Remastery pierwszych trzech Tomb Raiderów skasowane
Coś mam wrażenie że ta RealtechVR chciała sobie tylko dobry PR zrobić, a doskonale zdawali sobie sprawę, że SE nie pozwoli na zrobienie remasterów.
Studio Crystal Dynamics opublikowało oficjalne oświadczenie:
"Mimo tego, że zawsze z chęcią witamy inicjatywy rozwijające franczyzę Tomb Raider, remastery, o których mowa, były tworzone oraz reklamowane bez naszej zgody. Oficjalnie nigdy nie były z nami uzgadniane. Zapewnienie fanom serii wysokiej jakości zawartości leży u podstaw misji naszej firmy, dlatego też wymagamy, by wszelkie projekty był z nami uzgadniane."
Coś czuję, że to nie koniec.
Nie dość, że remastery były by darmowe (ci ludzie robiący je nie zarabiali by na nich) to na dodatek żeby móc uruchomić remastery gracz Musiał by kupić oryginalną wersję gry, gry, która ma już ponad 20 lat i nikt normalnie by jej nie ruszył.
Ale nie...
> Studio Crystal Dynamics wydaje grę
> Studio CD nic nie robi z grą przez 20 lat
> Małe studio chce zrobić darmowy remaster napędzający sprzedaż oryginalnej 20letniej gry
> Studio Crystal Dynamics: HURR DURR MOJE PRAWA AUTORSKIE
Dla ciebie chyba wszystko jest tylko czarno-białe.
Gdyby studio wyraziło zgodę na remaster byłoby to równoznaczne z tym, że wypuszczony produkt jest wysokiej jakości, a przynajmniej spełniający ich standardy. Żeby tak się stało studio musiałoby czuwać nad projektem, a później oddelegować jakichś swoich pracowników (bądź takowych zatrudnić) do fazy beta, żeby wypuszczona gra nie była wielkim babolem.
Wtedy graczy nie interesuje to, że to remaster robiony przez niezależne studio. Hejt sypałby się równo.
Twórcy nie chcą inwestować swojego czasu w ten projekt po prostu. Nie dziwota, bo teraz gra się w zupełnie inne Tomb Raidery, a w remaster pograłaby garstka fanów i entuzjastów. To się nie kalkuluje dla dużego studia.
Nie zdziwię się jak niedługo sami ogłoszą remake i będą sprzedawać po normalnej cenie 20€. Actually myślałem, że już to zrobili, ale najwidoczniej coś mi się pomieszało.
Coś mam wrażenie że ta RealtechVR chciała sobie tylko dobry PR zrobić, a doskonale zdawali sobie sprawę, że SE nie pozwoli na zrobienie remasterów.
a czy to nie byłaby zwykła modyfikacja (mod) która instaluje się na oryginalną wersje? Tak samo jak do GTA itd.? RealtechVR powinno zmienić tytuł ze pracuje nad modyfikacjami do owych gier.
Nie liczcie na to, że RealtechVR się tak łatwo poda. Zwłaszcza, że dwie z trzech części mają w pełni gotowe. To kwestia czasu zanim znajdą furtkę. A to, że sam założyłem taki temat, wcale nie znaczy, że w to nie wierzę. Baa, jestem prawie tego pewien.
Wow, ale zaskoczenie. Zróbmy remastery bez wiedzy wydawcy i sprzedajmy je na Steamie. To się nie może nie udać!
Miały być za darmo a do ich odpalenia potrzeba oryginalnej kopii na Steam.
@planeswalker - To nie było do końca bez wiedzy. Gdybyś wszedł na WOTR i łaskawie przeczytał, wiedziałbyś, że to zupełnie inaczej niż napisałeś.
Ale tylko dla osób, które posiadają starą wersję na Steam. Dla całej reszty nie byłyby darmowe.
Zaczęli prace bez pytania właścicieli praw do TR o zgodę?
Ile oni mieli lat, 12? Takich zagrywek to nawet Bethesda nie zaakceptuje.
