Hitman HD Enhanced Collection zapowiedziane
Czyli generalnie konsole dostaną edycje z PC? ;]. Jeżeli cena nie będzie z kosmosu, to polecam. Do Blood Money raczej specjalnie zachęcać nie trzeba, ale kontrowersyjnemu Absolution też warto dać szansę, bo to nadal świetna skradanka. Formuła rozgrywki faktycznie średnio sprawdzała się w "symulatorze płatnego zabójcy" (bardziej to przypomina szpiegowski film akcji), ale mówiąc szczerze, z Absolution bawiłem się nawet lepiej niż z Blood Money (głównie za sprawą dużo wyższego poziomu trudności i masy opcjonalnych wyzwań). Jest to też jedna z mroczniejszych odsłon serii, posiadająca dosyć unikatowy klimat "głębokiego południa" (taki jakby współczesny western, coś jak "To nie jest kraj dla starych ludzi" braci Coen).
Tak swoją drogą, raczej nie zdecydują się na wydanie okrojonej gry, więc jest szansa, że wraz z premierą rzeczonej kolekcji HD, odżyją serwery Absolution na pozostałych platformach, które wygasły po odejściu IO od SE.
To są te chwile, kiedy człowiek się cieszy, że się przesiadł na konsolę. Super informacja, z miłą chęcią ogram ponownie oba tytuły. Absolution uwielbiam, a Blood Money to klasyk. Oby tylko wszystko działało jak należy.
Nie no mam nadzieję że na PC odświeżenie się pojawi. Absolution premierowo wyglądał świetnie, ale Blood Money ma parę lat na karku.
Nie wspominając o Hitman 1 i 2 (te pierwsze, nie nowe), gdzie grafiki już mocno zestarzali.
Ale co tu odświeżać?
https://www.youtube.com/watch?v=YF6WLCuufKQ
Szczerze mówiąc, to nie jestem pewien, czy wersje z PS4 i XONE będą wyglądać choćby tak dobrze...
Blood Money jak na swoje lata (a to przecież era PS2!) też trzyma się nadzwyczaj dobrze, przynajmniej ten PCtowy.
https://www.youtube.com/watch?v=bpk-05zweb0
Blood Money jak na swoje lata (a to przecież era PS2!) też trzyma się nadzwyczaj dobrze, przynajmniej ten PCtowy.
Trzyma się OK. Nadzwyczaj? Nie sądzę.
Jest bardzo grywalny, sam go przechodzę 2-3x na rok. Ale oprawa jest stara i tyle.
Tam nie ma co się trzymać bo w kwestii oprawy niewiele jest :) Ot parę efektów- nieduży postprocessing.
Ale co tu odświeżać?
Jak już robią- wszystko.
Od domyślnego wsparcia dla całego wachlarza współczesnych rozdzielczości, przez usprawnienia w działaniu i funkcjonalności menu i HUDa, po jakość modeli, tekstur...
Zwłaszcza te dwie ostatnie rzeczy. Prosta praca, a efekt ogromny.
@Up
Odpal sobie Absolution na mocnym piecu (na ultra), to zobaczysz, że wcale mu odświeżenia nie trzeba :). A 4K to nie współczesna rozdzielczość? Co jest nie tak z menu i HUDem? I jak możesz nazywać poprawę modeli "prostą pracą"? Przecież nie można sobie tak po prostu dołożyć poligonów, taki model trzeba zrobić od nowa, na nowo omapować, oteksturować i jeszcze sprawić, by silnik był w stanie to wyrenderować przy zachowaniu należytej płynności. Trochę tak, jakbyś budował grę od nowa...
A co do Blood Money, to owszem, gra jest stara (i tak też wygląda), ale w porównaniu do gier z tamtej generacji konsol jednak robi wrażenie i da się w niego grać bez uczucia odrazy (czego o wersjach z X360 i PS2 niestety powiedzieć nie mogę).
