Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka Przepraszamy, już zamknięte – legendarne studia, które zakończyły działalność

08.04.2018 12:40
😐
8
19
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany668247
168
Legend

Ile w tym zestawieniu jest ofiar przejęcia przez EA...

08.04.2018 11:49
wojtas_92
1
7
wojtas_92
2
Legionista

a gdzie wzmianka o 3DO!?

08.04.2018 17:01
Devilyn
23
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Devilyn
210
Organised Chaos

MDK nie robiło Neversoft tylko Shiny Entertainment.

08.04.2018 11:49
wojtas_92
1
7
wojtas_92
2
Legionista

a gdzie wzmianka o 3DO!?

08.04.2018 12:02
.kNOT
2
1
odpowiedz
.kNOT
217
Progresor

Albo Level 9 Computing...

08.04.2018 12:02
berial6
3
1
odpowiedz
1 odpowiedź
berial6
158
Ashen One

Przypadek, że artykuł ukazał się w dzień, kiedy sklepy również są zamknięte?

08.04.2018 12:09
CAASH
3.1
CAASH
61
Wiedźmin

Nie sądzę.

08.04.2018 12:09
4
odpowiedz
6 odpowiedzi
boy3
112
Senator

Najbardziej brakuje mi troika którzy wydali Arcanum, i Vampire Maskarada :(

Początkujące studio, które zostało założone przez byłych pracowników studia black isle, arcanum nie mogło być lepszym startem

Niestety, później wydali takiego dungon crawlera jak świątynia pierwotnego zła, co było gwoździem do ich trumny

08.04.2018 13:44
4.1
zanonimizowany768165
119
Legend

Nie, to Vampir Maskarada Bloodlines był powodem zamknięcia studia.
Kolejna zabugowana gra wydana w okresie premiery przereklamowanego HL2 była gwoździem do trumny.
Całe szczęście jest społeczność fanów dbająca o gry Troiki:
Arcanum (Multiverse Edition + patche)
Temple of Elemental Evil (Circle of 8, Temple+)
VtM Bloodlines (łatki od Wesp5)

tymczasem HL2 nie ma nawet garści dobrych modów w porównaniu do pierwszej części, do której wyszło multum tego

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2018-04-08 13:51:14
08.04.2018 15:34
4.2
zanonimizowany1186006
24
Pretorianin

"przereklamowanego HL2"
Nie grałem w Half-Life 2 w dniu premiery, oprócz Counter-Strike'a, w którego się zagrywałem, nie miałem styczności z serią HF.

Jakoś w 2014 zagrałem w HF2, nie wiedziałem o niej nic, słyszałem tylko, że bardzo dobra, ale nie wiedziałem czemu.
Ograwszy tytuł zgadzam się z ocenami, które dają najwyższe noty tej grze. Więc nie uważam tego tytułu za przereklamowany.

A HL2 dlatego nie ma tyle modów, bo Garry's Mod przejął pałeczke, silnik ten sam, modów od groma.

08.04.2018 16:18
domino310
😒
4.3
domino310
122
Bastard Rycerski

"przereklamowanego HL2" nie ma sensu czytać dalej.

08.04.2018 17:16
kiera2003
4.4
kiera2003
109
Senator

HL2 jest przereklamowany i nie ma startu do pierwszej części.

09.04.2018 08:53
elathir
4.5
elathir
103
Czymże jest nuda?

Hl2 nie nazwałbym przereklamowanym, ta gra jest genialna.

Ale tak samo gry Troiki, a zwłaszcza Arcanum. Gdy ta gra nie była kończona w pośpiechu, gdyby twórcy zrealizowali wszystko co chcieli (widać w grze masę niewykończonych elementów) i uniknęli tej zatrważającej ilości bugów (zwłaszcza w końcówce gry) to mielibyśmy RPG który ustępowałby tylko Tormentowi. A tak mamy "tylko" jeden z 5 najlepszych cRPG w historii. Mówiąc szczerze stawiam go na równi z BG2 czy Falloutem2.

post wyedytowany przez elathir 2018-04-09 09:18:19
09.04.2018 09:22
😂
4.6
zanonimizowany1196217
20
Konsul

przereklamowanego HL2

niektórzy bardzo chcą iść pod prąd.

ta gra pozamiatała mną w 2014 roku, a dwa dodatki tylko wzmocniły doznania. W 2004 to był niesamowity skok jakościowy w grach akcji.

