Graficzna moc peceta na imponującym zwiastunie DCS: F-14
No nie wiem. Wygląda ładnie, ale moim zdaniem jest mały haczyk. To nie przypadkiem efekt pustej przestrzeni w której twórcy mogli skupić się na modelach i mniejszych wodotryskach? Gleba na filmie nie wygląda już ponadprzeciętnie.
Zawsze gdzieś jest haczyk, BF5 może być "piękny", ale kokpity samolotów wyglądają tam jak z 1999 roku ;p To oczywiście słuszny kompromis, mało kto zwraca na to uwagę.
Mapy w DCS to czasami 366,000 km kwadratowych terenu i 25 GB mniej miejsca na dysku twardym.
O tym samym pomyślałem. Mieli cały jeden model do skupienia się i przyłożenia, to co miało nie wyjść?
Czy w grze będzie piosenka Kenny'ego Logginsa? TA KONKRETNA! Bez niej to lipa, a nie porządne DLC.
Będzie soundtrack inspirowany Top Gunem, stworzony przez grupę Meteor i dostępny dla każdego jako tło do robienia filmików z F14
piosenkę jaką chcesz możesz sobie ustawić w menu gry, ja mam Top Gun anthem :)
MIG-28 to pikuś. F-14 kilka raz wpada w korkociąg płaski. Ciekawe czy da się wyprowadzić z tego maszynę i uratować Goosa... :)
263 zł. za model wirtualnego samolotu, a i tak znajdą się rydwanowcy, którzy to kupią z pocałowaniem ręki :D. LOL :D
Abstrahując jednak od powyższego kuriozum i mając kompletnie wywalone na tego typu "darmowe" gry, to czysto technicznie, pod względem grafiki i pieczołowitości wykonania, to jest na czym oko zawiesić i szczęka opada. Przy ujęciach z zewnątrz, gdybym nie wiedział wcześniej, że to model w grze, to pomyliłbym z jakimś filmem, to na bank. Ujęcia kokpitu też niewiele ustępują, choć coś mi tu do końca nie pasowało (trudno napisać do końca co, pewna "sterylność" i takie przeświadczenie, że coś jest do końca nie tak, że to nie rzeczywistość). W każdym razie oceniając poziom wykonania, no panie i panowie - tutaj czapki z głów!
Model wraz z pieczołowicie oddaną fizyką, systemami pokładowymi (awionika, zarządzanie uzbrojeniem, radarami i milionem innych rzeczy:).
Pewnie sam manual ma z 600 stron. Dla porównania manual do Falcon'a Allied Forces:
http://download.high-g.net/files/Falcon_4_Manuals/f4_AF-manual.pdf (716 stron)
Ten 1 samolot to oni 4 lata robili. Wszystko jest klikalne i dziala jak w rzeczywistym f-14. Ja mam modul Mirage to samo przedstartowe zajmuje mi 10 minut zanim zaczne kolowac na pas. No, ale ja gram w gry od czasow amigi 500 i w grach juz szukam czegos innego niz prostej rozgrywki dla mas.
@Conath
To prawda że manuale do tych samolotów mogą być dość obszerne. Ale jeśli wyciąć z nich wszystkie rzeczy, które nie są potrzebne do latania i obsługi systemów (bo po cholerę mi wiedzieć że znajduje się w tym samolocie taki a nie inny radar, który został zaprojektowany przez taką a nie inną firmę i ma taki a nie inny numer seryjny etc.) to zostaje nam jakieś ~Może ze 10 stron.
Poza tym w DCS są moduły low fidelity i high fidelity.
W low żeby wystartować samolotem naciskasz kombo dwóch przycisków
RSHIFT+L - Startuje całą elektronike
RSHIFT+Home - Startuje silniki
Potem tylko throttle na 100% i lecisz.
W high (czyli oddzielnych modułach za ciężką kasę) walisz cała procedurę (ja osobiście pomijam testy systemów :P ).
Takiego A-10C to odpalam z zamkniętymi oczami (3min - bo cholerna nawigacja musi się ustawić więc w zasadzie przez 2min siedzę w kokpicie i pstrykam sobie światełkami).
Ale jak już się opanuje te wszystkie procedury to człowiek czuje się jak taki badass.
@Garbol
Z tymi 10 stronami to trochę przesadziłeś, chuck guide do a10 ma 100 stron, gdyby obrazki zastąpił ważniejszymi elementami np. nawigacji, to może, może w tych 100 by zmieścił "podstawę".
A co do samego f14, trochę szkoda, że gracz RIO też musi mieć zakupiony moduł, byłoby łatwiej kogoś namówić. ;)
Można pomylić z prawdziwością
Szkoda że optymalizacja nie jest imponująca.
