Na początku gry tuż po śmierci Goriona i dołączeniu mojej niby siostry do mnie spotkałem dwóch wędrowców maga i krasnala dołączyli do mnie do drużyny. Pod pomocną dłonią dołączyli do mnie przyjaciele Goriona jak dotarłem do kopalni to się ze sobą pobili i przyjaciele Goriona tamtych zabili. Czy to normalny element scenariusza? Wróciłem po tego ziomkami z chomikiem ale wciąż mam jedną osobę za mało szkoda mi tamtych postaci.
Obie "grupy" należą do różnych frakcji (Jaheira, Khalid - Harfiarze/Montaron, Xzar - Zhentarimowie), więc prawdopodobieństwo, że się pobiją w którymś momencie jest bardzo wysokie.
W sumie to nie wiem, czy da się tego uniknąć, zawsze uważałem, że to typy spod ciemnej gwiazdy i rzadko miałem ich w drużynie.
I tak i nie. Ta akcja nie była zaplanowana na sztywno w scenariuszu. Każda z postaci które możesz dołączyć do drużyny ma swój charakter który może kolidować charakterem innego członka drużyny co może prowadzić do konfliktów czego byłeś świadkiem w Twojej grze.
To jest piękno tej serii, żywa drużyna która może się nie dogadać ze sobą. ;)
Interakcje w drużynie to jeden z głównych ficzerów tej gry. Jedni będą się zabijać, inni kłócić, inni romansować, a inni sobie dogryzać. Z reguły mieszanie postaci o skrajnych charakterach będzie prowadzić do bardziej wybuchowych rezultatów.
Miej też na uwadze, że postacie o złym charakterze zwyczajnie odejdą z drużyny jeśli będziesz miał zbyt wysoką reputację (bodaj powyżej 18).
Jaką broń dać do ręki magowi który ma 6 hp i idzie na rzeź cały czas? Łuku mieć nie może.
Coś do rzucania. Ja zwykle daję procę.
Jak w tej grze używać w ogóle czarów? Gram już któryś raz i nie używam w ogóle maga i czarów. Nie wiem jak radzą sobie ludzie którzy biorą coś innego jako główną postać niż wojownika.
Masz osobną zakładkę nazwaną Księga Zaklęć (piszę z pamięci wszystko). Tam po jednej stronie masz sloty z zapamiętanymi czarami a po drugiej stronie listę znanych zaklęć. W czasie walki klikasz w symbol podręcznego menu zaklęć i rzucasz wybrane zaklęcie, najlepiej robić to przy włączonej pauzy. Magia jest bardzo potężna ale dopiero na wyższych poziomach. Zaklęcia można poznać ze zwojów.
Ogólnie w D&D v.2 i v.3 sprawa wygląda tak:
Poziomy 1-5 - mag jest zbędny i jest słabym punktem
Poziomy 6-10 - mag jest przydatny i nie odstaje od innych klas
Poziomy 11-15 - mag jest silny i jest niezbędnym elementem drużyny (zwłaszcza na wyższych poziomach drużyny, easy da się wojem zrobić)
Poziomy 16 i wyżej - mag jest najpotężniejszą postacią i w zasadzie jak jest dobrze zrobiony to mógłby solować całe bitwy
Dzięki, jestem w tej drugiej kopalni. Spotkałem tego krasnala. Mam 5 osób w drużynie i ja 6. Jak usuwam ziomkami z chomikiem odchodzi też czarodziejka. Jak usuwam któregoś z tych od Goriona odchodzi drugie Imoen nie chce usunąć. Jak kogoś wyproszę z drużyny to mogę go później znowu zwerbować? Jak tak to gdzie ich szukać?
Tak, da się większość postaci ponownie zwerbować. Tylko nie pamiętam gdzie dokładnie wracają w jedynce, ale chyba mówią to przy odłączeniu drużyny gdzie każde się udaje.