08.04.2018 12:13
5
1
odpowiedz
AntyGimb
87
Senator

Brak PYRO STUDIO to skandal!

08.04.2018 12:23
Cobrasss
6
3
odpowiedz
Cobrasss
203
Senator

Współczuję tym co tylko wydali jedną grę i papa niech tutaj Team Bondi będzie takim przykładem.

post wyedytowany przez Cobrasss 2018-04-08 12:23:52
08.04.2018 12:38
Szatek iks de
7
4
odpowiedz
13 odpowiedzi
Szatek iks de
109
Konsul

Black Isle i ich Fallout oraz Icewind Dale na zawsze w moim serduszku <3 a w Tormenta do tej pory nie zagrałem :P

08.04.2018 12:40
7.1
boy3
112
Senator

Tormenta do tej pory nie zagrałem :P
Żałuj, najlepszy rpg jaki do tej pory powstał pod względem fabuły

08.04.2018 15:01
MaBo_s
7.2
MaBo_s
70
Generał

Czy ja wiem, to akurat kwestia gustu.
Nie to, żeby był zły, w swoich czasach wyróżniał się pod tym względem, ale ta jego fabuła wcale tak znowu w fotel nie wgniata.
Grałem w kilka rpgów, które fabularnie podobały mi się dużo bardziej od Planescepa.

08.04.2018 16:25
domino310
7.3
domino310
122
Bastard Rycerski

Tak można powiedzieć o każdej grze, że kwestia gustu, ale jednak chyba się go nie ma, jak się neguję genialność Planescape Torment.

08.04.2018 17:17
MaBo_s
7.4
MaBo_s
70
Generał

Nie wiem co ty tam sobie negujesz i w sumie mnie to nie obchodzi. Planescape ma bardzo dobrą warstwę fabularną, ale akurat mnie historie z kilku innych gier wciągnęły bardziej niż ta o Bezimiennym.
Wiem, że znajdzie się pokaźna grupa fanbojów, która z uporem lepszej sprawy będzie gardłować, że nic lepszego już nigdy nie powstanie i powstać nie ma prawa. Ale prawda jest taka, że świat idzie sobie do przodu i za nic ma takie buńczuczne pohukiwania.

post wyedytowany przez MaBo_s 2018-04-08 17:19:03
08.04.2018 20:54
7.5
boy3
112
Senator

gier wciągnęły bardziej niż ta o Bezimiennym.
Ty, ale wiesz ze jak coś ci się nie spodobało to nie znaczy że to jest lepsze?

ale ta jego fabuła wcale tak znowu w fotel nie wgniata.
A jaka niby to robi? Podaj kilka tytułów

post wyedytowany przez boy3 2018-04-08 20:55:33
08.04.2018 21:00
7.6
siera97
53
Senator

Ty, ale wiesz że jak coś ci się podobało to nie znaczy że jest najlepsze?

post wyedytowany przez siera97 2018-04-08 21:01:28
09.04.2018 07:33
7.7
zanonimizowany622647
142
Legend

Torment faktycznie pod względem fabuły jest najlepszy, ale inne jego aspekty ssą, więc ogólnie spadł u mnie na miejsce 6, bo Pillars of Eternity i Maska Zdrajcy mają fabułę lepszą i inne aspekty lepsze, zaś VI i VII Might and Magic jak i Vampire the Masquarade Bloodlines biją go pod innymi aspektami o kilka długości i dlatego też są lepsze (mimo że fabularnie słabsze).