Kolejny. Wejdź z łaski swojej na Wotr
Jeżeli nie wiadomo o co chodzi, chodzi o pieniądze.
SquareEnix powraca na rynek PC. Projekt FF XV WE im wypalił. Od biznesowego punktu widzenia, rynek PC jest dziś na dużo lepszej pozycji, niż dawniej. Dodatkowo inne produkcje, będące remasterami, nieźle się sprzedają.
Moim zdaniem, SE zablokowało projekt, bo po pierwsze: mogli to zrobić. Nikt oficjalnie nie namaścił, nie spiął umową, robienie remasterów TR 1 i TR 2. Po drugie: powiedzmy sobie szczerze, realtech VR nie ma żadnych wielkich osiągnięć. SquareEnix nie może sobie pozwolić, aby jakaś grupa wydała gniota, kiedy marka Tomb Raider jest oparta obecnie na filmie (meh) oraz nowej części reboota.
Ustalmy jedno - nikt, oprócz SE nie widział zaprezentowanego dema. Na YT można złożyć materiał, prezentujący genialność, a później wychodzi jak zwykle. Nie twierdzę, że na pewno tak było -- ale obawiam się, że demo koniec końców prezentowało katastrofalny stan.
TR 1 i TR2 charakteryzują się - dziś dla wielu nieakceptowanym - sterowaniem. Dla mnie nie jest ono przeszkodzą, ale ja z serią jestem od premiery 1szej częsci. Podejście do krawędzi, odskok i rozbieg nie są dla mnie obce. Ale dla wielu nowych graczy - czymś archaicznym. Mi nie przeszkadzają pływające tekstury. Innym owszem.
Teraz - jeżeli w remasterze miałbym sterowanie z nowych TR... nie wiem czym to łatwo zaakceptował. Wydaje mi się, że stare TR to mina, dla każdej firmy, która ruszy te produkty, celem zremasterowania.
Prawdopodobnie te remastery TR 1,2,3 na Pc wyglądałyby podobnie jak wersje na Androida. Czyli poziom TR 4.
Takie coś to powinno pojawić się 15 lat temu, a nie teraz :)
W 2006 też zastanawiali się w jakiej formie odświeżyć
Tomb raider I. Dać remastera czy remake w stylu TR Legend.
Postawili na remake.
Modderzy potrafią w pojedynkę odwalić lepszą robotę, bo przenoszą TR 2 na TR 4 z dodatkowymi efektami.
Rozbudowują znane poziomy, by były wyzwaniem dla tych co znają już dobrze oryginalne lokacje np: projekt Tomb Raider II Revised czy Tomb Raider Anniversary II.
Nie mówiąc o fanowskich remakach Tomb Raider II na Unreal Engine 4 czy Tomb Raider III na Unity.
Gothic 1 i Gothic 2 cieszą remasterami i rozszerzeniami wśród modderów np:
Edycja Rozszerzona i Dx11 do Gothic 1 czy
Returning 2.0 i Dx11 do Gothic 2 Noc kruka.
A wcześniej L'Hiver Edition i Dx11 do Gothic 2 NK.
Dla Tomb raider I, II, III jedyną szansą na remasterowanie są też raczej modderzy i takie projekty jak
Tomb Raider II Revised czy Tomb Raider Anniversary II.
Tomb raider II remake lub Tomb Raider III remake to już są robione od podstaw nowe gry więc nie mają nic wspólnego z remasterami.
Jedni wolą remastery inni remaki.
Oficjalny remake Resident evil przebił nawet oryginał z 1996.
W przypadku Tomb Raider Anniversary to się nie udało i
oryginalny Tomb Raider z 1996 jest lepszą grą.
Teraz wielu czeka na Resident evil 2 remake od Capcom.
Ale chyba niewielka szansa, że dorówna legendarnej drugiej części z 1998.
