Cyberpunk 2077 będzie poruszał tematy polityczne
@Lord .
Gry uciekają od rzeczywistości tylko pozornie, bo przecież zawsze tworzą własną rzeczywistość, która jest zazwyczaj bardzo zbliżona do naszej. Jasne, możesz uniknąć tematów tego typu w takim Mario, Doomie czy innym Mortal Kombat, bo w nich takie treści zwyczajnie nie są potrzebne ani niezbędne do zbudowania odpowiedniej iluzji czy wiarygodności świata. No ale już w takim Cyberpunku od nich uciec nie sposób. Przecież CP to rzeczywistość, w której na pierwszy plan wysuwają się właśnie problemy cywilizacyjne współczesnego świata (jak np. nierówności społeczne, przeludnienie, pracownicze niewolnictwo, klasowość, ubóstwo, agresywny kapitalizm, wyścig szczurów, zanieczyszczenie, znieczulica społeczna, rozluźnianie więzi międzyludzkich itd.), tylko jeszcze podniesione do potęgi i wyolbrzymione (na tym w dużej mierze opiera się przecież idea uniwersum cyberpunku). Jeżeli ci to wadzi, to w zasadzie nie wiem po co w ogóle chciałbyś w to grać :).
To ze gra bedzie miala mnostwo takich politpoprawnych watkow to akurat cos normalnego dla swiata Pondsmitha . Tutaj akurat to pasuje .
Najbardziej mnie interesuja relacje protagonista vs korporacje . Czy misje beda zbudowane na mozliwosci wchodzenia w ciemne uklady z korporacyjnymi i zakiwania ich ostatecznie wbijajac noz w plecy . Swiertnie by bylo jakby poczatkowo byly misje incognito czyli zdobywanie zaufania korporacyjnych .
Gry, filmy, książki powinny łączyć ludzi i być ucieczką od rzeczywistości a nie narzucać się z polityką i wywoływać stres. Wcale mnie nie dziwi, że C2077 będzie upolityczniony, teraz wszystko takie musi być ;/ GOL też ;-)
Poruszanie kwestii politycznych w wykonaniu CD projektu - to mi się podoba. A propos kamery, to mi tam tak pierwsza osoba nie przeszkadza - fpp i tpp mają swoje oryginalne klimaty i oba mają swoje wady i zalety. Mnie bardziej interesuje czy będzie widać nogi głównego bohatera, bo jak tak to od razu +3 do oceny.
Mnie bardziej interesuje czy będzie widać nogi głównego bohatera
Przecież już od kilku miesięcy wiadomo, że będzie.
Jako ciekawostkę dodam, że CDPR zapytane czy będzie widać nogi odpowiedziało: "A jak patrzysz w dół to widzisz nogi? No właśnie".
Uff, to dobrze. Na serio nie wiedziałem, znaczy mniemałem, bo w takiej produkcji nogi byłyby nie tylko mile widziane, a wręcz obowiązkowe, ale jakoś ominąłem potwierdzenia.
Dlaczego prawiczki mają coś do tego? Coś mnie ominęło? Będzie dołączany fleshlight albo coś? Tyle pytań...
Nic nie mają wspólnego, po prostu modne jest tu rzucanie jakichś debilnych haseł, które mają się do rzeczywistości mniej więcej tak jak ma się to co możesz zobaczyć w TVP czy TVN.
Raczej beda bole tylka u takich nudnych SJW jak danuelx
Wątpliwe. Obstawiam krzyki prawactwa. Branża gier mentalnie dawno wyszła ze średniowiecza
Sądząc po Wiedźminie, epika CDP Red (jak i zresztą większość wszelkiej maści twórców i artystów) ma poglądy liberalne. Może nie lewicowe (co akurat poczytuję za zaletę), ale na pewno w dużej części anty-prawicowe, a więc uderzające w rasizm, homofobię, nacjonalizm, bigoterię, autorytaryzm itd. Coś takiego oburzenia na lewicy raczej na pewno nie wywoła :).
Moze przytocze
Redaktor serwisu Waypoint w rozmowie z projektantem questów Patrickiem Millsem zapytał również o kwestie płci w grze. Odpowiedź Millsa była krótka:
Jest za wcześnie, aby o tym mówić, ale na pewno jest to coś co bierzemy pod uwagę.
To, że sami twórcy nie wiedzą jeszcze jak będzie wyglądał system płci nie zmienia faktu, że brak jasnej deklaracji w tej sprawie spowodował krytykę studia przez środowiska lewicowe.
@moscu - Za to Ty jeszcze nie...
@Troprzem - A to jest ich więcej niż dwie? No proszę... Człowiek całe życie się uczy...
"]anty-prawicowe, a więc uderzające w rasizm, homofobię, nacjonalizm, bigoterię, autorytaryzm itd."
Jeśli mieć poglądy prawicowe to wg ciebie znaczy to wszystko co nasmarowałeś to ładnie masz mózg wyprany.
@Janusznik Pokusiłbym się o stwierdzenie, iż mózgu w ogóle nie stwierdzono :) A co się zaś tyczy samych wątków politycznych oraz komentarza społecznego, o ile twórcy nie zapomną, że na świecie żyją różni ludzie, mający skrajnie odmienne poglądy na wiele kwestii i uwzględnią ów fakt przy ewentualnej politycznej krytyce, nie będę miał z tym problemu.
Ta gra będzie tym przesiąknięta przecież. Poprawnością polityczną. CP jest pod to idealny.
Stary ta gra rozgrywa się w USA, a ci których wspominałeś już dawno nie będą żyć ;-)
@misterŁŁ
Ale taka postać ,,cyborg Korwin" do odblokowania to tak na serio byłoby w deche :)
Vamike -> Mogli by zrobić, znając Janusza on by im jeszcze podłożył głos pod tę postać.
Jak nie wiedźmin to teraz dzień bez newsa o Cyberpunku to dzień stracony? Teraz w sumie bardziej czekam za Dying Light 2 niż cyberpunkiem.
A wiesz, że GOL "żyje" z tego, że ludzie "klikają" na linki z ich artykułami i newsami? Jesteś tutaj i nawet napisałeś komentarz, więc ich strategia chyba działa ^^.
Nie płacz, życie jest ciężkie, trzeba zaciskać zęby i iść dalej.
Jeżeli wątki polityczne będą na takim samym poziomie co w Wiedźminie, to będzie dobrze.