09.04.2018 12:32
Vamike
😢
7.8
Vamike
109
Generał

@Iselor (Łódź)
Ile to juz lat mineło a nastepcow tych genialnych erpegoów chodzi mi tu o poziom jak nie było tak ne ma...bo ostanim był własnie Vampire Bloodlines można powiedziec ze wraz z Troika Rpg umarły....Bo Pillars Eternity dobre ale daleko im do tej najwyzszej pólki.......

09.04.2018 15:54
7.9
boy3
112
Senator

Iselor, jak nei wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze, czyli w tym wypadu budżet gry który nie starczył

Vampire bloodlines też nie ustrzegł się tego, bo ostatni etap to tylko zabijanie wrogów

09.04.2018 16:07
7.10
zanonimizowany622647
142
Legend

Vamike-----> jakiej najwyższej półki? Uważam Pillarsy za tytuł na równi z drugim Baldurem, minimalnie lepszy od Tormenta. Fabuła jest na takim samym dobrym poziomie, towarzysze słabsi ale wciąż bardzo dobrzy, mechanika zdecydowanie lepsza, setting w porządku, lokacje równie klimatyczne. To jest najwyższa półka przecież.

boy3---> tak, ale jednak mało kto neguje fakt że gra jest już kultowa a jakościowo to arcydzieło lub conajmniej rzecz wybitna.

09.04.2018 16:30
7.11
boy3
112
Senator

> tak, ale jednak mało kto neguje fakt że gra jest już kultowa a jakościowo to arcydzieło lub conajmniej rzecz wybitna.
No pewnie, smuci mnie tylko że wciąż się znajdują osobniki które nie widzą nic wybitnego w tej grze

A także torment miał przede wszystkim świetne wytłumaczenie fabularne wszystkiego, co dotyczyło naszego bohatera

spoiler start

Zarówno my jako gracz, jak i bohater nie pamięta swojej przyszłości

spoiler stop

spoiler start

Bohater nie może umrzeć, więc dla nas jest to ciągłość fabularna gdy umiera i się znów odradza, więc nie jesteśmy odrywani od historii

spoiler stop

spoiler start

A także wszystkie poboczne rzeczy były fabularnie związane z naszymi poprzednimi wcieleniami, a więc z nami także a więc wszystkie poboczne rzeczy uzupełniały fabułę główną

spoiler stop

Żaden rpg nie potrafił tak dobrze rozrysować fabuły

post wyedytowany przez boy3 2018-04-09 16:36:28
09.04.2018 16:42
7.12
zanonimizowany622647
142
Legend

Tak, ale dużo rzeczy mnie w Tormencie irytowało, dlatego nie będzie u mnie na podium :)

12.04.2018 19:46
7.13
boy3
112
Senator

No tak, zapomniałem że ty ubóstwiasz świątynie pierwotnego zła która wygląda jak jakaś kopia niedopracowana i niedorobiona neverwinter nights 1 podstawki, a nawet jeszcze gorzej

08.04.2018 12:40
😐
8
19
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany668247
168
Legend

Ile w tym zestawieniu jest ofiar przejęcia przez EA...

10.04.2018 06:49
8.1
pabloNR
113
Generał

Szkodniki...

08.04.2018 12:40
9
odpowiedz
1 odpowiedź
szopen469
87
Pretorianin

Mi brakuje Ascaron. Może ma tylko jeden hit. Ale Sacred jest naprawdę wartę zapamiętania.

08.04.2018 13:34
JeicamPL
😢
9.1
JeicamPL
83
This Unit have a Soul

Port Royale abo Piraci nowego świata... Grało się za gówniaka <3

08.04.2018 12:42
SpoconaZofia
10
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
SpoconaZofia
80
Legend

Napisze złośliwie ale dopisał bym Bioware po wydaniu Anthem który prawdopodobnie podzieli los Andromedy.

08.04.2018 13:08
Michcio59
😢
10.1
3
Michcio59
11
Legionista

Tu nie trzeba być złośliwym, to się pewnie stanie. Niestety :(

10.04.2018 10:21
Aen
10.2
Aen
239
Anesthetize

Dlaczego niestety? Niech się rozpadają. Ile można jechać na nazwie i nostalgii względem starych gier. Dzisiejsze Bioware nie ma nic wspólnego z tym starym, więc niech idą w piach, sami do tego doprowadzili. Na pewno jest tam kilku zdolnych twórców, może pójdą w świat bez tego jarzma i zaskoczą go jeszcze jakąś wspaniałą grą.

