Cities: Skylines taniej i z darmowym weekendem
Warto wypróbować jak działa na sprzęcie - gra ma niezły narzut na CPU i potrafi chrupać na kompie nastawionym na grafikę.
a z modami zje twoje 16 gb ramu w pare minut
@DanuelX
Jak każda symulacja. Jedyny problem C:S jest taki, że gra działa bodajże tylko na czterech rdzeniach, co w czasach gdy do mainstreamu mają wejść 16 rdzeniowe Ryśki jest trochę kiepską sytuacją.
Powiem tak, genialna gra do czasu, do momentu w którym w grze mamy już tak miasto w okolicach 30k, i wtedy jak kolwiek dobrze byś sobie nie rozplanował dróg już w początkowej fazie, to standardowe narzędzia gry są zbyt ubogie, i niestety wszędzie robią się mega korki, bo żeby nawet zrobić najprostrze rondo, to nie chce ono się połączyć tak jak trzeba i często wcyhdozi krzywe. A z kolei bawienie się w 50 modów do edycji dróg, których by zrobić jedno skrzyżowanie trzeba się nad nim bawić z 2-3 godziny lekko, to już nie jest dla mnie. Mam nadzieję, że jak wydadzą kiedyś drugą część, to dadzą nam do dyspozycji o wiele bardziej zaawansowany edytor bez potrzeby bawienia się w setki modyfikacji,.
Ja mam Intel Core i7 870 2.93GHz oraz 12 GB pamięci RAM, a mimo wszystko ilość klatek na sekundę w centrum miasta (przy 110 000 mieszkańcach) potrafi spaść do 15-20 FPS. Ale gdy miałem kiedyś Intel Core i3 z 2010 roku, ilość klatek spadała do zatrważającego, jednocyfrowego wyniku.
SimCity 2013 oraz Cities X/XL są mimo wszystko lepiej zoptymalizowane moim zdaniem.