Recenzja gry Phantom Doctrine – polski XCOM ze szpiegami
Niestety to zmarnowany świetny pomysł na nietuzinkową grę. Mogło być świetnie a jest bardzo ale to bardzo przeciętnie, nie rozumiem jak gra z takimi błędami mogła zostać wydana jako finalny produkt. Ocena gry zawyżona pewnie dla tego że to polskie :-/
Taa ocena zawyżona bo polska gra w łeb się puknij. Zobacz na metacritic, średnia ocena recenzentów to 79%, gra jest dobra, po patchach będzie bardzo dobra, a ty pewnie nawet w nią nie zagrałeś. Właśnie ściąga się nowy patch, twórcy pracują w pocie czoło aby poprawić błędy.
FrankerZ - dobrze mówisz, wystarczy poprawić tylko te błędy z inteligencją wroga, strzelaniem przez ściany z każdych odległości i gierka będzie mega dobra bo jak dla mnie wszystko inne jest lepsze nawet niż w samym X-Com 2. Twórcy już zapowiedzieli że szybko to naprawią :)
Pograłem nieco i jak ktoś widział XCOM, to Phantom Doctrine to dla mnie jakby ubogi krewny. Totalnie nie rozumiem skąd zachwyty na zachodzie, ja osobiście bardziej zbliżyłbym się do tego co dają gracze na Steam - https://store.steampowered.com/app/559100/Phantom_Doctrine/
Obecnie jakieś 62/100.
To chyba graliśmy w innego X-Coma. Phantom jest dużo bardziej rozwinięty, ma więcej rozwiązań których nie było do tej pory w żadnej innej grze taktycznej! Tylko poprawią kilka błędów i następny wielki polski hit po Wiedźminie i Dying Light. A twórcy mają zamiar jeszcze grę bardzo długo rozwijać!
I kochany jeśli się trochę znasz nie sugeruj się ocenami na Steam, bo wystarczy nie patrzeć na ogół tylko poczytać co ludzie piszą i z jakich banalnych powodów oceniają pisząc, że nie grali ale słyszą że są błędy, że uruchomili grę na 30 minut i to nie to itp.. lepiej poczytać opinie graczy na Metacritic. Tam jest dużo rzetelniej :)
D.a.r.k.ELF - co do gustów, nie dyskutuję. Każdy ma swój.
Co do metacritic i rzetelniej - dobry żart :) Połowa ocen pozytywnych to boty które oceniły tylko PD albo tylko polskie gry, takie jak:
http://www.metacritic.com/user/Moffi
http://www.metacritic.com/user/hithgor
http://www.metacritic.com/user/hhhdhd
http://www.metacritic.com/user/ToMajonez
http://www.metacritic.com/user/Lukasz91
itd.
Zwykła ściema.
Haha no to chyba Metacritic mamy też inne :))) Jak się patrzy tylko na to co się myśli czyli ty patrzysz na złe oceny to tak jest :P Na szczęście większość jest mega pozytywnych i żadnych botów tylko w bardzo długich opisach! Nie muszę tu nic wklejać bo jak każdy będzie chciał zobaczyć to o czym mówię to znajdzie :) Nawet argumentów nie podałeś w czym ta gra jest uboga? Jeśli pograłeś NIECO tzn że pewnie z 30 minut i nie widziałeś nawet zarządzania agencją, agentami, dokumentami, sprzętem itd..
Gra nie jest zła bliżej jej do bardzo dobre niż do średniej czy złej, ale po drodze jest xcom oraz battletech i w tym wypadku brakuje tutaj szlifu. Gra niestety moim zdaniem za szybko trafiła do sprzedaży, jeszcze 3-6 miesięcy i wyszłaby zupełnie inne pozycja. Brakuje tutaj czegoś co napędza fabułę, oraz mocnej poprawy AI. Zapewne po paru patchach będzie wszystko okey.
cytat z innej gry ;)
...nigdy się k.... nie nauczą...
nie wiem co pcha developerów którzy umiłowali sobie playway do wydawania gier aby pomijać etap beta testów wydawałoby się że po Agony plaskacz w buzie był na tyle głośny i dotkliwy że inni 5 razy się zastanowią, widać za mało razy.
