Pewnie wielu jak zobaczyło tytuł to oczy zaczęło przecierać ze zdumienia ale nie to nie żart.
Jeżeli ktoś jest przyzwyczajony jak ja do gier w 60 klatkach to te 30 z RDR jest dramatem. Z pomocą przychodzi tu upłynniacz obrazu.
W moim projektorze (model Sony HW45SE) jest taka opcja jak ''MoitionFlow" jest parę ustawień jednak najciekawszą są ''płynne niskie'' i ''płynne wysokie''
Te pierwsze powodują że obraz staje się płynniejszy i mamy wrażenie że jest +10/15FPS. Aby nie było że sobie jakieś bzdury wymyślam to już wcześniej trafiłem na film od HDPolska w którym też to omawiali i też stwierdzili że jest przyrost około 15klatek (Pokazywali to na TLOU na PS4)
Natomiast po ustawieniu ''płynne wysokie'' obraz dostaje potężnego kopa że tak powiem i jest mega płynnie! (Nie chodzi tu że cała gra nienaturalnie przyspiesza) Mam wrażenie że jest stałe 60FPS a jeżeli są spadki to nie jest to odczuwalne.
Nie wiem czy tylko Sony to wykorzystuje bo mam też TV od nich i ta opcja też tam jest (choć nie działa aż tak dynamicznie jak w projektorze) natomiast w TV od LG tej opcji już nie widzę.
Więc jeżeli macie możliwość to sami posprawdzajcie bo gra się zupełnie inaczej a co najważniejsze jest mega płynnie.
P.S. Ktoś wie gdzie znajde tą mapę skarbów z edycji definitywnej? Kupiłem ale nie wiem gdzie ona jest.
Każdy nowoczesny tv ma taką opcję (w każdym inaczej się nazywa, motion+ u Samsunga, TrueMotion w LG) i owszem, daje ona wrażenie 60 klatek ale po pierwsze występują artefakty graficzne (na projektorze może nawet tego nie widzisz) a po drugie powstaje potężny input lag który strasznie drażni. IMO nie warto.
Co do input lag ja osobiście nic takiego nie odczuwam. Nie wiem może to zależy od danego modelu TV\Projektor w każdym jest zapewne inaczej co za tym idzie nowsze modele mogą mieć bardziej udoskonaloną tą funkcje.
Ja opisuje jak to wygląda u mnie z mojej perspektywy.
W najnowszych Samsungach jest opcja "game motion plus" która ten input lag niweluje, może u ciebie też tak jest. Nie wiem.
U mnie input lag był nieznośny dodatkowo to 60 klatek jest nienaturalne dla oka bo nie wynika z samej gry tylko procesor telewizora dzieli klatki i "podwaja" je budując wrażenie większej płynności. Oczy mniebolaly po 15 min gry w tym trybie.
Właśnie najlepiej sami posprawdzajcie (kto ma możliwość) dla mnie gra w tej chwili całkowicie się zmieniła i ta płynność jest naprawdę WOW ;)
Edit: Spędziłem bite 6h przed projektorem i żadnego bólu oczu. Dużo zależy przed jakim TV czy projektorem siedzisz. Te nowsze mają już pewnie lepiej to wszystko zrobione i wyeliminowane wcześniejsze niedogodności.
tej technologii nie da się udoskonalić w formie budowania następnych klatek po sobie bo obraz generuje element źródłowy a nie element wyświetlacza.
Raczej jest to bajer, który męczy oczy. Prawdziwej płynności pochodzącej czysto z gry nie zastąpi żadne motionflow. Z tego co czytam, to nawet posiadacze TV za 10k zł tego nie używają a jak już do tylko w ramach ciekawostki. Może na projektorach to lepiej działa ale na TV niespecjalnie. Jakby to działało dobrze, to producenci gier nie musieliby się martwić o płynność w sowich grach. No ale tak nie jest.
Nie wiem co Wy macie z tym męczeniem oczu.
Ja nie wyobrażam sobie wracać teraz do tych 30 klatek.
Płynność jest autentycznie jakby gra chodziła w 60FPS. Nie ma żadnego sztucznego przyspieszania obrazu a ruch samej kamery jest nieporównywalny.
Wnioskuje, że to faktycznie zależy już od klasy samego TV czy też projektora.
Tak moge potwierdzic.To jest praktycznie jak 60 fps,tez mam SONY tylko troche inny model,Motionflow nalezy dac na Własne- opcja 5 -gladkość i mamy pc-towe 60 fps.30 fps w grze ,telewizor sam "doklada" drugie 30.Niesamowity bajer,gry nabieraja zupelnie innego wyrazu.Nie ma zadnych artefaktow, input lagow oczym juz ktos tam w gorze zaczal pisac.
Fajnie ze potwierdzasz to o czym pisze.
Widac nie jestem jedyny co gra w 60 klatkach ;)
przecież to jest bez sensu na TV i tak macie lag na poziomie praktycznie górnej granicy akceptacji do grania to co uzyskuje się po tym z ms na oddanie klatki to masochizm w czystej formie, nie dość że nie gracie w 60fpsach to dodatkowo macie ms na poziomie grania w 15fps, to dopiero jest wyczyn aby to akceptować.
Uwielbiam jak ktos mi mowi co sam widze i odczuwam ;)
Widziales jak to wyglda na takim projektorze?
To nie jest sprzet za 1000zl z marketu.
Nie mam zadnego laga a sam obraz jest ostry jak zyleta. Zreszta kolega wyzej tez potwierdzil to o czym pisze. Widac ze wiesz lepiej od uzytkownikow ktorzy z tego sami korzystaja ;)
Nie ma obecnie telewizora czy projektora z tą opcją działająca w taki sposób żeby input lag nie zblizal się do 3-cyfrowej liczby. Po prostu może ci to nie przeszkadza i tyle. Spróbuj odpalić jakiegoś fpsa w tym trybie, najlepiej multi.
Jak ci się podoba granie w ten sposób to graj i nie zawracaj dupy, tak czy inaczej nie jest to 60 klatek a jedynie złudzenie i możesz mieć projektor nawet za 20 tysięcy kapsli, nic to nie zmieni. Artefakty sa i będą bo muszą być skoro telewizor sztucznie dokłada klatek.
Wy to naprawde na sile lubicie wmawiac komus jak jest?
Jasne ze nie jest to 60FPS jakie znamy z pc. Natomiast sama gra chodzi duzo plynniej i jak wylacze ta opcje i widze jak obraz rwie przy 30 to dzieki ale zostane przy moim „zludzenie” ;)
i owszem na projektorze za 20000zl bedzie to inaczej dzialalo niz na tv za 1000zl.
Tak samo jest z HDR na roznych tv.
i owszem na projektorze za 20000zl bedzie to inaczej dzialalo niz na tv za 1000zl.
Tak samo jest z HDR na roznych tv.
Interpolacja klatek działa w ten sam sposób niezależnie od tego jaki to telewizor i jaki projektor więc nie, nie będzie działać "lepiej". Zawsze będzie wzrost input laga i zawsze będą artefakty graficzne. HDR zupełnie co innego.
Bzdura!
Spradzalem jak prezentuje sie to na moim TV LG i sa wspomniane artefakty. Na TV od Sony ktory mam jest lepiej ale bez porownania z tym co na projektorze. Wiec nie pisz ze wszedzie dziala tak samo.