Witam wszystkich GOLasów!
Jakiś czas temu stworzyłem prostą grę na Androida, jest obecnie w wersji beta na sklepie Google Play. Chciałbym zebrać kilka opinii, nie wiem czy dobrym pomysłem jest wstawianie wersji produkcyjnej.
Uprzejmie proszę o oceny i opinie (zwłaszcza krytykę). Szczególnie przydatną informacją będzie to, z jakiego urządzenia korzystacie i czy aplikacja jest na nim grywalna.
Przepraszam też Soula za wstawianie linków jako junior.
Link do testów:
spoiler start
play.google.com/apps/testing/eu.homemadegames.paperplaneadventure
spoiler stop
Przy okazji też chciałbym zaprosić od odwiedzenia profilu facebook'owego. Jeśli temat Was zainteresował, to jest to najszybsze medium do otrzymywania nowych informacji. Póki co wieje tam pustkami, ale powinno się to zmienić po dodaniu kilku gier.
Link do strony na Fb:
spoiler start
facebook.com/hmgamesdev/
spoiler stop
Dzięki i pozdrawiam!
Myślę że pora na konkurs! :D
Do wygrania opakowanie batonów Snickers!
Pochwalcie się swoim najlepszym wynikiem w komentarzach, osoba z największą ilością punktów otrzyma nagrodę. Proszę dołożyć również zdjęcie telefonu z widocznym wynikiem oraz krótki opis swoich wrażeń.
Powodzenia!
A wątek o lotku był zawsze taki popularny
Podbijam! Beta zakończy się 30 kwietnia, wtedy rozstrzygnięte zostaną wyniki konkursu!
No, ciężko mi "zbetować" tą grę, gdy wygląda tak ----->
Samsung A5 2016
O kurczaki! Ale fail... Dzieje się tak przy każdym uruchomieniu? Ma to związek z automatycznym doborem szerokości i wysokości, pewnie pobiera te dane zanim appka zdąży się przeskalowac...
A i dzieki wielkie za instalacje, znajdowanie takich kwiatków jest kluczowe!
Za trzecim razem odpaliła się normalnie. Poza tym bugiem mam parę wniosków:
- powinieneś dać możliwość obracania ekranu i opcję sterowania za pomocą "poruszania" telefonem.
- detekcja kolizji bywa różna - raz samolocik potrafi przelecieć pod drzewkiem i nic, a raz potrafi dotknąć na milimetry i grasz od nowa
- urozmaić czymś tą grę, bo na razie jest... średnia. Monotonna. Ewentualnie dwa tryby gry - ten co jest teraz i drugi - ze znajdzkami czy powerupami. Klonów Flappy Birds jest mnóstwo, ten niczym się tak naprawdę nie wyróżnia.
- generalnie ciężko o czymkolwiek tu się wypowiadać, bo gra nie ma za wielu elementów do testowania :) Lecisz i omijasz drzewa, bijąc najwyższy wynik. Nie ma tu wiele do gdybania.
Reklamy są fajnie pomyślane, nie są strasznie częste, a można je łatwo i szybko wyłączyć. Nie to co w NFS No Limits, gdzie czekasz 30 sekund na to. Za to ci chwała.
EDIT
- dodaj przycisk wyciszania dźwięku, w ogóle dodaj opcje włączania/wyłączania muzyki
- spauzowanie gry i wejście w "Credits" powoduje że grasz od nowa. Przy wysokim wyniku to może wkurzyć
Za wolna responsywnosc. Przy sterowaniu gdzie trzeba klikać, jest to średnio dobre. Juz lepiej wykorzystać akcelerometr wbudowany w obecne smartfony albo dać możliwość sterowania poprzez przesuwanie palcem po ekranie. Jest za wąsko momentami, a oderwanie palca od ekranu wiąże się z utratą kontroli nad samolotem.
Na Samsung Galaxy J3 gra działa płynnie.
Jak na razie 352 :)
gnoll -> Dzięki za uwagi! Uwzględnię wszystkie podczas majowej poprawki! :D
NoBraiN -> Postaram się przebadać sprawę z tym modelem.
Jak na razie prowadzi użytkownik Fizzly Pizzly z całkiem niezłą punktacją!
Zachęcam wszystkich do udziału w zabawie!
Dodam tylko że na Xiaomi Mi Max 2 działa bardzo dobrze, choć mam wrażenie że na mniejszych telefonach można wyciągać lepsze wyniki :)
Miałem dzisiaj chwilę czasu i udało mi się zoptymalizować grę i usunąć problem, który wystąpił u użytkownika NoBraiN. Dostępna jest aktualizacja na Google Play.
Co się zmieniło?
- Usunięcie jabłek (występowały jako osobne obiekty co spowalniało działanie). Docelowo zamiast tego, drzewa będą posiadały różne animacje. Na ten moment zostają w domyślnej konfiguracji.
