Która gra paradoxu jest najlepsza w tej chwili? Wiem że dużo zależy od preferencji czy mamy ochotę na 2 wojnę światową czy podbój galaktyki. Chętnie bym w coś pograł. Szukam gry która będzie na tę chwilę najbardziej kompletna. Wiem że w grach paradoxu trzeba dokupywać po kilka DLC. Fajnie gdyby dało się grać po polsku. Na tą chwile zastanawiam się na Stellaris oraz HoI 4.
Kiedyś widziałem wątek o tego typu grach, ale nie mogę go znaleźć.
Wszystkie są świetne, taka jest prawda. Sam musisz zdecydować czy interesuje cię historyczna czy sci-fi. Pamiętaj o Crusader Kings 2, bardzo unikatowa gra, zupełnie inna od reszty, również wspaniała.
I wcale nie trzeba kupować żadnych dlc jak zaczynasz dopiero grać w ich tytuły. Każda gra jest aktualizowana regularnie i wersja podstawowa obecnie wygląda zupełnie inaczej niż w dniu premiery.
Crusader Kings 2 była ostatnio za darmo na steam więc ją mam. Poczekam na jakieś obniżki i zastanowię się nad dodatkami do niej.
Średnio co 2 miesiące są promki na cały ich katalog i każdą grę można wyrwać już naprawdę tanio. Kup wtedy jeszcze jakąś i sprawdź czy pasuje.
HoI IV miało dość średni start ale obecnie to już cholernie porządny tytuł. Przegrałem w to ponad 200h, także wiem. Żadne dlc nie jest do niej wymagane.
EU IV jest chyba najbardziej rozbudowaną i rozwiniętą ich grą. A jeśli wolisz sci fi to koniecznie Stellaris, który jak reszta jest po prostu doskonały.
Mnie najbardziej cieszyły Warlocki - ale to w sumie paździerz ale fajnie się gra.
W CK2 pograłem dziś trochę. Denerwujące jest to, że gra jest przetłumaczona w 50%. Dziwnie to wygląda. Odkopałem moją EU3 w wersji złota edycja z premium games. Czas na wielką kampanie jako Polska. Mam też na płycie HoI 2 ale pewnie najnowsza część jest dużo lepsza.
Grałem we wszystkie, dłużej lub krócej. Obiektywnie najlepsza jest Europa Universalis IV. Bardzo dopracowana i z trafioną koncepcją.
Najbardziej liczyłem na Hearts of Iron IV. Trójka była rewelacyjna, ale za mało przemyślana obsługa wymagała zbyt dużej ilości manualnej obsługi co męczyło. Czwarta część jest pod tym względem wielkim krokiem naprzód. Jednak twórcy odnosząc sukces na jednym polu zniszczyli coś co już działało jak należy. Walka powietrzna jest zepsuta w samej swojej koncepcji "regionów powietrznych". Nie będę tutaj pisał o sztucznych granicach między rejonami, o sztucznej efektywności zasięgu (jeśli atakujemy jednostki naziemne o kilka kilometrów od nas nasze szturmowce dostają ogromną "karę, bo region jest duży...") i o teleportowaniu się bombowców strategicznych przez kilka regionów niemożliwych do zaatakowania po drodze liczęcej tysiące kilometrów... Ci, którzy grali sami znają sprawę.
Moim zdaniem:
1) Europa Universalis IV
2) Crusader Kings II
3) Hearts of Iron IV
4) Stellaris
W inne nie grałem.
pozdrawiam