Znamy wymagania sprzętowe nowego Resident Evil 2
Wymagania niewiele większe niż
Resident evil remake HD z 2015 gry, która pierwotnie była wydana w 2002 roku na Gamecube.
RE2 jest na tym samym silniku co RE7? wygląda identycznie
Wymagania niewiele większe niż Resident evil remake HD z 2015
Tak pewnie. Tutaj minimalne są wyższe niż zalecane tam.
Tak. Ale Resident evil remake to przecież gra z 2002 :)
Ta wersja z 2015 jest lekko podrasowana.
Dodali rozdzielczość HD 1920x1080 i kilka efektów z dx11,
ale w sumie niewiele lepiej wygląda od wersji z GameCube,
która w 2002 roku wyglądała bosko.
Zwyczajnie Resident evil remake HD 2015 miał mocno przesadzone wymagania, by gra z 2002 roku lekko podrasowana potrzebowała takiego sprzętu.
Teraz to te wymagania są do siebie podobne. Nic nie wzrośnie do startu PS5 i nowego bąka.
Szkoda, że gra dopiero w styczniu wyjdzie.
W sumie racja. Dopóki nie będzie nowej generacji konsol to nie będzie potrzeby zmieniać sprzętu do ok 2020 roku, kiedy pojawi się Ps5.
lepiej kupić ps5 czy nowego xboxa za 1500-2000 tys i mieć spokój na 5 -7 lat jak kupowanie nowej karty graficznej co 2-4 lata za 2 tys by grać w nowe gry
Czemu lepiej?
Jak widać po tej generacji, aby grać w najlepszej jakości trzeba bulić dwa razy, a niektórzy patrzą również na specyficzne, strice pecetowe gatunki i otwartość platformy i nie narzekają na brak gotówki.
Nie mierz innych swoim portfelem i niskim wymaganiami.
Na 2 kompach mam dostęp do wszystkich gier jakich chce od 1980 roku z każdej możliwej platformy. ok 4-5 tysięcy gierek.
A na moim Playstation 4 jest problem nawet z odpalaniem gier z Ps1 i Ps2 , które na pc odpalam bez problemu.
Pc zamiata pod podłogę konsolę.
Do tego te same gry, które mam na Playstation 4 i Pc bez porównywalnie zawsze lepiej wyglądają na Pc i ta różnica zawsze zwiększa się im dalej od premiery konsoli.
O co chodzi wam z ta grafika? Przy tej generacji konsol grafika jest przecudna. Bardziej niech sie skupia na fizyce w grach i AI przeciwnikow, bo ostatnio to takie cos widzialem jako rozwoj w grach Half-Life 2 czy Crysis 2.
Chcecie fotorealistycznej grafiki w grach bez dobrego AI i fizyki?
Fotorealistyczna ? To czemu tak kiepsko wygląda i niewyraźnie obraz z dalszej perspektywy w wielu grach.
Jestem uczulony na ten aspekt i drażni mnie, gdy wielu wydawców takie coś mi daje.
Ratują jedynie tu mody graficzne i grzebanie w configu.
Na wersji konsolowej nic nie poprawisz.
Najbardziej razi upraszczanie wszystkiego do granic możliwości - gry casualowe tworzone w taki sposób, by każdy je przeszedł.
Prowadzenie za rączkę.
Fizyka ostatni raz bardzo zachwyciła mnie w 2004 przy
okazji Half LIfe 2.
AI najlepsze moim zdaniem do dziś w Half Life 1998 i
ewentualnie jeszcze w F.E.A.R. 2005.
Możliwości w grach zamiast być rozwijane i rozbudowywane to niestety stoi to w miejscu. Tu będzie najdłuższa droga wręcz niemożliwa do oddania realizmu.
Kaczmarek35 Zagraj sobie w Far Cry 2004 lub w Crysis na najwyzszych poziomach trudnosci a zobaczysz o czym mowa. W Half-Life 1998 najlepsze AI mialy jednostki gdzie jednym z nich grales w dodatku Opposing Force. Co do grafy to com napisal tom napisal. Chcesz lepszej to odstaw komputer i wyjdz na zewnatrz.
Fotorealistyczna i po tym pytajnik? Chyba nie przeczytales mojego postu ze zrozumieniem.
Co do FEAR to sie zgadzam. Tam AI przeciwnikow bylo ok. Penumbra miala znow swietna fizyke.
W HL 1998 świetnie AI nie tylko miały jednostki komandosów,
ale też te najemniczki w czarnych kostiumach.
