100 mln dolarów w puli nagród Fortnite w sezonie 2018-2019
BattleRoyale jest za bardzo randomowy na esport. EpicGames ma chwilę chwały, ale to nie utrzyma się tak długo jak CS, karcianki czy dotopodobne gry. Niemniej szanuję.
Rynek esportowy to rynek otwarty. Zwłaszcza, że jednym z czołowych zawodników na tym rynku jest Valve, które jest bardzo tępe jeśli chodzi o rozumienie tej gałęzi sportu. Przynajmniej jeśli chodzi o CS, Dota to inna kwestia. EpicGames chyba zdaje sobie sprawę z tego, że ich potencjał to kwestia dwóch, trzech lat i ładują w co mogą póki mogą.
"BattleRoyale jest za bardzo randomowy na esport"
Niesamowita bzdura, jeżeli popatrzymy na Hearthstone (czyli gra, w której to, czy wygrasz tysiące dolarów zależy tylko i wyłącznie od RNG) czy jakąkolwiek karciankę, która zawiera elementy doboru kart.
Już Overwatch mniej nadaje się na esport, ze względu na zbyt dużą dynamike akcji w porównaniu do Fortnite.
A to właśnie E-sport jest obecnie głównym silnikiem popularności gier online.
Dlatego lepszymi esportowo grami są CS i moby. Tam o wszystkim decydują umiejętności.
To czy coś jest esportem zależy tylko od popularności danej gry. Taki HS(na twitchu zazwyczaj w top 5 gier) jest strasznie losowy a jednak jest esportem. Gry BR jak fortnite mają inny problem niż losowość, duża ilość graczy jednocześnie a to jest duży problem żeby się to jakoś sensownie oglądało.