- Usunięcie muzyki. Znaczna większość użytkowników prosiła o przycisk mute. Muzyka w tle widocznie jest zbędna.
- Poprawienie błędu "białego ekranu". W starszych wersjach przeglądarki Androidowej nie został zaktualizowany JavaScript do standardu ECMAScript 6, przez co gra wywalała się na tworzeniu zmiennych. Za zgłoszenie błędu stokrotne Dzięki!
Na razie na prowadzeniu gnoll, po aktualizacji gra powinna działać lepiej na słabszych telefonach i uruchamiać się poprawnie na starszych systemach! Jeszcze raz zapraszam do testów i udziału w konkursie!
- Usunięcie muzyki. Znaczna większość użytkowników prosiła o przycisk mute. Muzyka w tle widocznie jest zbędna.
Bez przesady, nie była taka zła. Po prostu czasami lepiej grać bez niej żeby komuś nie przeszkadzała, lub nie zdradzało że gramy :P
Utwór który grał w tle był bardzo długi, jego wczytywanie zabierało trochę czasu i powodował straszny drop FPS. Skrócenie niestety powodowałoby większą monotonność. Pomyślałem że dodam krótkie efekty dźwiękowe, które sprawią że nie będzie się grało w zupełnej ciszy, ale też nie będzie to utwór, którego 90% użytkowników znienawidzi po 5 grze.
Mam na myśli krótkie pyknięcia (coś jak pociągnięcie patykiem o płot) przy zdobywaniu pojedynczych lub co 10 punktów (tak, żeby dawało znać o postępie ale jednocześnie nie denerwowało), szelest liści przy uderzeniu w drzewo i krótki śpiew ptaków w losowych momentach. Do tego dojdzie przycisk mute.
No u mnie niestety po aktualizacji gra stała się niegrywalna :( Wyraźnie działa plynniej niż wersja wcześniejsza, ale pojawiło się bardzo mocne szarpanie animacji. Coś jak stuttering w grach na PC. Choć może to jest to samo... Nie wiem. W każdym razie nie da się grać.
Starałem się odnaleźć problem, ale w stosunku do poprzedniej wersji zmieniło się tak niewiele że nie znalazłem nic co mogłoby powodować takie zachowanie :/
Wstawiłem aktualizację, wersja przekompilowana z kilkoma kosmetycznymi zmianami. Proszę o sprawdzenie czy anomalia się powtarza.
Dziala bez zarzutu.
Nie wiem jednak czy pomogly kosmetyczne zmiany czy fakt, ze gre przeinstalowalem.
Wstawiam swój najlepszy wynik ->
Bez żadnych cheatów na TP-link Neffos C5 max
Oczywiście nie biorę udziału w konkursie, ale chcę zachęcić do wypróbowania gry i wystartowaniu w zabawie!
Na prowadzeniu gnoll, przypominam że konkurs trwa do poniedziałku włącznie!
Dzisiaj ostatni dzień! Do godziny 23:59 można nadsyłać swoje wyniki!
Przypomnę, do wygrania 32 szt. batonów Snickers!
Wyłonienie zwycięzcy odbędzie się jutro, o północy już dawno śpię :D
Klikane na Samsung Galaxy S5 Neo, odrobinę klatkuje nie zależnie od ilości elementów na ekranie w równych odstępach nie większych niż jakieś 2 sekundy.
Pozostała jeszcze 1h, podbijam - może komuś uda się pobić użytkownika Zimen09 z wynikiem 771 punktów!
Konkurs wygrał użytkownik Zimen09! Gratulacje!
Zwycięzcę proszę o podanie adresu e-mail w celach kontaktowych. Poza tym dziękuję bardzo wszystkim osobom które wzięły udział w konkursie, was też proszę o podanie adresów e-mail.
Kolejny konkurs odbędzie się prawdopodobnie podczas beta testów następnej gry. Jeśli polajkujecie profil na facebooku, to na pewno będziecie na bieżąco ze wszystkimi informacjami.
blazejgb na gmailu.
Tak apropo usuniętej muzyki - może zamiast niej dać jakieś dźwięki tła? Nie wiem, szum liści, odgłos czegoś lecącego. Wywalenie muzyki to trochę wylanie dziecka z kapielą, z przyciskiem mute chodziło mi o to żeby np. szef nie nakrył jak gramy :P W domu wole grać z włączonym dźwiękiem, więc mam wrażenie że czegoś brakuje.
PS. Poprawiłem swój rekord, szkoda że mimo wszystko za słaby wynik :)
Jak już pisalem w poście [12.2], zamiast muzyki dodam parę efektów dźwiękowych. Oprócz tego będzie jeszcze kilka innych "ficzerów" które właśnie dokładam. Myślę że poinformuje jeszcze o tym, kiedy gra ukaże się już w wersji produkcyjnej.
Ogólnie uważam testy za udane, udało mi się rozwiązać kilka problemów z działaniem, zmienić trochę spojrzenie na niektóre elementy i lepiej poznać silnik gry.