THQ Nordic nowym właścicielem marki Expeditions – nadciąga trzecia część serii
WTF, skąd oni mają kasę na kupowanie tych wszystkich marek i studiów? Przecież ich gry sprzedają się jak dwudniowe pieczywo, czyli słabo.
@12dura
A skąd wiesz jak się sprzedają:)? Weź pod uwagę, że nawet jak przychód może i jest mniejszy przy takich grach to dochód wcale taki być nie musi. Gry, które wydaje THQ nie muszą się jakoś niesamowicie sprzedać by na siebie zarobić. Poza tym THQ robi jedną najinteligentniejszych rzeczy ostatnich lat w branży i skupuje za bezcen starsze marki, które kiedyś miały oddane grono fanów i zarabia na ich ciągłej sprzedaży w promocjach. Pod koniec ubiegłej generacji zapotrzebowanie na gry AA bardzo mocno spadło na rzecz indie i tytułów AAA. Średnie studia przez to poupadały. Teraz ze względu na przesyt rynku grami indie i spowolnienie na rynku AAA (bardzo duże gry nie są wydawane tak często jak kiedyś, chociaż pierwszy kwartał 2019 nieźle się zapowiada) to właśnie te średniej wielkości gry AA znalazły znowu zapotrzebowanie. THQ Nordic sprytnie weszło w tą niszę i zarabia na tym bardzo dobre pieniądze. Podobnie robi Paradox, który wie, że z gigantami nie ma co walczyć, ale można zrobić podobne pieniądze na dużej ilości mniejszych gier.
Super, czekam na kolejne Expeditions. Vikings miało rewelacyjny klimat. Ta seria ma pomysł na siebie i niech dalej idą w tym kierunku.
Super wiadomość, grałem w obie części Expeditions (Conquistador oraz Viking) i były to niesamowicie solidne tytuły, wiadomość o trzeciej części to najlepsza wiadomość tego tygodnia.
@Sarefx
super ale mam co do nich wątpliwości. Koszt produkcji AA jest niemały,
muszą wymyślić jakiś sposób na promowanie swoich gier, przebijanie się przez Steama to syzyfowa robota bo ilość szrotów, klonów i asset flipów spowodowała problemy z niską sprzedażą niejednego świetnego acz niedocenianego tytułu.
Gadanie że "dobra gra sama się sprzeda" w tym przypadku zupełnie nie działa.
A jak wiemy koszt marketingu i promocji jest niemały, czasami osiąga sumę zbliżoną do kosztów developingu danej gry.
edit
wygląda na to że plan mają dobry,
https://www.gamesindustry.biz/articles/2018-11-14-thq-nordics-net-sales-up-1-403-percent-to-usd139-5m
55 gier w produkcji, o bogowie...
@12dura
Cały ich biznes opiera się nie na sprzedaży ilościowej z małą marżą tylko na robieniu gier przy bardzo ograniczonym budżecie. Czyli np. robią grę za np 100000$ która zarobi 500000 zamiast np grę za 1mln, która zarobi 1,2 mln. Ryzykują znacznie mniejszymi pieniędzmi.