RAGE 2 porzuca id Tech na rzecz Apex engine
W sumie to id pewnie dorzuci swój model strzelania, a reszta to będzie typowy avalanchowy sandbox :/
RAGE 2 porzuca id Tech
suck it down
Co prawda gra mnie zupełnie nie interesuje ale ten ich engine jest moim zdaniem naprawdę świetny. Mad Max do dziś wygląda obłędnie, ponadto od początku był doskonale zoptymalizowany.
Tak samo TheHunter Call of the Wild. Graficznie to jest obecnie pierwsza liga więc w sumie się nie dziwię, że będą z tej technologii korzystać.
No właśnie. Max był świetnie zoptymalizowany i prezentował się doskonale, a i dziś nie ma się czego wstydzić. Można mieć obawy jak silnik poradzi sobie z perspektywą FPP, ale wczorajszy trailer raczej uspokaja.
https://www.youtube.com/watch?v=--13V4kwHp4
@Persecuted Można mieć obawy jak silnik poradzi sobie z perspektywą FPP, ale wczorajszy trailer raczej uspokaja. Ale jaki związek ma silnik i to czy gra jest FPP, lub TPP? Wystarczy zmienić położenie kamery i napisać nowe skrypty do tego jak ma się zachowywać kamera i jak gracz nią steruje. Na każdym nowoczesnym silniku (UE4, Unity, CryEngine i zapewne też na Apexie) można to szybko i łatwo zaimplementować i nawet nie trzeba dotykać kodu silnika.
Ma takie, że gra TPP może mieć trochę mniejszą szczegółowość (modeli, tekstur itd.), bo jednak oglądasz je z większej odległości. W FPP możesz wsadzić nos w ścianę i będziesz w stanie dostrzec niższą jakość.
Jeżeli więc silnik nie został napisany z myślą o oglądaniu świata oczami bohatera, to strona wizualna może być nieco słabsza.
Nawet jeżeli studio planuje tworzyć tylko gry TPP to nikt z tego powodu nie będzie pisał mniej optymalnie silnika. Jakoś gry z serii Uncharted, AC, Tomb Raider są bardzo ładne, a nie są FPP. Zresztą i tak grając w takiego Mad Maxa setki razy widziałeś cutscenki (o ile pamiętam to nie były prerenderowane), albo ustawiłeś kamerę tak, że modele i tekstury były widziane z bardzo bliskiej odległości, więc chyba łatwo ocenić możliwości tego silnika w tamtym czasie. W RAGE 2 grafika pewnie będzie ładniejsza, bo silnik się rozwinął, programiści lepiej znają jego możliwości, a dodatkowo są nowe wersje konsol. Chyba, że coś pójdzie nie tak, ale silnik sam w sobie problemu z FPP mieć nie będzie ;p
Popatrz sobie np. na Ghost Recon Wildlands. W trybie TPP to bajka, na mocnym blaszaku gra jest przepiękna, z modelami świetnej jakości i ostrymi teksturami. Przeskocz jednak w tryb FPP i przybliż sobie jakąś teksturę, to zobaczysz różnicę :).
Nie twierdzę, że tak będzie i tutaj (ujawniony trailer raczej na to nie wskazuje), ale biorę pod uwagę różne możliwości. Tylko tyle.
Mad Max może i jest dobrze zoptymalizowany ale wcześniej były cyrki z nim i JC3, gdzie patche pogarszały sprawę, na szczęście ogarnęli sytuację.
Lol, mad max nie jest dobrze zoptymalizowany, ta gra jest po prostu pusta, to dosłownie pustynia z okazyjnymi kilkoma budynkami na krzyż, tam nie ma co mieć wysokich wymagań.
@Persecuted Nawet jeżeli w grze FPP dłużej oglądasz z bliskiej odległości tekstury niż w TPP to i tak to zdanie Można mieć obawy jak silnik poradzi sobie z perspektywą FPP... nie za bardzo ma sens, bo silnik sobie poradzi z rozgrywką w FPP i nie wiem, czym tutaj się martwić. Dodajmy do tego, że w grach singleplayer FPP odchodzą wysokiej jakości modele, animacje i fizyka głównego bohatera (w tym włosów, ubrań itd.) dzięki czemu oszczędza się trochę mocy.
