Ostatnio mam trochę więcej czasu, i z braku lepszych zajęć chciałem zrobić własną grę którą wrzucę na Steama czy innego Google Play'a. Mam nadzieję że nie trafi na kanał Bartka GM (chociaż fajnie by było). Robię grę nie w celu zarabiania i konkurowania z innymi ,,piwnicowymi'' twórcami, a zaspokojenia swojej potrzeby tworzenia. Jako początkujący potrzebuję kilku porad min.
- W jakim programie tworzyć (nawet nie będę się silił na 3D)
- Na jaki styl graficzny postawić?
- Czy warto zrobić Rouge lite'a lub małego RPGa?
- Czy turowy system walki będzie bardziej trzymał się kupy?
- I coś od was.
Polecam Unity jako środowisko choć można dosłownie we wszystkim. Są gry na steam'ie stworzone w rpgmaker xp. Na przykład To the Moon.
Zapomniałem dodać że mój budżet wynosi 1 butelkę wódki, i 2 paczki papierosów, więc chciałbym zrobić grę z najlepiej zerowym nakładem finansowym ;)
Unity dla użytkowników amatorów jest za darmo. Dopiero jak zarabiasz powyżej iluś tam tys. dolarów musisz płacić. Tu masz sklep z materiałami https://assetstore.unity.com/ więcej i za darmo szukaj w google
Dla ciebie bardzo dobrym programem może być Video Game Maker. Jest on prostszy w obsłudze, oraz mniej rozbudowany niż Unity, lecz można zrobić na nim bardzo dobre gry 2D. Dla przykładu, na Video Game Maker'ze powstały takie gry jak: Undertale, Hotline Miami, czy Gods Will Be Watching. Poza tym nie piszę się "Rogue lite" tylko Roguelike ;)
Rouge lite to jest podganutek rouge like'a, przede wszystkim nie jest tak bezlitosny dla gracza. ;)
Nigdy nie słyszałem o takim podgatunku, ale widzę że faktycznie coś takiego istnieje. Dziękuje za poinformowanie mnie o tym :)
Oglądam Quaza od jakiegoś 2011/12 roku i nigdy nie słyszałem o tym gatunku, a staram się oglądać wszystkie jego filmy, także archiwalne. Najpewniej jakoś ten termin musiał mi umknąć, albo po prostu już tego nie pamiętam. Jeden mały wątek na forum, a można się czegoś ciekawego dowiedzieć ;)
powiem tyle odpuść sobie rpg bo takich gier od małych wydawców jest multum...
No to przystępuję do ,,prac'' koncepcyjnych, nie mam zespołu artystów więc trochę mi to zajmie.
odpuść sobie wszystko najlepiej.
Podejście "nie mam nic do roboty i stworzę grę gdy: nie mam wizji tego co chcę stworzyć, umiejętności w programowaniu, projektowaniu i w całej reszcie, która dotyczy tworzenia gier" to nie jest dobry punkt wyjścia.
Ludzie, którzy się za to zabierają mają pojęcie chociaż w jednym aspekcie, a w innym albo znajdują ludzi albo s ami się doszkalają.
Ale on nie chce tej gry zaraz wydawać ani wchodzić w branżę, tylko zobaczyć jak to wygląda od kuchni. Co ci w tym przeszkadza?
Z programowaniem mam jakieś doświadczenie, w liceum tworzyłem różne banalne programy i proste gry na poziomie pac mana czy mario. I tak jak Dede napisał, nie zamierzam tworzyć własnego studia, to będzie zwykły eksperyment.
Odpuścić to sobie możesz takie głupie komentarze
RPG - nie warto na początek, to wybitnie złożony typ gry i czasochłonny w tworzeniu. Wypełnianie treści zajmuje kupę czasu.
Na początek doradzam jakikolwiek typ gry skupiony nie na treści a na mechanice. Taki, w którym wypełniania będzie mało. Idealne przykłady takich gier to HotLine Miami, FTL, platformówki itd. Prosta grafika, proste assety, mało treści do stworzenia (dialogi, opisy itd.) a za to głównie gameplay.
Sam na początku też zacząłbym od czegoś 2d a nie 3d. Wejście w trzeci wymiar rodzi dużo wyzwań jak nie korzysta się typowo z gotowców. A idzie o to by się czegoś nauczyć a produkt, który się do czegoś nadaje mieć w miarę szybko a nie za 5 lat.