Shadow of the Tomb Raider na promocjach miesiąc po premierze
Ciekawe co na to Hydro :( Przeciez ta gra to byl prawie ideal, cud gejmingu, fenomen XXI wieku. JAK TO MOGLO SIE STAC HYDRO??
Jak trudno dziś graczom dogodzić... Ja akurat tego stanu rzeczy nie rozumiem (gra jest naprawdę udana). I to nie tylko w odniesieniu do Tomb Raider'a, ale i do wielu produkcji nastawionych na singla. Jak tak dalej pójdzie, to branżą rządzić już będzie tylko i wyłącznie multiplayer, co oznacza dla mnie (i pewnie dla większości graczy) pożegnanie się z ukochanym hobby. Ech, szkoda gadać...
Ja jestem rozczarowany bo miałem nadzieję że w Shadow pokażą przemianę Lary w Tomb Raider którą znaliśmy ze starych gier. W końcu trylogia miała być prequelem. Tymczasem nadal pozostała rozemocjonowaną, płaczącą i irytująca nastolatką na której zamordowanie z zimną krwią kilkudziesięciu ludzi (ponad 100 przez całą trylogię) nie zrobiła jak widać żadnego wrażenia i nie doprowadziło do żadnej przemiany. Lubiłem nową Larę w pierwszej częsci nowej trylogii ponieważ miałem nadzieję widzieć jej przemianę, a tym czasem ona jest ciągle taka sama a to już nie ma żadengo sensu w kolejnych dwóch częściach.
Może bym kupił, gdyby ceny podzespołów nie poszły do góry o milion złotych.
O ile sprzedaży gry mi nie szkoda( nie lubię tych nowych Tomb Raiderów) to obawiam się o los Eidos Montreal. To już druga taka sytuacja związana z nimi i jeśli powtórzy się to jeszcze chociaż raz, to mogą ich zamknąć. Pewnie i tak się mylę, ale jednak trochę się obawiam o to studio
Gdyby ta gra wyszła np. przed Rise of the Tomb Raider, to byłby hit, bo jest mega ukłonem dla starszych graczy.
Faktycznie jednak, pod koniec to już tylko parłem do przodu, bo odczuwałem lekkie znużenie. Za mało tutaj faktycznych zmian - owszem, jest większy nacisk na eksplorację, mniejszy na walki, ale to ciut za mało. Już Rise miał syndromy podobieństw, a tutaj to po prostu więcej tego samego z lekko zmienioną formułą. I gdyby to wyszło wcześniej, sprzedałoby się o wiele lepiej, a Rise podzieliłby los Shadowa.
Szkoda trochę, mimo wszystko gierka warta ogrania, ale cudów to tutaj nie ma. Poprawna kontynuacja.
Złamią denuvo to sprzedaż skoczy. Wielu graczy bojkotuje grę i nie kupi jej dopóki nie usuną tego syfu patchem.
Jak widać żadne zabezpieczenie antypirackie nie poprawia sprzedaży.
Najpierw " złamią denuvo to sprzedaż skoczy ", a potem " wielu graczy bojkotuje grę i nie kupi jej dopóki nie usuną tego syfu patchem ". Fak Lodżik.
komentarz do usunięcia
No, gra na pewno sprzedała się słabo przez garstkę gimbów, których nie stać na grę, to codziennie płaczą na CrackWatchu, że zabezpieczenia coraz lepsze, a na cracki trzeba czekać coraz dłużej xD. Polecam lekturę forum tej strony, takiego bóldupienia i żałości typu „Inni już grają, kiedy my w końcu dostaniemy FIF-ę 19/Shadow of the Tomb Raider? ;(” czy „Codziennie marzę o tym, że wejdę na CW i dowiem się, że złamali Life is Strange 2/Assassin’s Creed: Odyssey” gdzie indziej w Internecie to ze świecą szukać xD.
Ciekawe co na to Hydro :( Przeciez ta gra to byl prawie ideal, cud gejmingu, fenomen XXI wieku. JAK TO MOGLO SIE STAC HYDRO??
ja wciąż się zastanawiam kim jest Hydro
@ up gość który ci będzie chciał wmówić że w szafie ma przejście do Narni A jak nie uwierzysz to znaczy że mu zazdrościsz i jesteś zawistny.