Natomiast co do jego odświeżenia, to z tego silnika więcej nie wyciśniesz. Znaczącą poprawę można by uzyskać wyłącznie przy przesiadce na nowy engine, tylko po co? Hitman 2016 i Hitman 2 biją Blood Money pod każdym względem, a przede wszystkim mają więcej zawartości i lepiej zaprojektowany gameplay (wyzwania, ulepszony system przebrań, ulepszony system wypadków itd.).
Persecuted=> przecież ja nigdzie nawet słowa nie napisałem o Absolution, poza tym że wygląda świetnie.
Przecież nie można sobie tak po prostu dołożyć poligonów, taki model trzeba zrobić od nowa, na nowo omapować, oteksturować i jeszcze sprawić, by silnik był w stanie to wyrenderować przy zachowaniu należytej płynności. Trochę tak, jakbyś budował grę od nowa...
To złamanie prawa, że nie można? :D Przecież to deweloperzy, z narzędziami i umiejętnościami.
Poligonów się nie dokłada jak kaszy do garnka tylko dostarcza nowych czy ulepszonych modeli i dalej obrabia.
Nie róbmy z deweloperów jakiś łamag i partaczy. To na pewno nie jest remake, remaster raczej lekki więc nie spodziewam się takiej ingerencji, ale chętnie bym ją widział.
Skoro moderzy robią nowe modele, czemu twórcy nie mogli by tego zrobić? Poza kwestiami prawnymi, ale prawa do BM mają.
Ograniczenia silniki na pewno mają, ale nie wiem czemu zakładasz że do nich dotarli wtedy- domyślnie ograniczenia są nakładane na 'tu i teraz' w kwestii mocy bieżących komputerów i konsol.
A kwestia mocy- to gra sprzed 12 lat, mogli by zwiększyć szczegółowość wielokrotnie a i tak by śmigało na obecnym sprzęcie. Ta gra śmiga na biurowych laptopach w pierwotnej wersji, więc gdzie tam komputery i konsole do grania.
ed: większość rzeczy jest teoretycznych, wpierw musiałbym zobaczyć za ile będą to sprzedawali. Wtedy można spisywać oczekiwania...
przecież ja nigdzie nawet słowa nie napisałem o Absolution, poza tym że wygląda świetnie.
Ja napisałem "Ale co tu odświeżać?" i wkleiłem pod spodem filmik z Absolution jako potwierdzenie, że PCtowa wersja nadal wygląda świetnie. Ty, zacytowałeś wspomnianą wypowiedź "Ale co tu odświeżać?" i dopisałeś pod nią:
Jak już robią- wszystko.
Od domyślnego wsparcia dla całego wachlarza współczesnych rozdzielczości, przez usprawnienia w działaniu i funkcjonalności menu i HUDa, po jakość modeli, tekstur...
Zwłaszcza te dwie ostatnie rzeczy. Prosta praca, a efekt ogromny.
Wyszedłem więc z założenia, że się z moim stwierdzeniem - które jeszcze raz podkreślam, odnosiło się do Absolution - nie zgadzasz i uważasz, że grę trzeba odświeżyć.
Poligonów się nie dokłada jak kaszy do garnka tylko dostarcza nowych czy ulepszonych modeli i dalej obrabia.
No przecież to właśnie napisałem... Odnosiło się to zresztą do Absolution, bo jak wspomniałem, na podstawie tego co napisałeś wywnioskowałem, że właśnie o niego ci chodzi. No ale ok, Absolution zostawmy, bo z tego co rozumiem, obaj nie mamy zastrzeżeń do jego wyglądu.
Nie róbmy z deweloperów jakiś łamag i partaczy. To na pewno nie jest remake, remaster raczej lekki więc nie spodziewam się takiej ingerencji, ale chętnie bym ją widział.
Skoro moderzy robią nowe modele, czemu twórcy nie mogli by tego zrobić? Poza kwestiami prawnymi, ale prawa do BM mają.