Klatki w DCS spadają czasem do zera na GTX1070 w 1440p.
Gra ma dosyć wąskie grono odbiorców więc żyłują ceny żeby coś zarobić, sama podstawka jest free więc nie narzekać.
Co w tym graficznie imponującego?
Zrobienie kokpitu i ładnych guziczkow wymaga mistycznej mocy peceta?
Gleba czy detale poza samolotem to bieda. Zwłaszcza ta płaska pustynia
Samochodowki są już od 5 lat ładniejsze więc nie wiem skąd ta podnieta teraz :o
Może mieć i miliard. Nie zmienia to faktu że jest renderowane 5 obiektów na krzyż więc nie rozumiem podniety. Tak jak mówię Samochodowki mają fotorealistyczna grafikę ktora przebija to tutaj od dawna. Dlatego na mnie to nie robi żadnego wrażenia.
"Nie zmienia to faktu że jest renderowane 5 obiektów na krzyż"
:D Miasta, ruch ulicznych, setki drzew i masa innych obiektów prerenderowanych w promieniu 150 km od gracza. Dobry model lotu to też spore obciążenie dla procesora.
Jak chce się rozgrzać PC to można zrobić coś takiego --->
https://www.youtube.com/watch?v=uH8KbrPJupc
Myślę, że gdybyś miał choć cień pojęcia czym jest DCS i co jest jego prawdziwą siłą (pro tip, to nie grafika...) to nie pisłałbyś takich bzdur... Guziczki może i ładnie wyglądają fakt. Ale jeszcze większą ich zaletą jest to, jakieś 95 procent z nich jest to, że działają tak jak w prawdziwym samolocie? A co możesz sobie wyregulować w tych fotorealistycznych wyścigówkach? Nawet nie możesz wirtualnie przekręcić kluczyka w stacyjce...
Pusta pustynia - no kto by się spodziewał... Pominę już fakt, że ta "pustynia" wygląda całkiem inaczej z wysokości 30 stóp w porównaniu do 3 czy trzydziestu tysięcy stóp. Zobacz sobie do porównania jak wygląda mapa Gruzji albo jak odwzorowany jest Dubaj czy Las Vegas.
Uderz w stół...
Nigdzie nie napisałem niczego na temat 'Na czym gra polega'.
Po prostu nie ma tu NIC nadzwyczajnego i tytuł newsa to kompletny clickbait.
No chyba że ta moc peceta to karta sprzed 10 lat...
Bo tak jak ktoś niżej napisał, sam miałem wrażenie ze to news sprzed 10 lat.
Konsolowy fanboy jak zwykle się ośmieszył.
Kto napisał, Samson? Kolejny znafca za dychę.
Niech Ace Combat na mocarnych konsolach wygląda porównywanie.
Mikro ryski i kupy ptaków mnie rozwalily lol.
Generalnie rewolucja <3
Jeśli to jest moc pecetów i serio jest tutaj mega grafika to obudźcie mnie za 10 lat.
Sama gra pewnie będzie swietnym symulatorem który będzie poprawnie wyglądał. Tyle ;)
ty to naprawdę jednak jesteś upośledzony
Kiedy będzie nowy Modern Air Combat o którym kiedyś pisaliście ? Miał być tej jesieni czyli październik, listopad...
Miażdży jaja.
Jest moc :D Jeden samolocik i zero czegokolwiek. No, ale jest moc...( w tym momencie Uncharted4, HZ, GoW, Detroit i Spiderman spojrzeli litościwym wzrokiem ).
Dokładnie...podniecanie się modelem samolotu, który jest co najwyżej bardzo dobry, w pustej przestrzeni i chwalenie się przy tym mocą PC-tów w 2018 roku? Ktoś chyba pod lodem przespał kilka(naście) ładnych lat. Serio Pierwsze sceny tego pokazu sprawiły że spojrzałem na datę publikacji tego "niusa" bo myślałem że znowu ktoś odkopał jakiś stary wątek sprzed 10-ciu lat...
Nie ma się czym zachwycać, cienie są standardowo poszarpane i migoczące, efekty cząsteczkowe nie wyrywają z fotela. Tekstury ziemi czy rośliny wyglądają dużo lepiej w War Thunder podczas lotu a tam też są generowane ogromne połacie terenu. Gra po prostu wygląda poprawnie jak na 2018 rok i tyle.
Ale macie świadomość, że film nie został stworzony po to żeby prezentować jakąś rewolucyjną grafikę a autora newsa po prostu poniosło pisząc tytuł newsa? Nawet jeżeli obejrzeliście go w całości to ewidentnie widać że nie zrobiliście tego ze zrozumieniem... Dla ludzi, którzy grają w tę grę grafika to drugo a pewnie nawet trzeciorzędna sprawa...
