Graliśmy w Sekiro: Shadows Die Twice – to nie jest kalka Soulsów
Rozumiem, że wierni fani gier z serii Souls mogą się czuć zawiedzeni, ale dla mnie to świetna wiadomość. W końcu cos z większa dynamiką, bardziej w stylu NiOh z elementami Tenchu.
@up
Jestem wiernym facenm soulsów i jestem zadowolony. Oczywiście nowymi 'soulsami' bym nie pogardził, ale from software pokazało, że najlepiej wychodzą im gry, które po prostu chcą zrobić, a nie te, co do których czuli obowiązek, dlatego Bloodborne wyszlo tak genialnie- pewnie sam fromsoft był zaskoczony, jak się ta gra sprzedała.
I też ciężko oceniać całe Sekiro po jednym demku- tak samo ciężko było zobaczyć geniusz konstrukcji świata w Dark Souls czy klimat w bloodbornie po jednej-dwóch lokacjach. Coś czuję, że ta gra wszystkich zaskoczy.
Dobrze że zakończyli już z Soulsami. Forma stawała się już przejedzona, a Sekiro wygląda na ciekawą alternatywę.
Czy po godzinnym demku można oszacować, że gra jest łatwiejsza, wątpię.
Kurde muszę przyznać, że walka wygląda kosmicznie, zachodni producenci mogą posysać japońcom z tymi swoimi "press x to win".
Jedyne co mnie smuci w Sekiro to mniejsza ilość elementów nadprzyrodzonych, w BB tak pięknie przechodziliśmy od bicia wieśniaków do potyczek z bogami ślimaków <3
w kwestii audiowizualnej to wciąż poziom nieosiągalny dla wielu innych deweloperów
Czy ja wiem... Gra ma oryginalną stylistykę, która oczywiście może się podobać (nawet bardzo), ale piękną (w takim obiektywnym sensie) bym jej nie nazwał. Baa, uważam wręcz, że jak na współczesne standardy technologiczne omawiana produkcja jest dosyć brzydka i nie jest w stanie dorównać większości współczesnych tytułów, no ale to już w sumie wizytówka i znak rozpoznawczy gier od From Software, które zawsze wyglądają tak, jakby powstały 1 generację wstecz ;). Ghost of Tsushima pod względem wizualnym wyprzedza Sekiro o 2 długości, choć ponownie zaznaczam, że nie chodzi mi o stylistykę (bo to już aspekt 100% subiektywny), a o kwestie czysto techniczne, jak szczegółowość modeli, oświetlenie, płynność animacji, efekty, tekstury itd. Pod tym względem gra FS wypada zdecydowanie grubo poniżej maksymalnych możliwości tej generacji.
Miałem te same uwagi. Nie rozumiem wychwalania kwestii audiowizualnej i twierdzeń, że widać tu cokolwiek nieosiągalnego dla innych, skoro osadzone w podobnych klimatach Ghost of Tsushima wygląda w akcji o niebo lepiej.
Gry From są bardzo ładne stylistycznie i artystycznie. Technicznie, to co najwyżej tytuły przeciętne. Jak ktoś szuka nowych efektów graficznych, oszałamiającego oświetlenie, to na pewno nie pod tym adresem.
Ale mogliby sie postarać o nowy silnik, lepsze animacje, chociaż i tak gry From, to jedne z nielicznych na rynku, gdzie możemy tak swobodnie poturlać sie w beczkach i rozwalać je na na małe deski.
Jeżeli chodzi o aspekt artystyczny to... From Software od lat nie ma sobie równych pod względem designu.
Technologią ich gry nigdy nie stały co nieprzeszkadzało im zrobić artystycznie lepsze gry niż ktokolwiek inny dysponujący najnowszymi wodotryskami graficznymi.
Mają zwyczajnie genialnych artystów.
