Fallout 76 z limitem 63 FPS-ów oraz brakiem opcji konfiguracji FOV
XDDDDD
Jako hobbystyczny laik gamedevu, siedzę teraz w pracy i śmieję się na głos.
Blokada na 63FPSy xD Przecież to jest tak żałosne obejście.. jak by pójść do ASO z autem, bo lusterko odpadło samo i przykleili by Wam na taśmę szarą xD
Działać? Działa, ale jak wygląda i co sobie pomyślicie o tym gościu?
Domyślam się, że to kwestia indywidualna ale zmiany FOV to powinien być takim minimum standardu w FPSach. Od źle ustawionego fov po prostu robi się niedobrze...
Domyślam się, że to kwestia indywidualna ale zmiany FOV to powinien być takim minimum standardu w FPSach. Od źle ustawionego fov po prostu robi się niedobrze...
Tak jak pisałem ostatnio. Przy problemie powiązania fizyki z liczbą klatek beczezda pójdzie na łatwiznę i ustawi fpsy na sztywno. Brak suwaka od FOV to po prostu kpina.
Dokładnie, pal licho limit 60 fp/s ale fov w tej grze jest tak niski, że nawet mnie się robi niedobrze po 5 minutach grania (chociaż nigdy praktycznie nie miałem z tym problemu) Stan techniczny F76 mówi tylko jedno "przy tej cenie F76 to szczyt niechlujstwa i lenistwa"
Co z tego limitu jak ludzie to zapewne obejdą podmianą 1 linijki w pliku z configiem
Nie zablokują. Dopóki ważne pliki konfiguracyjne będą dostępne lokalnie, nigdy im się to nie uda.
Nie wiadomo jak będzie wyglądało struktura plików, co będzie po premierze na dysku, co na serwere. Mogą zablokować łączenie czy kickować po filechecku.
Jest wiele sposobów na zniechęcenie ludzi do grzebania, nie tylko VAC istnieje na tym świecie, czy utrudnienie tego do tego stopnia że nikt tak naprawdę nie będzie tego robił, poza hobbystami robiącymi to dla sztuki.
To gra online, niektórzy chyba mają zbyt dużą fantazję.
Jeśli te wszystkie doniesienia odnośnie F76 są prawdziwe, to raczej nie uda im się tego zablokować. Nie da się w tak krótkim czasie zmienić struktury praktycznie całego kodu. Oni powinni to zrobić podczas przebudowy silnika na potrzeby multiplayera, jeszcze zanim zaczęli tworzyć grę. Popełnili masę błędów podczas prac koncepcyjnych nad grą i teraz są tego skutki. Takie prymitywne zabezpieczenia stworzone na poczekaniu będzie można bardzo łatwo obejść.
To gra online tworzona przez Bethesdę. Studio, które nigdy wcześniej nie stworzyło gry multiplayer (TESO robiło inne studio), które zawsze bazowało na moderach naprawiających ich gry oraz nie przystosowało starego, archaicznego silnika do rozgrywki sieciowej. Ja przeczuwam katastrofę. Nigdy nie lubiłem Bethesdy, dlatego mam nadzieję, ze F76 będzie ogromnym niewypałem.
Uda się i to jest to bardzo proste do zrobienia, jeżeli tylko tak zdecydują, lokalne pliki nie mają żadnego znaczenia, bo to oni decydują co z tych komend będzie uznawane, a co nie. Nie jest potrzebna żadna zmiana struktury całego kodu.
Jeżeli nie rozumiesz o czym piszę, stała blokada zawarta w pliku wykonywalnym, którą obejść można tylko hex editem jeżeli ktoś znajdzie albo edycją pamięci gry, zakładam, że jednak jakiś system anty czit będzie, więc wykonanie dowolnego z tych skończy się minimum kickiem.
Oczywiście jeżeli nie będzie żadnego anty czita to wtedy kto chce to zmieni, nie mniej oszukuje promil, a zwykłych graczy to powstrzyma, tym samym ludki z możliwością 120 czy nawet 300 fps nie zyskają przewagi i nie będzie tylu narzekać.
To jest jak łatanie dziury plasteliną, ale jako tak zadziała :-)
Zobaczymy jak będzie. Wydaje mi się, że mogą mieć duże problemy z cheaterami przez otwartość silnika na modyfikacje. Podobne do tych, jakie ma Valve w CS GO.
@kaszanka9
Sprawa nie jest taka prosta.
1) sprawdzanie spójności plików kosztuje, zabiera czas i nie da się go robić co chwilę, co ważne robienie tego choćby ciut optymalnie wymaga dobrego i przemyślanego mechanizmu wyliczania checksumy w wypadku zmian, a beta f76 tego nie miała.
2) silniki sieciowe kontrolują hashe nie tylko plików ale też wykonywanych procedur, beta tego nie miała
3) silnik sieciowy powinien weryfikować choćby częstotliwość wykonywanych akcji na serwerze, beta tego nie miała
Zmiany nie są proste. Co prawda mogą sprawdzić w trakcie uruchamiania gry spójność plików, a opcje choćby fpsów wywalić z konfiguracji i zahardokodować, ale nie broni to ich przed zmianami już po uruchomieniu gry. Wątpię by na szybko sklecili działającego antycheata, zwłaszcza, że sami chcą sprzedawać płatne mody. Co gorsza F4 nie miał zmiennych adresów dla kluczowych zmiennych w pamięci, pytanie czy F76 ma? Tego nikt nie sprawdził, ale jeżeli okaże się, że nie, a jest to bardzo prawdopodobne, to do skutecznego cheatowania może wystarczyć cheatengine zwykły.
