Stellaris: MegaCorp - nowe rozszerzenie do Stellaris zapowiedziane
Symulator EA w odległej galaktyce? bierę
edit. Gra mnie zaciekawiła, może kupię, ale dopiero w marcu będzie wydanie konsolowe.
@Konr@d pytanie tylko jak to na konsolach będzie działać. Dotychczasowe porty konsolowe gier paradoxu działają poprawnie, ale do czasu gdy zaczyna brakować mocy.
Wynika to z tego, że konsole koncertują się na GPU olewając CPU, co w grach akcji, TPP, FPP itd. jest polityką skuteczną, ale strategie znowuż głównie utylizują CPU + sporo RAMu.
Raczej winą gier od nich jest ich silnik. Gra koncentruje się na jednym wątku. Są elementy wielordzeniowości, ale główna część gry leży na jednym rdzeniu. Gdyby działało to bez problemu to wtedy spokojnie nawet i konsole dały by sobie rade. Na standardowej prędkości gry w środkowej fazie gra chodzi w 60 FPS przy maksymalnym wyborze gwiazd i sporej liczbę cywilizacji (I7 2700k + gtx 1070). Niestety wystarczy trochę grę przyspieszyć i klatki lecą w dół i to mocno.
Tyle, że ten sam problem dotyczył też Cities Skylines i innych podobnych gier wydanych na konsolach.
To jest problem ze wsparciem dla wielu rdzeni. Cities ma ten sam problem. Jeden wątek obciążany na maksa a reszta po trochu. Konsola ma bardzo słaby procesor dlatego wersje konsolowe są ograniczane. Mam te gry i widzę jak obciążane mam poszczególne wątki. Tutaj obniżanie grafiki nie pomaga, gdyż CPU nie nadąża.
W końcu nowy dodatek. Już myślałem, że powoli rezygnują. Chciałbym jeszcze, żeby rozwinęli wątek cywilizacji przed kosmicznej. Pamiętam nawet, że twórcy o tym wspominali, że chcą to bardziej rozbudować.
Najlepszy był stream na którym pokazywali pierwszy raz dodatek i śmieszkowali że jeden build to full scjentologia.