Spoko, ale to już tylko wasze subiektywne zdanie (każdy ma swoje) :]. Do mnie ich charakterystyczna stylistyka w ogóle nie trafia (jak zresztą większość dziwacznej japońszczyzny) i uważam, że to oni powinni się uczyć od konkurencji, nie odwrotnie. Tak na prawdę tylko o Sekiro mógłbym powiedzieć "wygląda na prawdę fajnie", reszta ich dzieł odrzuca mnie swoim natężeniem dziwactwa.
@Up
A co ma rozumienie do gustu? Jeżeli wolę kolor niebieski od czerwonego, to znaczy, że czegoś nie rozumiem? Oo
reszta ich dzieł odrzuca mnie swoim natężeniem dziwactwa.
jak zresztą większość dziwacznej japońszczyzny
Ty jesteś pewien, że piszesz o soulsach? Od kiedy te gry mają 'dziwaczną' stylistykę? 90% tych gier to dark fantasy wzorowane na europejskich mitach, a takie Bloodborne jest nie tylko najmniej japońską japońską grą, ale też i jedną z najlepszych gier, jeśli chodzi o design... Wszystkiego. Ale najpierw trzeba zagrać.
uważam, że to oni powinni się uczyć od konkurencji, nie odwrotnie My na pewno mówimy o tych samych grach, gdzie każda najmniejsza lokacja zapada w pamięć, co do zakrętu i skrzynki?
Poza tym to własnie sekiro jest typowo japońskie.
Przecież DS ani BB nie miały nic z japońskiej stylistyki, wyglądem zdecydowanie nawiązują do zachodu
Pozwolę sobie wyjaśnić - dla mnie pomysłowa stylistyka zawsze wygrywa z nawet najbardziej zaawansowaną technologicznie, ale niezbyt odkrywczą oprawą. A From Software w mojej opini artystycznie stoi poziom wyżej od zdecydowanej większości konkurencji. Projekty lokacji czy przede wszystkim potworów w takim Bloodborne to jest genialna sprawa. I Sekiro też od razu wyróżnia się z tłumu, nawet jeśli nie ma ostrych jak brzytwa tekstów czy efektów nie z tej ziemi.
No i zauważcie, że specjalnie napisałem o kwestii audiowizualnej, bo przecież chodzi też o oprawę dźwiękową. A jeżeli oceniać po ogranym demie, to Sekiro będzie pod tym względem na równym (czyt. bardzo wysokim) poziomie z Bloodborne czy Soulsami.
No właśnie, audio? Zmieniło sie coś w kwestii muzyki ich gier? Są to dalej te spokojne pozbawione jakichkolwiek utworów swobodne eksploracje z muzyką graną jedynie przy bossach i innych rzadkich sytuacjach?
@Saint GutFree
dla mnie pomysłowa stylistyka zawsze wygrywa z nawet najbardziej zaawansowaną technologicznie, ale niezbyt odkrywczą oprawą.
No i tu się zgadzamy, bo mam tak samo :).
A From Software w mojej opini artystycznie stoi poziom wyżej od zdecydowanej większości konkurencji.
A tu się z kolei nie zgadzamy, ale jak już wspomniałem to tylko i wyłącznie kwestia gustu. Jednemu się podoba, drugiemu nie. Mnie akurat nie ;d.
@berial6
Ty jesteś pewien, że piszesz o soulsach? Od kiedy te gry mają 'dziwaczną' stylistykę?
Dziwactwo o którym piszę, objawia się np. w wyglądzie niektórych NPC, przeciwników, pancerzy i broni (do lokacji generalnie nie mam zastrzeżeń). Nie lubię mieczy większych od samej postaci, gigantycznych, gadających kotów, czy zbroi o kształcie grubasa z obwisłymi cyckami albo z hełmem wyglądającym jak wielki, owinięty bandażem balonik na kiju.