Nadal tak uważam. Dawno zadna gra mi sie tak nie wkrecała. I wielu podziela moje zdanie ;) Co mają obniżki do jakości gry? Bezsens
I bardzo dobrze, niech im to Denuvo zadem dupnym wyjdzie, kupilem na One bez tego syfu, glupie paly.
Jest jak jest ale nie dam sie dymac na to scierwo nigdy.
A za pazernosc moga skonczyc dla mnie w piachu nawet jutro.
Zastanów się co piszesz. Życzysz ludziom śmierci z powodu zabezpieczeń w grze XD jak tak ci przeszkadza to albo nie kupuj, albo kup na konsole i nie pierdol głupot
Tu nie chodzi o to, ze nie ma multi, ze zabezpieczenia..
Po prostu ta gra nie urywa, rozmawiałem z paroma osobami które w nią grały i wszyscy zgodnie uważają, że to zdecydowanie najgorsza cześć trylogii
Spójrzcie na Spider-Man'a, gra ma tylko singla i sprzedaje się rewelacyjnie.
To było pewne od początku, ze pają zje i wypluje Lare i tak tez sie stalo.
Kupiłem uzywke za 150 zł, nic ciekawszego poki co nie ma ;] a musze sprawdzic na wlasnej skorze czy jest tak jak mowia mi inni
Nowy Assassin też dobrze się sprzedaje. Czym wyróżnia się Spider-man i AC na tle TR? AC i SM to open worldy i tu jest chyba klucz.
Single playery od lat coraz głębiej idą w otwarte światy i mam wrażenie że się to pogłębia. Najbardziej wyczekiwane gry, to gry z otwartym światem.
Osobiście mi to nie przeszkadza, bo po Gothicu 2 jest to zdecydowanie mój ulubiony typ zabawy w grach wideo, ale wiem że wiele osób nie trawi takich gier.
Sasori666 - > grales w SoTR?
Przeciez to co w najnowszej czesci szwankuje i wprost psuje gre, to na sile wcisniete elementy zywcem wziete z tych durnych open worldow.
Cala fabula i akcja sie rozmywa i traci sens w pierwszej wiosce - hubie. A pozniej pojawia sie druga, duzo wieksza - i wtedy dzieje sie dramat...
Trochę racji masz, moda na sandboxy trwa w najlepsze, ale nie oznacza to ze gry liniowe sprzedają się źle.
God of War trudno nazwać sandboxem, Uncharted 4 to typowa liniowa gra - oba tytuły sprzedały się wysmienicie.
Z kolei co do wyczekiwanych to TLOU2 jest na szczycie listy i to nie tylko mojej
SoTR nie jest najgorszy z trylogii. Starzy fani Tomba, którzy byli od początku z serią na forach tomb raidera są przeważnie zadowoleni, bo bardziej ta część przypomina właśnie Tomb Raidera choć do ideału daleko (TR 1, 2, 4 czy Uncharted 4). To samo każdy kogo znam i przeszedł twierdzi, że gra jest lepsza od bardzo rozczarowującego RoTR.
Zdania są podzielone natomiast, która odsłona była najlepsza z trylogii TR 2013 czy SoTR.
Z jednej strony TR 2013 wygrywa fabułą czy pomysłem na survival i grę akcji, która mało ma wspólnego z wcześniejszymi częściami, a jednak jako gra akcji może się podobać. Z drugiej strony SoTR ma najwięcej satysfakcjonującej eksploracji, wspinaczki oraz najbardziej egzotyczną krainę. Zagadki w sumie raczej też były najlepsze w SoTR z najnowszej trylogii. Plusem SoTR jest też to, że możemy wreszcie wyłączyć podpowiedzi i podświetlenia przy zagadkach czy oznakowane krawędzie przy wspinaczce. Za to z miejsca mają dużego plusa. Bo poprzednie 5 tombów od Crystal Dynamics (Legend, Anniversary, Underworld, TR 2013, RoTR) irytowały tym.
