Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Bethesda daje zielone światło dla moda Fallout New California

22.07.2018 11:18
7
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
Likfidator
120
Senator

A tak z ciekawości to czego ci Japończycy w kwestii gier mogą uczyć innych?

Nintendo w latach 90tych zdefiniowało większość konsolowych gatunków gier. Super Mario World to ostateczna definicja platformówki i idealna kamera 2D. Nic lepszego od tej pory nie wymyślono.
Mario 64 i Ocarina of Time zdefiniowały kamerę 3D z trzeciej osoby. Wszystkie dzisiejsze gry od Assassin's Creed, przez Uncharted, GTA na Tomb Raiderze skończywszy używają rozwiązań Nintendo. Część tych serii jak GTA czy Tomb Raider miało własne rozwiązania w przeszłości, ale z biegiem czasu wykorzystali rozwiązania Nintendo.
Nie mówiąc o tym, że od pierwszej Zeldy rozpoczęła się era gier, gdzie liczyła się opowieść, a nie hi-score. Zelda na NESa to pierwsza gra, gdzie można było zapisać stan gry.

Przykłady można mnożyć, ale w latach 80tych i 90tych, co chwila jakaś japońska gra rozwalała system.

Dzisiaj trochę zjadają własny ogon, bo na upartego nie chcą adaptować rozwiązań z gier zachodnich. Breath of The Wild byłaby dużo lepsza, gdyby miała system lootu i ekonomię z Diablo 3. W tych aspektach gra leży totalnie, zdobycie najlepszego uzbrojenia wymaga tony waluty, a jedynym sensownym sposobem jest grindowanie jednej głupiej minigierki. To zresztą problem większości gier Nintendo. Ekonomia w ich grach leży. Może to też kwestia kulturowa, Azjaci uwielbiają grind.

22.07.2018 09:53
1
2
TheGlocKPL
14
Legionista

Falloutem 76 się średnio interesuję i na pewno nie kupię w dniu premiery, ale nawet gdyby twórcy moda chcieli za niego pieniądze to raczej bym kupił. O takiego Fallouta nic nie robiłem.

22.07.2018 09:56
misterŁŁ
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
misterŁŁ
85
Generał

Hej TheGlocKPL oglądało się Quaz'a ;-)

22.07.2018 10:46
2.1
TheGlocKPL
14
Legionista

Oglądam Quaza, ale do czego pijesz? :D

22.07.2018 12:39
Szatek iks de
2.2
Szatek iks de
109
Konsul

Chodzi o "o takiego Fallouta nic nie robiłem" zapewne ;)

22.07.2018 12:46
2.3
TheGlocKPL
14
Legionista

Ten tekst jest tak popularny, że nawet nie wiedziałem, że Quaz go wymyślił. :D

22.07.2018 10:09
3
1
odpowiedz
Robak82
41
Chorąży

Z całym szacunkiem dla moderów i pracy jaką włożyli, ale nie dam rady patrzeć dłużej na ten silnik już ledwo grałem w F4 z każdym doczytującym się pomieszczeniem.

22.07.2018 10:11
4
1
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Przynajmniej jakaś dobra wiadomość.

22.07.2018 10:19
5
4
odpowiedz
10 odpowiedzi
zanonimizowany305250
161
Legend

Patrzcie Konami i się uczcie.

Admin: Użytkownik Forum zobowiązany jest do unikania używania wulgaryzmów, także w postaci skrótów: §2 podpunkt 2b Regulaminu Forum -> https://www.gry-online.pl/regulamin.asp?ID=2

post wyedytowany przez Admina 2018-07-22 11:01:49
22.07.2018 10:23
5.1
zanonimizowany768165
119
Legend

Japończycy to mogą uczyć innych, nie na odwrót.
Poza tym - giganci się nie uczą, szczególnie jak kasa płynie także...

22.07.2018 10:25
DanuelX
5.2
3
DanuelX
82
Kopalny

A tak z ciekawości to czego ci Japończycy w kwestii gier mogą uczyć innych?

22.07.2018 10:48
5.3
TheGlocKPL
14
Legionista

Robienia gier, które rzeczywiście są grami i mają fajne systemy rozwoju i wpływania na świat.

22.07.2018 10:50
5.4
Heinrich07
2
Generał

Czyli które? Konkretnie. Bo na przykład exy na Nintendo to rżną wszystkie nowe trendy z gier zachodnich.

post wyedytowany przez Heinrich07 2018-07-22 10:51:18
22.07.2018 11:46
Zdzichsiu
5.5
5
Zdzichsiu
141
Ziemniak

Japończycy to mogą uczyć innych, nie na odwrót.
Akurat nie ci z Konami.