Tak mamy świadomość, rozchodzi się tu zapewne o szeroko pojętą fizykę latania, bo o co innego?
Mi się chodzi tylko i wyłącznie o tytuł newsa i może kilka komentarzy osób, które czytając go zobaczyły w pokazie cuda...
Widać konsolowe tr0lle wyszły przed szereg.
Nie mają pojęcia czym jest gra i rzucają śmiesznymi porównaniami.
Jakoś Kotaku I PC Gamer też się zachłysnęli poziomem grafiki. I nie chodzi o teren, bo to zupełnie inna firma, inna technologia, inne wymagania.
Chodzi o sam samolot, w którym fotorealistycznie wyrenderowano nawet brud i zużycie elementów , które na dodatek będą inne zależnie w jaki egzemplarz wsiadziemy, np będą inne i inaczej zużyte poduchy na fotelu pilota
Ludzie odtworzą w tym module cały Top Gun na Youtube :)
Mam swoje oczy żeby widzieć czy cos powoduje 'zachlysniecie się'. Przejrzałem komentarze tak samo na youtube i innych serwisach i nie mogę znaleźć tego wielkiego zachwytu. Ot ładnie wymodelowany samolot. Tyle. Czym się to różni od ładnie wymodelowanych samochodów które mamy od dawna?
W forzie od 7 lat możesz sobie każdy samochód obejrzeć i masz ich setki wymodelowane na różne sposoby. Ot poprawna grafika ale rewolucji tu nie ma.
Człowieku ty nadal nie masz kompletnie pojęcia o czym piszesz. Widzisz cała różnica w tym że na konsoli sobie możesz tylko pooglądać. I tyle.. W DCS możesz... a z resztą co ja ci będę tłumaczył. I tak nie dotrze...
Ale w sumie rozumiem twoje nieudolne porównania. Jeżeli grasz tylko na konsoli a wiedzę o symulatorach typu ARMA czy DCS czerpiesz z komentarzy na YT to gratulacje. Niestety kolego ale na konsolach nie istnieje gra, którą w ogóle można próbować porównać do DCS. Nawet na PC można je policzyć na palcach jednej ręki.
Mamy problem z czytaniem że zrozumieniem?
Czy ja gdziekolwiek napisałem o gameplayu? Odpisałem na mylacy tytuł newsa i Tyle. O co to pieczenie tyłka?
W forzie od 7 lat możesz sobie każdy samochód obejrzeć i masz ich setki wymodelowane na różne sposoby. Ot poprawna grafika ale rewolucji tu nie ma.
No i Od 7 Lat wyglądają jak rendery, bo każdy jest nieskazitelnie perfekcyjny. Przy samolocie postarali się żeby wyglądał naturalnie, żeby wszystko było w nim "battle worn". Rewolucji nie ma, bo tak samo było już przy F18, mniej reklamowanym, bo nie było jeszcze Top Gun 2 w kinach i nie jest symbolem popkultury.
Wyścigi są dopiero generację przed takim poziomem renderów samochodów. Jak w Frozie na lakierze będzie widać mikrorysy po myjni, rozbite komary, kupy ptaków i kurz na kokpicie, to wtedy będzie poziom F-14 i F-18 dopiero :)
Lol.
Predefiniowany model zrobiony tylko dlatego że nic innego w tej grze nie widzisz tylko praktycznie środek kokpitu. No błagam.
Artysta wymodelowal kilka samolotów tak żeby się od siebie różniły. No brawo.
Od lat masz w gierkach to samo w modelach postaci.
#rewolucja
radas_b
Niektórym nie wytłumaczysz, nie ma co się męczyć. Jakiś rok czy pół temu jak napisałem tutaj że bardzo dobrze że Activision ma płacic kase za uzycie modelu Hammera firmie która go produkuje i ma patent i prawa autorskie itd w seri COD to niektórzy tutaj mnie wysmiali i zwyzywali od tępych łakomych na kasę bez ideowców. Nie wytłumaczysz. A to co widać na tym filmie naprawdę jest imponujące dla fanów realnych symulatorów
No dobra, a gdzie jest konfiguracja, na której zrobili ten filmik ?
Ja - jak zawsze - zapraszam polskich politów DCS do największej, otwartej polskiej społeczności. Szukać "Gildia DCS". :)
Naprawde Imponująca grafika.
Ale żeby sie tu cieszyc 2 tygodnie nad klawiszologią trzeba spędzić zapewne.