08.04.2018 13:08
11
odpowiedz
Sirh
68
Centurion

Nie ma roku, żebym nie odpalił sobie któregoś starego UFO, albo Fallouta, lub innej klasyki.

post wyedytowany przez Sirh 2018-04-08 13:09:36
08.04.2018 13:25
😜
12
1
odpowiedz
zanonimizowany1028166
40
Pretorianin

"Poza tym działający w Austin zespół stworzył też Deus Ex: Invisible War i Thiefa: Deadly Shadows, całkiem udane kontynuacje klasycznych marek.".
Invisible War raczej nie było udaną kontynuacją. Poza tym daliście jej ocenę 6.5 :P

08.04.2018 13:32
yadin
13
odpowiedz
yadin
102
Legend

Czy coś przeoczyłem w artykule? A gdzie Kojima Productions?

08.04.2018 13:37
Marder
14
odpowiedz
5 odpowiedzi
Marder
256
Senator

Ciekawe co Ci wszyscy ludzie robią dzisiaj ?

08.04.2018 13:54
Konr@d
14.1
1
Konr@d
16
Would You Kindly?

Jak to co? Zasilają szeregi branżowych molochów takich jak Ubisoft i EA.

post wyedytowany przez Konr@d 2018-04-08 13:55:56
08.04.2018 13:54
WolfDale
😜
14.2
WolfDale
79
~sv_cheats 1

Grają w swoje gry, tak jak ja gram w stare gry przeważnie i nadrabiam niektóre zaległości.

08.04.2018 13:58
Cobrasss
14.3
Cobrasss
203
Senator

Z tego wiem

Richard Garriot aka Lord British dalej idzie w rynek gier i jego gra Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues ma być następcą serii Ultima.

Małżeństwo Williams odeszło od branży gier i razem podróżują Trawler,em Blogują. Do tego Ken jest autorem oprogramowania Talkspot dla firm.

08.04.2018 14:56
14.4
boy3
112
Senator

Sporo osób z branży jest w obsidian, czyli dawnym Black isle

Tak samo ludzie z troiki są w obsidian

post wyedytowany przez boy3 2018-04-08 14:56:17
09.04.2018 09:17
elathir
14.5
elathir
103
Czymże jest nuda?

Nie tylko w Obsidian ale w wielu innych mniejszych i większych studiach. Od Firaxis po inXile. Od EA, bo male projekty niezależne.

08.04.2018 13:54
15
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany768165
119
Legend

Tyle studiów od EA aż żal patrzeć. Nie to co Acti które trzyma zombie-studia (Raven Soft. na przykład) by robili śmieci-dlc do ich flagowego tytułu - CoD.

Czy gram w stare gry? Głupie pytanie - jasne że tak!
Jest więcej ciekawych starych gier niż tych nowych klonów trzymających za rączkę. Gatunki dawno wymarłe (taktyczne, RPGi jak Wizardry), ciekawa zawartość bez zapychaczy... czasami z nowości coś pogram ale jak już to coś indie a to i tak znalezione cudem bo nawet pies z kulawą nogą się nie zainteresuje ze świata indie (Underrail, Age of Decadence etc.)

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2018-04-08 13:56:48
08.04.2018 21:12
15.1
1
boy3
112
Senator

Raven wydało świetnego singularity

A potem ci sami ludzie pomagali przy jednym z najgorszych single cod, czyli ghost

09.04.2018 11:31
😃
15.2
zanonimizowany307509
99
Legend

czasami z nowości coś pogram ale jak już to coś indie a to i tak znalezione cudem bo nawet pies z kulawą nogą się nie zainteresuje ze świata indie (Underrail, Age of Decadence etc.)