Ograniczenia silniki na pewno mają, ale nie wiem czemu zakładasz że do nich dotarli wtedy- domyślnie ograniczenia są nakładane na 'tu i teraz' w kwestii mocy bieżących komputerów i konsol.
Chyba nie do końca rozumiesz jak to działa... Tu nie chodzi o moc sprzętu, tylko o technologię na jakiej został zbudowany silnik gry. To co napędza Blood Money to dociśnięta do granic możliwości, pierwsza wersja Glacier Engine. Mimo wad (animacje!) to potężny kawał technologi, który pod pewnymi względami wyprzedzał swoje czasy, ale obecnie nie dorasta już do współczesnych standardów.
Czy można go zatem unowocześnić? Dodać nowe oświetlenie, filtry, obsługę tekstur w wysokiej rozdzielczości, lepsze wygładzanie krawędzi, teselację, wsparcie dla efektów oferowanych przez nowe biblioteki i procesory graficzne itd? Oczywiście... a twórcy Hitmana zrobili to już kilka lat temu. Nazywa się owe cudo Glacier Engine II i napędza wspomnianego Absolution (wtedy po raz pierwszy poznaliśmy jego możliwości), a także Hitmana 2016 i Hitmana 2 (ich wersje silnika oczywiście mają swoje usprawnienia).
Już ci pisałem w poprzednim komentarzu, że tego się nie da zrobić poprzez prostą modyfikację. Jeżeli BM miałby korzystać z tej technologii, to musiałby zostać po prostu przeniesiony na Glacier Engine II, a to wymagałoby odworzenia właściwe całej gry od zera (wszystkich modeli, animacji, tekstur itd), coś jak Resident Evil II.
Czy jest to możliwe? No jasne... tylko po co? Przecież Blood Money to taka uboga wersja Hitmana 2016 i Hitmana 2. Jego jedyna zaleta to otwarte mapy, tyle że dużo mniejsze i z mniejszą ilością możliwości wykonania misji, bez wyzwań, z przegiętym systemem przebrań (z nimi gra jest banalnie łatwa), bez systemu zabójstw improwizowanych, bez masy bardzo fajnych gadżetów itd. To tak jakby twórcy zrobili nową grę (bo do tego remake by się sprowadził), ale wykastrowaną ze wszystkich świetnych pomysłów i mechanik, którymi seria obrosła od czasu BM... Można, ale kto to kupi? Garstka najwierniejszych fanów serii? Ja bym raczej się nie skusił, chyba że za sporo niższą cenę.
Remake takich staroci jak Hitman 1-3 wymagałby po prostu zrobienia zupełnie nowych gier (na nowym silniku, z nowymi modelami, animacjami, lokacjami itd.). IO to małe studio i raczej nie stać ich na takie projekty. Lepiej iść za ciosem i produkować kolejne sezony głównej serii, bo to się po prostu sprawdza.
Poza tym czy ktokolwiek chciałby w to grać? Absolution był przecież waśnie taką próbą nawiązania do formuły rozgrywki znanej z klasycznych odsłon serii i jak to wyszło? Mnie się podobało, ale większość fanów serii "piątkę" zrównała z ziemią za odejście od założeń i pryncypiów "prawdziwego Hitmana" (zupełnie tak, jakby seria narodziła się wraz z Blood Money, a pierwsze 3 odsłony w ogóle nie istniały...).
Jakaś tam szansa jest, ale moim zdaniem mała.
Już Hitman Contracts był takim ogarnięciem H1 i 2. Dzisiaj? Nie widze tego:
Remake'i: raczej niemożliwe, bo po co. Zwłaszcza przy ostatnim restarcie...
A szkoda, bo klimat i historia z C47 jest świetna.
Remastery: tego na konsolach nie było? W newsie chyba jest.
Reedycje: pudełkowe raczej nigdy, chyba że jakaś kolekcjonerka serii. Digital- na PC cały czas jest, a na konsolach- jak wyżej.
