Cześć, Filip z tej strony, jestem studentem marketingu na SGH i piszę właśnie pracę licencjacką pod tytułem "Gry wideo jako usługi". Praca w ogólnym skrócie traktuje o obecnych trendach na rynku gier w kontekście usługowym, zarówno z perspektywy deweloperów, jak i graczy (mikrotransakcje, serwisy subskrybcyjne, dystrybucja cyfrowa, gry free-to-play). Badam rynek pod kątem konwersji gier wideo z modelu produktowego na model usługowy i staram się dokonać prognozy, w jakim kierunku rozwijać się będzie cała branża. Elementem składowym mojej pracy jest ankieta konsumencka, która badać ma preferencje graczy odnośnie modeli usługowych w grach. Bardzo zależy mi na dotarciu do szerokiej grupy graczy, a co za tym idzie przeprowadzenie naprawde fajnej i rzetelnej analizy, której wynikami oczywiście z chęcią się podzielę ?? Za wypełnienie ankiety (max. 5 minut) i Wasze komentarze będę dozgonnie wdzięczny. Z góry dziękuję i kłaniam się nisko
LINK DO ANKIETY: [link]
piszę właśnie pracę licencjacką pod tytułem "Gry wideo jako usługi"
I dlatego po konsultacje naukowe zgłaszasz się do randomów na forum internetowym? Promotor płakał jakby zobaczył. SGH to schodzi na psy, no ale z drugiej strony to tylko "marketing" niezbyt prestiżowy i naukawy kierunek studiów.
Jak wiadomo (polecam badanie, którego współtwórcami są gry-online.pl - Polish Gamers Research) większość internautów to gracze, a więc ilościowe badania mają w przestrzeni internetowej jak najbardziej dużo sensu, szczególnie na największym forum poświęconym grom wideo w Polsce. Dzięki, że tak pieczołowicie troszczysz się o poziom naukowy mojej pracy, a nawet o poziom całej uczelni. Ba, troszczysz się nawet o poziom całej dyscypliny naukowej, jaką jest marketing! To bardzo dużo trosk, jak na jedną osobę, polecam czasami odetchnąć, bo nadmierny wskaźnik stresu może niebezpiecznie podnieść poziom żółci w organiźmie. Pozdrawiam
Jak ludki będą kupować wszystkie te pierdoły jak kartofle na promocji w marketach z owadem, to oczywiście że to tak się skończy. Lecz gdy to nastąpi to będzie już za późno...
Tak będzie. Gry zamienią się w długoterminowe usługi rozrywkowe. FIFA jest tego klasycznym przykładem.