Dodatkowo to samo z Sniperem 3, Inner Chains oraz Seven
Może stosują się do zasady nadstaw drugi policzek (w przypadku CIGu i ich snajpera to nawet trzeci:) Mimo wszystko mam nadzieje że połatają szybko grę i wyjdą na swoje bo szkoda developera, ich gierki mają ciekawe pomysły. Mnie Hard West bardzo się podobał. Weekend będzie przegrany z PD.
To w końcu gra jest dobra czy nie?
Jeden rabin powie że tak.
Drugi że nie.
Trzeci będzie debatować.
@specshadow Nieprawda, bo albo gra jest dobra albo nie, powinny pojawić się już jakieś opinie skoro jest recenzja, a to czy pojedyncze osoby odrzucą grę, bo wolą nowego Battlefielda jest nieważne. Ocena gry z pewnością nie została zawyżona przez Polaków.
Będzie dobra, tylko trzeba poczekać na patche poprawiające mechanikę gry, no i jest mało złożona, pewnie ze względu na to, że ukazała się także na konsole.
Ogólnie nie żałuję zakupu bo gra ma ogromny potencjał, na Twoim miejscu bym chwilę jednak poczekał z zakupem. Myślę kwestia tygodnia/dwóch.
Voivoood - gra jest mało złożona?? :P Grałeś w ogóle? Jest dużo bardziej złożona od X-Coma i ma dodatkowo wiele takich rozwiązań jakich nie było wcześniej w żadnej grze taktycznej! Do naprawienia jest tylko inteligencja walki wroga i gierka na 9/10!
Aha, rzeczywiście. Nie zwróciłem uwagi na wszystko co on napisał.
@dark - mam już chyba 10h wbite, tak porównywanie z XCOMem nowej generacji, gdzie dziesięciolatek byłby sobie w stanie poradzić to dobry pomysł. Mówię o tym, że ograniczono chociażby takie poruszanie się do minimum. Nie można np kazać agentowi się położyć bo pewnie kuziczków na padzie nie starczyło ;)
co do oceny specjalnie jeszcze nie oceniłem, czekam na patche i wtedy pewnie wstawię 8.5 może nawet więcej :)
Jak dla mnie gra jest lepsza od XCOM jedyne do czego można się przyczepić do parę błędów w trybie walki ale nic co by niszczyło rozgrywkę (no bo w końcu jak szpiedzy na misji zostają zdekonspirowani to nie mają łatwo :D). Mnogość opcji rozwoju postaci jest pozytywnie przytłaczająca. Na początku wydawała się powtarzalna ale z czasem dochodzą nowe misje a sama meta-gra robi się bardziej intensywna. Szczerze polecam warto wydać nawet pełną kwotę.
Dokładnie się zgadzam i gra jest mega tylko wystarczy poczekać jeszcze chwilę na poprawki do walki i inteligencji wroga i będzie si :)
wszechwiedząca i oszukująca sztuczna inteligencja, w dużej mierze psująca misje taktyczne;
Juz ten jeden minus, jak dla mnie, kompletnie dyskwalifikuje te gre. Jesli kiedys to naprawia, to moze wyprobuje.
Autor przesadził, SI nie jest wszechwiedząca, nie trafia przez ściany, po prostu nie rozumie systemu osłon. Tutaj wytłumaczenie: http://www.creativeforge.pl/cfg-blog/2018/8/17/the-phantom-wallhack
Sytem jest mało czytelny i niektóym się nie podoba, twórcy pracują nad jego lekką zmianą, zobaczymy z co z tego wyjdzie
Niekompetentny recenzent nieogar nierozumiejący systemu gry (brak tutoriala, brak dymków z podpowiedziami albo za małe i za mało nachalne) przez którego ludzie nie kupią gry?
Jestem zszokowany.
Może troszkę.
Właściwie to nie.
Kolejna w sumie udana polska produkcja. To zawsze cieszy. Poczekam na jakąś wyprzedaż i się pewnie skuszę.