Żałuj. Bo jest sporo świetnych gier do zagranie np. Hollow Knight, Shovel Knight, Darkwood, Owlboy, SteamWorld Dig 2, This War of Mine (plus Frostpunk), Papers, Please! , Don't Starve i duuuuużoooo tytułów do wymienianie. Szkoda jest nie spróbować w te gry. :D

Polecam to, jeśli chodzi o tematyka gier Indie:
https://www.youtube.com/channel/UCylVqS5Hk_i175AyCeYKT2w

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2018-04-09 11:32:47
10.04.2018 10:13
15.3
zanonimizowany768165
119
Legend

No super, same platformówki 2d.
I to jest dla mnie największa przywara segmentu indie. Platformówki platformówkami poganiane. Zgoda, są wśród nich naprawdę dobre pozycje nawet dla kogoś jak ja, kto nie jest fanem platformówek 2d.
Tyle że bardzo chciałbym pograć w pewne typy gier, myślałem że jak segment indie rozkwitnie to będzą jacyś chętni na ich tworzenie ale nie, lepiej trzaskać miliard platformówek 2d.

bleh

08.04.2018 14:36
Kaczmarek35
16
odpowiedz
1 odpowiedź
Kaczmarek35
11
Senator

W gry Sierra, Black Isle i Looking Glass grało się.

A studio Team 17 nie upadło czasem ?
Pamiętam, że wydali sporo ciekawych gier w swoim czasie np:
Scorched Earth, Worms, Alien Bred, Super Frog.

08.04.2018 15:54
16.1
2
zanonimizowany1186006
24
Pretorianin

Team17 ciągle się trzyma.
Wydane ostatnio bardziej znane tytuły:

The Escapists (2014)
Overcooked (2016)
Worms W.M.D (2016)
Yooka-Laylee (2017)
The Escapists 2 (2017)

Way to the Woods (TBA)

08.04.2018 15:22
😢
18
2
odpowiedz
zanonimizowany714315
111
Legend

Mi najbardziej szkoda irrational games

08.04.2018 15:58
19
3
odpowiedz
1 odpowiedź
_White_
45
Dúnadan

Sir-tech.

09.04.2018 00:26
19.1
2
zanonimizowany768165
119
Legend

Wstyd że nie ma ich na liście.
Seria RPGów Wizardry, Jagged Alliance 2 (do dzisiaj nie ma tak dobrej gry taktycznej, jedynie słabsze imitacje)...
No i niedawno wyszła gra od jednego z ich pracowników - Grimoire.

08.04.2018 15:59
20
odpowiedz
zanonimizowany1172107
28
Konsul

Fajny artykuł. Fajny temat na 1 listopada, ale widać nie mogliście się doczekać xD

08.04.2018 16:01
TrixenFire
21
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
TrixenFire
7
Legionista

Brakuje mi tu Acclaim Entertainment. Wiele wydało fajnych gier, np. Re-Volt.
A tak poza tym to były dobre czasy. Nie to, co dziś.

post wyedytowany przez TrixenFire 2018-04-08 16:02:08
10.04.2018 15:01
moscu
21.1
moscu
19
Pretorianin

Były, ale niestety się skończyły. Teraz większość tytułów robionych jest bez pasji. Gry są łatwe aby przyciągnąć "niedzielnych" graczy. Kiedyś to były czasy....

27.09.2018 19:48
21.2
Mutant_Warrior
47
Chorąży

Raczej za późno odpowidam, lecz w Acclaim wchodziło wiele mniejszych (równie utalentowanych) studiów, które upadały wraz z ich właścicielem, np. Probe Entertainment (Re-Volt), Iguana Entertainment (seria Turok).

08.04.2018 16:15
22
odpowiedz
zanonimizowany1189783
56
Konsul

Pyro Studios - wiem, ze nie upadli bo dzisiaj robia gry na telefony ,ale seria Commandos upadla.

08.04.2018 17:01
Devilyn
23
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Devilyn
210
Organised Chaos

MDK nie robiło Neversoft tylko Shiny Entertainment.

