Widzieliśmy gameplay gry Cyberpunk 2077 – godzina w Night City
Dobrze, że FPP. Jakoś nie wyobrażam sobie biegać z TPP w ciasnych uliczkach i małych pomieszczeniach.
Do tego przy FPP świat musi być bardziej szczegółowy co z pewnością wyjdzie dużo na plus.
Mam kilka pytań:
Czy narrator ze zwiastuna to głos głównego bohatera? Plus jako że w pokazie była zaprezentowana wersja żeńska to jak wypada jej VO?
Czy w jakimś stopniu można zabawić się w skradanie i cichą eliminacje czy może w czasie walki wszystko się dzieje tak szybko, że możliwe jest tylko bezpośrednie starcie z przeciwnikami bronią białą/dystansową? (Edit. Okej, po części jest odpowiedź na to w tekście, ale mimo wszystko chciałbym wiedzieć jak spore są możliwości skradania).
Ad 1. Pojęcia nie mam, bo cały gameplay był z perspektywy żeńskiej V. Voice acting bardzo przyjemny, zarówno w przypadku jej, jak i innych postaci.
Ad 2. Wygląda na to, że będzie można się skradać i eliminować przeciwników po cichu, ale w trakcie dema twórcy chcieli raczej pokazać rozpiernicz, poza dosłownie dwiema czy trzema sytuacjami.
Chyba większość spodziewała się widoku za pleców,korzystania z osłon itp itd . A teraz dowiadujemy się, że widok z oczu bohatera....wcześniej olałem grę, bo nie za bardzo podobają mi się gry w stylu Deus Ex...ale teraz to jestem zainteresowany :) Może gra nie okaże się katorgą :)
świat cyberpunka jest po prostu stworzony pod FPP moim zdaniem i zrobią tak grę żeby właśnie wyglądała zaje*** z tej perspektywy. Ale i tak myślę że ludzie będą kombinowali z modami TPP
Przecież już dawno mówili, że CP będzie w FPP
Istnieje w grze jakiś system losowego lootu? Czy raczej jest tak jak w Deus Exie, gdzie liczba broni jest ograniczona i każdą można ulepszać w niewielkim stopniu?
Odwiedzimy także wiele megastruktur, w tym choćby tę, w której mieszka główny bohater/bohaterka – V.
To w końcu bohater z własną osobowością czy awatar?
Do tego trzeba naszemu awatarowi wybrać odpowiednią przeszłość, która spowodowała, że jest dziś osobą o danym charakterze i z konkretnym bagażem doświadczeń.
W przypadku serii ME raptem raz czy dwa razy wspomnieli o wybranej przeszłości bohatera dlatego się martwię, że to może być bardziej awatar.
Nie ma poprawności politycznej, zamiast tego jest brutalna rzeczywistość.
W przypadku gier w których jest poprawność nie piszecie o tym :D
A Polacy juz wydali wyrok bo zobaczyli cukierkowy swiat w trailerze. A gra zapowiada sie wysmienicie i Redzi po raz kolejny zaskocza wszystkich
Wydali wyrok owszem oczekiwania na GOLu 9.5/10 łapek w górę 2503 w dół 168 :)
Co do narzekania to jest ono wszędzie skomentował je nawet ojciec Cyberpunka 2020 zapewniając, że będzie mroczne nawet w dzień. Trzeba też pamiętać, że narzekanie na jeden element nie jest równoznaczne z tym, że komuś nie podoba się cała gra.
Kto wydał wyrok? Mówią, że nie podoba im sie trailer i to co w nim pokazali, a może musi się wszystkim podobać? Nadinterpretujesz.
Twórcą CP 2020 jest Mike Pondsmith, i jedyne informacje jakie dostaliśmy od niego to:
- Współpraca pomiędzy nim a CDP układa się dobrze
- Ta wiadomość na reddicie ->
trailer a gra to są dwie różne rzeczy aczkolwiek w trailerze padło zdanie "game engine footage" (przynajmniej wiadomo że graficznie znowu podnieśli poprzeczkę wyżej). Było wiele gier z świetnymi trailerami słabych. Trailer jako "zajawka" można było zrobić o wiele lepiej szczególnie że mają po pierwsze materiał / po drugie świetne studia które z nimi współpracują od trailerów.
Legion 13
O tej właśnie wiadomości zapewniającej, że będzie dobrze pisałem.
Jestem ciekawy dlaczego tak dużo osób uważa że kreator postaci = nijaka postać. Wygląd postaci w Cyberpunku nie powinien raczej wpływać za bardzo na gameplay. To jest świat w którym ludzie wymieniają sobie oczy, jeżeli ktoś chciałby sobie zmienić twarz to raczej nie powinno być żadnych większych przeszkód. Jeżeli gra przywiązywałaby dużą uwagę do wyglądu postaci w świecie w którym ten wygląd jest tak naprawdę rzeczą tymczasową to byłoby to dziwne.
Raczej chodzi o to czy postać będzie miała w pełni własną osobowość czy tylko skorupka jak w Falloucie 4 czy Dragon Age Inkwizycji.
Ja osobiście przypuszczam, że będzie to rozwiązane podobnie jak w Mass Effect, o którym wspomniałeś we wcześniejszym komentarzu. Wygląd ustalimy sami, niemniej osobowość głównego bohatera zdeterminują sceny dialogowe i cutscenki - sposób mówienia, mimika, gesty.
Na tak wyrazistą postać jak Geralt z Rivii raczej bym jednak nie liczył. To literacki bohater, którego pan Sapkowski pieczołowicie nam odmalował w toku swoich opowieści. Redzi dostali świetny gotowy wzorzec. Tu takiego wzorca nie ma.
Co mnie obchodzą wasze wrażenia - i tak Cyberpunk jak się ukaże kiedyś to dostanie od was 9.5 - 10.
Jeśli chodzi o CDProjekt to ten portal już dawno temu przestał mieć cokolwiek wspólnego z obiektywizmem.