O przesiadce na Apex engine poinformował Christofer Sundberg, założyciel Avalanche Studios i osoba odpowiedzialna za kreację świata, za pośrednictwem Twittera, Oczywiście, taki wybór od razu wskazuje na typ rozgrywki jaki zaoferuje RAGE 2 – spodziewajmy się więc ostrego miszmaszu tego, co oferowały poprzednie dzieła Avalanche Studios: Just Cause i Mad Max.
Eeee, a co ma silnik do typu rozgrywki? Cyberpunk powstaje na silniku REDengine, więc na pewno będzie tam walka na miecze? Nie przypominam sobie też śladów Battlefielda w ostatniej Fifie, Need For Speedzie czy Dragon Age'u, mimo że wszystkie śmigają na Frostbite.
osoby, które zdecydują się na zamówienie gry przed premierą, dostaną kilka suwenirów. Mowa o dodatkowej misji Cult of the Death God, pistolecie osadników, pancerzu Nicholasa Raine’a i pojeździe.
O nie, tylko nie to.
Takie cuda już są od dawna, i to bardzo dawna, nie rozumiem twojego zdziwienia ;p
Takie cuda już są od dawna, i to bardzo dawna, nie rozumiem twojego zdziwienia ;p
No wiesz, na tym forum ciągle widzę naiwne teksty o chęci zysku, braku robienia gier dla pasji czy innego gderania.
Mamy XXI wiek a ludzie jeszcze takie rzeczy powtarzają...
Mnie ciekawi, czy trzeba będzie znać "jedynkę" czy będzie to całkowicie nowa gra z RAGE w nazwie.
Całkowicie nowa, poza tym Rage miał w ogóle jakaś historię? Ja tylko pamiętam, że gra miała z tyłka zakonczenie
W takim razie po dotychczasowych materiałach ja widzę Madmaxa 2, czy Borderlands 3 a nie Rage'a 2 : >
Zdrajcy! John Carmack właśnie zakłada w swojej tajnej piwnicy ubranko z Dooma i idzie zrobić porządek raz, a dobrze!
Dishonored 2 jest na VOID, bazuje na iDtech ale gra dziala nawet po premierze koszmarnie... Nic dziwnego ze studio Arkane do gry PREY, uzylo juz CryEngine.
Bo Void to modyfikacja id tech 5, który sam w sobie jest niewypalem ;)
id 6 jest swietny co widac po Doomie i Wolfie.
Lepszy silnik niz ten od Avalanche ;)
osoby, które zdecydują się na zamówienie gry przed premierą, dostaną kilka suwenirów.
Co dostaną? Azaliż zaiste waćpan skryba krzynkę się tu w zamierzchłe czasy raczył zagalopować.
Polinglisz na portalach o grach mocno osiadł, to fakt.
Chyba jedyną grą na silniku id od czasu dooma3 z którą nie było problemów to doom 4....
Jeszcze Evil Within 2 śmigający na zmodyfikowanym idTechu, ale fakt faktem, że ta ostatnia iteracja ich silnika panom z idSoftware wybitnie nie wyszła.
W TEW2 jeszcze nie grałem więc się nie wypowiem. Dla mnie pomysły w IDteh są niewypałem - z ich "sławną" megateksturą.
Ostatnio odpaliłem sobie dla przypomnienia Rage1 - to co się tam z doczytywaniem tekstur odwala to po prostu litość i trwoga.
Ehh ludzie ludzie, zorientujcie się w temacie a pozniej wypowiadajcie :P
Jedynym niewypałem id software byla piąta wersja id tech..
Dishonored 2 działa na Void engine, ALE to przerobiony id Tech 5 (nie 6).
The Evil Within 2 to też id tech 5 :D
Na id 6 działa jedynie Doom i Wolfenstein 2, nowsza wersja enginu nie dosc ze oferuje lepsza grafe to i lepsza wydajnosc.
5 to byl niewypal i jedyne czego nie rozumiem to to, dlaczego studia Bethesdy nie korzystaja z nowszej wersji.
