Wszystko o Shadow of the Tomb Raider (data premiery, fabuła, rozgrywka)
Krótka uwaga do podrozdziału 2.3
Początek opisu "W trakcie zabawy w Rise of the....", przypadkiem nie opisujemy 3 części?
Nawiasem mówiąc, jeśli klimat poprzednich części się utrzyma, to może być ciekawie.
Te opcjonalne grobowce,to największy bezsens tej gry, choćby dlatego, że wiele z nich nie da się przejść od razu, bo nie mamy jakiegoś przedmiotu potrzebnego na rozwiązanie zagadki. Potem rzeczywiście nie mam co robić, tylko przypominać sobie, gdzie były te grobowce i nawet jeśli mi się to uda, to faktycznie, chce mi się tam wracać, po czym ponownie wracać na główny tor gry. W dodatku tutaj nic mi nie dadzą szybkie podróże, bo raz, że muszę szukać ogniska, a dwa, że szybkie podróże nie prowadzą do opcjonalnych grobowców, tylko....do innego ogniska. Jeśli tak samo będzie w Shadole, będzie wtopa twórców na całego. Mam nadzieję, że tych opcjonalnych grobowców w ogóle nie będzie, tylko będzie więcej tych "po drodze" z trudniejszymi zagadkami.
Większość osób jakie znam omija opcjonalne grobowce i nigdy już do nich nie wraca w tej trylogii.
Racja, że to największa wada.
W starszych częściach z chęcią badało się każdy zakamarek.
Trzeba było dokładnie eksplorować cały poziom i rozwiązywać wszystkie zagadki, by przejść dany sektor. A jedynie nieliczne sekrety na level były opcjonalne np: po trzy smoki na poziom w TR II :) Przeszedłem ostatnio remake w klasycznym stylu - Tomb Raider II Revised part 1.
Blisko 9 godzin na 6 poziomów znacznie dłuższych niż w standartowym TR II. To jest rozgrywka ciekawa i wymagająca. Szukanie rozwiązań i mega satysfakcja.
Revised nie tylko jest trudniejsze niż TR II czy TR III, ale też chyba nawet od TR IV. Mam nadzieję, że pojawią się etapy głębinowe w przyszłym roku.
Download - http://www.trle.net/sc/levelfeatures.php?lid=3054
Bezsensem byłoby, jeżeli Lara od nowa uczyłaby się tych samych umiejętności co 2 gry wcześniej skoro już je zdobyła. Tylko, że twórcy są sprytni i jeśli w 1ce musieliśmy ulepszyć łuk a w 2ce zdobyc aparat do nurkowania to teraz też coś wymyślą.
Półotwarty swiat nieco komplikuje sprawy, więc muszą jakoś zablokować dostęp do pewnych lokacji aby nie wszystko było dostępne od razu. Co nie zmienia faktu, że grobowce mogą być częścią fabuły a nie opcją i tutaj nie ma wymówek.
"Tylko, że twórcy są sprytni i jeśli w 1ce musieliśmy ulepszyć łuk a w 2ce zdobyc aparat do nurkowania to teraz
też coś wymyślą. "
Łuk i czekan to znak rozpoznawczy nowej trylogii jak w poprzedniej była linka z hakiem.
Crystal Dynamics zrobił już 5 części, ale żadna nie dorównała przyjemnością i satysfakcją przechodzenia TR1,2,3,4 od
Core Design. Aż tak utalentowani czy spytni nie są.
Uncharted 4 jest najbliżej tego co odczuwam zawsze przechodząc TR 1996, TR II 1997 czy TR IV 1999.
Dodanie jednej nowej czynności/ruchu w SoTR to byłby regres, a nie progres. Patrz TR IV ile dodał ruchów mimo, że był sequelem bazującym w 95% na szkielecie rozgrywki z TR1. W SoTR ma być z nowości:
--Nurkowanie
-Skok z rozbiegu
-Linka z hakiem (coś w stylu poprzedniej trylogii)
Remake w klasycznym stylu - Tomb Raider II Revised part 1.
Blisko 9 godzin na 6 poziomów znacznie dłuższych niż w standartowym TR II. To jest rozgrywka ciekawa i wymagająca. Szukanie rozwiązań i mega satysfakcja.