A moze na to zasłuży jak Wiedźmin? Przecież nie dawno ludzie się oburzali że wiesiek tutaj dostał mniej niz skyrim
Ty sobie nie wyobrażasz chodzenia po NightCity na piechotę, ale NRGeek na pewno jest innego zdania.
Martwi mnie to FPP, szczerze to wolałbym mieć wybór perspektywy, bo męczy mnie bieganie po otwartych światach w ten sposób.
Ja chciałbym się dowiedzieć jak grafika z trailera ma się do tego co widzieliście na prezentacji dema. Wiem, wiem, że trailer był na silniku gry, ale mimo wszystko chciałbym usłyszeć waszą opinie.
+1
Ja tez bym chciał to wiedzieć.
- Czy graficznie/technicznie rozgrywane demo stało na poziomie trailera?
- Czy prezentacja była faktyczną rozgrywką czy bardziej reżyserowanym gameplay'em jak w przypadku pierwszego trailera Metro: Exodus?
- Czy podczas rozgrywki dało się zauważyć jakieś błędy, glicze lub spadki płynności?
@AIDIDPl
Czy prezentacja była faktyczną rozgrywką czy bardziej reżyserowanym gameplay'em jak w przypadku pierwszego trailera Metro: Exodus
Już gdzieś o tym mówiono, że była to faktyczna rozgrywka.
Czy graficznie/technicznie rozgrywane demo stało na poziomie trailera?
Hed mówił, że grafika nie była jakoś szczególnie piękna i nie wyglądała aż tak jak na trailerze, za to przywiązanie do szczegółów robiło wrażenie.
zamiast pisać artykuł trzeba było zrobić film wersja cam i sami byśmy ocenili ;) / subiektywne relacje to tak jak z oceną gry jedynym się podoba drugim nie. Ciekawe kiedy devsi z CDP zmądrzeją bo zamknięte pokazy to były archaiczne praktyki lat 2000. No nic przynajmniej zawsze podkreślają że ich najnowsza gra będzie drm free w końcu mają GOGa i muszą jakoś go promować. Za moment pewnie gdzieś ten gameplay "wypłynie" to sami ocenimy :)
To nie są praktyki z początku wieku. Najwyraźniej gra jest na takim etapie produkcji, że nie chcą wypuszczać gameplaya do internetu. Ludzie w tej chwili robią wielkie dramy, że gra za kolorowa, że gra FPP. To teraz wyobraź sobie co by było, gdyby dostali do wglądu gameplay z alphy, która zawiera większe lub mniejsze bugi. To byłoby marketingowe samobójstwo z ich strony.
Z jednej strony wielu by z chęcią zobaczyło ten fragment video.
Ale żyjemy w czasach których ludzi nie da się uspokoić wielkim na cały ekran napisem „alfa/pre-alfa/beta/pierwszy build" etc. tylko będą ględzić i smęcić za każde błędy tworząc nie tyle burzę co sztorm, który będzie wisieć nad grą na długo po premierze odstraszając ludzi od gry.
To samo było z Wiesławem 3 na E3 2013 zamknięty pokaz dla wybrańców a do internetów przedostał się jedynie króciutki filmik kręcony kartoflem więc może i tym razem coś wycieknie.
Jeśli chodzi o mnie to nie zamierzam oglądać żadnego gameplaya do momentu wydania gry :-) Pamiętam lata 90 i początek 2000, wtedy nie było czegoś takiego jak gameplay , a nawet internetu i bazowało się na recenzjach w pismach o grach typu "Top Secret" czy "Secret Service". Teraz odpalając grę większość ma obejrzane wszystkie materiały na jutube odnośnie danej gry co moim zdaniem odbiera przyjemność z konsumpcji ;-)
Lord . ---> Było coś takiego, to był fragment zadania pobocznego ze wsi Ferlund, odnośnie starożytnego leszego, który naznaczył ofiarę we wiosce. Graficznie różnił się od tego co jest teraz, rozgrywka też i zarówno technicznie jak i samo zadanie zostało trochę zmienione.
A potem byłyby porównania i gadanie że zepsuli, downgrade i w ogóle. W tym przypadku, gdyby pokazali rozgrywkę z tego dość jeszcze wczesnego etapu produkcji to przy premierze mogłoby być podobnie.
Oby w końcu zrobili porządne drzewko umiejętności, bo z tym w każdym Wiedźminie był problem. O resztę się nie boje.
Fajny artykuł, ale zero informacji o tym jak gra sie prezentuje od strony wizualnej.
Czy grafika jest taka jak w trailerze czy sporo jej brakuje do ideału. Wiadomo też na jakim silniku jest tworzona?
Czad. Dotychczas ta gra mnie w ogole nie interesowala - myslalem, ze bedzie to kolejna mroczna produkcja o niczym.
Po trailerze i gameplayu nie czekam tak na zadna inna gre :)
No dobra, muszę się przyznać, że do czasu pierwszych informacji byłem sceptycznie nastawiony do kamery FPP. Liczyłem bardzo gorąco na romans Wiedźmina z Mass Effectami. Jednak po tych wszystkich rewelacjach, myślę, że będzie to wyglądało i grało się bardzo przyjemnie. Martwi mnie brak ciężaru broni, o którym wspomina autor, ale mam nadzieję, że jeszcze twórcy takie rzeczy doszlifują, w końcu do premiery pozostało nam około 2 lat. Redzi w pełni zasłużyli na kredyt zaufania, mam szczerą nadzieję, że CP2077 odmieni gatunek FPS-RPG, tak jak W3 odmienił gatunek RPG akcji.
Kolejne ciekawe Opinie tych którzy widzieli więcej.
