widziałem, żeby przeciwnicy byli tak mądrzy jak tutaj, jedyny minus rozgrywki to moim zdaniem mega powtarzalność, dla osób co lubią non-stop akcję to jest idealny tytuł, ale dla osób, które lubią odetchnąć czy po prostu zrobić chociaż raz coś innego w grze no to mogą się odbić tak jak ja od każdej części poza 4, 4 już przeszedłem, bo chociaż rozumiałem z niej cokolwiek, bo była po polsku i stwierdziłem, że jak mam game passa to warto chociaż jedną część tej legendarnej serii mieć ograną i mieć jakąkolwiek opinie o niej, także nie dość że mega powtarzalność to jeszcze akcja non-stop, a ja jestem właśnie typem osoby, która i lubi odetchnąć i zrobić coś innego czasem w grze, nawet jak miałyby to być dwie rzeczy na przemian to fajnie by było, a tutaj jest jedno i to samo i tak w kółko, więc jak mówię idealny tytuł dla osób kochających non-stop akcję, mi się on nudził po 30-40 minutach grania, ale to kwestia gustu i nie zmienia to faktu, że sama rozgrywka jest bardzo dobra po prostu zbyt powtarzalna dla mnie i za dużo akcji bez przerwy. Fabuła ciężko tutaj ocenić fabułę po pierwsze, bo to 4 część i pierwsza dla mnie, więc nie znam losów poprzedzających, mimo że to ponoć zapoczątkowana nowa trylogia, to wiadomo że poprzednie części też miały znaczenie i pewnie jakieś wspomnienia itp były tutaj obecne z oryginalnej trylogii, osobiście fabuła wciągnęła mnie dopiero pod koniec, a tak to grałem sobie, żeby grać i wyrobić jakąś opinię, więc fabuła nie jest zła, ale wątpię, że ją zapamiętam na dłużej, z tamtego okresu też uważam że fabuły potrafiły mnie bardziej zaciekawić, Wiedźmina 2 do tej pory pamiętam, AC 2, Brotherhood, Revelations czy nawet mniej popularne Sleeping Dogs. Raczej to wszystko co mogę ocenić w Halo 4 nie porwało mnie, przeszedłem jedynie, żeby mieć chociaż jedną część w CV tak jak pisałem, gra jest dobra, może nawet bardzo dobra chociaż nie wiem czy zasługuję na takie oceny jakie dostaję, nie wiedzę w niej nic wyjątkowego, rozgrywka jest dobra i nic więcej, AI przeciwników świetne to trzeba pochwalić, ale tylko to, grafika jest dobra, fabuła no ja nie oceniam, ale w 4 części mnie nie powaliła, jednak zaciekawiła na tyle, że poczytałbym o tym książki, szkoda, że chyba tylko 1 część tej serii jest przetłumaczona na polski, ale no cóż, ja nie widzę w tej serii nic wyjątkowego tyle powiem, co nie znaczy, że inni nie mogą tego zobaczyć, dla mnie to jedynie dobry FPS i taka gra max 7/10