Bloodborne jest nie tylko najmniej japońską japońską grą, ale też i jedną z najlepszych gier, jeśli chodzi o design... Wszystkiego
Powtarzam po raz kolejny, że to tylko twoje zdanie. Masz do niego pełne prawo, ale nie próbuj kreować go na obiektywny fakt. Tobie się podoba, innym nie musi.
@Persecuted
Takich dziwności w soulsach jest na szczęście mało.
@marcing805
Dołączam się do pytania, czy teraz muzyczka gra częściej niż w poprzednich grach.
Taki ambient soundtrack dodaje baaardzo dużo uroku grze, takie Podziemne Więzienie czy Górny Rewir Katedralny w BB były najlepszymi dla mnie lokacjami właśnie przez to, że grała tam muzyczka. Fajnie gdyby w Sekiro każdą lokację wyposażyli w ścieżkę dźwiękową
@marcing85 @12dura Prawdziwie epicki kawałek na soulsową modłę pojawił się podczas walki z bossem, natomiast nawet w trakcie eksploracji w tle jest cichutka muzyka, a raczej pojedyncze uderzenia w bębny czy nuty z instrumentów, których nie zaryzykuję identyfikować, bo w kwestii muzyki japońskiej jestem całkowicie zielony. Mi to zdecydowanie wystarczało.
Technologia to jedyne co można im zarzucić, bo poza tym, to z oprawą audiowizualną, artystycznie, pod względem designu, to nikt się nie może równać z FS.
Po gameplayach wygląda niesamowicie. Świetne gry dla From to już nawyk. Początek przyszłego roku zapowiada się szalenie. Resident Evil 2, DMC V, Sekiro, Metro Exodus. I to wszystko w przeciągu tylko 4 miesięcy.
Feundalna japonia? Biore w ciemno
Rozumiem że jak pseudo polski wydawca cenega wydaje grę w Polsce to na nasz język nie ma co liczyć??
Pany, mało tego, że będą napisy to można się spodziewać dubbingu bo trailer takowy posiadał.
Świetnie wyglądająca gra, gameplay jak i cały koncept jest naprawdę fajny. Nie grałem w Soulsy ale w to zagram na pewno.
edonutd jakie Soulsy ? Pytam o tą grę Sekiro: Shadows Die Twice.
Raczej gra dla maniaków Soulsów czy Bloodrayne. Natomiast dla normalnych graczy ta gra będzie za trudna
Dla normalnych graczy będzie w sam raz, za trudna będzie dla „współczesnych graczy”.
Hidetaka Miyazaki i jego zespół to jedyni ludzie w tej branży, którym ufam bezgranicznie i wiem, że nie zawiodą. Jestem całkowicie przekonany, że Sekiro pozamiata.
Brakuje tu wyraźnych elementów RPG, m.in. zarządzania ekwipunkiem czy tworzenia własnej postaci.
Ten fakt mnie boli, ale mam nadzieję, że możemy ulepszyć hp i ekwipunku coś na wzór Legend of Zelda albo większości gry metroidvania.
RPG i ekwipunek w Dark Souls są naprawdę spoko!
Gra twórców Tenchu i w dodatku w okresie feudalnej Japonii, mam nadzieję że to wypali, jestem bardziej niż zainteresowany.
W sumie to ciężko trafić na ten trailer więc zlinkuję go tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=FLjuoF5Si1U
no moze bedzie dobre
Gra na pewno wyląduje na moją półkę. Jedyny ból to brak inwazji i przymierza z innymi graczami ( No chyba ,że to ,,ułatwi'' zdobycie trofków do platyny). Jeżeli chodzi o elementy Rpg to pewnie będą ,biorąc pod uwagę ,że walki będą z bossami z bogatym wachlarzem broni. Skoro nie ma personalizacji postaci w wyglądzie to chociaż musi być w rozwoju postaci.
Oczywiscie ze bedzie bardzo podobna do solsów bloodborne, to że onizaprzeczają nam mówią o niczym nie swiadczy