Na id 4 masz Prey'a 2006, ktory nie dosc ze wyglada 2x lepiej od Doom'a 3 to dziala 2x lepiej ;)
A gdzie ty tu widzisz, żebym napisał o wersji silnika? Czy wszystkie od czasu dooma3 polegają na megateksturze? Czy mają problemy z doczytywaniem?
Wolf 2 miał takie same problemy z wydajnością jak poprzednie gry oparte na idtech. Nie pomógł "nowy" numerek przy nazwie.
fakt faktem, że ta ostatnia iteracja ich silnika panom z idSoftware wybitnie nie wyszła.
To napisal Persecuted
Wolf 2 nie mial zadnych problemow z wydajnoscia, ja takowych przynajmniej nie spotkalem a gralem na PC i PS4.
Pewnie niektórzy mieli inni nie mieli - tak jak zwykle. Nie zmienia to faktu, że jest masa artykułów i wpisów na stimie ludzi marudzących na Wolfa2. W porównaniu do nowego dooma który miał gładką premierę nie wygląda to różowo.
@Ghost2P
Ehh ludzie ludzie, zorientujcie się w temacie a pozniej wypowiadajcie :P Jedynym niewypałem id software byla piąta wersja id tech..
No i to właśnie miałem na myśli pisząc "ostatnia iteracja ich silnika panom z idSoftware wybitnie nie wyszła", bo nie zdawałem sobie sprawy, że to już idTech 6. Myślałem, że ostatni Doom (2016) to nadal jakaś tam ulepszona wersja idTech 5 (co poniekąd jest prawdą, bo wedle doniesień idTech 6 powstał na zrębie "piątki"). Tak czy inaczej do idTech 6 nic nie mam, choć testowałem go tylko w Doomie, w New Colossus nie grałem.
Wolf 2 nie mial zadnych problemow z wydajnoscia, ja takowych przynajmniej nie spotkalem a gralem na PC i PS4.
Klasyka - ja nie miałem problemów więc problemy nie istnieją.
Nie miałem żadnych problemów z późniejszymi grami na Id Tech 4 na którym chulał Doom 3.
W Quake 4 grałem gdzieś po koniec 2006 roku i chodził płynnie prawie na najwyższych detalach na mojej ówczesnej karcie graficznej czyli Geforce 7950 GT.
Podobnie było z Prey z 2006.
No to czyli potwierdzone, że to nie wina silnika skoro w doomie działa znakomicie.
Ostatnio odpaliłem sobie dla przypomnienia Rage1 - to co się tam z doczytywaniem tekstur odwala to po prostu litość i trwoga.
Ta technologia była głównie projektowana pod konsole last-genowe. W Rage udało się wyciągnąć ładną grafikę i 60 fps. A to było coś. A na pc? Same problemy.
Klasyka - ja nie miałem problemów więc problemy nie istnieją.
Na konsolach bankowo nigdy nie bylo zadnych problemów.
PC? Na tej platformie tak naprawdę każdy moze miec problemy, wystarczy nie aktualizowac systemu/sterowników.
Nie slyszalem z reszta jakichs masowych bojkotow pod adresem wersji pctowej Wolfa 2
Wygląda na to że Rage 2 będzie miał całkowicie otwarty świat i dlatego wybrali ten silnik.
Id Tech od 1 do 6 powstały w czasach gdzie standardem były korytarzowe FPS i wtedy zachwycały grafiką. Niestety gdy tylko wyszło się na choć mały otwarty teren zachwyt mijał bardzo szybko.
Tak np było w Doom 3. W czasie premiery robił duże wrażenie bo akcja toczyła się w małych korytarzach.
Jedak wydany rok później Quake 4 już grafiką nie zachwycał a otwarte przestrzenie wzbudzały już uśmiech politowania.
Jedyna gra która tak naprawdę świetnie wyglądała na Id Tech 4 to był Prey z 2006. Ludzie z Human Head Studios mocno przerobili ten silnik i gra wyglądała zacnie nie tylko w pomieszczeniach ale i całkiem nieźle na zewnątrz.
Premiera Rage odbyła się w 2011 r.
I stało się, z Id Software została marka wydmuszka jak z Bioware po tym jak EA ich kupiło :-/