System Shock - filmik z wersji alfa
Po prostu to wydajcie
Jakoś dziwnie to wygląda, chyba przez oświetlenie. Ale czekam. W jedynkę nie grałem, ale 2 to jedna z moich ulubionych gier.
Wszędzie to usprawiedliwienie, że wersja alfa lub beta. Wobec tego niech nie pokazują nic, dopóki nie będzie przynajmniej wyglądało jak wersja pełna.
@Up
Racja po co zbierać np opinie po których można poprawić produkt aby w pełnej wersji był dobry.
Szczerze? Moim zdaniem gameplaye i trailery z poprzedniego projektu który był po prostu remake, bardziej mi się podobały, a to wygląda tak plastikowo i tak nijako... Wiem że wykorzystują elementy oryginału i z jednej strony to dobrze, ale z drugiej to jednak źle, no bo pierwszy System Shock młodą grą nie jest, i pełnoprawny remake był by lepszy, nawet jeżeli nie był wierny 1:1 oryginałowi.
Na Unity tragicznie wyglądał i miał podobnie tragiczne wymagania. Wolę stylizację na minimalistycznego SS2 niż kombinowanie na siłę, żeby tylko próbować wyglądać, jak tytuł AAA.
o wygląda tak plastikowo i tak nijako
Trochę rysunkowo, kolorowo.
Czekam na koniec prac, bo w oryginał nie grałem, chociaż oczywiście słyszałem mnóstwo dobrego i dlatego remake mam na uwadze. Ale faktycznie graficznie lepiej chyba wyglądała porzucona wersja. Nie wiem jaka była fabuła, jak ta kolorystyka i "plastikowość" będzie pasowała do historii, atmosfery, jak wpłynie na odbiór.
Przecież można grę odpicować graficznie i zostawić projekt poziomów i całą resztę.
Oryginał był taki kanciasty. Tutaj zaś chcą pokazać jak to może wyglądać, bo nawet niektóre tekstury są wykorzystane z oryginału. Jedynie czego brakuje to szczegółów w ścianach oraz ich głębi z pierwszego dema. Co do kolorystyki to jest 1:1 jak w oryginale, tylko z lepszym oświetleniem.
Blur to chyba najgorszy dodatek graficzny, od razu wyłączam jak tylko mogę.
Tylko po co te hipsterskie tekstury w rozdzielczości 128 pikseli ?
Zrobić na modłę SS2. Poprawić tekstury i zostawić opcje, które w przyszłości się przydadzą (UW, 8k, HDR, skalowalny UI etc.), żeby tytuł się godnie starzał. I tyle. Nic więcej nie potrzeba. Gra i tak jest dla fanów. Nowych graczy przyciągnie tylko w nikłym procencie.
Te tekstury to chyba jakiś żart. To już w takim Doomie 3 z 2004 roku miały lepszą jakość. Oby to poprawili.
Czytanie ze zrozumieniem... To wręcz plaga dziś. Skomentować tak, ale czytać i rozumieć co się czyta już nie.
"Autorzy dokładnie odtworzyli architekturę poziomów i nawet wykorzystali tekstury z pierwszego System Shocka."
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/system-shock-filmik-z-wersji-alfa/z41b368
Tak, przeczytałem to, tak, ze zrozumieniem. Natomiast nie wiem co ma piernik do wiatraka?
Ok, niech sobie używają tekstur z oryginału, al skoro to ma być remake to powinni podbić ich jakość.
Szkoda, że porzucili ambitniejsze plany, ale mówi się trudno.
Z pewnością zagram. Oby nie było bugów i mam nadzieję, że ostateczna wersja będzie trochę lepiej wyglądała - efekty zbliżone do Alien:Isolation 2014, a nie jak w Doom 3 z 2004.
Kiedyś przeszedłem SS1 na pierwszym piecu jaki miałem, ale ta gra z 1994 bardzo zestarzała się.
System Shock: Enhanced Edition z 2015 też nie uratował sytuacji, bo niewiele lepiej wygląda ten remaster.
SS2 był raczej trochę prostszą grą od jedynki.
Nie mówiąc o serii Bioshock, które naśladowały w wielu elementach dwie gry System Shock, ale były już bardzo uproszczone. W sumie z dwóch części System Shock bardziej zawsze lubiłem dwójkę mimo, że jedynka była równie rozbudowana jak nie bardziej. Głównie mamy tam rozwiązywanie zagadek i hakowanie, a nie walkę.
Pytanie czy gra w takiej trudniejszej formie niż obecne tytuły będzie miała wielu nabywców wśród tych, którzy nie znają System Shocków z lat 90'.
Z nowszych gier tego typu, ale trochę rozczarowującą jest "Prey" 2017, ale z tego co wiem małym zainteresowaniem ta gra się cieszyła.
A w czym niby złe są amatorskie mody ?
Przeważnie to nakładka na grę i dzięki nim masz znacznie lepszą grafikę (dużo lepszą niż w oficjalnych remasterach), poprawione lub rozbudowane mechaniki gry, wyeliminowane błędy gry zostawione przez twórców.
