Październikowa aktualizacja Windows 10 – poprawki dla graczy
Rzecz w tym, że tryb gry obniżał wydajność w wielu tytułach (nieznacznie, ale jednak), a teraz ma być domyślnie włączony. Fajnie... Poza tym jestem ciekawy, czy po dodaniu obsługi ray tracingu w DirectX nie będzie problemów z wydajnością na starszym sprzęcie. Ale takich testów pewnie żadnemu serwisowi nie będzie chciało się zrobić. Podobnie, jak w przypadku ewentualnych problemów z kompatybilnością starszych tytułów, czego również się obawiam.
Tryb gry to tylko jedna z kilkudziesięciu rzeczy które w 10 trzeba wyłączyć/odinstalować po reinstalacji OS.
DXR api jest całkowicie opcjonalne, nie ma wpływu na nic jeżeli nie jest używane.
Problem polega na tym, że tryb gry jest w wykonaniu Microsoft... Każdy to wie.
Jak wyżej, DXR API to tylko jeden z (wielu) elementów DX12, jeśli gra z niego nie korzysta, to zwyczajnie nie jest wczytywane i używane. Oczywiście mogli zrobić jeszcze jakieś dodatkowe optymalizacje, aby DXR optymalnie zaimplementować w DX12, i jeśli już to jakiekolwiek wprowadzone zmiany mogą mieć jakiś (zazwyczaj bardzo marginalny i nie objawiający się wszędzie) wpływ, ale o tym już zdają sobie sprawę prawdopodobnie jedynie programiści Microsoftu i ewentualnie developerzy silników i osoby programujące sterowniki GPU.
Hehe, ten system jest tak skopany że aktualizacje nic nie poprawią a wręcz przeciwnie, mogą sprawić że coś co działało nagle przestaje. Ja się w to nie bawię i od 1,5 roku nie aktualizowałem i nie zamierzam.
Dlaczego pod artykułem jest link do jakiejś gry w sklepie Microsoftu zamiast patch notes?