Animacje wybuchów i ognia powinni pobrać z Mad Maxa . Kiczowato tutaj to wygląda
Dlaczego cały ten artykuł brzmi jakby był pisany na zamówienie producenta, a nigdzie nie ma o tym adnotacji? To jest dział newsy, który powinien być w miarę obiektywny - jak redaktorowi coś się bardzo podoba to powinno być to podkreślone, a jeśli tekst sponsorowany to adnotacja...
Nie ma takiej adnotacji bo nie jest - po prostu te modele wyglądają obłędnie :)
No nie wiem, moim zdaniem (i z tego co widzę w komentarzach nie jestem jedyny) z zewnątrz wcale nie wyglądają tak obłędnie - to po prostu efekt tego, że akurat w symulatorach lotniczych nigdy nie przykładano tak wielkiej wagi do fantastycznej grafiki, bo skupiano się na technikaliach. Nie zmienia to faktu, że cały artykuł jest napisany w tendencyjny sposób i wygląda jakby był sponsorowany. Przecież to jest fragment jak z katalogu reklamowego:
Cena może wydawać się zaporowa, lecz dla prawdziwych zapaleńców nie powinna ona grać roli. Poza tym ostatecznie nie trzeba przecież kupować wszystkiego.
Nie piszę tego, żeby się czepiać, ale sam przez 2 lata pisałem newsy na GOL-u i z tego co pamiętam raczej unikało się takiej wazeliny... Chodzi właśnie o to, że z lektury tego tekstu bije jasno, że autor jest nieobiektywny, bo trafił na swojego konika i napisał tekst zanim ochłonął - to jest bardziej publicystyka na gameplay.pl.
Tak piszę tylko pod rozwagę na przyszłość.
akurat w symulatorach lotniczych nigdy nie przykładano tak wielkiej wagi do fantastycznej grafiki
niby kiedy? :) symulatory lotnicze kiedyś wyznaczały kolejne granice w grafice, a każdy nowy tytuł palił procesory. Ludzie grali i tak w 10-15 klatkach. Tak było przy Comanchu, strike commanderze, ef2000, ms flight symulator, flight unlimited i innych. Realizm terenu był priorytetem, sięgano nawet po zdjęcia satelitarne jako tekstury
Symulatory paliły procesory i robią to do tej pory, ale nie wynika to z ultraszczegółowości generowanego terenu, ale po prostu z faktu jak duże jego połacie muszą być generowane w czasie rzeczywistym - to samo tyczy się np. symulatorów kolei (które akurat lubię).
Realizm terenu był priorytetem.
Realizm rozumiany jako odwzorowanie rzeczywistej przestrzeni, a nie szczegółowość terenu - Jeśli twierdzisz, że symulatory mają obecnie bardziej szczegółowy teren od gier pokroju GTA V czy RDR to nie wiem co Ci na to odpowiedzieć. Faktycznie w latach 90-tych modele samolotów (a może i nawet teren) na tle innych gatunków wypadały bardzo dobrze, ale to było 20 lat temu.
DM- wymieniłeś wszystko, co trzeba było.Brawo :)
Artykuł brzmi jakby był pisany na zamówienie producenta bo tworzyła go osoba, która się jara każdą nowinką z gatunku symulatorów i jest jej fanem. Do tego pełno w gry-online pracowników z kółka wzajemnej adoracji zwanej "ziomki z gry arma" i oni będą sobie pomagać i dopowiadać jaki faktycznie piękny jest ten samolot :D
Tak czy siak jak wiele osób zauważyło model samolotu po prostu piękny, ale ogólnie gra graficznie jest przeciętna i nie widać tego na tak sprytnie sklejonym filmiku
PC gamer też na zamówienie wzajemnej adoracji się zachwyca? Albo kotaku? :)
Pełna zgoda że teren czy eksplozje to nie to samo, bo to upgrade technologii z 2011 czy starszej, ale F-14 wymiata graficznie i to bez okularów :)
https://www.pcgamer.com/the-dcs-series-continues-to-quietly-be-one-of-the-prettiest-things-on-pc/
Niestety cała dyskusja o grafice jest bezcelowa, bo fani gatunku będą się zapierać rękoma i nogami a każdą wytkniętą uwagę czy ułomność odbiorą jak personalny atak., ewentualnie skwitują "oni nigdy nie grali w symulator latania więc nie wiedzą o czym mówią". No, ale oczy każdy ma i każdy widzi tę "graficzną moc"
Jeden news na rok o lotnictwie i oczywiscie potok gówna casuali. Czemu mnie to nie dziwi?
Dziś i jutro można testować F-14 w darmowym okresie próbnym. Zarówno Steam jak i standalone. Wymagana instalacja klienta DCS World.
https://store.steampowered.com/app/411893/DCS_F14_by_Heatblur_Simulations/