09.04.2018 13:58
Matt_Erac
23.1
1
Matt_Erac
14
Legionista

Prawda, Neversoft tylko zrobił porta na Playstation

08.04.2018 17:13
Nucleoprotein
24
odpowiedz
2 odpowiedzi
Nucleoprotein
3
Junior

A co z Core Design? Jeden z najbardziej przegranych na scenie, wydawca - Eidos odebrał im ich grę i przekazał innemu studiu - Crystal Dynamics do kontynuacji.

post wyedytowany przez Nucleoprotein 2018-04-08 17:14:45
09.04.2018 07:24
Matysiak G
24.1
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Nic dziwnego, skoro CORE zrobiło 5razy tą samą grę, a za szóstym ją zepsuło.

09.04.2018 11:22
24.2
1
zanonimizowany307509
99
Legend

za szóstym ją zepsuło

Bo nie dali twórcy wystarczające dużo czasu i pieniędzy?

08.04.2018 18:50
aope
25
2
odpowiedz
5 odpowiedzi
aope
198
Corporate Occult

Przy MicroProse łza mi się aż zakręciła. Nie tylko strategie, ale także ich "symulatory", jak choćby F-117A...

08.04.2018 19:11
twostupiddogs
25.1
twostupiddogs
252
Legend

Zgadzam się. Do tego trzeba dołożyć takie perełki jak Darklands.

09.04.2018 01:05
Fear87
25.2
Fear87
92
Generał

Do tego Gunship! i 2000 oraz M1 Tank Platoon 2.
Tą ostatnią próbowałem ostatnio odpalić na lapku z XP i nie dało rady ;( Trzeba złożyć kompa na starych komponentach pod win 95/98.

09.04.2018 01:18
aope
25.3
aope
198
Corporate Occult

Ano. Z tej całej listy właśnie ich i może Bullfroga żal mi najbardziej :/

09.04.2018 09:14
elathir
25.4
elathir
103
Czymże jest nuda?

Ej no, przez was mam ochotę odświeżyć sobie te klasyki ;P

Jak to dobrze, że nie ma problemu odpalić ich na Dos boxie.

09.04.2018 10:49
25.5
1
zanonimizowany768165
119
Legend

MicroProse oraz SSI - to była dobra ekipa.

08.04.2018 21:16
Predi2222
😢
26
odpowiedz
Predi2222
101
CROCHAX velox

Nawiet nie wiedziałem że Sierre i Lukas arts zamknęli :(

08.04.2018 22:08
27
odpowiedz
DiggingPluto3
1
Junior

EA Black Box [*]

09.04.2018 01:11
Fear87
28
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Fear87
92
Generał

O Pandemic Studio - producenta zresztą fajnej gry, Full Spectrum Warrior, napisaliście:

"Australijskie studio dziś jest najbardziej znane z dwóch części Star Wars: Battlefront (które – w przeciwieństwie do najnowszych odsłon – nie zawierały inwazyjnych mikrotransakcji, posiadały za to solidną kampanię dla jednego gracza)"

Przecież single player w Battlefrontach od Pandemic to było multi z botami jak dobrze pamiętam, kampania to był zbiór map do przechodzenia jedna po drugiej. No chyba, że coś mi umknęło?

09.04.2018 10:52
28.1
zanonimizowany768165
119
Legend

No chyba, że coś mi umknęło?
nic ci nie umknęło, po prostu ktoś chciał być cool i załapać parę plusów za schemat „hejt na współczesne patologie (tu-lootboxy) i wspominanie jak to stare było lepsze" a ta lepsza kampania SP to chyba efekt bałaganu w czyiś notatkach do kopiuj-wklej :)

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2018-04-09 10:53:03
09.04.2018 02:46
yadin
29
odpowiedz
yadin
102
Legend

Jeśli małe lub średnie studio nie zrobi gry, która pozwoli mu wejść do wyższej ligi, a to nie przełoży się na większe zyski, żeby zrobić następnie triple A, to studio może przestać istnieć.