Strona taktyczna jest najważniejsza, więc jeśli została tak bardzo skopana, jak wynika z recenzji, to chyba jednak poczekam na poprawki...
To bardzo dobra gra, jak dla mnie minimum 8,0.
Nie rozumiem skąd narzekania na skopaną warstwę taktyczną, po prostu mechanika jest inna i trzeba się jej nauczyć.
Wyśmienite jest zarządzanie bazą i jej rozbudowa. Całkiem logiczne to wszystko, bazę trzeba przenosić kiedy poziom zagrożenia jest za wysoki. Świetnie oddane analizowanie materiałów i szukanie polączeń między informacjami. Bardzo ciekawe jest zarzadzanie agentami, ich rozwój, specjalizacje, możliwość przekabacenia przez wrogi wywiad itp.
Od czasu Silent Storma nie było tak ciekawej i wciągającej gry o wywiadzie i teoriach spiskowych.
Świetna, świetna gra.
Inna mechanika w szczególność wróg widzący nas z drugiego końca mapy i strzelający przez 4 ceglane ściany po drodze. System walki jest kompletnie skopany.
Gram w tą grę kilkanaście godzin i nie wiem o czym piszesz. Wróg strzelający przez cztery ściany? Naćpałeś się?
Czy tylko chcesz obrzucić błotem tą produkcję?
Bo to, że możesz oberwać nawet za pełną osłoną, to dodaje moim zdaniem realizmu.
Admin: Prosimy o uspokojenie emocji i zaprzestanie obrażania innych użytkowników. W przypadku niedostosowania się do tej prośby Administracja lub Moderacja podejmie przewidziane Regulaminem Forum -> https://www.gry-online.pl/regulamin.asp?ID=2 działania.
Gram od 25 godzin i tak np misja w Stoczni Gdańskiej jestem schowany za murem pełna osłona a posiłki przeciwnika pojawiają się z południa i strzelają do mnie. Pocisk przelatuje przez całą mapę przez 2 ściany budynku stoczni i stróżówkę i zadaje mi obrażenia to jest kpina jakaś i tyle. Bo sama gra ma fajny klimat, ale system walki leży i kwiczy przez takie durnoty właśnie.
Zgadza się i niestety tak jest i wszyscy co grają to wiedzą że jak na razie gra ma skopaną mechanikę walki i inteligencję wroga. Na całe szczęście twórcy też o tym wiedzą i właśnie szykują stosownego patcha :) dlatego warto trochę poczekać bo poza tym gra jest świetna :)
Gra jest skopana - nie chodzi mi o błędy już nawet (ostatnio był patch widzę) ale o zły design gry - w ogóle ktoś wie jak nagle agent przemierza pół świata na misję w ciągu chwili? teleporty? :)
Pokaż mi grę gdzie nie ma żadnych ustępstw ani uproszczeń.
Słucham.
Na tej zasadzie to można przyczepić się do wszystkiego, zapominając że to tylko gra.
Można zacząć wymieniać absurdy XCom 2- tylko po co?
Angry Zeus akurat twoje zarzuty tak jak pisze Rag'nor są sucharne tak jakbyś nigdy w gry nie grał ;) Wszyscy czekamy teraz na patche które naprawią tylko mechanikę walki i mamy spory hit! :)
zaraz - chyba czegoś nie rozumiem:
- Ragn'or najpierw piszesz, że to fajnie, iż zza osłony można dostać pociskiem i że to podnosi bardzo realia (to nic, że tą osłoną są dwie ściany akurat w tym momencie) aby zaraz później napisać, że w każdej grze są ustępstwa czy uproszczenia, i że się czepiam zadając konkretne pytanie
- D.a.r.k.ELF - ale jakie zarzuty? Zapytałem czy ktoś wie jak nagle ci wszyscy agenci są zdolni do zgrupowania i wykonania misji w odległych od siebie zakątkach świata. W UFO EU czy TFTD musiałeś mieć odp. flotę transportowców i myśliwców aby przeciwdziałać obcym - a tutaj zapytałem o jedno z podstawowych (ponieważ logistycznych) zagadnień w grze szpiegowskiej