To ze gra bedzie miala mnostwo takich politpoprawnych watkow to akurat cos normalnego dla swiata Pondsmitha . Tutaj akurat to pasuje .
Najbardziej mnie interesuja relacje protagonista vs korporacje . Czy misje beda zbudowane na mozliwosci wchodzenia w ciemne uklady z korporacyjnymi i zakiwania ich ostatecznie wbijajac noz w plecy . Swiertnie by bylo jakby poczatkowo byly misje incognito czyli zdobywanie zaufania korporacyjnych .
Cyberpunk to jest taka gra, gdzie można wcisnąć te wszystkie lewackie ideologie ostatnich lat. Nawet nie miałbym o to bólu dupy, bo jest to tak przerysowany świat, że tego typu elementy dobrze by się w niego wpisywały.
Ależ właśnie o to chodzi. Roboty zamiast ludzi, biedacy na socjalu bez możliwości rozwoju, korporacje z kasą, jakieś nie wiadomo co z wszczepami i bez określonej płci czy wyglądu wyżej niż naturalni ludzie, powszechny multikulti owocujący przemocą na ulicach, brakiem tolerancji, gangami i chaosem - to rzeczywiście idealny świat by pokazać, że brak porządku nie jest niczym dobrym ;)
Ktoś tu nie kuma, co jest przyczyną chaosu w cyberpunku. Podpowiem - wszechwładza korporacji.
Ból du.y to mają karki do urodzenia bo niegdzie nie pasują więc wypisują gdzie się da że to wina lewactwa - idź sobie naławeczkę pić piwko na trzech z chłopakami i wcale nie bójcie się że jakoś tak dziwnie wolicie spędzać czas ze sobą niż z koleżankami :D
Boże uchroń kolejny "patiota"...
"A wcisnęliby taką husarię, nie jakieś lewackie ideologie!"
Koniecznie w "patriotycznych" koszulkach z napisem "Śmierć wrogom Ojczyzny" :D
Dokladnie z ta roznica ze tutaj te ideologie do tego uniwersum pasuja idealnie .
@Lord .
Gry uciekają od rzeczywistości tylko pozornie, bo przecież zawsze tworzą własną rzeczywistość, która jest zazwyczaj bardzo zbliżona do naszej. Jasne, możesz uniknąć tematów tego typu w takim Mario, Doomie czy innym Mortal Kombat, bo w nich takie treści zwyczajnie nie są potrzebne ani niezbędne do zbudowania odpowiedniej iluzji czy wiarygodności świata. No ale już w takim Cyberpunku od nich uciec nie sposób. Przecież CP to rzeczywistość, w której na pierwszy plan wysuwają się właśnie problemy cywilizacyjne współczesnego świata (jak np. nierówności społeczne, przeludnienie, pracownicze niewolnictwo, klasowość, ubóstwo, agresywny kapitalizm, wyścig szczurów, zanieczyszczenie, znieczulica społeczna, rozluźnianie więzi międzyludzkich itd.), tylko jeszcze podniesione do potęgi i wyolbrzymione (na tym w dużej mierze opiera się przecież idea uniwersum cyberpunku). Jeżeli ci to wadzi, to w zasadzie nie wiem po co w ogóle chciałbyś w to grać :).
Ale przecież od dawna każda forma rozrywki była sposobem na komentowanie rzeczywistości. Owszem - przywołane wyżej Mario może nie bardzo, ale generalnie i filmy i książki i muzyka, a nawet malarstwo i rzeźba często tworzą nową rzeczywistość, by podjąć tematy realnego świata, pokazać je w nowym świetle i złapać do nich dystans.
Mam nadzieję, że to będą prawdziwe tematy polityczne, a nie wyświechtane i popularne hasełka. Chociaż zapowiada się, że na wiele nie ma co liczyć, bo rzekomo ma być tu więcej punku i dobrej zabawy, a jako, że gra wędruje do mas, to trudne tematy zawsze trzeba spłycić na miarę potrzeb i łatwego odbioru.
Zdzichsiu - zapomnij, ta gra jest skierowana głównie na rynek USA, a tam nie ma szans aby przeszły pewne rzeczy szczególnie w grach. Poza tym kolejny news o CP z premierą za 3+ lat, rozumiem że już uruchomiono kampanie marketingową ;)
Zacznijmy od tego, że Redzi zdają sobie sprawę z tego, że ta gra na pewno się przyjmie lepiej u Amerykanów. My ogółem lubimy bardziej fantasyke + ludzie będą zawszę mieli Wiesia w serduszku.
Mówisz, że gra nie ma szans żeby przejść pod pewnymi względami, zobaczymy czy będziesz miał chociaż trochę racji. Bo zostało zapowiedziane, że w grze będą narkotyki i pełna nagość, by oddać motyw transhumanizmu. Jak dotąd nie było znaków sprzeciwu :)
Kolejny news bo dowiedzieliśmy się, czegoś nowego. Jesteś na polskim forum więc uszanuj fakt, że więcej tu jest o kulturze polskiej niż o zagranicznej. Ja jak chce nie czytać newsów o Cyberpunku, a zamiast tego otworzyć stronę i zobaczyć milion pierdół o np. assassins creedzie, odpalam anglojęzyczne strony. Po więcej zapraszam do przeczytania mojego komentarza gdzieś poniżej
Paffcioo - co ma wspólnego polskie forum, a newsy o cyberpunku, te newsy są klonowane dzień w dzień i wrzucane wszędzie. Ale nawet jeśli bym zrozumiał twój tok myślenia to zawsze masz takie strony na fan page wiedzmina / cyberpunka i tam możesz siedzieć dniami i nocami nic mi do tego. Ta gra za nim wyjdzie już każdemu obrzydnie bo co za dużo to nie zdrowo, szczególnie że do premiery zostało jeszcze wiele czasu, a CDP na ten moment pokazuje wersje pre-alpha i to za zamkniętymi drzwiami.
Jeśli zaś chodzi o pewne ramy dla gier w USA, to są one i są w miarę przestrzegane, pewnych rzeczy w grach nie zobaczysz nigdy tym bardziej na rynku USA. Śmieszne może być jedynie to że dotyczy to gier, a nie np. filmów.
Samo to ze projektantem zadan w grze jest amerykanin podrzuca trop jak zamerykanizowany bedzie projekt . Tam bedzie taki kogiel mogiel ze hoho .
Dobra, teraz włącz mózg. Tylko powoli, bo pewnie zakurzony.
Na jakim systemie i książkach oparta jest gra?