09.04.2018 07:06
30
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1195958
49
Generał

Aż dziw, że przy wzmiance o Sierra nie wspomnieliście o PAPYRUS Racing. Ich seria NASCAR Racing czy też Grand Prix Legends na zawsze zmieniły gatunek symulacyjnych gier wyścigowych. Być może gdyby nie oni, nie mielibysmy takich gier jak rFactor, Project Cars czy Assetto Corsa.

Jeśli dobrze pamiętam, część ludzi z PAPYRUS Racing pracuje w SIM Bin, które to stworzyło serię GTR. Jedna z lepszych na rynku.

Aż się łezka w oku kręci na samą myśl, że przy dzisiejszych możliwościach technologicznych moglibyśmy dostać fenomenalną grę NASCAR.

09.04.2018 13:00
DM
30.1
DM
218
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

Nie wiem czy ktoś przeszedł do SIM Bin, ale faktem jest to, że engine Grand Prix Legeneds był tak doskonały, że żyje do dziś w iRacing. David Kaemmer w porę zapewnił sobie prawa do niego i przeniósł całą spuściznę GPL i Nascra do iRacing - nic lepszego w temacie simów wyścigów na PC nie powstało :)
W 2003 roku online mogło się ścigać 40 osób z netem 56-112 kbs i to razem z funkcjonującym samochodem bezpieczeństwa - coś, co dziś jest niemożliwe do osiągnięcia ;)

post wyedytowany przez DM 2018-04-09 13:01:47
09.04.2018 07:16
n0rbji
31
2
odpowiedz
1 odpowiedź
n0rbji
122
Siedzący Byk

A pamiętacie Acclaim? Fajne gry od nich wychodziły np. Re-Volt, Shadow Man, Turok 2

10.04.2018 06:57
31.1
pabloNR
113
Generał

Re-Volt było świetne. Wyścigi zdalnie sterowanych samochodów - zabawek, specjalne moce na przeciwników. Było sporo modeli autek, fajne mapy. Bardzo miło ją wspominam.

09.04.2018 10:15
32
odpowiedz
zanonimizowany1204223
22
Generał

Wiecie co?
Nie bronię EA, ale te wasze studia co takie super są też mają w d..e graczy, liczy się tylko kasa.
Skoro wy wiecie jakie jest EA, to i inni wiedzą. Mimo to dali się wykupić, dali się podporządkować. Bo wiecie co? Ci ludzie mają pasję, ale i rodziny, dzieci i wolą przyjść po pracy w korpo o stałej godzinie, a nie grzebać w garażu nad Gothic czy inną grą.
Więc jeśli już mówicie, że dla EA liczy się tylko kasa to nie zapominajcie, że dla Visceral i innych też liczyła się kasa.

09.04.2018 11:00
raziel88ck
33
odpowiedz
raziel88ck
203
Reaver is the Key!

Valve zakończyło działalność, bo od kilku lat nie wydali żadnej gry. Teraz Valve jest niczym więcej jak zwykłym sklepem internetowym...

Ja grywam głównie w stare gry nie dlatego, że mam wiekowy komputer, ale dlatego, że lepiej się przy nich bawię. Przynajmniej wiem, że mam kompletną podstawkę, a nie jakieś pocięte na kawałeczki dziadostwo. Wyjątkiem jest Firewatch.

post wyedytowany przez raziel88ck 2018-04-09 11:05:01
09.04.2018 11:06
34
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Tyle studiów od EA...

Visceral Games, które największy sukces odniosło z cyklem Dead Space, skupiającym się przede wszystkim na samotnej kampanii, nie chciało czynić ze swojego kolejnego projektu sandboksa. EA zdecydowało więc, że zamknie studio na dobre, a gwiezdnowojenny tytuł trafił w ręce wewnętrznych oddziałów firmy.

Dranie EA...

Życzę upadek EA jak najszybciej. Ale niestety to nie nastąpi, bo fanatycy będą się bronić EA aż do ostatniego grosza na skrzynki i mini-DLC.

Ale z drugiej strony...