Później w F.E.A.R. skopiowali ten pomysł, ale aż tak trudno nie było z ustrzeleniem ich, bo był przycisk zwolnionego czasu jak w Max Payne, a w HL 1 czy remasterze Black Mesa trezba ich zabijać w normalnym tempie. Oczywiście przechodziłem zarówno Half LIfe 1998 jak i Black Mesa 2012 (remaster) na najwyższych poziomach trudności.
Far Cry 2004 na najwyższym poziomie trudności rzeczywiście był wymagającą grą, ale Crysis 2007 nie sprawił mi już trudności.
AI komandosow nie bylo dopiero skopiowane w Fear. Wczesniej to uzyto w komandoskach SS Paranormal w grze RTCW w 2001. Jak gralem w ta gre w wersji PS2 (2003), to juz takiego AI nie mialy jak zreszta cala gra. Na PS2 RTCW bylo latwiejsze niz na wersji PC.
Hmm "Return to Castle Wolfenstein" 2001 miało klimacik :)
Coś ma w sobie ta gra, bo trzy raz ją przechodziłem, a gatunek FPS nie jest w moich ulubionych.
Pamiętam jak kumpel mi przywiózł tą grę w grudniu 2001.
Nie szło się oderwać. Niby trzy miesiące wcześniej grałem w Max Payne, ale RTCW też było kozackie.
Masz rację, że na wysokim poziomie trudności był dość wysoki poziom. Niektóre misje trzeba było przechodzić bardzo taktycznie, bo inaczej koniec.
Zwłaszcza ta, gdzie strażnik uruchamiał alarm i to oznaczało powtarzanie całości od nowa :)
Nie wiem jak na konsolach, bo moja jedyna konsola to Ps4.
Ale emulatory mam do PS1, PS2, Dreamcast, SNES oraz
do gier z C-64, Amiga 500 czy automatów MAME.
Mam też emulator Ps3, ale on jest nadal we wczesnej fazie i długo jeszcze będzie poprawiany zanim będzie wszystko działało dobrze.
Moim zdaniem olbrzymią i największą wadą konsol jest to, że prawie nic nie idzie uruchomić co działało wcześniej na innych konsolach, nawet tej samej marki.
Bo to prawda. Po ograniu Crasha Remastered czy Black Mesy stwierdzam, ze to nie bylo to samo.
Grafika w grach to nie wszystko. Liczy sie klimat i magia starych gier. To tak jak obejrzec np. Terminatora na kasecie VHS na TV CRT a obejrzec ten sam film na plycie DVD na LCD TV. Czy zagrac w Contre na emulatorze na PC. To juz nie to samo. :(
Bo prawda jest taka, że pamięta się te gry jako lepsze niż rzeczywiście były, bo pamięta się też beztroskie czasy, to jest nostalgia, i teraz mimo tego, że np. jest zremasterowany crash technicznie lepszy pod każdym względem od oryginału, to już nie są te beztroskie czasy, więc to nigdy już nie będzie tak samo dobra gra.
@elosidzej i @VirtualManiac
Nie przeszkodzi nam to, by mieć oryginalna wersja i remake jednocześnie w kolekcji. ;)
Nawet sklep GOG oferuje takie gry w dwóch wersji do pobrania np. Baldur's Gate czy Wasteland 2 (oryginalny i remastered).
@monsterenergy14
ps4 daje możliwości kompa z gtx 1080 i najnowszym i5?
Hahahahaha! Ty tak serio? XD
To dlaczego Wiedźmin 3 i inne gry mają tylko około 30 FPS na PS4/XBOX, kiedy na PC mają ponad 60 FPS? XD
Sir Xan bo Wiedźmin był od samego początku robiony na PC ,a potem na PS4? A dlaczego MGS Phantom Pain na starym ps4 ma 60 fps,a jest jedną z najładniejszych gier na konsoli? Powiem Ci... Kwestia odpowiedniej optymalizacji i odpowiedniego silnika graficznego. To jest kwestia jak deweloper skupi się na tym problemie. Jest kilka tytułów na ps4 ,które chodzą płynnie a wyglądają na bardzo wysokim poziomie.
ps4 pro uruchomi kazda gre w 4 k w stalych fpsach z tego co się orientuje to by grać na pc w 4 k w gry AAA wymaga nin karty gtx 1070
Ps4 Pro nie ma żadnego 4K, bo tam masz skalowanie. LOL
Ty tam masz rzeczywiste 4k jak świnia widzi niebo :)
Do grania w wymagające tytuły na Pc w 4K trzeba mieć
2 karty GTX 1080Ti , a nie jedną GTX 1070, która nadaje się co najwyżej do 1440p.