Fanowski remake Tomb Raider II demo od Nicobassa podobał się mi. Ten pierwszy poziom Chiński mur jest lepiej zrobiony niż pierwszy poziom w Tomb Raider Anniversary 2007 od studia Crystal Dynamics, ale wątpię, by całość takiego remaku bardziej podobała się mi niż oryginalny
Tomb raider II. Zwyczajnie bardziej do gustu przypadła mi formuła rozgrywki w klasycznych Tomb raider 1-4 niż
Tomb Raider Legend, Anniversary, Underworld, a na podobny styl rozgrywki postawił Nicobass w swoim remaku.
Wycofał się z linki z hakiem oraz oznaczanie kolorem półek na które można wskoczyć, a reszta jest identyczna jak w pierwszej trylogii od Crystal Dynamics.
Patrząc na niektóre komentarze zaczynam wątpić, czy do skasowania się faktycznie przyczyniło się SE.
W sensie?
Wiem, ze jesteś fanem TR - pewnie większym ode mnie. Ja jedynie ogrywałem dziesiątki razy te produkcje. Nie zgłębiałem się mocno w Lore. Nowe TR uważam za udane i dobrze się przy nich bawiłem.
Jednakże... ze wszystkich materiałów z YT, jedynie ten: https://youtu.be/3JXfjJSdVoc - ma jakąś wartość. Oczywiście od razu było wiadome, że to materiał zrobiony po to, aby autor znalazł pracę. I tak się chyba stało.
RealtechVR nie ma nic do gadania. Jeżeli nie mają licencji i pozwolenia na wykorzystanie marki TR / Lara Croft --- nie są na tyle tępi, aby wydać to co mają gotowe. Równie dobrze mogą od razu zwijać swój biznes. Kary za złamanie praw ich zjedzą.
Jestem fanem serii. Przeszedłem wszystkie istniejące części gry wraz z GOLDAMI, z czego pierwsze pięć części (wraz z trzema GOLDAMI :P) przeszedłem ze wszystkimi sekretami (Do TR1 na pewno natknąłeś na GOL'u na moją solucję do pierwszych pięciu leveli). Ostatnim idealnym dla mnie "Tombem" był Angel of Darkness, w którym ludzie narzekali na sterowanie (a wystarczyło tylko wyłączyć z obsługi myszkę i ustawić guziki identycznie jak w poprzednich częściach na te same klawisze). Kolejne części z każdą jedną były coraz gorsze, a mimo to przy obecnym ogrywaniu Rise of TR świetnie się bawię, ale to już nie to samo. Wracając jednak do Twojego pytania: w sensie, że tak jakby oliwy do ognia dodawały komentarze na różnych forach i SE mogło to wykorzystać, a że powodu za długo szukać nie musieli, to nakazali Realtechom usunąć wszystko z remasterów. :P Wiesz, niby napisałem to w pewnym sensie w formie żartu sarkastycznego, ale wcale bym się nie zdziwił, gdyby tak właśnie było. Jedyne, co mnie pociesza, to remake TR3, na który jest od dawna oficjalna zgoda i być może ujrzymy go jeszcze w tym roku :)
Jeżeli chodzi o TR - ja łykam wszystko jak pelikan. Uwielbiam tę serię. Sentymentem darzę każdą część, aczkolwiek pewnie najbliższe sercu będą pierwsze trzy części.
To zazdro kolegów z podstawówki, kiedy nie wiedzieli jak zrobić stójki, czy poprawnego skoku do wody.
W TR mniej lubiłem (i nadal tak jest) etapy w miastach, czy industrialne.
Czekam na dalsze gry serii. Może bardziej skupione na archeologicznych aspektach - bez dziwnych kultów, czy religii. W rebooty grało mi się dobrze, ale jednak brakuje im unikalności grobowców.
Zresztą, Uncharted - mimo dobrej jakości, uważam za "tr wannabe". Za dużo strzelania, za mało łamigłówek. W moim rankingu Nathan (mimo ciekawej historii) nie dorasta do pięt Larze.
I absolutnie nie powinni zmieniać tego themu: https://www.youtube.com/watch?v=YaBvHqMWyxI
Mi najbardziej podobał się level w dwójce Temple of Xian i (również, bo Floating Island uznaję za ostatni [ten ze smokiem uznaję za epilog]) przedostatni level (zapomniałem nazwy - ATLANTIS ?) w TR1. Chciałbym by Shadow poszedł podobną drogą do tego typu leveli.