Spójrzmy na dobre strony. Do powstanie niektórych gier wymagają ofiary. Oto przykład:
Studio miało w planach nieźle wyglądającą strzelankę They, ale zanim prace nad nią zdążyły się na dobre rozkręcić, zespół został rozwiązany, a jego pracownicy zasilili ekipę tworzącą kontynuację Wiedźmina.

Coś za coś. Wszystko ma swoją cenę. Licencja do tytułów to już zupełnie inna sprawa. Niech EA odda licencje Star Wars dla kogoś lepszego.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2018-04-09 11:18:41
09.04.2018 11:38
Dead Men
35
odpowiedz
Dead Men
179
Senator

Pandemic Studios było australijsko amerykańskim studiem. Główna siedziba była w LA a w Brisbane w Australi było drugie ich studio.

09.04.2018 12:00
Cobrasss
36
1
odpowiedz
Cobrasss
203
Senator
Image
Wideo

Warto też wspomnieć o Psygnosis. Autorem loga był Roger Dean co też rysował okładki do wielu gier tego studia. Niestety w 2000 zostali przemianowani na Team Liverpool i piękna sowa z logotypu przestała mieć na znaczeniu.
Team Liverpool działał do 2012r
https://www.youtube.com/watch?v=YWmd9ae3enE

09.04.2018 12:51
37
2
odpowiedz
Emar8
5
Junior

Team Silent :((((((

09.04.2018 13:21
38
odpowiedz
tynwar
86
Senator

a no tak sie dzieje jak wiele graczy woli grafe niz gameplay i bardziej lubi ogladac gre niz grac i potem sie dziwimy ze studia ktore robily gry pod gameplay a nie grafe a inne studia robia gre pod grafe a nie gameplay i przetrwaly. i dzieki temu w dzisiejszych grach grafa dominuje nad gameplay. a najlepsze jest to ze wg mnie wiele dzisiejszych gier ma grafike na naprawde wysokim poziomie a i tak sa mocno hejtowane przez graczy ogladajacych grafe i jednoczesnie przez zwyklych graczy ktorzy nie dostali porzadnego gameplaya :P

09.04.2018 14:29
😉
39
odpowiedz
2 odpowiedzi
Gh_H4h
91
Konsul

Piranha Bytes.

09.04.2018 15:55
😉
39.1
boy3
112
Senator

Mają się wciąż dobrze

09.04.2018 18:03
😉
39.2
zanonimizowany307509
99
Legend

A Risen i Elex? :D

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2018-04-09 18:03:16
09.04.2018 18:32
Electric_Wizard
40
1
odpowiedz
Electric_Wizard
68
Pretorianin

Zabawne (albo i nie) że większość stajni z tego zestawienia parało się strategiami bądź (klasycznym) RPG, a wraz z ich zniknięciem zniknęły wspomniane gatunki.

09.04.2018 18:52
Adam1394
41
odpowiedz
Adam1394
126
Stary Konfederata

Jakim prawem przy Lionhead Studios można nie wspomnieć o The Movies?

10.04.2018 06:53
😜
42
odpowiedz
pabloNR
113
Generał

To ten Rockstar jeszcze istnieje? Tak długo nic nie wydali...

10.04.2018 13:18
Lothers
43
odpowiedz
Lothers
197
Senator

Że wymienię: Looking Glass, ION Storm, Westwood...

10.04.2018 14:56
moscu
44
odpowiedz
moscu
19
Pretorianin

Wniosek jest jeden: EA jest odpowiedzialne za upadek i ograniczanie wizji twórców. Gdyby nie EA to nie byłoby wtedy kompromisów i dostalibyśmy prawdopodobnie jeszcze wiele niesamowitych tytułów. Ale z drugiej trony niestety tak działa biznes

post wyedytowany przez moscu 2018-04-10 14:57:59
28.03.2021 15:22
starydobrykolega
45
odpowiedz
starydobrykolega
1
Junior

grałem w grę infernal od tych twórców zagrałbym w 2 część gdyby ją wydali

Publicystyka Przepraszamy, już zamknięte – legendarne studia, które zakończyły działalność