Ale co wam przeszkadza remake gry ?
RE 1 1996 jest świetny, a Re remake 2002 (2015 HD) był o dziwo jeszcze lepszy. Moim zdaniem najlepszy remake z wszystkich gier video.
Do dziś Re 2 i Re remake to dwie najlepsze odsłony więc warto dać szansę Re 2 remake. Zwłaszcza, że już wiadomo, że postawili na identyczne zmiany jak między Re 1 i Re remake czyli dodanie kilku nowych lokacji, kilku nowych zagadek, a niektóre stare zagadki przerobili.
Gra bazuje na oryginale, ale będzie w mroczniejszej scenerii.
Te same zmiany były przy remaku Re 1 i to wypaliło.
Osobiście myślałem ,że Capcom zrobi oldschoolowego RE2 w wersji podobnej do pierwszej części lub RE Zero. Mimo to jestem zadowolony z gameplayu. Grafika jest ładna i ponoć lokacje mają być odwzorowane z pierwowzoru. Teraz wiem jaką grę kupię w styczniu.
Zawartosc Dlc do kupienia zamiast do odblokowania po przejsciu gry... Patologia:/
Pójdzie lekko :)
Postanowiłem sobie ograć jeszcze raz wszystkie części w oczekiwaniu na wydanie remake'a najlepszej części :)
Re remake i Re 2 to z pewnością najlepsze odsłony.
Tak jak kiedyś wszystkim polecałem granie po kolei od początku czyli Re 1,2,3,CV, Remake 1, 0, 4.
Potem odpuścić lepiej słabe 5 i 6, które są shooterami lub od biedy je też przemęczyć.
Następnie Re Revelations 1,2, 7.
Problem był tylko wcześniej z Re remake i 0 , bo były tylko na Gamecube. A emulator Dolphin powstał po wielu latach.
Niewiele wcześniej przed premierami tych gier na Pc w HD.
Tak teraz chyba najlepszy wariant do grania w serie to:
-RE 0 HD
-RE remake HD
-Re 2 remake
-Czekać na Re 3 remake, który na bank też powstanie, jeśli będzie dobra sprzedaż Re 2 remake na wszystkich platformach, a wierzę, że tak.
-Re 4 HD + fanowskie tekstury HD, bo niestety twórcy się nie popisali z poprawą tekstur w wersji HD poprawiając je tylko x2, a modderzy zrobili to porządnie - 16x wyraźniejsze tekstury. Zwłaszcza poziomy Castle wyglądają bosko. Wersja HD 10 gb warzy, a z teksturami fanowskimi ponad 25 gb :)
Niestety spolszczenie nie działa z wersją HD, tylko ze zwykłą wersją z 2007 roku
-Re Revelations
-Re Revelations 2
-RE 7
Szkoda, że nigdy nie powstały spolszczenia do Re 1,2,3,CV, remake, 0. Mogli postarać się bardziej przy okazji wersji HD do remaku 1 w 2015 i 0 w 2016, by przetłumaczyć wszystkie listy/notatki z przeszłości, które znajdujemy i nieliczne rozmowy, które jeszcze bardziej budują klimat.
A fanowska grupa od spolszczeń "grajpopolsku" nie chce tłumaczyć Re remake i 0. Zastanawiam się czy nie stworzyć spolszczenia do tych gier.
Spolszczenie jest tylko do późniejszych odsłon.
Do czwórki fanowskie - instalator.
Piątkę i szóstkę w configu poza grą idzie zmienić język z angielskiego na polski.
Natomiast Revelations 1,2, 7 już jest opcja w menu z wyborem języka. Prawdopodobnie też będzie tak w
Re 2 remake.
Dla mnie Re remake to najlepszy remake z wszystkich gier video przebijająca świetny pierwowzór. Kapitalna gra. Ale Resident evil 2 1998 trudniej będzie przebić. Szanse 50/50.
RE2 remske jest troszw bardziej zaawansowany od RE7 choćby samą budową poziomów i.ich dbałością o szczegóły ;)
Zobaczymy jak to będzie wyglądać jak zagramy.
W każdym razie Resident evil 2 remake został stworzony na tym samym silniku co Re 7.
Ponoć zawsze łatwiej stworzyć grę z super grafiką i dobrą płynnością w widoku FPP niż TPP, bo sama postać zżera sporo zasobów. Więc częściej nowe FPP wyznaczały nowe standarty w oprawie graficznej niż TPP.