Kto jest autorem i skąd pochodzi?
Na jakim kontynencie położone jest Night City, gdzie rozgrywa się akcja gry?
Gdy już odpowiesz na te pytania to odpowiedz na jeszcze jedno - czy przy tak dużym projekcie wszystkie zadania projektuje jedna osoba? Czy był tylko jeden projektant zadań w Wiedźminie?
Gdy już się nad tym zastanowisz to rozważ opcję usunięcia posta jeśli masz w sobie choć trochę oleju...
Spokojnie czlowieku juz sie tak nie irytuj .
Chodzilo mi o obraz amerykanskiego spoleczenstwa ktore tak przesiakniete jest lewackimi ideolo gdzie juz nawet protesty wystepuja na tle szkolnictwa ze nie ma ubikacji dla opcji gender itp
Nad tym projektem tak naprawde dlubie polowa freelancerow USA
Kisne jak czytam komentarze niektórych ludzi. Keep going, I'm having time of my life
@dyxit
Widzisz ty i inni tutaj myślicie, że ja się irytuje. Nie. Ja taki jestem na codzień. Wredny i złośliwy, zawsze kawa na ławę, szczerość.
Mnie to bawi. Doskonale zdaje sobie sprawę z debilizmu innych.
A co do USA... Byłeś, mieszkasz? Już ktoś napisał ci, że to społeczeństwo lewackie wybrało Trumpa. Ty zaś swoje wnioski wyciągasz z Onet i TVN oraz tym podobnych. Wybierz się w podróż i zobaczysz normalnych ludzi, normalny kraj, kible dla j kobiet i mężczyzn, normalny, zdrowy rasizm, podział na dzielnice białych i czarnych bo ludzie się zwyczajnie niezbyt mieszają ze sobą itp itd.
Ja się zgodzę, że w miastach może jest ta propaganda, ale też nie na codzień. Zgodzę się, że w Anglii są całe dzielnice muzułmanów, ale widzisz - dzielnice, białych nie ma, multikulti nie działa - oni się nie mieszają, wręcz lepiej się nie zapuszczać w takie miejsca. Ja na szczęście mieszkam w Szkocji i to normalny kraj, a syf to robią rodacy moi, Rumuni itp rozrzucając śmieci na poboczach, niszcząc kosze i przystanki itp. Mieszkam w małym miasteczku, więc tu Szkoci są ok, nie powiem ci jak jest w Glasgow czy Edi. W każdym razie ludzie na świecie wszędzie tacy sami - to tylko politycy sobie wymyślają debilizmy. A to, że nawet u mnie w miasteczku para gejów chodzi za rączkę po ulicy? Chodzą. I wszyscy ich raczej omijają. A że żaden łysy Seba za nimi nie rzuca paniami do towarzystwa? Może i lepiej, przynajmniej jest spokój, a mniejszości zajmują się sobą zamiast walką. Ot i tajemnica szczęścia - zająć się swoim życiem, a nie innymi.
Jezeli chodzi o sciezke dzwiekowa to licze na to ze moderzy ogarna mozliwosc stworzenia wlasnej radiostacji na wzor GTA 5 podczas eksploracji wozem Night City .
Oczywiscie CDP powinien umozliwic wsparcie dla Mp3
Eksploracja z przygrywajacym tle upliftingiem to byloby cos wpanialego jak dla mnie oczywiscie . Jeszcze lepsza immersja
https://www.youtube.com/watch?v=FkXrh97tc0Y&t=3479s
Czy ja wiem? Muzyka w grze wpasuje się do scen, uplift raczej rzadko jest mroczny... Coś starego jak "Dimensioncrasher - Dark mechanics" już prędzej by pasowało niż cały album jaki wrzuciłeś.
A jeszcze bardziej klimaty takie jak "Audiofreq - Tripwire" - wyobraź sobie ten kawałek przy wejściu do podziemnej bazy jakiegoś szalonego gangu i ta melodia, gdy otwiera się brama, za którą jest bar, klub, rząd fur i skrzyń z bronią... Yeah!
byłoby super gdyby była możliwość wgrania własnej muzyki. Co prawda słucham podobnej muzyki jednak dla mnie do tego rodzaju gry zdecydowanie bardziej pasuje synth itp osobiście licze na kavinskiego, perturbatora, ALEX'A, Carpenter brut, lazerhawk'a.. ogólnie fajnie by pasowało coś w stylu hotline miami :)
https://www.youtube.com/watch?v=cFyIIOOPlz0
W weśku też były i grze to na dobre wyszło, więc czemu się dziwić, że i tutaj będą obecne?
Jak przeczytałlem parę dni temu wypowiedź U.V. Impalera:
W Cyberpunku 2077 też trzeba pofatygować się do konowała i poprosić o wrzucenie upgrade'u, ale cała reszta to poezja. Postać kładzie się na leżance, a cała operacja odbywa się na żywca i jest po prostu długą cutscenką. Z racji tego, że w demie ulepszano oko, widzieliśmy jak do narządu zbliża się chwytak i wyjmuje go. W tym samym momencie ekran staje się czarny, po chwili - z innej kamery - obserwujemy jak oko wędruje do jakiegoś przyrządu. Trwa to dłuższą chwilę, kiedy oko zostaje ulepszone, możemy patrzeć z jego perspektywy, a co za tym idzie - widzieć naszą postać na leżance. Po chwili narząd wraca na swoje miejsce i wszystko wraca do normy.
To pomyślałem, że aż się prosi, żeby nie bawić się w wybór płci w momencie rozpoczęcia gry, tylko żeby można było sobie u konowała zrobić dowolną konfigurację. Ależ byłby bool doopy prawaczków i marketingowa kontrowersja na miarę 2077 :D.
spoiler start
Myślałem o Martinie Silenusie z Hyperiona, a nie szatanie btw
spoiler stop
Nie chce nic sugerować, ale w oryginalnym Cyberpunku 2020 można było zmienić swój cały wygląd i płeć w środku gry, gdy byliśmy zagrożeni np. jakimś groźnym gangiem. Oni szukali wielkiego muskularnego gościa, a my w tym czasie byliśmy już rudą azjątką. W tym świecie to naturalne bo technologia poszła do przodu. Ciekawe, czy Redzi to zaimplementują. I nie, wszystko co trafi do tej gry, nie będzie odpowiedzią twórców na naszą sytuację na świecie. To będzie przedstawienie ich wizji Cyberpunku w 2077 roku na podstawie CP2020, który jest ich materiałem źródłowym.
