Te 3 gry uciągną ray tracing od Nvidii w 60 klatkach na sekundę
Metro i BF V ostatnio ładnie pokazali to. Ogólnie wygląda to świetnie ale ceny z kosmosu :D Wolę zapłacić za grę pobawić się ale bez jakiś super wypasów. Nie potrzebuje tego aż tak.
Jeśli chodzi o Enlisted to praktycznie za mało wiemy o tej grze. Z ostatniego pokazu gameplaya czy ja wiem czy coś tam było widać. Jednak gra w której czuje się klimat 2 wojny. Jednak o tej grze za mało nadal wiemy.
Uciągną... cizus, jeszcze trochę, a z karty zrobią pług.
Metro tak A TR nie ? Hmmm
To kwestia optymalizacja.
A co z newsem "do Metro na maks detalach będziemy potrzebowali potwora" ?
Panowie z TR już się zbłaźnili przy ostatniej odsłonie swoimi technicznymi bublami, także na nich bym nie liczył, a już zaznaczyli, że najwcześniej kilka miesięcy po premierze aktualizacja z opcjami RT.
W momencie debiutu rynkowego serii 20xx nie będzie nawet żadnej gry to obsługującej toteż nie będzie żadnych realnych testów wydajnościowych po za jakimiś demami RT.
Tak nie było dawno zważywszy na to, że sprzęt do RT na pokładzie podnosi raczej cenę, a nie będzie się tego dało użyć w niczym de facto, a potem w małej liczbie tytułów.
@SamirDuran -> Dokładnie. Ja też wolę grać w gry bez RTX, bo ta karta jest dla mnie za droga. Wolę oszczędzić pieniędzy na nowe konsoli, a nowa karta graficzna kupię dopiero wtedy, jak będzie RTX 2160 za niższa cena, a moc będzie tyle co RTX 2070 lub 2080. Od niedawna kupiłem GTX 1060 i jeszcze mi posłuży przez kolejne kilku lat dla FullHD (bez technologii RTX i Hair Works, oczywiście), więc nie ma sensu jest wydać tyle pieniędzy na RTX 2060, bo tak będą nowe i lepsze karty graficzne za kilka lat (taka strategia NVIDIA).
GTX 1060 jest prawie zbliżony do moc GTX 980 i jest lepszy od GTX 970. :)
http://www.youtube.com/watch?v=AMnvKVoZKYQ
Nie będzie RTX 2060.
To się okaże jak AMD odpowie :-) Na pewno swoje RT dodadzą, top nv po za ich zasięgiem, ale jak dadzą coś w średnim segmencie z w miarę dobrym RT, a nv nie da to prawda wejdą im na ambicję.
Ale AMD jest daleko i w prockach i kartach. Niech lepiej zajmą się konsolami, bo chociaż to im wychodzi.
@Hydro2
AMD jest daleko w prockach
Idąc tym tokiem ryzeny chyba musiały przypadkiem powstać skoro się tak dobrze sprzedają...
@Hydro2
RTX 2060 prawdopodobnie nie będzie to fakt, ale już w kolejnych generacjach kart mają się pozbyć GTX, na rzecz RTX.
Co do AMD, to znasz takie pojęcie jak monopol? I wiesz jakie są tego skutki? Chyba nikt nie chce sytuacji na rynku PC, że zostaje tylko Intel i Nvidia, następstw nie muszę tłumaczyć.
A co do CPU to tu się mylisz, AMD jednak wcale teraz tak nie odstaje, poza tym procesory przeznaczone do zastosowań profesjonalnych radzą sobie bardzo dobrze.
Nie będzie RTX 2060
RTX 2060 prawdopodobnie nie będzie to fakt
Dzięki, że mnie przypomnieliście o GTX 2060 bez wsparcie RTX. Mój błąd. Ale tak nie kupię GTX 2060 i wolę poczekać na RTX 2160.
Będzie sam GTX 2060, ale to pewnie będzie najbardziej warta kupna karta z całej generacji.