U mnie SoTR > TR 2013 >> RoTR
Szkoda, że ok 50% gry w nowej trylogii to poboczne czynności. Dużo lepiej wypadał Tomb raider, gdy fabuła główna to było 90-95%, a reszta sekrety.
Dla mnie to najlepsza część z nowej trylogii więc trochę szkoda. Nie oszukujmy się - nikt chyba nie nastawiał się na żadne GOTY czy grę generacji, a na przyjemną przygodę, którą można kupić na promocji. Podstawowym problemem tej gry jest to, że praktycznie nie robi niczego odmiennego w odniesieniu do poprzednich części. Lara skacze, strzela, skrada się... w identyczny sposób co w poprzednich częściach. Czuć, że w zamiast oddzielną grę, gra się w jakiś duuuuuży dodatek do Rise.
Czyli Shadow of the Tomb Raider i Assassin's Creed Odyssey to niestety "tylko" dobre gry. Szkoda bo potencjał miały aby być czymś więcej, czymś lepszym. Ale dobra gra nie znaczy, że to zła gra :)
Myślę że nie tylko na pecetach, parę dni temu była promocja na konsolowe pudełka za 189 zł chyba, i dobrze że jest promocja taka cena powinna być normalnie a nie w promocji, kto to widział, gra na pc w wersji pudełkowej (gołej) a cena 250 zł kogoś ostro że tak powiem (niecenzuralne słowo) croft edition za 245 zł jeszcze można przełknąć bo ma season passa i chyba sobie na steamie zakupie, nie będę czekał na przecenę pudełkowej bo została tylko w muve a tam promocje rzadko kiedy robią, z tego co słyszałem to jest tam dużo eksploracji grobowców a ja właśnie lubię to bardziej niż strzelanie więc może się nie zawiodę
Wow, miesiąc po premierze juz znizki ;/ Ta odsłona to chyba najgorzej sprzedana ze wszystkich z trylogii, patrząc po danych, gdzie TR'a powoli nawet nie ma juz w topce. Tak to jest jak się konkuruje ze Spidermanem tydzien po jego premierze. Po ocenach TR'a na dodatek jest to najgorsza odsłona z trylogii.
Eidos Montreal robia fantastycznie wygladajace gry z niezla fabula i postaciami ale nastaly czasy siekanek multiplayer. Wszystko sie zmienia. Goodbye Eidos ...I guess
Akurat w TR to fabuła jest nedzna jak mało gdzie ;)
Natomiast Mankind Divided było bardzo dobre, ale się skończyło wtedy kiedy miało dopiero ruszyc z kopyta no to sorry.
Jeśli gracze faktycznie nie rzucili się na Shadow of the Tomb Raider, co mogło być powodem takiego stanu rzeczy?
Jest rzesza ludzi którzy nie tykają gier z denuvo, a na konsolach 1 kopia idzie przez 10 rąk.
a na konsolach 1 kopia idzie przez 10 rąk
Dlatego Spider-man we wrzesniu sprzedal 3.3 mln w 3 dni? I nadal nie jest na obniżce i nadal jest sporo miejsc nad TR w listach sprzedaży. To tylko taki jeden przykład z brzegu ;)
Tak strzeliłem, że przez tyle rąk, a może więcej albo mniej przechodząc do sedna ktoś przejdzie w 2 dni i sprzedaje następnej osobie która sprzedaje dalej itd. Spider-man, god of war itp to ludzie mieli parcie na tego typu gry, podobnie będzie z nadchodzącym RDRII.
Gry, które po przejściu są sprzedane i zapominamy o nich po 2-5 latach to raczej dość przereklamowane gry. Przecież są gry do których bardzo chętnie powracamy. I to do niektórych po 5-15 razy i to przez 20 lat.
Tak z czystej ciekawosci
Masz PS4 czy PS4 PRO ?
Dziwna sprawa. W zeszły weekend skończyłem grę na PS4 Pro i nie miałem żadnych problemów, a tym bardziej takie klatkowanie.
PS4 Pro. Tak się dzieje na dwóch padach. Myślałem, że problem jest z konsolą albo padami, ale wszystkie inne gry działają dobrze. Problem jest tylko w SotTR.