„Cyberpunk 2077 jest legitny. Nie mogę sobie wyobrazić, że jest to gra na obecną generację. To coś jak Deus Ex + Crysis + Wiedźmin, o skali i szczegółowości, jakiej do tej pory nie widziałem. To gra, o jakiej marzyłem od wieków.” - John Linneman z Digital Foundry
„Jeśli Cyberpunk 2077 nie zmierza na PS5 i Xbox Scarlett, zjem swoje cybernetyczne implanty. Nie chodzi tylko o modele postaci i świat, ale również o zniszczalne środowisko, które eksploduje w obliczu wystrzałów, dym wydobywający się spod opon, ślady pocisków, które zakrzywiają się w powietrzu i delikatnie falującej wodzie.” - Matt Martin, vg247
„Moje wspomnienia Geralta z Rivii i jego przygód zniknęły, gdy CD Projekt RED pokazał mi, że Cyberpunk 2077 to pierwszoosobowa, otwarta gra RPG. To zupełnie inna bestia niż Wiedźmin, dostarczająca graczowi swobody w tym, co wydaje się być bardziej niebezpiecznym i dynamicznym światem.” - Andrew Reiner, gameinformer
Tak jak mówiłem, czekam strasznie, mimo wcześniejszych obaw. Ja wiem, że może to nadal być hype, albo inny gust dziennikarzy, no ale mimo wszystko to musi być sztos. Jeśli te rewelacje, o ogromnym zaawansowaniu świata gry, niespotykanym dotąd przyłożeniu się do detali, itp, to faktycznie premiera za 2 lata może być nierealna, chociaż chciałoby się wierzyć że jednak do roku 2020 zagramy.
Jeśli Redzi odpowiednio dobrze dostosują rozgrywkę, dialogi i wszystko inne do widoku FPP to jestem pewien, że po pierwszych opublikowanych gameplay'ach nikt nie będzie pamiętał o dzisiejszym narzekaniu. Chociaż przyznam, że możliwość wyboru między TPP i FPP z pewnością uciszyłaby najgłośniejszych krytyków. No i mam nadzieję, że ten system prowadzenia pojazdu będzie odpowiednio dobrze zbalansowany, bo jego nieprzyjemność w tego typu grach jest zawsze jedną z największych wad. Gra zapowiada się wybornie, dla mnie absolutny must have.
Na spidersweb macie też fajną "recenzję" od gościa który już widział cyberpunk w akcji. Mocno uspokoił wielu ludzi polecam. Fragment o FPP-
"Już od wczoraj wiemy, że Cyberpunk 2077 przedstawi akcję w widoku pierwszoosobowym. A jak się nad tym zastanowić, to była jedyna słuszna decyzja. Geralt truchtał głównie po otwartych przestrzeniach, czyli traktach, lasach i bagnach, a walczył w zwarciu. Z kolei V, bo taką ksywę ma awatar gracza w nowej grze RED-ów (niezależnie od płci), żyje w metropolii przyszłości, w której przestrzeń życiowa jest dobrem limitowanym.
Mieszkania i ulice są ciasne, a wszechobecne korytarze jeszcze ciaśniejsze.
Night City potrafi zachwycić rozmachem, oj potrafi. Tylko tam, gdzie wściubia z początku nos gracz, jest przede wszystkim klaustrofobiczne. Zagracone mieszkania, zastawione toną cybernetycznego sprzętu laboratoria, zapchane śmieciami ulice, wypełnione po brzegi magazyny – nie pozostawia to mieszkańcom wiele miejsca do oddechu. Na ten świat faktycznie lepiej patrzeć prosto z oczu awatara."
Na spidersweb macie fajną "recenzję" od gościa który już widział cyberpunk w akcji. Mocno uspokoił wielu ludzi polecam. Fragment o FPP-
"Już od wczoraj wiemy, że Cyberpunk 2077 przedstawi akcję w widoku pierwszoosobowym. A jak się nad tym zastanowić, to była jedyna słuszna decyzja. Geralt truchtał głównie po otwartych przestrzeniach, czyli traktach, lasach i bagnach, a walczył w zwarciu. Z kolei V, bo taką ksywę ma awatar gracza w nowej grze RED-ów (niezależnie od płci), żyje w metropolii przyszłości, w której przestrzeń życiowa jest dobrem limitowanym.
Mieszkania i ulice są ciasne, a wszechobecne korytarze jeszcze ciaśniejsze.
Night City potrafi zachwycić rozmachem, oj potrafi. Tylko tam, gdzie wściubia z początku nos gracz, jest przede wszystkim klaustrofobiczne. Zagracone mieszkania, zastawione toną cybernetycznego sprzętu laboratoria, zapchane śmieciami ulice, wypełnione po brzegi magazyny – nie pozostawia to mieszkańcom wiele miejsca do oddechu. Na ten świat faktycznie lepiej patrzeć prosto z oczu awatara."
[link]
Biorąc pod uwagę, że to uniwersum nie ma czegokolwiek wspólnego z naszym krajem to tak, z pewnością będą nawiązania. Dodatkowo z ekranu będzie bić słowiański klimat, a na ścianach będą wisieć dywany.
Biorąc pod uwagę fakt, że to uniwersum ma bardzo dużo wspólnego z naszym krajem (bo jest wizją przyszłości naszej planety a nie jakiegoś zmyślonego tworu), nie jest to wykluczone.
Na pewno będzie tam pracowała jakaś polonia i będą mieli swoje złocone szałasy wśród innych ludzi klasy robotniczej. Ale nasze będą najładniejsze.
Tyle samo co w Dying Light. Albo w autobusie Solarisa. Człowieku, mamy XXI wiek, produkt tworzy międzynarodowy zespół, przeznaczony jest na globalny rynek, angielski jest zapewne nie tyle pierwszym co jedynym językiem "urzędowym" w firmie, a ty tutaj ze swoim niby patriotyczno-nacjonalistycznym zacięciem przychodzisz. Obudź się. Od 2004 Polska jest w UE, a ta UE dąży do zfederalizowania wszystkich krajów pod jedną banderą. To już 14 lat. Niektórzy chyba wciąż są w XIX wieku...
