Atomic Heart - nowe wideo pokazuje zalety ray tracingu
Za szybko na takie technologie. Powiedzmy sobie szczerzę ile graczy będzie miało sprzęt pod ray tracing? Mniej niż 10 % ? Wygląda to ładnie no ale bez przesady. Ja chcę przede wszystkim żeby gra była płynna a nie jakaś na ultra ustawieniach. Mi wystarczają średnie czasem wysokie ustawienia.
Mam nadzieję że ray tracing nie będzie wpływać teraz na to że gry będą robione dłużej.
Heh. Ciekawe czy ktoś też mówił takie bzdury jak wychodził Quake. "Za szybko na full 3D. Ile graczy będzie miało sprzęt pod pełne 3D". Trzeba stawiać pierwsze kroki, bo inaczej będzie się stało w miejscu.
Nikt nie mówił i każdy to chciał mimo większej ceny, a teraz się mówi i większość nie chce po tej cenie, to chyba jednak różnica nie?
Dokładnie. Jest jak nasiona, od żołędzia do drzewa. Niektórzy nie potrafią dostrzegać wartość i znaczenie nasiona. XD
Trzeba czekać na zastosowanie tego w grach, bo aktualne porównania nie mają sensu.
Mam nadzieję że ray tracing nie będzie wpływać teraz na to że gry będą robione dłużej.
Właściwie to może być na odwrót. Pod warunkiem że RT będzie standardem.
Cienie w grach to akurat największa bzdura i ściema techniczna. Co ich powstrzymuje przed rozmyciem tego twardego cienia? Tak naprawdę nic i efekt byłby podobny, ale nie tak idealny obliczeniowo jak RT, z tym, że tego nawet nie da się rozróżnić, bo co to za różnica, że gdzieś tam będziecie mieli bardziej lub mniej miękkie rozmycie o parę milimetrów, ogólny efekt zachowany.
Wszyscy doskonale wiedzą, że twarde cienie to są i tak zazwyczaj w opcji high minimum, a poniżej są właśnie takie rozmyte.
Dochodzi do takiego kuriozum jak bardzo podobne cienie medium do opcji cieni nv PCSS, różnica sporo fps, wizualna, wątpliwa.
I tak od lat.
Tu nie chodzi (tylko) o cenie, ale przede wszystkim o światło, jego odbijanie się od różnych powierzchni, rozchodzenie się, rozpraszanie, przechodzenie przez różne materiały itd.
Raz, że wygląda to lepiej, niż przy dawnym sposobie oświetlania, dwa, że ułatwia życie projektantom gier. Dziś to może tylko ciekawostka, ale kiedyś będzie to standardem. To nieuniknione, bo jest to upragniony cel w renderowaniu realistycznej grafiki w czasie rzeczywistym.
Tak się składa że taka technologia jest w Nvidia PCSS i HFTS ale nie działa ona zbyt dobrze i zabiera około 10-15 fps lub więcej. Rockstar w RDR2 zrobił to po swojemu i wydaje mi się że lepiej to wygląda i przede wszystkim lepiej działa.
Także jeśli chodzi o cienie to da się to zrobić. Gorzej z obiciami i realistycznym wiarygodnym światłem. Chociaż to ostatnie da się jakoś symulować, ale taki Ambient Occlusion to jest raczej średni czy to HBAO+ czy SSAO...
Taa, odezwał się znafca alex co myślał, że będzie miał automatycznie SLI z RTX...
Już cokolwiek z RT odpaliłeś na tych swoich kartach? Bo ja tak i to na pascalu.
Po za tym to same fakty i bardzo łatwo to sprawdzić w wielu grach, podczas rozgrywki poszczególne opcje cieni mają nikłe znaczenie, a można zaoszczędzić 20 fps, to takie proste, wspaniałe super cienir NV nie różnią się od opcji MEDIUM lol np. w watch dogs 2, do sprawdzenia na stronach nv.
I jak wiem Persecuted, że nie tylko o te cienie chodzi, ale ja pisałem o cieniach jak zapewne zauważyłeś, a tutaj mogłoby być bardzo podobne, gdyby tylko chcieli i bez RT.
I to nie jest ciekawostka, to w zasadzie standard od dekad, tylko nie w czasie rzeczywistym, bo, że robotę strasznie ułatwia to wiadomo, i ja tam jestem za, ale nie w taki sposób.
NV niepotrzebnie tam pchała dodatki, AI czy cuś, mogli dać sam RT i się na tym wyłączne skupić.
AIDIDPl
No według mnie AO to akurat chyba najlepsze co na tym RT będzie dało się zrobić i nie zeżre niewiadomo ile klatek, a będzie duży zysk wizualny.
ta karta jest przeznaczona na farmy do renderowania dla przemysłu filmowego, a nie dla graczy cebulaczy. 3d max i V-ray tam będzie widać różnicę, a nie w jakiś gierkach.
Nie takie nowe to wideo, bo wisi na kanale nvidii od miesiaca, ale niech wam bedzie xD Ray tracing za 5-10 lat bedzie wszedzie. Znacznie skroci czas poswiecony calosci oswietlenia i nie trzeba bedzie "udawac" wielu efektow co widac chocby na przykladzie odbic. Nawet mniejsze studia beda mialy gry z dobrym oswietleniem itp. w czym jak na razie goruja duze studia AAA. Nic tylko czekac na sprzet, ktory bedzie to jakos ciagnal i bedzie przystepny dla mas.
zaraz zaraz, przecież ten filmik z RTX ma z ponad 2 miesiące, gdzie tu nowy ?
Co wywołało taki ból d... pupy że artykuł został tak zminusowany?
Ray Tracing ,,Po #uj mi rejtrejsing panie mnie na to nie stać!'', czy może to że GOL spóźnił się z artykułem o ponad dwa miesiące? (w przypadku opcji numer 2 rozumiem)
Generalnie jako technika RT jest fajne, ale NV organizacyjnie coś tym razem nie dała rady. Brak chociażby jednej gry z tą technologią na premierę. Zagadkowa wydajność z wykorzystaniem tej techniki (np. czy RTX2070 będzie w ogóle się do tego nadawał?).
O tym czy RT w grach się przyjmie, czy będzie tylko ciekawostką wybranych tytułów zadecyduje to czy nowe konsole będą to wspierały, a to z kolei wymagałoby tego, że AMD też ostro ruszy z tą techniką (o ile dalej będzie robiło układy dla konsol). Konsole jednak poszły w 4K i możliwe, że następna generacje będzie szła w kierunku 60 FPS, a pójście w stronę RT mogłoby spowodować niemożliwość utrzymania tych parametrów więc prawdopodobieństwo RT na konsolach nie jest duże.
Oddalbym nerke za nowe gry z Ray Tracingiem z ultra realistyczna grafika z takich serii jak Manhunt, Soldier of Fortune, BloodRayne, The Suffering, Dead Space, Punisher (brutalny jak ten z 2005 roku), Postal i pewnie wiele innych!
Obserwuję co się dzieje i jak ludzie się wypowiadają na temat RTX oraz przy okazji nowych technologii od nVidii. Nikt chyba jeszcze nie zaczął się zastanawiać, a co będzie z AMD, jeżeli opcja się przyjmie?
Chyba kupuję konsolę, bo przyszłość cen podzespołów PC maluje się w czarnych barwach.