Nadciąga Gathering Storm – potężne rozszerzenie do Civilization 6
Ale się jaram! Ostatnio mi się marzyła kolejna odsłona CIVów, a teraz takie rzeczy tu czytam. Super!
Potężne? Trochę przesadzona ta hiperbola. Zmiany w klimacie mogą być ok - o ile to nie będzie zwykły myk na który nie będzie się z czasem zwracało uwagi. Scenariusze i tak są bez znaczenia - niewielu ludzi znam którzy zagrali więcej niż raz w takie "mapy".
Chyba najciekawszy dodatek to zmiana terenu wokół miast.
Wszytko fajnie ale jak AI ma to ogarnąć? Jak grałem w okolicach premiery to nie ogarniało przesuwania jednostek w mniej więcej kierunku przeciwnika. Zostawić AI samo sobie i w parę tur przerobią swoją cywilizację w miks Czarnobyla i Fukuszimy.
Czepiając się to poda ktoś jedno z tych największych imperiów zniszczonych przez naturę?
W sumie też o nich pomyślałem, ale nie miałem pewności. Jakieś źródła że zniszczyła ich natura? Bo z tego co wiem to są tylko przypuszczenia że mogła to być susza i że nawet jeżeli to raczej jako jeden z kilku czynników. Więc to trochę kiepsko powoływać się na całkiem świeżą teorię która jeszcze nie dorobiła się solidnej bibliografii.
Teoria nie jest świeża istnieje od wielu lat ale niedawno znalazła potwierdzenie w badaniach. napisano o tym kilkanaście książek i zrealizowano parę filmów dokumentalnych. W skrócie masz to wyjaśnione chociażby tutaj:
https://tvnmeteo.tvn24.pl/informacje-pogoda/ciekawostki,49/zaskakujaca-przyczyna-upadku-cywilizacji-majow,194967,1,0.html
Zamiast kolejnych DLC niech zrobia w koncu sensowne AI bo od czasu Civ4 granie solo jest pozbawione sensu i zadne handicapy tego nie zmienia. Komp na chwile obecna nie potrafi zalozyc normalnego miasta, nie potrafi sie bronic, atakowac, dyplomacja to jawna kpina, a oni chca jeszcze dodac kolejne pierdoly ktorych AI nigdy nie ogarnie. Jaki jest sens grac w cos wiele godzin jesli ma sie okazac, ze komp wiele godzin temu praktycznie przegral gre podejmujac idiotyczne decyzje?
Jedyna gra, jaka miała taki problem to Beyond Earth. Grałem w V i w VI i tych rzeczy nie widziałem, o których tutaj namiętnie opowiadasz.
Krieg -> Dobrze prawisz ta gra nie ma głębi przez to AI.
Bo jeśli w klasycznych erach AI jeszcze coś ogarnia to współczesność jest banalna.
Mnie od tej gry właśnie to odrzuciło odpaliłem pierwszą grę na żywioł max poziom trudności liczyłem na szybki koniec i co wszystkie kompy rozwaliłem w pierwszej i ostatniej grze w Civ 6. Od tej pory mam niesmak i jakoś może bym i zagrał ale nie mogę.
"odpaliłem pierwszą grę na żywioł max poziom trudności (...) wszystkie kompy rozwaliłem"
Widziałeś taki mem w necie... WSTAWAJ wwad! ZESR**ŁEŚ SIĘ? :D
@wwad
"odpaliłem pierwszą grę na żywioł max poziom trudności (...) wszystkie kompy rozwaliłem"
No chyba cie pogieło. Komp może i aż tak nie ogarnia, ale im wyższy poziom tym więcej ma przychodu i więcej wiosek na start. Raz grałem na poziomie trudności, gdzie komp miał 3 wioski na start i nie miałem szans. Zbyt szybko się rozwijali i przez to atakowali, a jak jesteś epokę niżej, czy nawet dwie, to przegrywasz przez samo to, że jednostki z wyższej epoki zadają więcej dmg. Chociaż w Rise and Fall jest to fajnie usprawnione, wieki ciemne itd.