@AIDIDPl to mnie porobiłeś tym komentarzem xD
Proszę o korektę! FPP a nie FPS - co twórczy podkreślają pierdylion razy. Ma to elementy strzelanki, ale nie jest strzelanką.
Ciekawe czemu nowy Spiderman nie jest fps, jak akcja wtez miescie sie dzieje i tez sa ciasne uliczki
Bo przede wszystkim nie strzela z broni tylko walczy wręcz?
Bo porusza się przede wszystkim po budynkach, nie w ich wnętrzach?
Bo to zręcznościowa gra akcji, a nie RPG strzelankowe?
Bo uniwersum Spider-Mana i jego sposób poruszania się po mieście pasuje do TPP, zaś wszędzie podkreśla się, iż uniwersum Cyberpunk lepiej pasuje do FPP?
Jak takie oczywiste rzeczy trzeba ci tłumaczyć to nie wróżę tobie świetlanej przyszłości...
A mnie ciekawi czy będzie można używać latających pojazdów i czy eliminacja przeciwników będzie po cichu ?
Walka podobna do Borderlands? Ciekawe jak to połączą z cichym eliminowaniem towarzystwa....jeśli w ogóle będzie to możliwe w finalnej wersji gry.
A kiedy zwykli zjadacze chleba zobaczą gameplay? Takie zamknięte pokazy są deską ratunkową w razie negatywnego odbioru czy jak?
Poza tym gameplay przypomina grę Vanquish? Dla mnie padaka. Jeśli tak będzie wyglądał gameplay z lataniem po ścianach i wślizgach jak w FIFIE to nie wiem czy to zjem.. Za wcześnie na ocenę, więc się poczeka, się zobaczy..
"Takie zamknięte pokazy są deską ratunkową w razie negatywnego odbioru czy jak?"
Nie, takie pokazy są wtedy kiedy gra jeszcze nie nadaje się zbytnio aby pokazać ją toksycznemu społeczeństwu które zaraz by zjechało ją od góry do dołu
Gry nie pokazują z oczywistego powodu, jest niezoptymalizowana i wgląda zapewne dużo ładniej niż produkt końcowy, patrz wiedźmin 3.
Na ekranie pojawił się także licznik amunicji, a w trakcie walki zobaczyliśmy w końcu liczby wskazujące na skuteczność naszych strzałów (innymi słowy – punkty obrażeń).
Jeśli jest coś takiego jak punkty obrażeń to trochę słabo. To jest wynalazek dobry do papierowego RPG by ułatwić zadanie mistrzowi gry. W grze komputerowej powinna być po prostu symulacja fizyki, kula o takiej i takiej masie zrobiona z takiego i takiego materiału uderza pod takim a takim kątem w taki a taki pancerz i jeśli się przez niego przebije to uszkadza takie a takie organy wewnętrzne.
Skoro są punkty obrażeń to pewnie jest też "szansa na trafienie" i będą się zdarzały takie absurdy, że stoję pół metra od przeciwnika, strzelam mu prosto między oczy a system RPG mówi, że nie trafiłem bo tak mu się coś wylosowało.
Nawet jeśli tak będzie to na pewno zrobi ktoś mod na realizm w stylu "realistic weapon damage" jak w Falloutach.
domino310 ---> W W3 można było bardzo wiele elementów interfejsu wyłączyć, myślę że tutaj jedną z opcji ustawień tego pod siebie będzie wyłączenie punktacji obrażeń.
Mam nadzieje, że to będzie opcjonalne i domyślenie wyłączone, inaczej tego nie widzę.
Redzi dali FPP, co jest logicznym wyborem, ale to rozwiązanie z liczbami gryzie się z ideą zanurzenie się w świat, bo chyba o to im najbardziej chodzi.
Z tymi liczbami ciężko czuć immersje.
@domino310
Ale będzie można dodawać sobie cyfrowe interfejsy na ekran (prawdopodobnie warstwy podobne do tych z Niera) więc te liczby mają sens. Po prostu dzięki wszczepom widzisz, ile obrażeń zadajesz. Nie psuje to immersji moim zdaniem.
Wydaję się, że Redzi znowu zrobią jedną z najlepszych gier w historii, ależ to miodnie się zapowiada.
Dawać ten gameplay ;)
Czekam aż ujawnią zawartość edycji kolekcjonerskiej , grzechem było by nie zamówić. Na wiedźminie się nie zawiodłem więc i tu zaryzykuje.
Wszystko brzmi rewelacyjnie, a zdanie które mnie najbardziej cieszy to Nie ma tu poprawności politycznej, zamiast tego jest brutalna rzeczywistość. czyli tak jak powiedział Hed, CDPR nie będą się w tym co robią.
Przypomina to trochę Deus Exa, ale zrobione przez kogoś kto się nie pie*doli
~Hed
no ok, może być jestem za
Do premiery jeszcze dużo czasu i mam nadzieję, że dadzą jeszcze wybór między FPP, a TPP...taaa złudne nadzieje ale jakieś trzeba mieć bo szkoda ominąć tak dobrze zapowiadającą się grę przez perspektywę.
A ja mam nadzieję że nie, bo znając życie będzie to działało jak w każdej takiej grze, która jest projektowana pod konkretny typ kamery (Skyrim i walka mieczem czy strzelanie z łuku w TPP... brrr). Ewentualnie żeby dobrze to działało, polecą mocno po mechanikach, które działają tylko w przypadku gry z jednej założonej perspektywy...
Nie obraził bym się natomiast na jakieś upośledzone TPP, jedynie przy eksploracji.
I widzisz w takim Skyrim nawet takie TPP wolałem od FPP. Strzelałem z łuku też w TPP bo nie mogę grać w gry, które mają otwartą strukturę w FPP. Dobitnie mi to pokazał Kingdome Come w którym wytrzymałem 9h bo mnie strasznie zmęczył. Czułem się jak zamknięty w puszcze bez wpływu na otocznie. Totalne zero przestrzeni. Dlatego mam nadzieję, że jeszcze to przemyślą. Nawet upośledzone TPP będzie dla mnie zbawieniem.