To ja bym wolał już GTX 1070. Przynajmniej tańsza i nie będzie obcięta z żadnych efektów względem szybszych modeli.
@Rastablasta - Ryzeny się sprzedają, ale to nie gracze ich kupują, a my mówimy o sprzęcie do gier i na tym polu AMD leży i kwiczy na rynku pecetowym. Dlatego niech się trzymają konsol.
@Hydro2
O dziwo Ryzeny sprawdzają się również w grach.
A wypowiedź, żeby lepiej trzymali się konsol jest bezsensowna, jak mówiłem, nie chciałbyś mieć monopolu na rynku PC, zdrowa konkurencja w tym przypadku jest dobra.
Tak, ryzeny były tak słabe, że intel zamienił i5 na i3 w tej same cenie, a i5 dostał +2c.
Nie musi być lepszy, musi tylko wywierać odpowiednią presję i już widać efekty.
RX 4xx to też w dłuższej perspektywie nie okazały się cudami, ale wywołały presję na nv przy gtx 10xx, teraz jej nie ma i prawda widać ceny, choć na 100% będzie wiadomo po testach.
Tak. Ray- tracing i 60 kl/s w fullhd na 2080 ti
Lub bez Reya- tracingu w 4k 60 kl/s
To co graczę wybiorą
Odp. nasuwa się sama
A ten 2070 z tak małą ilością procesów ray-tracingu, że ta karta do gier obsługujących ray-t nikomu się nie przyda
Co gracze wybiorą ? 4K 60fps z RT i wyłączyć zbędny AA, który w 4K nic nie zmienia. Na słabszych kartach wyłączyć jakieś cienie, ambient occlusion i będzie 60 klatek.
Jeśli kogoś stać na kartę za 6000zł, to na 100% ma monitor 4k i wybierze grę w 4k bez RT niż 1080p z RT.
Ja mam (a raczej będę miał w poniedziałek, wrrrrrrr) projektor 4K z hdr'em i odpalę grę w 4K, HDR i RT zaniżając inne nieistotne detale. Ambient occlusion, jakiś cienie na medium, brak AA (które przy 4k nic nie zmienia w grafice i zawsze domyślnie należy je wyłączać przy tej rozdziałce). Tak na prawdę wystarczy mi RT, HDR i tekstury na max. Reszta ma marginalny wpływ na wygląd gry, czego nie powiem o tym, co wymieniłem.
Będziesz musiał zbijać cienie, shadery, praktycznie wszystko na low, co wymija się z celem grania w 4K dla lepszego obrazu. Tomb Raider nie trzymał nawet tych 60 klatek w 1080p z włączonym RT na rtx 2080ti.
To mu po prostu nie pójdzie, ale nie potrafi się z tym pogodzić :/
No fajnie. Wygląda na to że chcąc uruchomić grę na full detalach na peceta będzie trzeba wydać 10 000 zł.
Oj tam full czy nie full. Ważne jaka jest jakość grafiki na danych ustawieniach. W jednej grze grafika ustawiona na średnie może być lepsza od wysokich w innej.
ray tracing?Koleina ciekawostka którą będziemy się jarać przez pierwsze 30 minut od odpalenia gry a potem zupełnie o tym zapomnimy i wyłączymy bo zżera za dużo mocy obliczeniowej.Podobnie było hairworksem podobnie będzie i teraz.No i pewnie jedni producenci będą tą nowinke wykorzystywać lepiej inni gorzej a inni wcale.Więc dla graczy którzy siedzą na monitorach Full HD na maksymalnie 75 HZ matrycach optymalnym modelem nowej generacji będzię rtx 2060
Ewentualnie pozostanie na poprzedniej i próba wyrwania GTX 1070 lub 1080. Efekt podobny bez RX a mniej męczący dla portfela.
W sumie to też dobry pomysł.Albo zamiast gtx 1070 można rozważyć jeszcze zakup używanej gtx 980 TI (O ile zasilacz podoła wyzwaniu XD)
To już bardziej opłaca się 1070, gdyż jest wydajniejszy i w podobnej cenie (Plus większa szansa za nieskatowany model). Co do zasilacza to pobór mocy pod obciążeniem dla gtx 980 ti wynosi 320W a gtx 1070 324W. Więc tutaj raczej różnicy nie ma.