Serio pytam. Oni w takim stanie chcą wypuścić grę na premierę? Przecież to zapowiada się na zwykły bubel techniczny.
Wersje konsolowe też mają problemy gdzie fps potrafi spadać w niektórych lokacjach do wartości jednocyfrowych.
To jest złoto. Widać, że Bethesda nie ma żadnego pomysłu jak ogarnąć problem z "legalnymi" speedhackami, więc na szybko skleciła jakiegoś fixa, którego pewnie wystarczy obejść w pliku ini.
Nie mogę się doczekać premiery. Naprawdę, będzie co płonąć. No chyba, że gra sprzeda się w milionach, ale mam nadzieję, że nie. Żeby nie dawać sygnału i przyzwolenia do wypuszczania gier w takim stanie. I wiecie, psioczyliśmy na Arkham Knight czy Unity za optymalizację, ale te gry dało się chociaż dokończyć. Tutaj masz multi, gdzie ktoś się będzie teleportować za twoimi plecami albo będzie śmigał na god mode. O ile oczywiście te rewelacje nie są potwierdzone i nie będą do czasu premiery, o tyle bugi i glitche są - w sporej ilości.
Po prostu Bethesda się sama podłożyła taką "premierą".
Jezu, jak to nie rypnie i będzie miało 80 na metacriticu to ta branża jest skończona.
Oczywiście że będzie miało koło 80. Bo kto będzie chciał podpaść Bethesdzie:)
XDDDDD
Jako hobbystyczny laik gamedevu, siedzę teraz w pracy i śmieję się na głos.
Blokada na 63FPSy xD Przecież to jest tak żałosne obejście.. jak by pójść do ASO z autem, bo lusterko odpadło samo i przykleili by Wam na taśmę szarą xD
Działać? Działa, ale jak wygląda i co sobie pomyślicie o tym gościu?
Fallout 76 z limitem 63 FPS-ów oraz brakiem opcji konfiguracji FOV
Jestem wielkim fanem serii Fallout i dosłownie krew człowieka zalewa czytając kolejne nowe wiadomości (newsy) na temat nowego Fallouta 76 - jakby producent na sile chciał zniszczyć wizerunek tej serii, dodatkowo ukazując swoją niekompetencje robiąc to co robi w tym tytule.
Poza tym zmianie ulegnie system komunikacji głosowej z innymi graczami, dając nam większą kontrolę nad tym z kim chcemy rozmawiać, a kogo zignorować.
Czad, konsolowcy się ucieszą, ale tu pytanie dla producenta: wersja PC będzie tylko portem konsoli czy dostosują ją do możliwości obecnych komputerów - bo blokada FPS na to nie wskazuje, grafika nie powala, jak cała gra...
Co prawda z oceną całościową gry trzeba poczekać do premiery F76, zagramy, ale do tej pory jest więcej niewiadomych, problemów z grą niż samych zachęceń by tytuł kupić i w niego grać.
Bo co by skłoniło was by kupić F76?
z brakiem ;pp w temacie ;ppp
Czyli goście dodali blokadę na 63 klatek żeby "załatać" problem z szybszym poruszaniem się gracza.....ok.....a co z tymi graczami którzy nie będą w stanie grac w 60 klatkach tylko np 30 .....przecież w takim wypadku ci gracze będą i tak wolniej się poruszać niż ci co mogą sobie pozwolić na grę w 60 ......WTF ?
Wprowadza blokadę ustawień graficznych tak by gra obniżała detale do tego stopnia by gra śmigała w 60 FPS, jeśli komputer będzie za słaby to gra się nie uruchomi.
Akurat tak to nie działa. To jest problem implementacji fizyki w silniku graficznym (który przyspiesza animacje) ale dopiero po wyżej 60 klatek. Ten problem istniej już od skyrima. Osoby które nie posiadają monitorów z większym odświeżaniem niż 60 hz i tak by tego nie doświadczyły. Innymi słowy do 60 klatek jest wszystko oka problem pojawia się znacznie wyżej:p
A gdziesz to nasze forumowe spece od teorii spiskowych? Przecież jak nic gra jest suaba, o czym świadczy brak oceny, jak nic to Polska gra i to od CDPROJEKTRED XD
Becieżda ma na wszystko rozwiązanie widzę.
Tylko że są to rozwiązania najbardziej leniwe.
Warto także zwrócić uwagę na fakt, że w trakcie bety autorzy wprowadzili do silnika zmiany, które sprawiają, że gra działa w maksymalnie 63 klatkach na sekundę.
63 to jest jakaś liczba masońska czy coś? Czemu nie 62 albo 64? A najlepiej to 69, lepiej się kojarzy niż 63 ;)
Edit: A najlepiej to 76, to by było dopiero mrugnięcie oczkiem do graczy :D
Dodajmy do tego ze nie nic wspolnego z post-apokalispa i ma klimat wesolego miasteczka dla uposledzonych umyslowo.
Nie wiem, dlaczego masz tyle łapek w górę. Zgadzam się z zarzutami, ale język mema jest językiem jaskiniowca: "ludzie kupujący f76 choć wiedzą" i wymiasz co jest nie tak po czym brak puenty - choć wiedzą, że to co??? Ciężko dokończyć zdanie czy napisać jedno poprawnie? Wytykać f76 błędy samemu nie potrafiąc zdania napisać... Ja rozumiem, że f76 to syf, ale ten mem to także syf.
Ten mem jest na poziomie adekwatnym do poziomu gier Bethesdy.
wow, taka duża firma a oszczędza jak może na specjalistach, może importują ich prosto z indii bo gra wygląda jak taki słaby indyk