Dalej 0 gameplaya tylko zawracanie tyłka.
Ja liczę na jakieś konkretne narzędzia moderskie, bo o ile w przypadku Wieśka zbyt duże modowanie gry zbytnio mi się nie widziało, o tyle w przypadku CP możliwość dodawania nowych broni, pancerzy/ubrań, wszczepów, czy opcji customizacji postaci byłaby moim zdaniem strzałem w dziesiątkę.
Ja jestem neutralnie nastawiony na grę i na pewno nie zamówię gry ww pre-order bo może się okazać że gra będzie gniotem więc zaczekam na recenzje . Żadnego filmiku z rozgrywki i kto twierdzi że Wiedźmin 3 Dziki Gon udał się to Cyberpunk 2077 może okazać się zwykłym średniakiem i w takiej sytuacji zaczekam na przeceny albo wyprzedaże.
Cieszę się jak prosię na każdą wiadomość o tej grze :)
Najważniejsze aby Redzi pracowali nad CP2077 w spokoju, bez drastycznych zmian w załodze i oby na E3 za rok pokazali megadobry materiał z gameplayem.
Póki co bez zbędnych emocji. Może zwyczajnie dlatego iż nie jestem fanem takiego futuryzmu. Dużo bardziej wolę klimaty współczesne. Mam nadzieję jednak, że fabularnie dadzą z siebie wszystko i C77 będzie świetnym komentarzem społecznym, cały motyw "megakorporacji", które rządzą światem już bardzo mi się podoba.
"Zapowiadana premiera gry: 2020."
"Data premiery: 2077? Nieznana ;-)"
zdecydujcie się.
Uwielbiam to że gra w ogóle nie będzie przypominać Dzikiego Gonu. Polaczki to by chciały żeby wszystko było jak wiedźminek. Klimat siada mi dużo bardziej niż w Wiedźminach. Każdy strzępek info zapowiada grę niesamowitą. I ten soundtrack :3
ten byczek z drugiego screena to Big Majk?
Kolejne ciekawe Opinie tych którzy widzieli więcej.
„Cyberpunk 2077 jest legitny. Nie mogę sobie wyobrazić, że jest to gra na obecną generację. To coś jak Deus Ex + Crysis + Wiedźmin, o skali i szczegółowości, jakiej do tej pory nie widziałem. To gra, o jakiej marzyłem od wieków.” - John Linneman z Digital Foundry
„Jeśli Cyberpunk 2077 nie zmierza na PS5 i Xbox Scarlett, zjem swoje cybernetyczne implanty. Nie chodzi tylko o modele postaci i świat, ale również o zniszczalne środowisko, które eksploduje w obliczu wystrzałów, dym wydobywający się spod opon, ślady pocisków, które zakrzywiają się w powietrzu i delikatnie falującej wodzie.” - Matt Martin, vg247
„Moje wspomnienia Geralta z Rivii i jego przygód zniknęły, gdy CD Projekt RED pokazał mi, że Cyberpunk 2077 to pierwszoosobowa, otwarta gra RPG. To zupełnie inna bestia niż Wiedźmin, dostarczająca graczowi swobody w tym, co wydaje się być bardziej niebezpiecznym i dynamicznym światem.” - Andrew Reiner, gameinformer
Te opinie to miód dla uszu. To brzmi tak fantastycznie że mała bania. Wydaje mi się że wyjdzie też na tą generację. Szykuję się coś spektakularnego.
No fajnie, ale pierwsze pokazy Wiedźmina 3 też wgniatały w ziemię, mnóstwo npców w mieście, grafa jak na PS6, fizyka taka, że jak Geralt pieprznął Aardem to wszystko rozpadało się w drzazgi, a później jak przyszło co do czego, to były rozpaczliwe cięcia na szybko, żeby w ogóle gra ruszyła na obecnych sprzętach. Ja bym ostrożniej podchodził do takich przygotowanych pokazów. Czy gracze niczego się nie uczą? Już zapomnieli co to downgrade?
FPSem uczynili sprawe wielce słabą, na pewno nie zagram.
Admin: Użytkownik Forum zobowiązany jest do unikania używania wulgaryzmów, także w postaci skrótów: §2 podpunkt 2b Regulaminu Forum -> https://www.gry-online.pl/regulamin.asp?ID=2
Nie wiesz jeszcze jak gra będzie wyglądać z tym zaledwie "modułem" FPS, a już zapowiadasz że "na pewno" nie zagrasz. OK, przypilnuję tej twojej obietnicy jak przyjdzie premiera gry...
Rozumiem że można nie lubić pierwszej osoby ale to będzie przede wszystkim RPG z historią, fabułą jak w wiedźminie a zadania, misje mają być jeszcze lepsze zrobione, a koniec zadań ma być często bardzo zaskakujący, będzie też mnóstwo wyborów nawet w takich głupich misjach, które będą miały konsekwencje na przyszłość.
Głupie to pisanie "na pewno nie zagram" będzie premiera, zobaczy się gameplay, pewnie będzie większość głosu podziwu i niesamowity hype, ma być grafika cud miód malina, głębia szczegołów i pewnie każdy jak gra wyjdzie przynajmniej ją sprawdzi, a wtedy każdy zobaczy czy się w niej zostanie na dłużej.
Myślę, że bardziej powinniśmy się nastawić na wydanie gry na 2020 rok, biorąc pod uwagę, że Mircrosoft zapowiedział nową konsolę xbox właśnie na ten okres i wcześniejsze wypowiedzi REDów, że silnik gry będzie gotowy na konsole następnej generacji.
Dlatego myślę, że 2020 rok to bardziej realny czas.
Redzi będą na Gamescomie więc mam nadzieję że tam zobaczymy gameplay.