Spróbuj Włączyc game Mode w opcjach telewizora. Skończyłem grę na PS4 pro, grałem na zwykłym PS4 i gra chodziła bardzo dobrze.
Włączenie trybu gry nie pomogło. Próbowałem różnych ustawień video gry, konsoli i telewizora - nic. Mało tego, na innym telewizorze jest to samo!
Nie, cały czas. Przeszedłem tak ze 3 godziny i dałem spokój. Na pierwszym mini-bossie (tak go nazwijmy) zamarzało co chwilę.
EDIT:
Dodam jeszcze, że dzieje się tak tylko przy rozglądaniu. Podczas celowania działa dobrze.
Tak, przeinstalowywałem, odpalałem z dysku konsoli i z zewnętrznego. Nic.
Coraz mniej gatunków ma dzisiaj rację bytu. RTSy, gry tombraideropodobne (gdzie mój nowy Drakan, ja się pytam), pierwszoosobowe RPGi a'la Wizardry....
Niby jest rynek indie ale nawet oni nie są chętni używać starych sprawdzonych koncepcji...
Nie gralem, wiec nie moge powiedziec.
Dla mnie Rise of the tomb raider, bylo ok.
Ale jak tak dalej pojdzie i sprzedaz takich gier bedzie spadac, to bedziemy mieli wysyp gier typu: Multiplayer, battle royal no i oczywiscie tryb ZOMBIE.
Nigdy nie gralem zadnego trybu zombie, ale kompletnie mnie nie interesuje.
Nie mam nic do Pani Croft, ale czy czasem Pani Lara nie dostala u was lepszej oceny niz Kasandra i Alexios ?
:)
Jedynkę skończyłem w bólach, za granie w kolejne cześci to muszą mi dopłacić, a nie łaskawie dać promocje. Tragiczna główna bohaterka (płaczący co cutscenke masowy morderca) odrzuca najbardziej.
167zł to ma być obniżka? No Wow 34% z początkowej ceny no kupuje w ciemno. Niech będzie to co najmniej 50% to możemy pogadać. A co do samego tomb raidera. Gra była w porządku do momentu
spoiler start
Aż nie dotarliśmy do Paititi i dalej. Wielka wierchuszka Trójcy nawet nie dostała swoich pięciu minut. Dr Dominguez jako lokalny arystokrata ukrytego miasta.
spoiler stop
Nie było petardy a raczej kapiszon. A szkoda bo tomb raider mógł rywalizować z serią uncharted. CHoćby i z tego powodu że tr-y przynajmniej wychodzą na pc-ta.
Kupiłbym ale swój limit na gry wyczerpałem kupując ForzaHorizon 4 Ultimate - jedyna gra w życiu na którą wydałem prawie 400zł LOL...a ze dwa dni temu kupiłem Rise of the Tomb Raider (którego dziś ukończyłem) więc póki co wystarczy ;)
Do redakcji GOL
To moze czas na śledztwo czemu wydanie pudełkowe na PC tak szybko wyparowało ze sklepów;)
Temat cena wydania pudełkowego PC równa z wydaniem na konsole można pominąć.
Gry Square Enix szybko i mocno tanieją. Przykładów jest multum: najnowszy Deus Ex, Just Cause 3, Final Fantasy XV...
Pierwszego Tomb Raidera jeszcze jakoś ogarnęli. Nie było rewelacji, ale gra miała swoje momenty i fabuła choć niezbyt wysokich lotów trzymała przed ekranem.
Gra miała mnóstwo wad i wiele rzeczy było zaprojektowane po prostu źle.
Rise Of The Tomb Raider mógł naprawić mnóstwo wad np. wywalić cały ten crafting i drzewko umiejętności. Po co to? W takich grach tylko i wyłącznie fabularne odblokowywanie umiejętności w stylu metroidvanii, który prowadzi do lekkiego backtrackingu (uwielbiam backtracking w grach!) i odkrywa nowe ścieżki.
Niestety RoTR to jeszcze więcej tego samego. Większy nacisk na crafting, więcej umiejętności, więcej aren z wrogami, więcej.... wszystkie co irytowało w pierwszym Tomb Raiderze.