RT w tej formie się nie przyjmie, bo tylko zamula daną grę i nie powala.
to musi być w silniku gry, bo na razie to wygląda jak z psyhx.
Wprowadzą RT w jakieś szczątkowej wersji i będą się chwalić że gra działa w 60Fps z RT. Zapewne nie będzie widać żadnej różnicy i tak każdy będzie wolał grać w 4k bez tej opcji.
Bezwartościowe świecidełko od Nvidii, mające napędzać sprzedaż ich kart, które wystawiają w niebotycznych cenach.
Mam nadzieję że ludzie nie dadzą się na taki chwyt złapać. Kupić taką kartę... OMG chyba by mnie sumienie zjadło.
Być może będzie co podziwiać.
https: //uploads.disquscdn. com/images/60a7cdc5d16790d0c1e50b5183fa1867084ea1024d7e843560f76f58c6c30e57.jpg
Według mnie na obecną chwile ta technologia może skończyć jak ich włosy
A za rok nikt nie będzie już o tej technologii wspominał, bo albo odejdzie w zapomnienie, albo będzie tak pospolita, jak god rays w grach. Kiedyś szał, dziś nikt nie zwraca uwagi.
Gier nie będzie tak mało 21 zapowiedzianych, RT ma też trafić do 22 czyli Resident Evil 2
ja mam zamówione 2x2080ti i liczę na spokojnie użycie RT ze wszystkim w 4K i 60fps+, a jeśli się nie da to wtedy będę się martwił, ale bardzo wątpię ;) 2070 spokojnie pozwoli na użycie nowej technologii w nowych grach które to wykorzystują.
Jeśli chodzi o wydajność (moje spekulacje biorąc pod uwagę materiały przekazane od Nvidii)
podali 1080 i 2080 więc na bazie ich jako wyznacznik (moje spekulacje dla min. 1440p/4K)
wydajność bez RT
2070 będzie szybsza od 1080 o ok. 15-20%
2080 będzie szybsza od 1080 o ok. 40-50%
2080ti będzie szybsza od 1080 o ok. 80-100% (prawdopodobnie przy niższej rozdzielczości CPU zrobi odcięcie wydajności nawet na topowym CPU 5.0Ghz)
1080ti vs 2070 -> 2070 będzie wolniejsza o ok. 10 do 15% od 1080ti
1080ti vs 2080 -> 2080 będzie szybsza o ok. 10 do 20% od 1080ti
1080ti vs 2080ti -> 2080ti będzie szybsza o ok. 50-70% od 1080ti
Po 14 września zobaczymy jak mocno się pomyliłem.
kaszanka9 - patch do TR będzie b. szybko po premierze gry, BGV dostanie RT na premierę tak samo jak Metro (przynajmniej takie info zostało podane)
Z TR to się okaże, mówili że po premierze, nie mówili, jak szybko.
Po za tym to nie jest żadne prawdzie RT, a jedynie malutki wycinek, używane tu czy tam do pewnych rzeczy, prawdziwego żadna z tych kart nie da rady obsłużyć.
Tak czy siak trzeba czekać na testy i wtedy się okaże czy nv wykonała skok na kasę czy nie, to jest teraz najważniejsze, jeżeli 2070 będzie wydajniejsze od 1080 bez RT to nie będzie tak źle, a nawet nieco taniej, bo wiekszosć się zastanawia czy to jest jakikolwiek postęp.
O gtx 1080ti za max 1500 tez pisałeś, a jakoś nie widzę, także wiesz.
Link do benchmarków poproszę, a nie wróżenie z fusów "będzie szybsza o 80-100%". Od razu ci mówię, że 80-100% możesz pomarzyć, niemniej jednak dawaj linki do benchmarków i testów (tylko nie fakowe od Nvidii).
