Najprzyjemniejsza strategia 2019 roku? Graliśmy w Anno 1800
Strasznie sie jaram, liczę że ta odsłona pobije wszystkie poprzednie.
Ja się cieszę że wróciło do przeszłości. Przyszłość nie ma żadnego bagażu historii, doświadczeń, wspomnień, stereotypów i odniesień. Nawet jak to wymyślona przeszłość- bazuje na pewnych założeniach i schematach znanych z naszej historii.
1404 jest absolutnie fantastyczne, 1800 ma szansę je przebić.
Pozostaje więc albo wiek XX, albo jeszcze dalsze cofnięcie się w dziejach ludzkości.
Niestety, ale jeśli chcecie, by Anno zachowało tradycję "numeru 9" to niestety musicie się pożegnać z XX wiekiem:-(
Ewentualnie Anno 2007 mogłoby powstać, ale zbyt "staro" to brzmi
Biorąc pod uwagę to, ile jest liczb czterocyfrowych, których suma cyfr wynosi 9, i ile dotąd wydano/zapowiedziano części serii mających w części cyfry, to Blue Byte ma materiał jeszcze na kolejne 203 części, a po dodaniu starożytności – ponad dwa razy tyle. Na pewno się w tym znajdzie coś ciekawszego niż XX wiek.
@Marcinkrk876 A Anno Online i Anno: Forge an Empire to nie wyjątki? Niech je zostawiają na spin-offy :P.
"Anno 900 lub 801 – to byłoby coś!"
Pytanie do historyków, jak wyglądał transport wodny w tych czasach? Bo jestem ciekawy jakie to łodzie by były w tym czasie, to były czasy najazdów wikingów prawda?
Kurde wszyscy są przyzwyczajeni do 4 cyfr, ale oni zawsze mówili tylko o dziewiątce...
Mogło by być ciekawie.
W i między Europą (nacisk na Morze Śródziemne) i Bliskim Wschodem był dość konkretny. Ostatnio oglądałem jedną rzecz która ociera się o ten temat, ale dużo wcześniej:
https://www.youtube.com/watch?v=bRcu-ysocX4&
ed: Anno 9, Anno 117, Anno 441, Anno 540... Okolica podziału Imperium Rzymskiego mogła by być super.
Nareszcie przeszłość, bo czasy futurystyczne nie pasują do tej serii. Anno 2070 było jeszcze OK, ale Anno 2205 była nieciekawa (a pod kątem artystycznym nawet brzydsza niż Anno 2070).
Anno w XX wieku nie będzie, bo nie ma żadnej daty w tamtym stuleciu, żeby suma jej cyfr wynosiła 9 ;]. Już z Anno 1800 musieli zastosować małe oszustwo, ale wieku XX nijak nie przeskoczą.
W sumie też bym wolał jeszcze większy powrót do przeszłości, może nawet starożytne Anno, pozwalające na handel z Grecją, Rzymem czy Egiptem. To by było coś.
Nigdzie nie jest też napisane, że to musi być w naszej erze.
Myślę że przynajmniej jedno Anno umiejscowione p.n.e. by się przyjęło.
@Up
A to data jest?
@.:Jj:.
A czy ja twierdzę inaczej?
Anno 45, grasz Rzymem i musisz zaspokoić potrzeby ludu na rozrywanie chrześcijan lwami.
Czyli nowe Anno to taki klikacz, dobrze zrozumiałem? Gra nie stawiająca większych wyzwań, nie zmuszająca do wysiłku szare komórki?
Chodzi bardziej o to, ze podczas grania slodkosc bedzie wylewac Ci sie uszami :)
,,ten tytuł nie rzuca nam wyzwań''. To brzmi dość jednoznacznie. Coś jak SimCity, gra-klikacz. Ciężko przegrać, gra bez większych wyzwań (nie licząc oczywiście zabawy z budowaniem dróg).
beta już trwa, miała wystartować koło 20 wg maila, ale już można grać ;)
Pograłem 2h i musze powiedzieć, że jestem pod wielkim wrażeniem. Twórcy wyciągnęli z poprzednich części wszystko co najlepsze i dodali jeszcze pare fajnych rozwiązań. Jeśli tak będzie wyglądała podstawowa wersja gry + dodatki które ją jeszcze rozbudują to mamy hit na lata. Do 1404 wracam cały czas a to już będzie jakieś 10 lat tak samo lubie następne części mimo, że 2005 była taka sobie.
Co mi się najbardziej podoba to ta idylla wypływająca z ekranu, która sprawia, że człowiek wpada w totalny relaks.
Ja pograłem dzisiaj ~1h i wyłączyłem bo stwierdziłem, że nie zamierzam sobie psuć pełnej wersji - zaledwie 4 dniami bety :)
W końcu to jest ANNO.
chętnie zobaczyłbym Anno w czasach wojen światowych
problem 9 można rozwiązać bardzo łatwo
1. zwyczajnie się go pozbyć
2. suma cyfr np. w 1926 daje 18, a suma cyfr w 18 daje 9, 9 zachowana :)
Nie rozumiem jednej rzeczy w 1404 można było zbudować miasto na powierzchni całej wyspy bez ani jednego budynku produkcyjnego a na drugiej wyspie same budynki produkcyjne. Tutaj żeby zbudować budynki produkcyjne trzeba mieć pracowników. Żeby było trudniej, żeby pozyskać sam Chmiel, który chce się zwozić na wyspe macierzystą trzeba zapewnić wszystkie dobra dla Rolników i awansować mieszkańców do Robotników - tylko po to żeby zwozić chmiel nic więcej :) Jest to zrobione inaczej ale czy lepiej? Czekam na wasze opinie.