Bool doopy prawaczków już się rozpoczął, co widać po zmasowanej akcji minusowania mnie :D.
Piszesz, że "prawaczki" mają "bool doopy" a sam go masz. Btw. samo twoje słownictwo to porażka, napewno są osoby o lewicowych poglądach (np. ja) które ciebie zminusowały, bo najzwyczajniej w świecie jesteś głupiutki. Była fala prawicowych patriotów to teraz jest fala chorych psychicznie lewicowych trolli :( Zacznij myśleć po swojemu i ogarnij się
Mamy tu hipokrytę.
Po pierwsze: jaka fala minusów? Dałem jednego, masz -4. To ma być fala?
Po drugie: lewicowe poglądy mówią o tolerancji, wolności i równości dla ras, orientacji i poglądów. Jak w tym momencie ty wyglądasz? Jak lewicowiec czy jak wyśmiewany przez ciebie prawaczek? Bo czym się różni obraźliwe: "prawaczek będzie mieć ból dooopy" - "czarny to nowy w biurze, pewnie coś ukradnie"? Otóż niczym - jedno i drugie opiera się na stereotypach, jedno i drugie krzywdzi i obraża, jedno i drugie to ani lewica, ani prawica - to przejaw debilizmu.
Pokazałeś kim jesteś tak naprawdę, dziękuję dobranoc.
Byle sądy w Night City były niezależne, bo inaczej ten wątek może być zbyt mroczny. Zakrawałby wręcz o wstęp do post-apo.
Jeżeli twórcy nie sa platfopisami a sądzę po Wiedźminie że nie bo to mądrzy ludzie to będzie dobrze.Trza będzie se wyrobić własne zdanie a nie te z telewizji
Dlaczego uważasz, że upolitycznienie fabuły miałoby być czymś złym. To pasuje do tego świata. Gdyby oni tego nie zrobiliby to tak jakby postanowili olać materiał źródłowy, czyli Cyberpunka 2020. Na koniec polecam pograć trochę w Deus Exa to zrozumiesz o co w tym chodzi :D
Grałem w pierwszego ,tego prawdziwego Deusa i nie uważam że upolitycznienie fabuly to coś złego.O ile nie robia tego ludzie o durnych platfopisowskich poglądach.
Tak, tylko oryginalny deus miał upolitycznienie oparte o całą serię teorii spiskowych zaczepionych w paru konkretnych faktach. Mało tego, były to teorie o globalnym zasięgu. To 'platfopisowanie' które masz na myśli jest dość lokalne i zrozumiałe byłoby przez relatywnie wąską grupę odbiorców. Poza tym, to naprawdę słaby materiał źródłowy :D Biorąc pod uwagę dotychczasowe osiągnięcia tego studia raczej jestem spokojny o te wątki.
Czyli generalnie nie jesteś prawicowcem - socjalista bo tym jest ostatecznie platforma to taki PiS tylko szanujący ludzi, konstytucje, prawo itd. - w skrócie to co pis tylko nie brunatni faszyści - chyba, że jak to nastolatkowie wyrabiasz sobie poglądy nie na tv jak to piszesz tylko na zdaniu kolegów z podwórka :)
Ludzie chyba już kompletnie się pogubili, wydaję mi się, że gubicie się między pojęciami poprawności politycznej, a samego wątku polityki. Deus Ex ma politykę wrzuconą w pierwszych chwilach Human Revolution. Protesty przeciwko wszczepianiu ludziom augmentacji. Nie zrobiono tam tego z powodu dzisiejszych standardów, tylko dlatego, że tak prezentuje się świat Cyberpunka. To nie jest historia napędzana motywem zabójcy potworów z dzieckiem niespodzianką (czyt. Ciri). Widać na pierwszy rzut oka, że polityka w świecie wykreowanym przez Mike'a Pondsmitha odgrywa dużą rolę. Wystarczy trochę się zainteresować.
A teraz druga sprawa, która jest dla mnie głupia, jak niektóre wpisy pod postami.
Chodzi mi o degeneratów, którzy wchodzą na POLSKĄ stronę o grach i narzekają, że im polskie marki najczęściej w oczy świecą... (oczywiście inne kraje też mają takich nieprzyjemnych użytkowników, to nie tak, że tylko w Polsce jest cebula, po prostu ten post pisze na GoLu). Wejdziesz na japońską stronę o grach (są oczywiście wyjątki od reguły) i co ci wpada na pierwszy rzut oka? Pokemony, Mario, Zelda, gry Sony, dużo o From Software, a newsów o CP2077 może ze 3 od 10 czerwca. Amerykańska strona, więcej xboxa z Halo i Gearsami, więcej Call of Duty czy Anthem niż w Polsce.
Tyle, że potem wchodzę na polską stronę o grach, która, powinna być najlepiej doinformowana na temat polskich marek i najczęściej o nich postować. To jest naturalna rzecz. Nie wiadomo tylko dlaczego, ludzie robią z tego nie wiadomo jaki deal. Nie podoba wam się czysta logika, wasz problem.
Na koniec, pamiętajcie o jednym: Jak nie tolerujesz laktozy to nie pijesz mleka, a nie biegasz po mieście krzycząc **** krowy.
Oj tam .Żonie kupuje mleko bez laktozy i nigdzie nie biegam bo krowy lubię .
To się będzie działo wśród prawiczkowych!
Gra jeszcze nie wyszła a lewi już roztrzęsieni bo twórcy mogą zapomnieć, że w grze ''nie może być momentów w których biały bohater wpada do pomieszczenia i strzela a tam sami czarni'' albo płacz bo płci za mało. Przecież teraz to przy okazji prawie każdej gry plączą w Wiedźminie brak murzyna to samo w KCD, z nowym Far Krajem też mieli problem :)
No ale żótych też nie będzie.Jesteś niesprawiedliwy.A Lewi ciągle w Bayernie i na to leją.
nie wiem co ma jedno wspólnego z drugim, zawsze się znajdzie jakaś grupa niezadowolonych, jeszcze nie tak dawno na tym forum niektórzy pisali że nie mogą grać w Mafie III bo grają czarnoskórą postacią, kretynów nie brakuje ani po jednej, ani po drugiej stronie.