Samodzielne projekty fanowskie natomiast są dużo rzadsze, bo są dużo trudniejsze do zrealizowania. Trzeba zrobić wszystko od podstaw na innym silniku gry i są próbą przeniesienia starego klasyka już ze zmianami.
Tu rzeczywiście czasem mamy niewypały lub niedokończone projekty. Ale czasem zdarzy się perełka jak Black Mesa (Half Life 1 na silniku Source od Half Life 2) czy Tomb Raider 2 remake demo na Unreal Engine 4 i jeszcze kilka innych.
Z oficjalnych wydań też masz w 95% odświeżeń starszych gier formę remastera (lekkie podrasowanie graficzne słabsze niż wgranie modów graficznych) bez zmian w grze.
Czyli nadal ta sama gra.
Remaków oficjalnych mało kto się podejmuje tak jak projektów fanowskich na nowym silniku, bo trzeba grę tworzyć od zera.
Ja znam tylko kilka :
Resident evil remake 2002 (wydanie HD na Pc i Ps4 w 2015)
Tomb Raider Anniversary 2007
Zapowiedziane:
Resident evil 2 remake 2019
System Shock remake 2020
Final Fantasy VII remake 2020
Cała reszta oficjalnych odświeżeń to remastery, a mamy ich cały wysyp w ostatnich 7-8 latach.
Tak, masz rację.
Ich pierwsze gameplaye były na Unity i wyglądały klimatycznie, ale oprawa graficzna szału nie robiła.
Ale późniejsze gameplaye o których mówisz, gdy przeszli na Unreal Engine 4 wyglądały niesamowicie dobrze pod względem tekstur i efektów. A gra miała zajmować tylko 2gb na dysku co mnie bardzo zaskoczyło przy takim wyglądzie gry.
Teraz niby nadal działają na silniku Unreal Engine 4, ale bardzo okroili wygląd gry.
Oby wersja ostateczna wyglądała lepiej.
Na razie to wersja alpha. Jeszcze długa droga do skończenia gry poprzez kilka wersji beta i ostateczną w 2020.
Ten zwiastun z 2 marca 2017 robił ogromne wrażenie
www.youtube.com/watch?v=IPcFU6kXeZ4
A tak gra wyglądała w 2016 roku na Unity
Chyba podobnie będzie wyglądała ostateczna wersja w 2020
Czyli lepiej niż System Shock 2 z 1999 na modach graficznych, ale gorzej niż to co prezentowali na gameplayu w 2017
www.youtube.com/watch?v=WB9oDOV1ZRQ
Kuzwa z remakow to czekam tylko na Warcraft 3
Fanom nie przeszkadzala nowoczesna szata graficzna, ale wizja "nowoczesnej gry, daleko wykraczajacej poza jej pierwotny koncept" oraz fakt, ze na sile do projektu doczepili na pozniejszym etapie konsole. W efekcie dalo to fanom (i fundatorom projektu bo nie zapominajmy kto wylozyl KASE na zrobienie gry) jasny przekaz czym ten ich "nowoczesny koncept" bedzie i ktory na kilometr zalatywal konsolowa padlina. Szczerze powiedziawszy to nie mam wielkich nadzieji na udana produkcje widzac, ze gra dalej zmierza na konsolowe platformy. Skomplikowane, rozbudowane, angazujace intelektualnie gry nie ida w parze z konsolami co jest chyba oczywiste wnioskujac po tym jak wygladaja terazniejsze produkcje AAA czy zwykle multiplatformy. Samo dostosowanie/uposledzenie/ograniczenie/uproszczenie/wypaczenie interfejsu i sterowania na potrzeby konsol wystarczy by skutecznie zabic ducha SS, a szczerze watpie aby tylko do tego sie ograniczyli w wersji finalnej.
nowoczesna szata graficzna? widziałes to oswietlenie przez okno a raczej jego brak?kacper by sie przezegnal Nie chce złorzeczyc ale Alien Isolation wygladal ak samo....Wiem zabijecie mnie ze to alpha .Kochani to ma byc System Shock spadkobierca legendarnej gry...Nie przekonuje mnie zupelnie ten trailer
Nowoczesna w sensie nie kwadratowa? Whatever. Wedlug mnie grafika to akurat najmniejszy problem wiec rownie dobrze zamiast tracic czas mogli juz zostac przy wczesniej zaprezentowanym buildzie na silniku UE. Celowalem raczej w fakt, ze po raz kolejny calkowicie rozmineli sie z oczekiwaniami fanow/foundersow bo uposledzona grafike latwo wybaczyc przy takim tytule jak legendarny SS, ale juz uposledzonej mechaniki rozgrywki i ogolnie samej gry tylko po to by mogli nabic wiecej kasy na konsolach nikt nie wybaczy. Projekt startowal jako bezkompromisowy remake klasyka z PC dla PC i wlasnie na to backerzay dali im swoja kase.