przecież chmiel robią farmerzy. wysyłasz sam chmiel z kolonii na główną wyspę gdzie stoi browar obsługiwany przez robotników.
do tego ziemniaki, zboze czy wełnę możesz przerzucić na drugą wyspę z samymi rolnikami.
podoba mi sie taka zmiana!
ps: mega dlugo nie gralem, bo czekam na premie ale wydaje mi sie ze:
spoiler start
papryke tez produkuja farmerzy, a to potrzebne dopiero do konserw wymaganych przez trzeci poziom mieszkancow ;)
spoiler stop
Racja :D wystarczy mieć farmerów i już można rozpocząć produkcję, dzięki za wskazówkę. Faktycznie ta zmiana jest na plus bo podnosi realizm.
Tak sobie pykam i zauważyłem że ten wskaźnik poziomu produktywności odgrywa dużą rolę w grze, żeby budować duże miasta na wysokim poziomie trudności trzeba będzie nim pewnie nieźle kombinować. Co prawda pracownicy się burzą ale wystarczy jeden komisariat policji i jest spokój ;) Zresztą u mnie w mieście prawie połowa fabryk i farm pracuje na +25% i jakoś dają rade.
Z tego co pamiętam z jakichś n-tych dev-newsów, które śledzę na bieżąco z racji uwielbienia sla serii, dla wyższych poziomów rozwoju mieszkańców ma istnieć jakiś system transferu siły roboczej. Stawiam na jakiś budynek ale nic konkretnego nie padło..
W becie - nota bene świetnej - mieliśmy blokade na tier 3 a z tego co póki co wiadomo ma być 5 poziomów rozwoju ludności...
Beta mnie osobiście zachwyciła, brałem udział we wcześniejszych testach technicznych jakiś czas temu i różnice pomiędzy nimi a betą są kolosalne... a to przecież beta. I opóźnili premierę, więc wersja gold będzie na bank znacznie bardziej dopieszczona. Grało mi się super, szkoda że ograniczyli rozwój do poziomu kiedy zaczynało się robić naprawdę interesująco, widać było możliwości budowy elektrowni i obróbki ropy naftowej, niestety nie można było iść dalej z racji wspomnianych ograniczeń bety...
Ja czekam na grę z utęsknieniem, praktycznie nigdy nie robię pre-orderów ale w przypadku Anno zawsze łamię tę zasadę...
Też popykałem chwilę w betę i o ile merytoryczne zapowiada się cudnie, tak optymalizacja póki co niestety leży. Przy ustawieniach ultra high na GTX 1070, I7 7700K i 16GB DDR4 gra trzyma między 30 a 45 klatek, co przy tak statycznej produkcji jest bardzo kiepskim wynikiem. Wielki plus dla Ubi, że nie zdecydowali się wydać Anno już teraz i zostawić Blue Byte więcej czasu na poprawki (o ile problem optymalizacji zostanie zaadresowany).
Faktycznie coś jest nie tak z optymalizacją. U mnie na starutkim Phenom X4 3,2Ghz, GTX 960, 16GB DDR3 na wysokich śmiga bez problemu ale na bardzo wysokich bardzo laguje.
skoro mowa o cofnięciu sie w czasie, to czemu by nie zagrać w anno osadzone w grecji? tam jest sporo wysp a grecy właśnie z tego słynęli ze mieli ogromną ilość statków i wiele szlaków
Można to rozwinąć na całe morze Śródziemne wprowadzając np. frakcje w postaci Ateńczyków, Fenicjan czy Egipcjan na zwór stron z którymi mogliśmy prowadzić handel z anno 1404.
Ehhh... I po becie a tak fajnie się grało... ale się rozmarzyłam. Anno 1800 nastraja mnie do głębokich westchnień i wzruszeń oraz przeżywania każdej chwili z grą bardzo emocjonalnie.
Piękna i wspaniała gra, dla mnie to pozycja must have, przez nią zostałem Annoholikiem.
Po 10h zbudowałem prawie wszystko na co pozwalała grą i już wiem, że spędzę przy niej całe lata. BB ma mnie w garści, niech wydają dodatki, dlcki, update biorę wszystko w ciemno.
Idealnie wybrali czas. Elektryka, przemysł, podróże w poszukiwaniu egzotyki. Super! Nie chcę myśleć o kolejnej grze, bo mam zamiar tej poświęcić 400h. Liczę również, że przez następny rok dodadzą jakieś dlc, popracują nad mechaniką.
Dla fanów citybuilderów czasu obecnego jest niezagrożone cities skylines. Ale ile można :) Czas trochę powrotu do przeszłości w stylu Anno. W becie spędziłem 2 dni, nie sprawdziłem 4 i 5 poziomu obywateli (zablokowali, miałem potrzebne dobra). Mistrz gierka będzie
Jak ja czekam na Anno umiejscowione w antyku w basenie morza śródziemnego. Wyobraźcie to sobie ! Na wstępie mamy dostęp do 3 nacji (Grecy, Rzymianie, Fenicjanie), kilka ludów niezależnych(Persowie, Galowie, Trakowie, Egipcjanie itd), mnóstwo cudów architektury do wybudowania i towarów którymi możemy handlować. Na dodatek byłoby to zgodne z realiami bo cały akwen był owczas miejscem, które kolonizowano na potęgę a takie bitwy morskie nabrany nowego charakteru ( taranowanie).