Już teraz mogę się założyć o orzechy przeciwko dolarom, że będziesz pierwszym który będzie żalił pod każdym newsem o CP na: gejów, kobiety i czarnoskóre kobiety. Na SJW którzy niszczą twoje dzieciństwo. Albo ulubione: "nie mieszczaniejcie polityki do moich gier". Za każdym razem gdy powstaje komiks/film/gra od lat zlatują się pryszczaci z internetów jak to wszystko zrujnowali lewacy więc z tymi mniej lub bardziej wymyślonymi przez ciebie przykładami możesz się schować - zwłaszcza przy twojej karierze naczelnego obrońcy "białego menszczysny".
jak to wszystko zrujnowali lewacy więc z tymi mniej lub bardziej wymyślonymi przez ciebie przykładami możesz się schować
Możesz przecież sobie to zweryfikować, co do FC 5 to na gamespocie był niedorzeczny film ;) Ale ty jak i twoi przyjaciele antyszczepionkowcy i płaskoziemcy macie to do siebie, że nie lubicie weryfikować bo wy przecież wiecie lepiej. Wszędzie widzisz problem tylko nie u siebie, obrażacie ludzi, że robią to samo co wy.
https://www.youtube.com/watch?v=Fg1CnqQvRxU
cool story bro, tylko że na yutubie możesz sobie znaleźć jakikolwiek filmik broniący jakiejkolwiek tezy. Za to twoje wygibasy obrońcy białej rasy są dobrze udokumentowane tutaj na golu.
Właśnie pokazałem ci jaki wielki ból dolnej części ciała mieli nowocześni ludzie z gamespotu a ty to dorzucasz. O to przecież chodziło żeby udowodnić, że lewi ciągle płaczą bo gra niewystarczająco mocno promuje ich światopogląd w drugą stronę też się to zdarza jednak niezbyt często i raczej są to wypowiedzi dobrze uzasadnione.
Naprawdę masz poważne problemy z przyjmowaniem faktów, które gryzą się z twoimi poglądami. Ten film to dowód, że: "Za każdym razem gdy powstaje komiks/film/gra od lat zlatują się pryszczaci z internetów jak to wszystko zrujnowali konserwatyści"
Jakich faktów? Już ci napisałem - na youtubie możesz znaleźć cokolwiek ci się podoba. Ale nie znajdziesz tutaj w Polsce na GOLu podobnych wpisów, bo zajmujesz się jakąś tam skrajną mniejszością z którą zajadle wojujesz.
Tak samo będzie z CP - nie będziesz miał turaj wpisów, że za mało czarnych. Za to będziesz miał wpisy o gejach i feminazistkach.
A to dlatego, że ludzie w takich krajach jak Polska, Japonia czy Węgry jeszcze nie odpłynęli, to w USA podczas rekrutacji do uniwersytetów patrzy się na kolor skóry, to tam wyrzuca się z pracy żeby zatrudnić ludzi, którzy wprowadzą różnorodność, tam potrafią się pobić o poglądy polityczne. Więc nie dziwne, że narzekania na zbyt konserwatywne gry odbywa się właśnie tam.
Lord. bez urazy ale mam wrażenie i chyba nie tylko ja że nie opuściłeś jeszcze granic swojej wioski, a swoje przekonania że czarny to zawsze Alien bierzesz z jakiegoś urojenia ;) Z drugiej strony jakbyś wyruszył gdzieś dalej to może być poruszał się jak Amanda aby cię ten obcy nie pożarł w butach.
a swoje przekonania że czarny to zawsze Alien bierzesz z jakiegoś urojenia
Naprawdę musi być ci przykro, że nie napisałem niczego do czego mógłbyś się doczepić to wymyśliłeś sobie nieprawdziwą historyjkę o moich przekonaniach xD
Trolle lubujące się w sianiu wiatru i rozpętywaniu gównoburz znajdą się zawsze i będą konstruować problemy z niczego.
To nie oni są problemem, tylko ci, którzy ich karmią. Gdyby ludzie takowych olewali, to by nie było sprawy.
Tak jak był problem w związku ze Smugą - bohaterką gry Overwatch Blizzarda - tak będzie problem z Cyberpunkiem zapewne i z każdą inną grą. Dawniej takich problemów nie było. Media i co poniektórzy znachorzy, oraz szarlatani ograniczali się do wieszania psów na grach, jakie to są złe i wyżerają mózgu, robiąc z dzieci morderców. Z tym nie za bardzo wyszło, więc musieli wymyślić coś na miarę naszych czasów. Czasów absurdu i wszechobecnej dezinformacji, oraz propagandy i zidiocenia zaszczepianej w ludziach, by mieli o co bić się między sobą, podczas gdy rząd będzie mógł ich wtedy należycie wykorzystywać.
Szok- sci-fi z komentarzem społecznym?!
Myślałem, że od tego ten gatunek jest
możemy podejrzewać, że najnowsze dzieło studia CD Projekt RED ujrzy światło dzienne za maksymalnie 2-3 lata.
Czekam na newsa o GTA 14 oraz FIFA 72. Po co reklamować coś ma taki długi okres oczekiwania ?!
https://www.youtube.com/watch?v=3O8J2locx5o
Aby można było podziwiać, jak niektórzy z tego powodu cieczki dostają xDD
Poszukaj mi newsa o RDR2, o zwiastunie, trybie multi itp itd. Te newsy z ubiegłego roku jak i dwa lata temu itp. i potem poszukaj czy tam też płaczesz w tym guście, czy robisz to tylko tu bo to polska gra, na polskim portalu, którą robi studio bardzo szanowane za ostatni projekt ;)
@conrad_owl mało tego, tam nawet był niusy o przecieku zapowiedzi trailera czy coś w tym guście :) to jest dopiero sztuka hype'u :)
Prawicowych i tak nie stać na oryginał :D
Żubry na ławeczka trocha kosztujom.
Prawicowi nie znają tych pojęć - kasa i kiełbasa to bardziej - chyba, że "szacun na dzielni" bo dobrze kradnie auta lub "moralność" bo w niedziele do kościoła po sobotni zjeździe na tanim pifku i sprzedania kuksańca żonie w twarz
Nie za bardzo rozumiem jak miała by wyglądać rozbudowana gra RPG, w której nie było by żadnej polityki, chyba, że chodzi tu o jakiś współczesne problemy, no ciekawe, liczę na dojrzały scenariusz i bez moralizowania.