Chcesz odpowiednik Atlantis w SoTR? :D 95% graczy nie poradzi sobie. Nie mogę do dziś pojąć, jak ktoś może mieć problem z ostatnią misją w TR 2013. Przecież to jest korytarz :D
VinniV.
Nie prawda, że liczy się z fanowskich projektów tylko
TR II remake Nicobassa na Unreal Engine 4.
Przecież to tylko 80% 1 levelu. Jego cel to dokończenie 1 poziomu oraz Croft Manor i prawdopodobnie to wszystko.
Ważne projekty fanowskie to też:
Tomb Raider III remake na silniku Unity.
Przede wszystkim tu będziemy mieć 20 leveli z TR 3 i
5 z dodatku The Lost Artifact więc to dużo bardziej ambitny projekt.
Tomb Raider II Revised
Tomb Raider Anniversary II
Dla mnie majstersztykiem, jeśli chodzi o levele w pierwszych trzech Tomb Raiderach są:
Tomb Raider I:
Peru - City of Vilcabamba, Lost Valley
Grecja - St. Francis' Folly, Colosseum, Palace Midas
Egipt - City of Khamoon, Obelisk of Khamoon,
Sanctuary of Scion
The Lost World - The Great Pyramid
Tomb Raider II:
Chiny - Great Wall, Temple of Xian
Wenecja - Venice, Opera House
Morze - 40 Fathoms, Wreck of Maria Doria, The Deck
Tybet - Barkhang Monastery, Catacombs of Talion
Tomb Raider III:
Indie - Jungle, Temple Ruins, River Ganges
Poł. Pacyfik - Coastal Village, Crash Site, Madubu Gorge
Nevada - Nevada desert
London - Thames Wharf, Lud's Gate
Antarctica - Antarctica, RX-Tech Mines, Lost City of Tinnos
Nie wszystkie levele podobały się mi.
W TR II nie lubię tych dwóch na platformie wiertniczej.
A w TR III niespecjalnie do gustu przypadły mi w Nevadzie -
High Security Compound i Area 51 oraz w Londynie -
Aldwych i City.
Ja tam widziałbym remaster TR2 i TR3 jak ten TR1
Patrząc że stare TR nawet nie mają polskiej wersji
Polskie wersje TR (Dubbing) to przecież koszmar. Jeżeli ktoś nie ogarnia "trudnego" angielskiego z TR, to napisy powinny być maxem w lokalizacji. Dubbing jest zbędny.
https://www.youtube.com/watch?v=miVR44jEuLQ&t=1s Z "nowych" TR, to podoba mi się ten trailer. Do tego stopnia, że kiedyś....zrobiłem napisy. Ta muzyczka..... <3
W tej części mi jedynie zabrakło większego nacisku na emocje. Pierwsze zabicie sarny, człowieka - niby ok, przedstawione. Ale 5 sekund później mordujesz pół lasu i trzy posterunki bez zająknięcia.
fakt faktem, ze ta scena - bardzo mi się podobała: https://youtu.be/thDvkqRGh_0
Tsk czy inaczej ma rację. Niech będzie, że .... później :P
Spokojnie, za 2 tygodnie ogłoszą remastera Rise of the Tomb Raider.
Ważne, że bedzie remake TR3, który ma oficjalną zgodę.
Dwójka też, ale dwójka ma tylko to demo i robi je jedna osoba, a Remake TR3 tworzony jest już od trzech-czterech lat, robi je kilka osób i wiedzieli o nim tylko twórcy i SE ukrywając to przed graczami aż do października 2017, kiedy go ogłosili.
Chyba nikt poważnie nie myślał, ez te remastery dojdą do skutku cm'on Square Enix jest zdecydowanie zbyt chciwe żeby oddać taką kopalnie szmalu, myślę że RealtechVR też o tym wiedzieli... tylko po co nawet próbowali? Dla wizerunku czy mieli nadzieję że może Square jakoś puści to płazem?