Dla mnie najważniejsze w grach jest jakość tekstur to najbardziej robi różnice. Reszta to zapychacze ekranu które często wyłączam :)
Ja wymagam więcej, bo np. poszarpane cienie są brzydkie, ale rzeczy które wyłączam od razu żeby było szybciej to v-sync, blur i dof. Do tego gram w okienku bo lubię widzieć co się dzieje poza grą w komputerze więc karta jest odciążona przez mniejszą rozdzielczość.
A raytracing w grach jest super, ale jeszcze raczkuje i chyba trochę raczkować będzie.
Nowa Lara T1000
Mnie najbardziej by interesowała wydajność bez RT w FHD, nie jestem akurat zwolennikiem 4k, choć posiadam TV 4k, to nie przekonuje mnie to do gry, chyba że zapewniałoby zawsze pewne 60fps, to wtedy dla mnie bez znaczenia czy 2k, 4k czy tam 8k nie przywiązuje do tego uwagi.
Wytłumaczy mi ktoś w ogóle po kij ten ray tracing?
Żeby rendery lepiej wyglądały (bajki, filmy, wizualizacje). Wsparcie sprzętowe jest wydajniejsze niż software'owe. Nvidia nie patrzy na graczy bo to już nie ten segment cenowy.
Alex, masz dowód na to, że wymiana 1080ti na 2070 mija się z celem.
Trzeba też pamiętać, że ten RT to będzie tylko skrawek możliwości, używany tu i tam, a prawdziwe RT to żadna z tych kart nie uciągnie, nawet w SLI.
kasznaka9 - za bardzo nie wiem jak możesz zrobić skrawek dla RT, RT odpowiada za odbicia oraz światłocień używasz go kompletnie, albo wcale innej możliwości w sumie nie widzę. Po testach zobaczymy kto z nas się pomylił ale stawiam że SLI2080TI spokojnie pozwoli na granie w 4K z RT (możliwe jednak że nie będzie to pełne 60+ fps). [zadowoli mnie wynik od 45-60]
Nie potrzebne są żadne testy bym ci już teraz napisał, że o ile gry nie będą wyglądały jak rzeczywistość to mylisz się ty. Bo to jest jedyny prawdziwy RT, fotorealizm w każdym aspekcie.
I widać masz braki w wiedzy, zapomniałeś o odszumiaczu? (prezentowanym już przez NV) O ilości promieni? Nie ma takiego czegoś jak używasz kompletnie albo wcale, nic dziwnego, że nie widzisz skoro masz braki w wiedzy i działaniu RT, pomiędzy jest absolutnie wszystko i wiele możliwości.
Taa, byle scenka z blendera z fotorealistycznym RT robi klatkę w 5 minut, to co mogą mieć te RTXy? Namiastkę co najwyżej z odszumiaczem i limitem promieni + kilo trików.
I ja nie pisałem nic o 4K, pisałem o możliwościach RT, więc nic nie zobaczymy, bo ja się nie mam gdzie pomylić, fakty są jakie opisałem.
O ile wygląda to dobrze to chyba może być uproszczone? A wg mnie wygląda dobrze. W każdym razie w przyszłości i tak będzie to norma, bo zamiast męczyć się z tworzeniem czegoś poprzez różne sztuczki po prostu będzie to obliczane w czasie rzeczywistym - a więc oszczędzi to czas przy tworzeniu gry i polepszy jej wygląd.
kaszanka9 - piszesz o moich brakach w wiedzy, a sam nawet nie chciałeś obejrzeć konferencji NV odnośnie RT i kart serii Q. Przecież wydajność będzie zależeć głownie od ilości użytych trójkątów. Dodatkowo zapomniałeś do czego zostało użyte AI. Jeśli dla ciebie taka grafiki i odbicia w czasie rzeczywistym to nie jest już fotorealizm to nie mam żadnych pytań.
https://www.youtube.com/watch?v=J3ue35ago3Y
a tutaj masz drugie na jednym RTXie, też w czasie rzeczywistym
https://www.youtube.com/watch?v=KJRZTkttgLw