Co do komentarzy to jak w większości przypadków można dostać tego przysłowiowego już 'raka'. Tak sprane propagandą mózgi, że ciężko uwierzyć, że to 'środowisko' tak wygląda. Czy tu naprawdę nie ma myślących ludzi? Chyba z 20 razy jakieś wyzwiska od 'lewusów', 'prawaczków' i inne dyrdymały, które nijak mają przełożenie na rzeczywistość. Jak te dzieci, które gdzieś zasłyszały fajne hasło i teraz nie mogą przestać powtarzać.
No zobaczymy czy wyjdzie im to na dobre, pewnie trochę "Mass Effectu" zobaczymy.
Mogą sobie zawrzeć politykę jaką chcą, to ich gra. Ważne, aby był w niej WYBÓR dla gracza, jak chce kreować postać.
Np. żulika, który ma to wszystko gdzieś i chce się dorobić, albo człowieka prawego dla którego liczą się niezmienne wartości itp.
To ma być przecie RPG..
Jest mnóstwo korzyści płynących z wyboru kamery FPP, wśród nich możemy wymienić bycie bliżej bohatera i uczucie przywiązania do niego. (…) Idź zagrać w grę z widokiem trzecioosobowym, na przykład Wiedźmina 3, i spójrz w niebo. Po prostu spójrz prosto do góry. Zdasz sobie sprawę, że imersja niezbyt dobrze działa w tym wypadku. Nie czujesz bowiem, że to TY patrzysz w niebo, a jedynie poruszasz kamerą.
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/cyberpunk-2077-bedzie-poruszal-tematy-polityczne/z21af73
Jestem po prostu zażenowany tym, iż jakikolwiek deweloper growy może powtarzać te bzdury. Toć od dawna wiadomo, że to jest nieprawdziwa nieprawda. Widok FPP wcale nie wspomaga żadnej immersji, a widok TPP z kolei jej nie umniejsza. Wręcz przeciwnie. Widok FPP jest nienaturalny, bowiem nie pozwala na odwzorowanie realnego spojrzenia ludzkiego. Z kolei widok TPP pozwala lepiej wczuć się w "ciało" bohatera, oddając nam większą nad nim kontrolę. Tak jak w rzeczywistości. To właśnie widok FPP jest tym fałszywym, bo bardziej przypomina widzenie tunelowe. Tyle, że świetnie nadaje się do strzelanek, jednak w wypadku tak bogatego świata jak Cyberpunk będzie to strzałem w stopę.
Bardzo dobrze widać tą różnicę w wyścigach samochodowych. Widok z wnętrza kabiny jest okropny, bo nie da się odwzorować tego natychmiastowego ruchu gałek ocznych i widzenia obwodowego, kiedy mamy w realnym świecie możliwość spojrzenia gdzie chcemy w każdej chwili. Dlatego widok TPP w wyścigach pozwala na większą kontrolę otoczenia i świadomość ciała/pojazdu, ogólnie - wspomaga wyobraźnię przestrzenną.
Nie wyobrażam sobie stosowania wszystkich tych nowinek technologicznych bez patrzenia na to, jak to się odbywa. A na to się własnie zanosi, jeżeli REDzi nas widoku TPP pozbawią. Chyba, że ten będzie się włączał tylko w określonych momentach, jak to miało miejsce w Deus Ex: Human Revolution.
Koniec końców, każdy normalny gracz zdaje sobie sprawę, że to tylko gra i on tylko porusza kamerą, co wcale nie przeszkadza się mu zatracić w wykreowanym świecie i zachwycić kunsztem artystycznym projektanta. Liczą się wszystkie szczegóły, elementy składowe.
Co do poprawności politycznej, to nie liczyłbym na to, iż gra obejdzie się bez cenzury. Doskonale znamy te absurdy dzisiejszych czasów, gdzie krew i flaki mogą latać w ilościach przekraczających hurtowe, ale opięta leginsami pupa Smugi (Overwatch) urasta do rangi problemu pierwszego świata i już robi się z tego medialną aferę...
Nie wspominając o tym, że na youtube trzeba cenzurować byle sutek, choćby najmniejszy, jeśli tylko w grze się pojawia, ale Sexmasterka może wymachiwać wibratorami ile wlezie, bo przecież robi to w celach edukacyjnych.
Z kolei widok TPP pozwala lepiej wczuć się w "ciało" bohatera, oddając nam większą nad nim kontrolę.
No nie bardzo... to w właśnie fpp pozwala na większą i precyzyjnieją kontrolę nad postacią ponieważ kamera jest z nią sprzężona i każdy jej ruch równa się natychmiastowemu ruchowi wirtualnego ciała. To właśnie dlatego fpp jest znacznie wygodniejsze w dynamicznych strzelankach, tym bardziej że jest też wspomagane przez zmysł przestrzenny człowieka przez co łatwiej określić odległość np. przy skoku.
W przypadku kierowania samochodem głównym problemem bie jest sama perspektywa, ale brak poczucia "bezwładności" pojazdu... Innymi słowy nie czujemy dupy prowadzonego wozu a tym samym trudniej określić jak pojazd zachowa się przy skręcie. Dlatego kamera tpp jest znacznie wygodniejsza.
Reszta to już tylko osobiste preferencje.
@Gerr
Nie wygaduj bzdur.
Po pierwsze, w wypadku widoku FPP nie ma mowy o ruchach wirtualnego ciała. Porusza się tylko kamera i "przyklejona" do niej ewentualna broń. Właśnie dlatego te ruchy mogą być tak dynamiczne, bowiem nie biorą pod uwagę fizyki ciała. Jednak sama dynamika tegoż jest już kwestią odpowiedniego zaprogramowania. Zależnie od tego, jak dobra jest fizyka i w jaki sposób programiści skonstruują algorytmy odpowiadające za poruszanie się postaci, ta może być bardzo zwrotna i reagować na polecenia przyrządów jak należy, lub wręcz przeciwnie. Zatem precyzja sterowania nie ma tu nic wspólnego z kamerą. Zależna jest jedynie od kunsztu programisty i wykorzystanego silnika.
Równie dobrze można zaprogramować postać w grze, której ruchy celowo będą mozolne, niezgrabne i bardzo ograniczone. Można również zwyczajnie spaprać sterowanie.
O zmyśle przestrzennym nie może być mowy w wypadku braku czucia ciała (bo to niemożliwe) wirtualnego bohatera, oraz widzeniu tunelowym, ograniczonym i nie mającym nic wspólnego z widzeniem człowieka. Żadna gra FPP nie jest w stanie oddać realnie tego, jak widzi człowiek. Przypomina to bardziej człowieka z założonymi szorami z każdej strony.