22.07.2018 12:48
5.6
TheGlocKPL
14
Legionista

Chociażby Monster Hunter World. Grind tam to przyjemność, a nie męczarnia by uniknąć konieczności płacenia za przedmiot. No i z czego zżera Breath of the Wild?

22.07.2018 12:50
5.7
1
Heinrich07
2
Generał

Ze wszelkich sandboxów? A skąd pomysły ze zniszczoną bronią? Loot i grind? Cała konstrukcja świata?

Monster Hunter World

No faktycznie, tyle tam rozwoju postaci i wpływania na świat :D

post wyedytowany przez Heinrich07 2018-07-22 12:51:08
22.07.2018 18:38
5.8
zanonimizowany768165
119
Legend

Monster Hunter World

No faktycznie, tyle tam rozwoju postaci i wpływania na świat :D

Lepszy rozwój postaci niż te zachodnie RPGi ze skalowaniem poziomów.
Grind i crafting jest ale prosty, nie żadne +0,005% tylko ubijasz stwora i z jego trofeów robisz ekwipunek by bić mocniejsze stwory.
Proste? Tylko ktoś musiał na to wpaść. Pomysł się spodobał, seria jest popularna.
Sam nie lubię grindu i craftingu, na palcach jednej ręki mogę policzyć gry gdzie mi nie przeszkadzał. A tylko w MH mi się one podobały.

Wpływ na świat? Nie dziękuję, za dużo tego ratowania świata i bycia wybrańcem.

23.07.2018 11:53
5.9
Heinrich07
2
Generał

^No wszystko fajnie, tylko ten użytkownik twierdził, jakby to gry japońskie miały super rozwój postaci i wpływanie na świat. Sam przyznałeś, że nie mają. Więc mam rację.

24.07.2018 20:51
5.10
Varson
56
Centurion

SpecShadow, czekaj co? Bethesda właśnie zagrała pod publikę jak prawdziwy mistrz, nic nie zarabiając(w tym momencie) i najprawdopodobniej zwiększając ilość sprzedanego fallouta 76 bez wydania chociażby jednego dolara. Mam przypomnieć co robi nintendo z emulatorami?

post wyedytowany przez Varson 2018-07-24 20:52:03
22.07.2018 11:04
6
odpowiedz
zanonimizowany1254545
5
Konsul

"Robienia gier, które rzeczywiście są grami i mają fajne systemy rozwoju i wpływania na świat."

Smiechlem.

22.07.2018 11:18
7
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
Likfidator
120
Senator

A tak z ciekawości to czego ci Japończycy w kwestii gier mogą uczyć innych?

Nintendo w latach 90tych zdefiniowało większość konsolowych gatunków gier. Super Mario World to ostateczna definicja platformówki i idealna kamera 2D. Nic lepszego od tej pory nie wymyślono.
Mario 64 i Ocarina of Time zdefiniowały kamerę 3D z trzeciej osoby. Wszystkie dzisiejsze gry od Assassin's Creed, przez Uncharted, GTA na Tomb Raiderze skończywszy używają rozwiązań Nintendo. Część tych serii jak GTA czy Tomb Raider miało własne rozwiązania w przeszłości, ale z biegiem czasu wykorzystali rozwiązania Nintendo.
Nie mówiąc o tym, że od pierwszej Zeldy rozpoczęła się era gier, gdzie liczyła się opowieść, a nie hi-score. Zelda na NESa to pierwsza gra, gdzie można było zapisać stan gry.

Przykłady można mnożyć, ale w latach 80tych i 90tych, co chwila jakaś japońska gra rozwalała system.

Dzisiaj trochę zjadają własny ogon, bo na upartego nie chcą adaptować rozwiązań z gier zachodnich. Breath of The Wild byłaby dużo lepsza, gdyby miała system lootu i ekonomię z Diablo 3. W tych aspektach gra leży totalnie, zdobycie najlepszego uzbrojenia wymaga tony waluty, a jedynym sensownym sposobem jest grindowanie jednej głupiej minigierki. To zresztą problem większości gier Nintendo. Ekonomia w ich grach leży. Może to też kwestia kulturowa, Azjaci uwielbiają grind.

22.07.2018 23:40
7.1
Baston
35
Chorąży

Co do rozwiązań z Diablo 3 w Breath of The Wild to kompletne się nie zgadzam dla mnie całkowicie by to nie pasowało w tej grze. Jasne szybkie niszczenie broni dla kogoś może być irytujące, ale na samym początku świetnie się to sprawdza bo musimy korzystać i wypróbować wszystko. W późniejszej fazie gry nie ma tego problemu bo mamy broni na pęczki i możemy korzystać z tego co lubimy. Jest to bardzo naturalny proces zdobywania nowego wyposażenia wraz z postępem poznawania świata. Nie odczułem tutaj żadnego grindu.