@Gholume
KAZDA cywilizacja po czesci czwartej obnazala cala prawde o nedznym AI. Zrezygnowali z systemu stackowania jednostek i nagle okazalo sie, ze AI zupelnie nie potrafi pozycjonowac wojska zarowno w ataku jak i obronie przez co posiadajac jakiekolwiek jednostki strzelajace bez wiekszego wysilku jestesmy go w stanie rozstrzelac (w 5ce longbowmenami jechalem piechote z karabinami bo komp krecil sie jak gowno w przereblu zamiast frontalnie zaatakowac). Kolejna sprawa, ze AI nie potrafi korzystac z machin oblezniczych i dopiero mody przychodza tutaj na ratunek. Mozna tak wymieniac i wymieniac, np ze AI w 8/10 przypadkow zalozy miasto w idiotycznym miejscu nawet jesli idealny spot znajduje sie jednego/kilka hexow obok. Sytuacja sie pogorszyla odkad wprowadzili gubernatorow bo komp nie rozumie, ze jak zalozy miasto zbyt daleko to miasto zatrzyma sie na 1 lvlu i bedzie mialo z miejsca rebelie. To samo tyczy sie slodkiej wody bo komp zdaje sie calkowicie olewac ta mechanike przy zakladaniu miast. Jesli ktos liczy na to, ze mimo wszystko AI bedzie w stanie ogarna zapowiadane tu nowe mechaniki to chyba nigdy nie gral w ta gre powyzej kilku godzin na jednym z nizszych poziomow trudnosci.
@czaroo19
I tu jest wlasnie fundamentalny problem tej gry. Bo na wysokich poziomach trudnosci jedyna trudnoscia jest przetrwanie samego poczatku gry kiedy AI startuje z dodatkowymi jednostkami i settlerami. Jak juz przetrwamy to gra nagle staje sie zbyt prosta i szybko sie nudzi.
Sadistic Son -> widzę że mem Ci służy opad szczeny masz po samą ziemię skoro spoglądasz pod siebie.
czaroo19 -> "No chyba cie pogieło" dosłownie mnie pogięło jak to się stało bo w 5tce było bardzo ciężko ;] W DLC nie grałem nie wiem jak to tam wygląda i co się zmieniło ja grałem w to już dawno.
"gdzie komp miał 3 wioski na start" - to chyba właśnie grałeś na maxa bo pamiętam że ja miałem 1 miasto oni 3 :P
A co do przewagi technologicznej kompa trzeba się go z okolic pozbyć nim będzie miał przewagę epoki na innym kontynencie to nie wiele mu da a jak przejmiemy ich dorobek to i kompom przewaga spadnie.
Krieg -> Dobrze mówisz początek przetrwać do tego dobrze trafić na starcie i można wszystko. Mając połowę armii mniej dobrym pozycjonowaniem można wygrać wiele bitew obronnych w początkowym etapie gry a potem już z górki kontr atak a jak padnie pierwszy komp to i kolejni się posypią.
Zmiany klimatu to przekręt na bilion dolarów! Tak przynajmniej twierdzi niedoszły król Polski i guru polskich gimnazjalistów - Janusz "under 2%" M.
Dają nowe technologie, zmiany w grze a i tak znajdą się ludzie którzy piszą jakby oni chcieli wam za cenę dodatku tylko scenariusze dać.
Gdzie temu klikadłu do piątki
Zobaczyłem "Gathering Storm" i momentalnie pomyślałem Heroes of Might and Magic 4. Rozczarowałem się niestety... :)
Kurczę, wkręcił mnie ten dodatek. Fajnie wyglądają te nowości, chyba te mechaniki pogody nie były w żadnej poprzedniej wersji (choć jest mod na workshopie który wprowadza bardzo podobne mechanizmy). Pierwszy raz jestem naprawdę napalony na jakieś rozszerzenie do cywilizacji, mimo to ta cena...