Zmysł przestrzenny człowieka opiera się na wzroku. Załóż sobie szory i kołnierz ortopedyczny, to przekonasz się, jak bardzo ograniczy to twój zmysł przestrzenny, kiedy nie będziesz w stanie zobaczyć własnego ciała. To świadomość własnego ciała, które możesz w każdej chwili zobaczyć, oraz widzenie obwodowe i ogólnie szeroki kąt widzenia pozwala ludziom tak dobrze się orientować. Podobnie jest z dźwiękiem. Jeżeli stracisz słuch, to istnieje duża szansa na to, że staniesz się niemy, a na pewno będziesz miał poważne problemy z mówieniem, bowiem poprawne wysławianie się wymaga słyszenie własnego głosu, co pozwala dostosować jego ton, natężenie i inne rzeczy. Nie słysząc własnego głosu, nie potrafisz się zorientować, czy mówisz tak, jak chcesz to robić.
Oczywiście świadomość ciała wymaga też jego czucia, tak samo jak prowadzenie pojazdu również opiera się na czuciu go przez nasze ciało. Tego w grze nie mamy, więc tym bardziej musimy opierać się na zupełnie innych rzeczach. Na wyczuciu mechaniki gry i sterowania
Nie wygaduj bzdur.
Po pierwsze, w wypadku widoku FPP nie ma mowy o ruchach wirtualnego ciała. Porusza się tylko kamera i "przyklejona" do niej ewentualna broń. Właśnie dlatego te ruchy mogą być tak dynamiczne, bowiem nie biorą pod uwagę fizyki ciała.
Piszesz bym nie gadał bzdur, po czym sam te bzdury wypisujesz...
Nie porusza się żadna kamera tylko w pełni (lub nie) wymodelowana postać, podlegająca zwykle tym samym prawom fizyki i animacjom co inni npce. Różnica zwykle polega na ukrytych rozwiązaniach mających na celu dodanie jakichś opcji gameplayowtch bez potrzeby budowania dziesiątek dodatkowych animacii (przykład Crysis i mod tpp, czy raczej próba stworzenia takiego moda zabita przez brak animaci wychylania zza osłon zastąpionej rozciąganiem się ciała postaci. Kolejny przykład gry sieciowe fpp gdzie każda postać musi być wymodelowana).
(...)Zatem precyzja sterowania nie ma tu nic wspólnego z kamerą.
Po raz kolejny się mylisz, dodatkowo wprowadzasz niepotrzebny zament w postaci "skopanego sterowania", którego tutaj nie rozważamy.
Precyzja trybu fpp wynika z tego że ruch kamery jak wyżej pisałem jest sprzeżony z wirtualnym ciałem, prosty przykład natychmiastowy obrót kamery powoduje natychmiastowy obrót całej postaci, pozwala ro na natychmiastową zmianę kierunku poruszania się z jednoczesną zmianą całej perspektywy widzenia, gdzie przy kamerze tpp obrót pistaci jest wykonywany niezależnie od obrotu kamery. To w połączeniu z mechaniką strzelania powoduje że już równocześnie z obrotem możemy wycelować w dany punkt, co jest conajmnieh niewygodne w trybie tpp.
Takich przykładów jest znacznie więcej, bardzo często wynikają z innego podejścia w projektowaniu poruszania, spowodowanego tym że tpp musi oferować naturalne animacje ciała a to nie dość że generuje dodatkowe koszta, to wpływa na czucie samej ppostaci (Wiedźmin 3 gdzie postać robi dodatkowy krok czy dwa przy zatrzymywaniu się spowodowany animacją wytracania pędu).
Za zmysł przestrzenny odpowiada też perspektywa. Perspektywa tpp jest w tym przypadku zaburzona, bo nie sterujemy bezpośrednio z miejsca w którym postać się znajduje, a z perspektywy zawieszonej gdzieś za nią, co kompletnie zaburza poczucie odległości. Oczywiście w przypadku gier teudno pisać o pełnym zamyśle przestrzennym, bo na to wpływa znacznie więcej zmiennych, jednak niewątpliwie kamera fpp znacznie lepiej wspiera poczucie odległosci
Z resztą po raz kolejny przykłady
Skyrim (nie bez powodu większość osób uważa że walka fpp jest wygodniejsza) gdzie wyprowadzanie celnego silnego ciosu bronią jest znacznie łatwiejsze przy użyciu kamery fpp, z racji tego że postać przy ciosie robi dwa kroki w przód, co znacznie utrudnia znalezienie odpowiedniego momentu na wyprowadzenie takiego ciosu przy kamerze z trzeciej osoby.
@Gerr
Jesteś, jak widzę, kolejnym piewcą teorii o płaskiej ziemi, na co dzień chodzącym w foliowym kapeluszu. Tyko pogratulować.
Wybacz, ale odpowiadanie na te idiotyzmy, które wypisujesz jest pozbawione jakiegokolwiek sensu.
Przestań się ośmieszać.
Admin: Prosimy o uspokojenie emocji i zaprzestanie wzajemnego się obrażania. W przypadku niedostosowania się do tej prośby Administracja lub Moderacja podejmie przewidziane Regulaminem Forum -> https://www.gry-online.pl/regulamin.asp?ID=2 działania.
Argumentów brak i tak to się kończy.
Nie cierpię tego że żyję w czasach gdzie codzienny hype na grę jest aż na DWA LATA ( mniej więcej) przed premierą. Nie liczę zapowiedzi z pięć lat temu. Nie zrozumcie mnie źle, to nie jest tak że nie lubię czytać o cyberpunku, inaczej by mnie tu nie było. Chodzi o to okropne nieskończone oczekiwanie :D To powinno być jakoś prawnie zakazane, a gra powinna być ujawniona na maks 6 miesięcy przed premierą. Wtedy można by chociaż odliczać. A tak ja tu sobie snuję wyobrażenia a kto wie czy człowiek w ogóle dożyje? :D
Ty tak na serio?
Nie wiesz jak teraz w dzisiejszych czasach w dużych firmach działają działy ds. marketingu i promocji?
Buduje się hype powolutku małymi kroczkami raz na jakiś czas dając pograć gierkowym dziennikarzom, wypuścić trailer czy ujawnić nowe szczegółowe informacje, ba nawet tweet z 16 znakami na stronie produktu jest budowaniem ogólnego obrazu w świadomości przyszłych konsumentów.
A pieniądz jak i giełda z inwestorami nie śpi.
