Petroglyph Games będzie pracować nad remasterami Command & Conquer i Command & Conquer: Red Alert
Lekki zawód. Wzięli się tylko za jednych z pionierów gatunku, których mechaniki są dla współczesnego gracza kompletnie niestrawne. Moim zdaniem najlepsze z cyklu, czyli Tiberian Sun i Red Alert 2, nie zostaną na razie odświeżone. To, czy w ogóle zostaną zależy zapewne od sprzedaży dwóch pierwszych remasterów.
A tak z ciekawości to jakie to są niestrawne mechaniki w pierwszym c&c dla "współczesnego" gracza?
Brak kolejkowania produkcji, ślamazarne tempo rozgrywki, nieistniejące AI, kiepska responsywność na rozkazy...
Bez przesady z tymi niedzisiejszymi mechanikami. Jakoś rok temu przechodziłem właśnie zmodowane RA1 i moim zdaniem trzyma się znacznie lepiej niż np SC:BW. Jedyne co naprawdę przeszkadzało to pathfinding jednostek, brak kolejkowania i toporne naprawianie budynków. Tyle że to i tak niewielki problem, bo do przejścia większości misji wystarczy masówka czołgów (medium albo mammoth w zależności od frakcji) i w przeciwieństwie do SC nie przeszkadzał limit zaznaczonych jednostek.
Ślamazarne tempo? Dla mnie C&C były dynamicznymi grami, może nie jest to poziom gier Relica (Dawn of War, Company of Heroes) ale na pewno nie można narzekać na zamulanie tempem rozgrywki.
@SpecShadow
Pierwszy C&C i RA1 z pewnością do najdynamiczniejszych nie należą. Wszystko wlecze się niebywale w porównaniu do np. takiego Starcrafta. Do Tiberian Sun i późniejszych zarzutów nie mam.
Pełna zgoda, te starsze to są wolniejsze ale te nowsze, bardziej chyba znane, są bardziej dynamiczniejsze...
Niegdys swietne studio, niestety w ostatni latach nie zachwycili. Oby te remastery okazaly sie punktem zwrotnym dla Petroglyph.
Szczerze mówiąc nie wiem co myśleć... Nie wiem jaki jest cel tych remasterów... Nowych graczy raczej nie zyskają bo prawdopodobnie zachowają drewniane mechaniki sprzed 20 lat, żeby starzy fani nie narzekali. Jakoś nie widzę też, żeby te gry żyły w multi, więc nie wiem kto w to tak na prawdę będzie grał. Powinni po prostu wydać kontynuacje na bazie pierwowzorów z uwspółcześnionymi trochę systemami. A tak to nie wiem na co liczą...
Porównajmy to do takiego remastera WC3. On przyciągnie starych i nowych graczy, a także graczy wowa bo ma kultową wręcz kampanię. Do tego ma predyspozycję do esportu co zachęca graczy do ciągłego grania w multi, a oprócz tego oferuję setki różnych map customowych w multi przez co grywalność jest prawie nieskończona.
Warcraft 3 w Chinach jest niemal czczony tak jak seria Starcraft w Korei Południowej.
Gdzie nawet zapowiedź patcha była robiona pod Chiny.
https://youtu.be/KgBPaj4o5KY
drewniane mechaniki? Ty, 2018 i wyszedł taki drewniany kloc jak ELEX a ty mówisz o nie starzejących sie mechanikach w RTSach?
A, żebym ja to wiedział dokładnie... Nie grałem w te gry od lat, ale nie jestem naiwniakiem, żeby wierzyć, że żadna gra nie miała drewnianych mechanik z perspektywy dzisiejszych czasów. Różne mogą być w różnych grach. Ograniczenia kontroli jednostek, limit jednostek zaznaczonych, movement, pathing... Jest wiele takich mechanik co się dobrze nie zestarzały i nawet jeżeli tobie nie przeszkadzają to większości ludzi będą...
A filmiki nagrane od nowa ? ... muszą być filmiki pomiędzy misjami. Kucan może by zagrał Kane'a ponownie. No i jak ma być odświeżony gameplay (graficznie) ? w 3d czy sprity rysowane od nowa.. ... czy da się wejść murkiem w baze wroga ;) ... ale odgłosy umierających żołnierzy MUSZĄ zostac po staremu ... pamietam te jęki do dzisiaj
Dopiszę się jeszcze że historia zatoczyła koło:
Petroglyph Games...The company was formed by the last group of ex-Westwood Studios employees who resigned when Westwood Pacific was shut down by Electronic Arts in 2003,
https://en.wikipedia.org/wiki/Petroglyph_Games
Pewnie niektóre dziadki co w studiu jeszcze siedzą mieli styczność z pierwszym C&C.
Pamietam jak dzisiaj pierwsza czesc na psx chyba nawet mój pierwszy rts w zyciu
Ok pod względem mechaniki stare C&C praktycznie nie różnią się niczym od nowych RTSów. Jedyna rzecz której brakuje to kolejkowanie produkcji jednostek. Cała reszta - identyczna. Jeśli komuś nie przeszkadza oprawa graficzna - może spokojnie grać.
Wiadomość sama w sobie fajna ale niestety pewnie wydane zostaną tylko na Originie wiec nie zagram. Pluje na EA i Origina.
Najwazniejsze to w jakiej formie bedzie, bo jak zrobia tak jak blizzard zrobil remastera starcrafta to odrazu moga sobie to w d... wsadzic.
Dobra wiadomość jest taka, że będą nad tym pracować twórcy oryginału. Wśród usprawnień przydałby się zoom, tego mi najbardziej brakowało, kiedy jakiś czas temu wróciłem do dziadka Red Alerta z numerkiem "2" ;-).
Szanuję studio Pertoglyph. Wciąż mam nadzieję, że EA wreszcie łaskawie pozwoli im stworzyć Star Wars: Empire at War 2. Wcześniej prosili ich o to wiele razy, ale odmawiali, bo nie tworzyli FPS'a...
Wow, jestem w szoku, ze EA sie na to zdecydowało ?? wiadomo, że zbyt wiele na tym nie zarobia więc robia to ze względów wizerunkowych. Szczytem marzeń byłoby wydanie w tekturowych big boxach tj na zdjeciu i z zremasterowanymi filmikami :)
Skoro juz jestesmy przy remasterach i Westwood to cudownie by było gdyby wzięli się za serię Lands of Lore :)
Widze ze wiele osob podchodzi bardzo sceptycznie ale moim zdaniem nie ma sie czego obawiac.
Zobaczcie na Age of Empires: DE: Odtworzyli ta gre bardzo ladnie, jest tam super grafika oraz muzyka, tak jak powinno byc.
Jak unikna bledow ktore popelnili tworcy tego remastera czyli poprawia pewne skostniale mechaniki; kolejkowanie, dodadza wiecej opcji na interfejsie to moga z tego wyjsc dobre tytuly. a badzmy szczerzy, nie sa to problemy nie do przeskoczenia xD
Widzę że czeka nas zalew remasterów oby były dobre lepsze to niż nic ale lepiej jak by zrobili nowe tytuły. Powinni poprawić widocznym stopniu grafikę dać możliwość zooma na jednostkach np. czołg to ma być czołg a nie kwadrat z kreską.Naprawić archaiczną mechanikę.