jak coś jest też dev gameplay gdzie widać parę nowości (rozgrywka od 18 minuty):
https://www.youtube.com/watch?v=NChGloy1Cxw
Wyłapałem też kilka rzeczy, których brakuje w newsie:
- część katastrof klimatycznych ma nie tylko wady, ale i zalety. Np wylew rzeki uszkodzi budynki, miasta i jednostki, ale wzbogaci zyski z pól. Częstotliwość i siłę katastrof naturalnych można modyfikować przed wygenerowaniem mapy jak każdy element, choć w trakcie rozgrywki gracze mają wpływ na stan klimatu przez swoje akcje. Specjalny interfejs "pogodowy" informujący o aktualnym stanie klimatu na mapie
- znów pojawią się tory kolejowe, choć nie ma szczegółów
- będzie dystrykt kanałów,
- jedna z nowych cywilizacji będzie posiadać unikalnego gubernatora!
- dystrykt Kanałów może składać się z aż 3 części. Kanał Panamski jako nowy cud świata (też składa się z 3 pól). na stronie oficjalnej jest info, że można zdobyć nowe osiągnięcie, które wymaga zbudowania kału składającego się z 7 pól (3 z dystryktu, 3 z Kanału Panamskiego i 1 z centrum miasta).
- nowe formy rządów (tier 4)
- energia elektryczna jako nowy surowiec - potrzebny do funkcjonowania niektórych budynków; sposób pozyskiwania wpływa na klimat (czystsze formy pozyskiwania energii nie wpływają negatywnie na klimat)
- nowa era technologiczna z losowo rozmieszczonym drzewkiem nowych odkryć
- dystrykt Tamy/Zapory będzie dostępny już w erze klasycznej
- rzeki, góry, pustynie itp będą mieć swoje unikalne nazwy widocznie na mapie głównej (widoczność można wyłączyć)
- nowa waluta dyplomatyczna "favor". Potrzebny do interakcji w Światowym Kongresie. System kryzysów podpięty pod ŚK.
- Surowce strategiczne będą od teraz magazynowane (jak złoto). każda jednostka ma swoją określoną cenę w SS, a niektóre będą potrzebować X sztuk na turę
- dystrykt/uprawienia terenu: Seastead (dzielnica mieszkalna na wodzie?) oraz stok narciarski/kurort górski (bonus do udogodnień i turystyki? Można zbudować w górach)
- Pomniejsze zmiany w opisach i funkcjonowaniu niektórych cywilizacji, liderów, gubernatorów itd. (np kampus otrzymuje +2 punkty za sąsiedztwo z każdym źródłem geotermalnym)
- zmiany i nowości w systemie szpiegowania, wojowniczości oraz UI (wreszcie można kolejkować budowę bez modów, wow!)
- W sumie 18 nowych jednostek, 15 usprawnień terenu, 5 nowych dystryktów.
No fajnie się zapowiada. Tylko te nowe cywilizacje będą normalne czy kolejne plemiona murzynów i Indian? Mnie osobiście irytuje też system lojalnościowy miast z poprzedniego DLC. Jest nierealistyczny zupełnie. Tzn realistyki w grze tej raczej nie szukam ale ten system jest przesadzony po prostu :D
Coraz bardziej wygląda jak ostatnie części Settlersów, grywalność szlag bierze. Ale fanki Simsów będą zachwycone, strategom pozostają gry Paradoxu typu EUIV czy nawet CS.
Jak tak obniżają ceny tego Assassin's Odyssey miesiąc po premierze to czemu w ogóle nie wydali go w cenie 150 zł od razu. Zaoszczędziłbym kasę. Niby opłaca się sprzedawać tylko od 200 zł w górę bo koszty produkcji, itd. A tu proszę. Miesiąc później i można ludzką cenę dać. Można? Można. Coś czuję, że długo już nie kupię nic od Ubi. Trochę wredną mają tą swoją politykę cenową przy tak bezpłciowych produktach jakie oferują.
Sama obniżka na Steamie to żadna promocja. Większość znanych tytułów była już w oferowanych cenach i nie są one niskie. Na razie słabo. A na grzebanie w śmietniku nie mam czasu. Szału nie ma zada nie urywa. Starocie są na GOG-u dla sentymentalnych pykaczy.
Przepraszam, ale czy takiej samej nazwy nie nosił czasem jeden z dodatków do HoM&M IV? Przypadek?