Link- http://www.trle.net/sc/levelfeatures.php?lid=3054
Jestem pewny na 1000% że to będzie lepsza część niż poprzednia, trzymam kciuki i zostaje tylko czekać do premiery.
To jest raczej w 100% pewne, że będzie lepsza niż RoTR.
Lokacje - Meksyk, a następnie Amazonia z Peru i Brazylią oraz zwiedzanie piramid, katakumb, jaskiń jest pewne więc jest na plus względem poprzednika, ale pytanie jak z rozwiązywaniem zagadek z ich ilością i jakością. Czy czasem grobowce znów nie będą opcjonalne. I czy wspinaczka będzie bardziej wymagająca. Coś była mowa, że pod tym względem będzie można wybrać osobny poziom trudności i będzie się różnił czasem jaki mamy na wspinaczkę między półkami oraz, że na wyższym poziomie nie będzie chamsko zaznaczonych półek na które mamy się wspinać jak we wszystkich łatwych Tombach od Crystal Dynamics (Legend, Anniversary, Underworld, TR 2013, RoTR) To też na plus, że będzie można wyłączyć to casualowe gówno.
jako recenzent na pewnym youtubowym kanale powiem gra zapowiada się kiepsko gra zatrzymała się w miejscu w 2010
Jak mogła zatrzymać się w miejscu w 2010 skoro TR 2013 i cała nowa trylogia zupełnie się różni od poprzedniej trylogii z lat 2006-2008. Przecież to siebie wyklucza. LOL
Poza tym TR2013 wybierano grą roku.
Co najwyżej od 2013 seria się zatrzymała i ma tą samą formułę, a nie od 2010.
Ale po co mają zmieniać skoro od zawsze taka była koncepcja w serii. Od kiedy znasz tą serię ? od 5 lat ?
TR1-5 1996-2000 podobna rozgrywka.
TR AoD - słabo się przyjęło to zrezygnowali z klonów
TR Legend,Anniversary, Underworld 2006-2008 identyczna.
TR2013,RoTR, SoTR - podobna rozgrywka.
TR 4 mimo, że podążał śladem i konstrukcją rozgrywki TR1 w 95% to najwięcej z sequeli w danej formule dodał nowych ruchów./funkcji do gameplayu.
SoTR być może też pójdzie tym śladem, bo może wnioski są wyciągnięte czemu RoTR zebrał dużo słabsze noty od TR2013 oraz ma znacznie niższe oceny graczy od poprzednika.
Mogli też trochę podpatrzeć u konkurenta i dojść do tego jak powinna wyglądać gra tego typu w tych czasach - patrz Uncharted 4 2016, która ma więcej Tomb Raidera w
Tomb raiderze niż TR 2013 czy RoTR 2016.
Z tego co wiadomo dodali w SoTR:
-nurkowanie
-Skok z rozbiegu
-Linka z hakiem (coś w stylu poprzedniej trylogii)
Odgrzewany kotlet ale dopiero wszedłem w sekcje komentarzy.
"jako recenzent na pewnym youtubowym kanale "
xDDDDD no to daje poklask i poszanowanie od razu ^^ Jeśli recenzje są tak rozwlekłe jak ten tutaj wpis to sądzę że i liczba subskrybentów jest tak samo długa i istotna.
Dodał bym jeszcze informacje że ostatnie poprawki cenzurują grę w mniejszym lub większym stopniu bez informowania o tym( usunięcie finisherów oraz brak krwi, zmniejszenie ilości szkieletów walających się po ziemi,usunięcie symboli obrażających społeczność azjatycką, zarówno u nich oraz europejskiej edycji - Amerykanie i Australijczycy mają bez zmian ). Więcej informacji jest na oficjalnym forum Tomb Raider oraz Steam forum gdzie są tematy założone.
Ukończyłem nowego Shadow of the Tomb Raidera szału jakoś nie było bardziej mi się podobały poprzednie części.Ostatni boss rozczarowanie, mało walki ,kilka fajnych nowych mechaniki.Dodatków nawet nie ruszyłem.
Jak dla mnie to chyba najlepsza część serii..
mnóstwo elementów do zbierania które lubię oraz ciekawych zakamarków do zbadania..
Dodatkowo na plus można uznać ustawienie poziomu trudności nie tylko zagadek ale także eksploracji co dodatkowo potrafi wysilić spostrzegawczość..