@Piratka88
Wolałabyś Early Access, Pre-Order i Season Pass? Oraz - okazjonalnie - trochę mikrotranskacji, jak w Borderlands 2?
Weź już nie dramatyzuj...
@Maniek Nie urodziłam się wczoraj. Wiem bardzo dobrze jak działa marketing, pracuję w marketingu, co nie znaczy że prywatnie po ludzku dwu letnie oczekiwanie pełne nadziei musi mi się podobać.
@Up Jezu Chryste. Weź przeczytaj ze zrozumieniem. Zakładam że może Cię to przerosnąć skoro luźna wypowiedz ze szczyptą sarkazmu to dla Ciebie dramat, więc wyjaśnię prostym, nieskomplikowanym językiem.- Wolałabym żeby grę ujawnili pół roku przed premierą a nie pięć lat. Tyle.
@Piratka88
Zapoznaj się z pojęciem, którego znaczenia najwyraźniej nie znasz. Twój post nie był sarkastyczny. Raczej infantylny. Czyżbyś miała dziesięć lat, iż oczekiwanie na coś jest dla ciebie aż tak irytujące, żeby trzeba było fakt istnienia tegoż przed tobą skrzętnie ukrywać? Ekhem!
Najwyraźniej moja żartobliwa, ociekająca sarkazmem wypowiedź nie wystarczyła, byś się potrafiła zorientować. Ba! Nawet pozostawiona przy niej emotikona okazała się dla ciebie jedynie nic nieznaczącym hieroglifem. Także z nas dwojga doskonale widać, kogo przerasta czytanie ze zrozumieniem, oraz dostrzeganie wcale nie ukrytych treści.
Nie zawsze warto mierzyć innych miarą swojej niekompetencji.
Jeżeli ty pracujesz w marketingu, to na pewno ta firma długo nie pociągnie. Chyba, że na dno.
@up
Już, już, bo Ci ten kij w tylnej części ciała uszkodzi płuca, specjalisto od emotikonek :D
Admin: Prosimy o uspokojenie emocji i zaprzestanie wzajemnego się obrażania. W przypadku niedostosowania się do tej prośby Administracja lub Moderacja podejmie przewidziane Regulaminem Forum -> https://www.gry-online.pl/regulamin.asp?ID=2 działania.
"Jest mnóstwo korzyści płynących z wyboru kamery FPP, wśród nich możemy wymienić bycie bliżej bohatera i uczucie przywiązania do niego. (…) Idź zagrać w grę z widokiem trzecioosobowym, na przykład Wiedźmina 3, i spójrz w niebo. Po prostu spójrz prosto do góry. Zdasz sobie sprawę, że imersja niezbyt dobrze działa w tym wypadku. Nie czujesz bowiem, że to TY patrzysz w niebo, a jedynie poruszasz kamerą". Wow!!! Ja tak nie mam. Nie chciałem patrzeć w niebo w żadnej z gier.
A ja owszem. Uwielbiałem w Dishonored ten widok, pozwalał mi się wczuć, szczególnie w drugiej części. Tak samo w Mirror's Edge. Albo w Euro Truck Simulator 2, prowadzę tylko z widoku z kabiny. Albo Fallout: New Vegas, tam nawet w niebo czasami patrzyłem z FPP :-) Zaś TPP w Wiedźminie sprawia, że jeszcze nie zacząłem tej gry. I chyba nigdy się do niej nie przekonam.
Zaś TPP w Wiedźminie sprawia, że jeszcze nie zacząłem tej gry. I chyba nigdy się do niej nie przekonam.
Nie mam pojęcia jak kamera w grze, może na starcie ją skreślać. Dlatego też nigdy nie rozumiem dlaczego ludzie tak bardzo chcą TPP w Cyberpunku. Przecież to zależy od gry, w takiego np. Dying Lighta nie wyobrażam sobie grać z trzeciej osoby a Wiedźmina z pierwszej...
@Dawko06 :: Rozumiem. Grałem w "Dying Light" i właśnie dlatego gra nie przypadła mi do gustu. Już dawno temu zasmakowałem TPP i gier RPG, w których taki widok jest normą. Studio może, jeśli tylko zechce, dać możliwość przełączania widoku. Tak jest w "Ghost Recon".
Grałem w "Dying Light" i właśnie dlatego gra nie przypadła mi do gustu.
Ciekawe. Na poważnie, pierwszy raz spotkałem się z takim czymś tutaj na forum pod którymś tam newsem z Cyberpunka właśnie i to mnie zdziwiło.
Studio może, jeśli tylko zechce, dać możliwość przełączania widoku. Tak jest w "Ghost Recon".
Tutaj nie zawsze, ciężko jest zrobić grę która sprawdza się zarówno w TPP jak i FPP. Ludzie za przykład podają często Skyrima, że "skoro tam to działa to czemu nie implementować tego w innych grach" - tylko bądźmy szczerzy, jak to w Skyrimie wyglądało - strasznie sztywnie i ze słabymi animacjami, do tego ruch postacią bardzo dziwny (chodzi mi o to, że na przykład w takim Dying Light jak ruszymy postacią to od razu skręca. A w takim Wiedźminie sterowanie nie jest precyzyjne, musi być kilkadziesiąt milisekund animacji zakręcania w bok, czego w Skyrimie właśnie nie było, przez co jeśli wciśniemy jednocześnie W + D bądź A, postać dziwnie zrywa w bok). Co do Ghost Recona to nie wiem o którym mowa, jeśli o Wildlandsach to co prawda jest widok FPP ale tylko podczas celowania z broni.
Tak, podczas celowania i to jest bardzo dobre rozwiązanie. Wczoraj przedyskutowałem z kimś chyba godzinę na ten temat i doszliśmy do wniosku, że argumentacja, iż FPP pozwala się wczuć lepiej w grę, jest mocno naciągane. Owszem, "Medal of Honor: Allied Assault" jako FPP to klasyka i akurat tej gry nie wyobrażam sobie jako TPP. Zresztą "Cyberpunk 2077" i tak będzie pewnie wielkim hitem i kupią go miliony graczy.
niektórzy lubią patrzeć w niebo bo im FPS skaczą do góry ;)
Chyba tylko w Minecrafcie. U yadina na konsolach przy spojrzeniu w niebo, a nie daj boże, jeszcze złapaniu lens flare, to FPS'y rwały z tych ledwo wyciśniętych trzydziestu, do dwudziestu pięciu. W takiej sytuacji też bym unikał patrzenia w niebo.