23.07.2018 10:32
oo44wo
7.2
oo44wo
43
Konsul

Ulepszanie zbroi jest za to olbrzymim grindem. Nie wszystkich - sporo setów wymaga podstawowych składników które zwykle są na tyle popularne, że wystarczy po prostu je zbierać w trakcie eksploracji. Samych borni natomiast w ogóle nie widzę sensu grindować lub kupować.

22.07.2018 12:38
Szatek iks de
8
1
odpowiedz
Szatek iks de
109
Konsul

Dobra wiadomość. Na pewno sprawdzę, ale tak jak ktoś wyżej napisał, ten silnik już ciężko znieść.

post wyedytowany przez Szatek iks de 2018-07-22 12:42:10
22.07.2018 13:10
9
odpowiedz
zanonimizowany1113196
68
Generał

O, super. Jeszcze na tym silniku graficznym w nic nie grałem, więc z przyjemnością się z nim poznam, szczególnie że tytuł, w przeciwieństwie do produkcji Bethesdy, ma szansę mieć klimat części drugiej.

22.07.2018 13:20
domino310
👍
10
odpowiedz
4 odpowiedzi
domino310
122
Bastard Rycerski

Należy pochwalić Bethesde, mało który gigant z branży podchodzi w ten sposób do takich projektów.

post wyedytowany przez domino310 2018-07-22 13:20:49
22.07.2018 16:20
10.1
zanonimizowany1218931
20
Konsul

Bo Bethesda żyje dzięki modom, do dziś gram w Morrowinda, mam swój build z overhaulem i +/- 300 modami.

22.07.2018 17:05
10.2
zanonimizowany768165
119
Legend

No nie wiem czy mody, sukces konsolowego Morrowinda a potem jeszcze większy konsolowego Obliviona zrobił więcej niż jakieś tam mody.
Todd co prawda nie może robić już staroszkolnych gier jak jego Morrowind i starsze części TESa (bo nie zarobiłyby, przynajmniej nie na tyle by uciec spod buta większego wydawcy który odebrałby im swobodę przy produkcji, dzięki czemu sama Beth wyznacza trendy - w końcu nawet ubóstwiany przez redakcję i forum Wieśmin3 był robiony przez ludzi którzy wzorowali się na Skyrimie) to przynajmniej daje zielone światło modderom.

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2018-07-22 17:06:49
22.07.2018 17:27
10.3
zanonimizowany1254545
5
Konsul

@Sebastian_DamnGoodGamer

Kurde, kiedys mialem Morrowinda z ok 170 modami i mi to przepadlo juz dawno.
Dalbys moze rade podeslac liste modow (z load orderem) i programow ktorych uzywasz? Moze z taka lista/gotowcem pokusilbym sie o ponowne sciaganie wszystkiego i ponowne przejscie Morka.
Nie wywala ci gra przy 300 modach? ;)

Jakby co to plz wal na kabraxis22 (at) gmail.com

post wyedytowany przez zanonimizowany1254545 2018-07-22 17:28:27
24.07.2018 20:56
10.4
Varson
56
Centurion

SpecShadow
-gra wzorowana na skyrimie
-wiedźmin 3
wybierz jedno...

Jesteś świadom tego, że wiedźmin 3 nie ma właściwie najważniejszej cechy by mówić o tym że jest wzorowany na skyrimie? Otwartość na mody, ile wiedźmin ma modów umożliwiających całkowite zmiany czy dodanie nowych lokacji, rozszerzenie fabuły, dodanie questów, dodanie nowych mechanik, itemków itd itp? Ze 3/4? Gdzie do skyrima 3/4 takie mody wychodzą dziennie...

23.07.2018 02:55
11
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1268540
1
Legionista

A sama Bethesda jest wariatką i zawsze jeździ na czerwonym świetle.

23.07.2018 03:40
😈
11.1
zanonimizowany1268540
1
Legionista

... przejeżdżając po nogach już i tak okulawionych fanów, którzy za swoje kalectwo muszą płacić mikrotransakcjami. JAZDA BEZ TRZYMANKI!!!

post wyedytowany przez zanonimizowany1268540 2018-07-23 03:40:52
23.07.2018 08:19
👍
12
odpowiedz
Rabbitss
25
Generał

Dobra wiadomość, skorzystam na pewno, prezentuje się naprawdę świetnie.

23.07.2018 13:28
jopin
13
odpowiedz
jopin
155
Generał

jestem ciekaw czy ktoś bedzie spolszczał hmmmm

Wiadomość Bethesda daje zielone światło dla moda Fallout New California