Narzekacze do domu. Gra zapowiada się przednio i tak panie lord - tylko w PL. Wszystkie wpisy, jakie dałeś są wyrwane z kontekstu. Brawo ty.
Wiesiek to taka gra, która dawkuje po kawalku. Zawsze go włączam, jak kompletnie nie ma, w co grać Jakieś pół roku/rok i może przejdę :P CP to inna sprawa, ale nie wykluczam również dlugiego grania. A to, że to sandbox, to mi akurat w tych grach wyjątkowo nie przeszkadza, bo w przeciwieństwie do np takiego Asasyna, gra na mnie nie wymusza levelowania subquestów, by pociągnąć fabułę do przodu. W W3 gram tylko dla walki i dla glownej historii. To samo będzie w CP. Klimat już mnie powalił :)
Wszystkie wpisy, jakie dałeś są wyrwane z kontekstu. Brawo ty.
Jakie wpisy?
Pod zwiastunem na yt wielkie narzekanie na brak widoku z tpp tak więc nie tylko w Polsce, brak logiki w tym co piszesz.
A to, że gra będzie genialna to wiadomo.
A wiesz hydro ze głowna historia się nie umywa często do tych pobocznych zadań, które są kapitalne, wciągające, co to za frajda grać w grę byle ją skończyć i omijając to co najlepsze w W3 czyli side quuesty.
Mnie interesuje tylko i wyłącznie główna opowieść w grach. Poboczne nawet jeśli są lepsze (a nigdy nie były w grach, w których dane mi było zagrać), to zabierają mi najważniejszy czynnik gier - imersję. Zwyczajnie mnie od niej odciągają.
Bezsens. Od min pół roku wiadome było, że to gra FPP
A czy będą inne bronie oprócz strzelający na pewno mantis blade ale czy coś jeszcze jak będzie definiowany system naszych zachowań dobry zły neutralny i czy będzie można wcielić się np.w stróża prawa.
Wiedźmin jest arcydziełem i Cyberpunk 2077 też zapowiada się na prawdziwe arcydzieło...
Murowany HIT juz sie jaram - z tego co mówili to najlepsze rzeczy z róznych gier wyciagneli i dodali od siebie
Mnie też trochę nie podoba się to FPP, bo jeśli mogę zrobić własnego bohatera, to lubię go potem widzieć podczas grania. No ale trudno.
A jak z klimatem gry ? Utrzymany w konwencji pierwszego trailera czy tego co pokazali nam teraz ?
Przecież jest napisane w ramce na drugiej stronie. Jest to częścią tego świata, ale nie jest to wydarzenie dziejące się co parę minut. Mimo wszystko zapewne nie potrzebują jakichś tanich chwytów ale szalony morderca zabija ludzi żeby pokazać jak mroczny jest to świat. Myślę że będą bardziej subtelni, ale jak trzeba będzie to dowalą z grubej rury.
Obejrzyj proszę materiał Quaza i się dowiesz, że nowy trailer to jest 100% Cyberpunk i tak właśnie ma być. Tu są wszystkie szczegóły tego uniwersum tak jak w Wieśku były drobne smaczki. A pierwszy trailer też był kolorowy, to była przecież jedna scena w zwolnionym tempie, neony, czerwone wybuchy po wystrzelił i samo logo. Wy macie coś nie tak wszyscy z tym klimatem. Muzyka i slow mo i już niby inny klimat :D
No to w plecy CDP RED bo FPP na konsolach się nie sprzeda a na PC wiadomo, piractwo. W3 dzień przed premierą już był na torrentach.
Powinni celowac głownie w konsole bo to 90% dochodu.
Tak, w FPS-y sie ch... gra na padzie i tyle.
Gra zarobi ale przynajmniej 2 razy mniej niż by mogła ale to juz nie moje zmartwienie.
No tak na PC wiedźmin w ogóle się nie sprzedał. A konsolowcy fpsy omijają szerokim łukiem. Tak jest masz rację.
FPSy się słabo sprzedają na konsoli...
CoD.
BF.
Overwatch.
Prey.
Doom.
Każda z tych gier sprzedała się lepiej na milionach konsol niż na miliardzie istniejących na świecie PC.
Tak, masz rację.
Skąd się tacy biorą???? 2
Ale co ma perspektywa do sterowania? Gdyby gra była TPP, to przecież strzelałoby się tak samo jak w FPSie. Chyba, że chodzi Ci ogólnie o to, że powinni zrobić grę z walką bronią białą?
Tylko, że już zrobili i czy sprzedała się lepiej niż np. GTA V, w którym - olaboga - strzela się NA PADZIE?!?! :)
Na temat reszty postu się nie wypowiadam, bo widzę, że inni już Cię uświadomili, że strzelaniny (obojętnie czy FPP, czy TPP) to najlepiej sprzedające się gry nie tylko na konsolach, ale i w ogóle, więc chyba rzeczywiście nie musisz się martwić o sprzedaż. ;)
2 lata do premiery, zamknięty pokaz dla wybranych. do tego gameplay oparty na rozwałce - ja tam wolę ten z deusa gdzie nie zabijam nikogo i zostaje niewykryty. mam nadzieje, że zaczną wygaszać hajp, bo ile można podkręcać atmosferę w oparciu o nic w sumie. jak wyjdzie sensowny gameplay i prezetnacja mechanik (rozwój postaci, wyposażenie, wybory), będziemy rozmawiać.
Pokazali taki gameplay ale można też mordować po cichu a nawet i nie mordować a się wyłącznie skradać.
Im więcej słyszę, widzę i oglądam trailer, wypowiedzi dziennikarzy po zamkniętych pokazach itd. to tym bardziej jestem na tą grę napalony. Ostatnio byłym tak nakręcony na W3 i się nie zawiodłem.
A i tak komentarz Heda chyba najlepszy ze wszystkich i własnie cudownie rokujący. Ta gra może naprawić wszystko to co zostało skopane w nowym DeusExie i inny produkcjach po CDR się po prostu nie pier....
