Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Serious Sam 4 Planet Badass - pierwsze screeny i konkrety

09.06.2018 10:21
str
1
2
str
116
Pretorianin

Nareszcie

09.06.2018 10:23
2
odpowiedz
leokfc
40
Pretorianin

Byle było to na wzór pierwszych części. Ostatnia część była mocno przeciętna

09.06.2018 10:28
Mutant z Krainy OZ
3
odpowiedz
Mutant z Krainy OZ
256
Farben

Dokladnie, oby bylo bardziej w stylu dwoch pierwszych starc, ostatniej czesci nie skonczylem, znudzilem sie po kilku etapach.

09.06.2018 10:56
pieterkov
4
odpowiedz
1 odpowiedź
pieterkov
150
Senator

Przecież najnowsza część była dokładnie taka sama jak poprzednie. Nic się nie zmieniło. Może po prostu wyrośliście z tej formy rozrywki?

24.08.2019 13:17
4.1
Majorbajor_123
21
Legionista

Nie była taka sama i bardzo daleko jej do poziomy pierwszych częsci .

Sekret zajebistości Pierwszego i Drugiego Starcia była prostota i genialnie zbalansowana rozgrywka. Chociaż falangi wrogów były ogromne, to nigdy nie było irytująco. Walka była trudna, ale dawała niesamowitą frajdę. Przede wszystkim wrogowie byli urozmaiceni, ale żaden nie był przekokszony. Na każdego znalazła się taktyka, a dodatkowo pod dostatkiem było amunicji wszelkiego typu, dlatego nawalać można było ze wszystkiego. Naparza kilkunastu bykołaków? Ustaw się tak, aby szarżowały w jednej linii, wyciągnij armatę i jednym strzałem powal kilku naraz.

W "trójce" za dużo wrogów było zbyt odpornych na obrażenia, a dodatkowo niektórych dało się zabić tylko określonymi broniami. W dodatku balans psuły nie do końca udane pomysły. Za dużo było wrogów z hit-skanem (zombie), których ciężko było dostrzec. W FE i SE tacy przeciwnicy byli od razu widoczni przez inną kolorystykę, a dodatkowo często znajdowali się na jakiś gzymsach, wieżach, czy podwyższeniach. Tutaj nie dość, że zombiaki zlewają się z otoczeniem, to jeszcze pojawiają się w zbyt dużej ilości.

Inną cholernie wkurzającą rzeczą jest małą ilość amunicji do najpotężniejszych broni. Przecież nic tak nie dawało satysfakcji, jak pierdyknięcie jedną rakietnicą w grupę oponentów z kamikaze na czele, których wybuch tworzył dodatkową falę eksplozji. Albo walnięcie jedną kulą armaty w linię wrogów, skaładającą się z dwóch-trzech bykołaków i jednego Bio-mechanoida na końcu łańcucha. W "trójce" amunicja do potężnych giwer była rarytasem i przez to się jej nie używało, tylko oszczędzało na najbardziej podbramkowe sytuacje.

Te i inne rzeczy - niby drobnostki - ale w połączeniu dały kiepsko zbalansowaną, a co za tym idzie irytującą rozgrywkę.

post wyedytowany przez Majorbajor_123 2019-08-24 13:17:32
09.06.2018 10:59
Mutant z Krainy OZ
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
Mutant z Krainy OZ
256
Farben

Nie byla taka sama, byla znacznie wolniejsza i klaustrofobiczna. W poprzednich częściach rowniez byly ciasne lokacje, ale tam sie cos przynajmniej dzialo, tutaj to bardziej wyglada jak quake 4.

09.06.2018 11:06
Matysiak G
5.1
1
Matysiak G
154
bozon Higgsa

BFE wolno się rozkręcał. Ale jak się już rozkręcił...

Croteam siary nie robi. Czekam.

post wyedytowany przez Matysiak G 2018-06-09 11:07:17
09.06.2018 11:40
Mutant z Krainy OZ
5.2
1
Mutant z Krainy OZ
256
Farben

Za wczas porzucilem gre? Moze jeszcze kiedys poprobuje zagrac dalej.