„Absolution był przecież waśnie taką próbą nawiązania do formuły rozgrywki znanej z klasycznych odsłon serii i jak to wyszło?”
Absolution to było inne spojrzenie na serię, bardziej w stylu Splinter Cella. Druga cześć już mocno postawiła na swobodę i planowanie a jej rozwinięciem był BM( oraz obecne nowe Hitmany).
@Up
Absolution też - wbrew pozorom - miał w sobie bardzo dużo planowania, tylko w skali mikro, nie jak Blood Money (czy późniejsze odsłony), które zmuszały do planowania w skali makro.
O ile układanie planu w Blood Money wyglądało tak:
1. Zakładam przebranie.
2. Wchodzę do budynku.
3. Schodzę do piwnicy.
4. Zabieram przedmiot.
itd.
Tak w Absolution miało to formę:
1. Przechodzę korytarzem omijając strażników i chowam się za kanapą.
2. Skręcam w przedostatnie drzwi po lewej i uruchamiam alarm.
3. Podnoszę klucz i wyskakuję oknem
itd.
Gdyby ktoś mnie zapytał, co bardziej pasuje do "symulatora płatnego zabójcy", to bez zastanowienia odpowiedziałbym, że formuła zaproponowana Blood Money. Patrząc jednak od strony frajdy z rozgrywki, w moim rankingu Absolution wygrywa. Małe, wypełnione przeciwnikami poziomy, przerobiony system przebrań oraz rzadkie zapisy gry sprawiają, że ta gra jest po prostu znacznie bardziej wymagająca, ale też i dużo bardziej satysfakcjonująca. Dorzuć do tego liczne wyzwania i spokojnie możesz spędzić z Absolution 100 godzin :). W Blood Money też bawiłem się dobrze, ale po ok. 15-20 godzinach (tj. po przejściu każdej mapy na 2-3 sposoby) nie miałem już do czego wracać.
Najnowsze odsłony są świetne, bo dają miks jednego i drugiego podejścia. Jest planowanie w skali makro i mikro, są duże mapy, ale jest też sensowny poziom trudności i wyzwania. 180 godzin w Hitmanie 2016 mówi samo za siebie (a nie ukończyłem jeszcze Patient Zero) :].
Zgadzam się z głosami, że remaster Absolution jest zupełnie zbędny. Ta gra cały czas wygląda doskonale (w dniu premiery graficznie to była pierwsza liga). Zmiany będą ledwo widoczne.
Za to w BM w nowych szatach bardzo chętnie ponownie zagram.
Bo te nowe to wcale lepiej nie wyglądają od Absolution, ten był ostatnim Hitmanem z dużym budżetem i to pewnie dlatego
Te nowe 1 i 2 wyglądają słabo na tle dzisiejszej konkurencji
4 i 5 wyglądały dobrze jak na tamte lata, ale były ładniejsze gry zarówno 2006 jak i 2012 roku
Chętnie kupię! ;) Uwielbiam tego łysego zabójcę.
Mam nadzieje że dodadzą minimum polskie napisy.
>Persecuted80 remastery niektórych częśći wyszły_>Hitman HD Trilogy xbox360/ps3 więc bez problemu mogli by ulepszyć do fhd albo zrobic remake tych części,gorzej z Codename 47 (tylko na pc z 2000r.) ale to dla mnie nie staroć nawet starsze gry doczekały sie remasteru/remaku.
A po co i na co to komu? Zrobili by na mnie ogromne wrażenie gdyby przenieśli odsłony 1, 2, 3 i 4 na nowy silnik i wydali to w fajnej kolekcji a tak moim zdaniem jest to tani skok na kasę a Absolution już całkowicie zbędne bo nawet dziś wygląda świetnie.
Dojenie fanów za 3,2,1..
Hitman HD Trilogy nie zawierał pierwszych 3 części, a 2, 3 i 4...
Ah ta rezydencja w snieznych gorach z blood money, do dzis to jedna z moich ulubionych zamknietych lokacji ..
Blood Money oh gralo sie :)