Bo własnie na tym m najbardziej zależy, za dużo gier dzisiaj jest sterylnych i jedną z głównych zalet wieśka było to, że takim nie był. Tutaj będzie pewnie tak samo. Czyli, żywy, brudny, szary i niejasny otwarty świat i NPC. Brak jasnych podziałów. Tak, to jest to.
Im mniej będzie tu rpgowości tym lepiej. Wiesiek był bardziej nastawiony na akcje, a nie rpgowe bzdury typu rozmemłane gadki czy przeładowany śmieciami HUD i dlatego momentalnie mi się spodobał, oby tu było tak samo
Akurat mało która gra ma tak śmieciarski HUD jak W3.
@sebogothic Jeśli to jest dla ciebie śmieciarski HUD to ja nie mam pytań.
No mi się niedobrze robi jak widze raczej coś takiego
Świat się kończy - dałem fanowiGTA plusa i w 100% się z nim zgadzam :o
Hud u Wieśka od wersji goty zawsze można było ustawić pod siebie. A WoW to dopiero masakra
Co ty pierdzielisz z tym WoWem. Nie dość że nie masz pojęcia, że z HUDem w WoWie możesz zrobić wszystko co ci się podoba to jeszcze wrzucasz screena gdzie gość ma zainstalowane chyba ze 100 addonów. Podstawowy HUD WoWa jest niesamowicie przejrzysty. Na przyszłość zanim się zbłaźnisz to pomyśl dwa razy
Myślę, że dostaniemy grę, dzięki której znowu na GOLU nie będzie tygodnia, w którym nie będzie nic wspomniane o cyberpunku na długie tygodnie i będziemy dostawać filmiki z cyklu top 10 fryzur, top 10 neonów, top 10 krzeseł itd.
Jeśli ktoś nie zagra w tę grę bo nie będzie opcji TPP to... tracę wiarę w ludzi. Chyba jestem starej daty bo grywalność jest dla mnie na pierwszym miejscu :P.
Poza tym, cały czas mam wrażenie, że ludzie traktują Cyberpunk 2077 jako klon Wiedźmina, więc musi być TPP. A prawda jest taka, że to kompletnie inna gra, inny styl walki, świat przedstawiony i w rezultacie także sposób przedstawienia rozgrywki (FPP).
W Wiedźminie wybory były bardzo scenariuszowe - zabić czy nie zabić, pomóc lub nie pomóc itd. W Cyberpunku mam wrażenie, że będzie to zrobione tak jak w starych Falloutach i New Vegas - wybory oparte o cechy główne postaci albo umiejętności. Nie zostało to jeszcze bezpośrednio stwierdzone, ale mam nadzieję, że tak będzie :D.
Tak ciężko pojąć, że są ludzie których zwyczajnie bolą oczy w FPP?
Na przykład mój znajomy. Nigdy nie grał w CoD, BF czy FC. Nigdy. Tylko TPP i choć jest fanem F1 to też woli kamerę zza auta. Dziwne, ale po prostu go oczy bolą w FPP.
To, że większość tych narzekań jest głupa, nie znaczy że ty musisz wszystkich do jednego wora wrzucać. Poza tym gra nie wyszła. Jak się sypną średnie oceny i okaże się, że za dwa lata wyjdą inne projekty utrzymane w tajemnicy to dopiero będzie.
Ja też mam hype, ale nie napiszę już teraz o tym, że to jest najlepsza gra. Tej gry jeszcze nie ma ;)
Będzie przy np. prowadzeniu pojazdów. Nie będzie żadnego głównego przełącznika FPP-TPP, z byt wiele elementów jest zaprojektowanych z myślą o pierwszym.
To nie jest spectacle fighter, ewidentnie puszczają oko w kierunku rzeczy od Ion Storm i Arkane Studios.
Nie wiem co ludzi napadło z tym tpp.
https://www.youtube.com/watch?v=hy8c8OuHAG8&feature=em-uploademail
Autor wspomnial, ze bedziemy mieli do wyboru samochod i motocykl, czy to oznacza, ze nie bedzie mozna wchodzic do przypadkowych samochod npcow?
Czy nie mogli pokazać swego dzieła pod osąd szerokiej publiczności? Po co ta konspiracja? Czy chodzi o nakręcanie hype'u? Kiedy zobaczymy to, co widzieli dziennikarze?
Wydaje się trochę wcześnie, jeśli premiera ma być dopiero w 2020 roku.
Sam sobie odpowiadasz. Pokaz dla dziennikarzy bo za wcześnie by coś pokazać ludziom. Trzeba sobie wbić do głowy, że jest się plebsem i nie będą tworzyć czegoś by zadowolić narzekaczy.
Zresztą CDP w komentarzach z zagranicy często jest przykładem firmy tworzącej dla graczy, dlatego im mniej materiałów tym lepiej. Kiedyś rzucano kilka screenów i było ok. Dziś to early, alphy, open bety gdzie większość zamiast zgłaszać błędy to ma pretensje bo błędy są :D, gameplay po godzinę i więcej... Dla mnie głupota. Pokazać co nieco, a resztę zobaczysz jak kupisz. To zupełnie jak z odsłuchem całego albumu przed zakupem. Wolę gdy jest jeden singiel lub góra minimix po 20 sekund, a nie fragmenty po dwie minuty lub w ogóle cały album na YT... Dla mnie bezsens tyle dać przed premierą
@ elathir
Chodzi mi oto tak jak w tym pierwszym trailerze że tak kobieta cyborg zostaje później wcielona do policji czy my też będziemy mogli wcielić się w stróża prawa.
REDzi to powinni zaprosić za rok na zamkniętą prezentacje ludzi z Sony i M$, pokazać im grę i powiedzieć, że ten kto da więcej dostanie na rok exlusiva na wyłączność.
Tu się nie ma co oszukiwać, bo wyscig nowych konsol wygra ten kto będzie miał tą gre na wyłączność.