09.06.2018 11:01
dzl
😊
6
2
odpowiedz
1 odpowiedź
dzl
103
John Yakuza

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAle nie mogę się doczekać.

09.06.2018 12:40
Ohydny Czerwonodupny Pirat
6.1
2
Ohydny Czerwonodupny Pirat
72
Gracz raczej autystyczny

Jak widzęę nagłówek o nowym Serious Sam, to od razu słyszę te wrzaski bezgłowych kamikadze. Fajnie powracają te potworki przypominające Gossamer-a ze Zwariowanych Melodii.

09.06.2018 11:13
7
odpowiedz
Eleventh
103
Pretorianin

Natomiast mi się podobała ostatnia część. Faktycznie gra nabierała powoli odpowiedniego tempa. Odrobinę przeszkadzało mi przeładowywanie przy karabinku automatycznym, ale cała reszta była po staremu. Prawda jest taka, że trudno zepsuć tego typu grę, ponieważ opiera się ona na prostych i utartych schematach. Paradoksalnie zmiany w rozgrywce są największym zagrożeniem dla nowego Poważnego Sama. :D

09.06.2018 11:19
pieterkov
8
odpowiedz
pieterkov
150
Senator

Ja do serious sama wymieniałem monitor 4:3 na panoramiczny żeby było mi łatwiej ogarnąć te wielkie lokacje :D Wtedy dopiero doceniłem 16:9.

post wyedytowany przez pieterkov 2018-06-09 11:19:33
09.06.2018 11:53
9
odpowiedz
siera97
53
Senator

Mi się trójka podobała, mam tylko obawy co do tych zadań. Mam nadzieję że to głównie zadania główne, okazjonalnie jakieś poboczne, ale bardziej w stylu Crysis.

No i ta kooperacja brzmi dziwnie, wcześniej już była, co oznacza że teraz ma być inaczej zrobiona, albo chwalą się czymś co jest oczywiste.

Interesuje mnie też okres kiedy się będzie toczył nowy Sam. Ewidentnie czasy zbliżone do współczesnych, może początek inwazji kosmitów? To by tłumaczyło obecność tych postaci do Co-Opa.

post wyedytowany przez siera97 2018-06-09 11:53:10
09.06.2018 12:41
Konr@d
10
2
odpowiedz
Konr@d
16
Would You Kindly?

Mmmm, rozjeżdżanie przeciwników w papamobile? Muszę to zobaczyć!

09.06.2018 13:38
😊
11
2
odpowiedz
wiko123
87
Pretorianin

Papamobile mnie kupiło

09.06.2018 13:46
Ambitny Łoś
12
odpowiedz
1 odpowiedź
Ambitny Łoś
192
Cthulhu

Dla mnie najlepsze w starych częściach to był split-screen na 4 osoby, mało już takich gier obecnie, szczególnie FPP.

post wyedytowany przez Ambitny Łoś 2018-06-09 13:48:07
09.06.2018 18:25
xKoweKx [stalker.pl]
😃
12.1
xKoweKx [stalker.pl]
143
Stalker

Przypomniałeś mi jak na jednej klawiaturze i myszce grałem z kumplem 1 vs 1 na tej zimowej mapie :D

09.06.2018 14:07
👍
13
odpowiedz
hinson
134
Generał

Wreszcie jakiś normalny FPS a nie cudaki w stylu Inner Chains i Agony które są zwykłymi symulatorami spacerowicza!

09.06.2018 14:11
14
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany664739
8
Senator

Nie cierpię sequeli uznanych marek ale Serious Sam powinien o sobie przypominać co jakiś czas.

09.06.2018 16:03
14.1
zanonimizowany1226085
22
Generał

Wpadnij na MG :D

09.06.2018 15:17
15
odpowiedz
2 odpowiedzi
Rvn10
91
Generał

Robienie z Sama sandboxa? Hmm mam mieszane uczucia, lepszy byłby półotwarty świat.

09.06.2018 17:24
pieterkov
😂
15.1
3
pieterkov
150
Senator

"Twórcy podkreślają jednak, że dalej będzie to klasyczna gra FPS z liniową kampanią, a nie produkcja z otwartym światem."