Tego po prostu nie dało się przejść. Gry ma się dość zanim w ogóle fabuła się rozwinie na dobre.
I tu właśnie leży cały problem. Shadow Of the Tomb Raider jest bezpośrednią kontynuacją gry, którą mało kto w ogóle przeszedł.
Bez znaczenia, czy SoTR jest dobry, czy zły. Gracze ocenią go z perspektywy SoTR, a wielu nowych graczy czekając na premierę najnowszej części sięgnęło po powszechnie dostępną poprzednią część i się zniechęciło.
Słaba sprzedaż nowego Tomb Raidera to dobra rzecz, oby tylko wydawcy wyciągnęli dobre wnioski. Na grach single player wciąż można zarobić, pod warunkiem, że są dobre.
Święta idą. Korowodom wyprzedaży nie będzie końca.
To jest gra dobra, ale z kategorii więcej tego samego. Szkoda że sprzedaż słaba, to w końcu porządna gra single.
Trochę to dziwne. Przecież według ALEXA to jedna z najlepszych gier w historii.
Widać, że wypowiadasz się a nie masz pojęcia.
Odpal tą grę w 8192×4608 z HDR'em i G-sync na swoim 69 calowym kinie domowym to zrozumiesz w czym tkwi jej rewelacja i miano gry GOTY.
Według Alexa.
spoiler start
Ja sobie żartuje, na prawdę nie widać?
spoiler stop
O przepraszam, obecnie w rankingu Alexa jedną z najlepszych gier w historii jest Assasins Creed Odyssey.
spoiler start
Przynajmniej do czasu kolejnej dużej premiery AAA.
spoiler stop
Mogli przecenić jak skończę spidera a więc w przyszłym miesiącu to kupił bym taniej.
Zapewne to kwestia słabej promocji, nowy ac:o, niewiele różni się od origin a sprzedało się świetnie, podobnie uncharted 4 niewiele różni się od poprzednich części, więc nie powiedziałbym, że słaba sprzedaż TR to zasługa tego, że nie wprowadzono wielu zmian.
Taka promocja u nas to nie promocja. Na premierę w GMG podstawka kosztowała 33,77 funtów (około 161,80 zł). Teraz chyba bardziej robią sobie standardową reklamę na Steamie, aby przypomnieć o zbliżających się dodatkach. Ewentualną sprzedaż zawsze nadrobią w okresie świątecznym.
Teraz ciężki czas dla gier. 1 miesiąc ,a 3 super tytuły. CoD , Assassins i RDR2 . Wielu czeka na RDR2 grając w AC lub CoD ;D Nie oszukujmy się bo tak jest :]
1 część TR dostałem za darmo i w połowie mnie znudził ... 2 część kupiłem w jakiejś promocji i też mnie nie urzekł , dlatego 3 nie kupie dopóki nie będzie przecena 75% :D
No i dobrze. Dobre gry powinny tanieć.
Słaba gra, brak popytu to i szybko tanieje, prawo rynku.
Tu nie chodzi o jakość, a tylko i wyłącznie o popyt.
Wiele odsłon Fifa, COD, NFS, AC było słabe/średnie z przeciętnymi/niskimi ocenami, ale sprzedaż była dobra więc ceny długo wywindowane mocno w górę.
TR 2013 według danych z listopada 2017 sprzedał się w 11 mln kopii. W tym 5 mln Pc.
RoTR na koniec listopada ok 7 mln i w tym 2mln steam. Nie byli już tak zadowoleni z tego, bo budżet gry był większy, ale tłumaczyli to wydawaniem gry na trzy platformy w różnych terminach. Najpierw Xbox, Pc po 3 miesiącach, Ps4 po roku. Więc Ps4, najpóźniej generował zyski. Pewnie na teraz wynik jest już lepszy. Może 8 mln.
SoTR rzekomo najgorzej się sprzedaje, ale porównania są tylko z TR 2013, które też miało premierę na trzech platformach jednocześnie i w ciągu kilku pierwszych tygodni sprzedał się w nakładzie 3,5 mln. SoTR mimo największe budżetu z najnowszej trylogii sprzedaje się wolniej ok 2mln..