siemka
otóż z moją małżonką postanowiliśmy kupić sobie VAN'a z przeznaczeniem na samochód turystyczny. całość prac będę wykonywał sam i oczywiście przeglądałem dziesiątki poradników oraz jestem pełen wiedzy o dziesiątki rozwiązań czyli w gruncie rzeczy nie wiem nic. samochód ma być z wyglądu cywilny, ale ma pozwalać wygodnie przez kilka tygodni spać w środku, posiadać małą kuchnię i troszkę szaf by wozić zapas cebuli i pyrów ;)
idąc do sedna. musimy wybrać podstawę tej całej historii, która będzie nam służyć przez długie lata. nie stać nas na zakup nowego samochodu a i używanego kampera nie chcemy, ponieważ jazda kamperem do wielu krajów wiąże się z obostrzeniami i wieloma kosztami, tylko dlatego że to kamper. czy jesteście nam wstanie wskazać dwa rozwiązania, które będą się wahać pomiędzy rozwiązaniem idealnym a rozwiązaniem tanim? dlaczego dwa? nie założyliśmy jeszcze budżetu choć już jakieś pieniądze mamy odłożone na ten cel ale potrzebna nam pomoc w doborze rozwiązania, które jest bliżej opcji taniej oraz rozwiązania, które jest bliżej kwestii optymalnej
samochód to nie ma być wyścigówka, ponieważ takie podróżowanie jest samo w sobie przyjemnością. liczy się tutaj bezawaryjność, bądź taka awaryjność, którą i europejskie jak i azjatyckie serwisy będą potrafiły ogarnąć. jeździmy toyotami, więc nigdy nie mieliśmy okazji korzystać z tanich części, ale dawno temu miałem punto i tam wymiana całego układu hamulcowego kosztowała tyle co wymiana klocków w yarisie. tanio, ale częściej. akceptujemy tanio i częściej jak i drogo i rzadko. jeśli nasze podróże to nie wyścig, to liczymy na przynajmniej w tej kwestii na ekonomiczne spalanie, w trakcie spokojnego traktowania pedała gazu. ostatnią ważną kwestią jest off-road. brzmi groźnie, ale samochód musi mieć możliwość poruszania się po leśnych duktach oraz ubitych polnych drogach. mówię tutaj o przetaczaniu się przez takie środowisko, ale takie trasy obarczone są głębokimi dziurami czy koleinami i dobrze by było, gdyby samochód nie wieszał się przy każdej możliwej okazji
mam nadzieję, że wskażecie nam odpowiednie samochody z sugestią rocznika oraz modelu silnika. z góry dziękuję za pomoc i sugestie oraz zapraszam do dyskusji
To takim homemade samochodem można się poruszać? Kto to zarejestruje?
do spełnienia jest kilka warunków i najważniejsza to potrzebna jest grodź między miejscami dla podróżujących a "paką" a to jak jest zagospodarowana "paka" nikogo nie obchodzi bo to nadal auto ciężarowe lekkie z dwoma bądź trzema miejscami
Jeden znajomy zrobił sobie coś w tym stylu jak opowiadasz, na bazie VW Craftera I, ale z tego co pamiętam, to mówił, że wybierał opcję z największym rozstawem osi.
nie moja bajka, ale kiedys widzialem serie programow w angielskiej TV zwiazanej z przebudowa wlasnie roznych vanow na kampery i co ludzie potrafili wymislec.
Tytul programu to chyba Clarke's Amazing Spaces i wiele odcinkow bylo poswieconych kamperom.
Tutaj cos taniego
to sie moze przydac, wiele takich blogow mozna spotakac w internecie
https://buildacampervan.com/portfolio-posts/steves-mercedes-sprinter/
Co do podstawy, ciezko ak naprawde powiedziec. Nei zgadzam sie z tym ze toyota ma drogie czesci. W wielu krajach jest to tak popularna marka ze byle mietek ci go naprawi. Dla mnie problemem jest raczej fakt ze toyota tak naprawde nie ma duzych vanow.
Osobiscie bym stawiam tutaj na Merca sprintera lub wiekszego vw transportera. Transit tez nie bykby zlky, ale to juz zalezy pewnie w jakich krajach bedziecie sie poruszac.
Jesli ilosc miejsca nie jest wazna to moze tego starszego transportera? JEst to model tez na tyle popularny, i jak w przypadku toyoty, byle mietek naprawi.
poleacam tutaj zajrzeć, też jest o kamperach, gość jest pozytywnie zakręcony na tym punkcie:
http://motorhomefulltime.com
Ogarnij grupę na FB Campermajstry. Sporo wiedzy można stamtąd wyciągąć i to od ludzi którzy żyją tym tematem.
https://www.facebook.com/groups/1817720548508739/
e tam będziesz się w jakimś vanie bujał
http://exmod-uk.com/equip.php?ID=332
a tu już gotowy:
http://exmod-uk.com/equip.php?ID=814
tylko pewno kosztuje tyle co dom
z mniejszych polecam
iveco daily
u mnie taki jeździ już drugi mln km kręci
zobacz tych
https://www.youtube.com/watch?v=zmAzw2C3xvs
tu na mercedesie
tylko 10min i roboty :D
https://www.youtube.com/watch?v=SY3wOWdH2dQ
Jeśli zależy mu na tanich naprawach i rozsądnym spalaniu, to Daily raczej nie za bardzo imho. Już lepiej Mercedesa Sprintera.
Sprawdź kanał na Youtube terenwizja. Tam w jednym odcinku wystąpił taki van jak opisujesz.