Ale przeciez juz to zrobili.
Pokazali chyba w lutym albo marcu MS oraz Sony.
Natomiast nie wiem czy bawili sie w licytacje.
Swoją drogą trailer CP ma na tą chwilę (po czterech dniach) ponad 11 milionów wyświetleń... gdzie czteroletnie Killing Monsters ma ponad 8 milionów, a kiedyś wyczytałem na tym forum że CP to słaba marka i nikogo nie interesuje tak bardzo jak fantasy.
Taka ciekawostka, co prawda wyświetlenia nie równają się sprzedaży, jednak...
Chciałem napisać identyczny komentarz tylko odwołując się dodatkowo do trailera "Battle for Azeroth" który po 7 miesiącach ma 13mln, a jest to moim zdaniem najlepszy trailer jaki kiedykolwiek powstał i nawet ludziom, którzy nie interesują się WoWem bardzo przyjemnie się go ogląda. To tylko pokazuje jak ogromne zainteresowanie jest Cyberpunkiem. Ci którzy pisali że nawet w połowie nie będzie tak głośnym tytułem jak W3 teraz sfrustrowani szukają innych argumentów pewnie
Witcher 3 - Killing Monsters 8,5 mln na swoim kanale
Cyberpunk 2077 E3 Trailer już 12 mln na swoim kanale
CDP Red nas nie zawiedzie, oni już widzą że każdy błąd musi zostać poprawiony bo na C2077 jest hype taki, że to może stać się ich główną marką. Przynajmniej na dekadę, w końcu Wiedźminy były trzy i dwa dodatki.
Jestem ciekaw kiedy my doczekamy się gameplayu... tyle lat i zaledwie dwa trailery dla graczy no Redzi ile można czekać.... zwłaszcza że jak widać jest już co pokazać.
Czy w życiu również nie przejmujemy się własnym wyglądem? W końcu i tak nie widzimy swojej twarzy. Wieczne FPP. Może po to ten kreator postaci w grze, abyśmy w być może będących tam odbiciach mogli z przyjemnością na siebie patrzeć. Lustra i wszelakie odbicia w wodzie, czy oknach są dla gier bardzo uciążliwe, wiadomo. Wymagają ogromnej mocy obliczeniowej. Jednakże może dla tych, co mają w swoich domach faktycznie wysokiej klasy sprzęt, w sytuacji gdzie w końcu ktoś o nich będzie pamiętał, ktoś z ekipy projektantów udostępni opcje graficzne w mniejszym, bądź większym stopniu umożliwiające włączenie sobie takich efektów. Dodatkowo prawdopodobne, że naszą postać będziemy mogli obserwować podczas cut-scen. Nawet Geraltowi w tym 2015-tym zdarzało się przechadzać między ludźmi .. Naprawdę, nie ściemniam. Grałem, to doświadczyłem. Szczególnie już na samym początku gry .. Serca z Kamienia również coś tam takiego oferowały.
Już jest to potwierdzone że podczas cut-scen, filmików, dialogów raczej na pewno też będziemy oglądać swoją postać, jest ona pokazana również w menu ekwipunku. W W3 można było po którejś aktualizacji przyjrzeć się dokładniej Geraltowi w tym menu, to tutaj pewnie też tak będzie.
Już jest to potwierdzone że podczas cut-scen, filmików, dialogów raczej na pewno też będziemy oglądać swoją postać, jest ona pokazana również w menu ekwipunku
Tak już było w Deus ex z roku .... 2002
Nie widzę przeciwwskazań aby w CP tego nie było
Jedni na drugich już się napinają, a gry nikt nie widział. Ta gra może być kotem, lub może być gniotem.
Dla mnie osobiście, dziwne rozwiązanie z FPP.
Jakieś pół roku temu bylo tym news na Golu, że CP będzie grą FPP, a teraz nagle wszyscy się obudzili. W jaskiniach byliście, czy nie potraficie się interesować grą, na którą czekacie ?
Mam nadzieje że tym razem będzie coś więcej do roboty z modami. Tego mi brakowało w Wiedźminie. Było ich za mało i były słabe.
Czyli czekanie prawie dekade, na tytuł, który powiedzmy, że jak będzie 2x większy od Wiesława, żeby wymaxować, to zajmie nam ok 200h do przegrania, a potem odłożymy na półkę lub sprzedamy i tyle było tej wielkiej ekscytacji. Inne studia, mogą popatrzeć i poweidzieć, fajnie dopracowane (aczkolwiek masa glitchy i tak będzie), ALE... ale my wydaliśmy między czasie 3 gry, które sprzedały się równie dobrze o ile nie lepiej (każda) i mamy więcej zysku, nie pozwoliliśmy uśpić emocji związanych z naszą marką etc.
Chociaż są też gracze, których nie stać na wiele tytułów, a że siedzą w domu i się nudzą, to ograją naście razy od zera, żeby powiedzieć, jakie to zajebiste :D bo nic innego nie widziałem.
O cholerka, właśnie mnie tknęło... A co jeśli CDP Red pominął jedną, tyci tyci kwestię... i nie przewidział nic ciekawego dla tych graczy-rebeliantów-anarchistów, którzy statystykę "cool" wezmą na piękne, okrągłe zero...? Fallout 1 pod tym względem wymiata, naprawdę bardzo liczę na to, że i w tej grze takie skrajności zostaną przez twórców przewidziane.
Wasza relacja z targów E3 na temat cyberpunka bardzo mocno różni się od tego co jest w powyższym tekście. Bronie miały być wykonane niespecjalnie a samo strzelanie zawodziło choćby pod względem wizualnym. Było tego więcej.
Co do redów zastanawiam się nad ich szumem informacyjnym dotyczącym kategorii gry. To czy nazwiemy tą grę RPG-FPS czy FPS-RPG wyniknie raczej ze sposobu rozwiązywania zadań.
Jak zwykle trzeba będzie sprawdzić gamepley żeby zweryfikować część bzdur.