10.06.2018 08:25
15.2
Rvn10
91
Generał

Jak będe częściej jeżdził motorem Samem a nie masakrował kosmitów shotgunem to dla mnie sandbox.

09.06.2018 15:27
Kompo
😁
16
odpowiedz
Kompo
208
Legend

Dajcie mi to w VR.

09.06.2018 17:16
17
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1202626
11
Pretorianin

bezmyślna rzeźnia, uczy dzieci przemocy

10.06.2018 08:29
Grochol
😂
17.1
Grochol
27
Legionista

Z tego powodu ma oznaczenie 18+. No i dla tego jest tak fajna.

09.06.2018 17:19
Slasher11
18
odpowiedz
Slasher11
190
Legend

Must-buy, SS3 byl swietny, oczekuje tylko powtorki z rozrywki z lepsza grafika, nowymi broniami, przeciwnikami i settingiem

09.06.2018 18:23
Tony17
19
odpowiedz
2 odpowiedzi
Tony17
1
Junior

Tylko mam nadzieję że to nie będzie kolejna nudna strzelanka z masą przeciwników jak w ss3, chociaż po screenach tak to wygląda. Nie mniej jednak liczę na powtórkę z Serious Sam the first and the secound encounter ;)

09.06.2018 18:31
19.1
siera97
53
Senator

Strzelanka z masą przeciwników to wspólny opis wszystkich części SS.

09.06.2018 22:09
Tony17
19.2
1
Tony17
1
Junior

Pierwsze 3 części miały w sobie coś co trzymało nas do samego końca gry, wręcz wciągając gracza. Niestety ss3 chyba przegrało stawiając na realistyczne lokacje, które nie różniły się od siebie praktycznie niczym. Ta, to chyba główny problem ss3, niezmieniający się gameplay to coś na co wszyscy byli przygotowani sięgając po ten tytuł i każdy był w stanie to zaakceptować, a nawet czerpać z tego frajdę (w sumie to jest podstawa w grach Serious Sam). W pierwszych częściach pamiętam że to co mnie przyciągało do rozgrywki to były nowe lokacje, inne od poprzednich, przeciwnicy i w SS second encounter na końcu każdego "rozdziału" interesujący boss. W drugiej części przyciągała nas bajkowa grafika, także baśniowe lokacje (np. ogromny las, gdzie puszka po coca coli jest 10 razy większa od nas), nowe rozwiązania. Chodzi o to że potrzebujemy czegoś więcej niż zabicie 5000 przeciwników w jednej misji. Klimatyczne lokacje, muyzka, nawet te teksty, niby banalne, a jednak wywołujące uśmiech na naszych twarzach.

09.06.2018 18:31
😍
20
odpowiedz
Indigo_Zap
7
Legionista

Podoba mi się, że ta gra była w sumie zapowiadana 4 lata temu xD Ale to nie istotne, ważne że kolejna część jest już pewna. Fajnie też, że Gnary wyglądają jak te z TFE i TSE, a nie jak w BFE.

post wyedytowany przez Indigo_Zap 2018-06-09 18:40:19
09.06.2018 18:34
21
odpowiedz
zanonimizowany1197800
21
Centurion

Ale zajebiście!!! O kurde ale się cieszę ˘

10.06.2018 08:26
22
odpowiedz
1 odpowiedź
Rvn10
91
Generał

Sandbox nie pasuje do tej gry. Wyczuwam porażke.

10.06.2018 09:14
22.1
zanonimizowany1261187
10
Centurion

jak się nie mylę to Serious Sam 2 chyba też miał Sandboxowe elementy ale i tak podobno była to średnia część

10.06.2018 09:13
😍
23
odpowiedz
zanonimizowany1261187
10
Centurion

Świetnie że wracają do modeli postaci z oryginałów a nie z BFE! nie mogę się doczekać! :D

11.06.2018 00:03
😂
24
odpowiedz
zanonimizowany1044480
35
Chorąży
Image

Mnie urzekło to, co napisali na dole strony głównej.

Wiadomość Serious Sam 4 Planet Badass - pierwsze screeny i konkrety