Trylogia Tomb Raider zostanie zremasterowana przez studio Realtech VR
Słabo, czekam na The Adventures of Lara Croft (TR3) czyli fanowski mod na siniku Unity .
Może to tylko remastery, ale zawsze to lepsze niż nic, a zwłaszcza darmowe.
Nic nie wygląda bo nic nie ma z nowych wersji dopiero za miesiąc będzie pierwsze wideo z nowej wersji, te tutaj w newsie to starocie.
To fakt, jak ktoś spojrzy na datę opublikowane na YouTube. Jestem ciekawy, jak będą prezentować ostateczne wersji remastery Tomb Raider. Heh. XD
Słabo, czekam na The Adventures of Lara Croft (TR3) czyli fanowski mod na siniku Unity .
To ma być remaster, poza tym Anniversary to nie do konca remake jedynki
Anniversary to przecież w 100% remake TR 1.
Zrobiony od podstaw i bazujący na głównych założeniach pierwowzoru. Nawet same lokacje niewiele się różnią.
Ale z pewnością trudno nazwać go remasterem.
Remaster to przecież ta sama gra bez zmian tylko pobite tekstury i dodane efekty.
Sterowanie i animacje w TR1 to jest największa kaszana w gatunku growym
Po co remaster w tak skopanej grze?
Nie wiedziałem, że TR II i TR III są pod Dosa :)
Przecież one były jak nic pod system okienkowy Win 95.
Tylko Tomb raider I był pod Dos.
To będą podbite tekstury, by pierwsze trzy części wyglądały jak TR 4 lub nawet trochę lepiej. Nie liczę na grafę na poziomie TR Legend czy TR Underworld.
Tyle, że fani klasycznych części potrafią upiększać starsze gry sami i robią to od dawna modami z teksturami HD :)
W 2007 roku mieliśmy Tomb raider Anniversary czyli remake pierwszej części. Co prawda lepiej grać w oryginał, ale fajnie było zobaczyć w lepszej oprawie graficznej ulubione poziomy.
Zerknę na te remastery TR 1,2,3, ale pewnie szału nie będzie.
Chciałem zobaczyć w lepszej oprawie graficznej levele z Indii i wysp południowego Pacyfiku z Tomb raider 3 1998.
I mam w sumie to czego chciałem.
Uncharted 4 2016 ma wyspy na południowym Pacyfiku,
a Uncharted-Zaginione dziedzictwo 2017 ma akcję w Indiach.
Tak obecnie, by wyglądał oficjalny remale Tomb raider 3, gdyby był stworzony przez Crystal Dynamics.
Niezliczoną ilość razy przechodziło się TR 1,2,3 :)
A teraz to Uncharted 4 bliżej do klasycznych tomb raiderów niż Tomb raiderowi z 2013 i 2016.
Bardzo ciekawie prezentują się fanowskie remaki TR 2 i TR 3.
Tomb raider 2 remake w 2017 miało wydane demo z Chińskim murem ukończonym w 80%. A pod koniec 2018 ma być dokończony ten pierwszy etap + Croft Manor.
Na inne lokacje z TR 2 (17 leveli) póki co nie ma co liczyć.
A szkoda, bo chciałoby się zobaczyć w takiej oprawie graficznej levele Venice, Opera house, Wreck of Maria Doria,
Barkhang Monastery czy Temple of Xian.
Moim zdaniem ten fanowski projekt ma grafę na poziomie 2012 roku. Aż dziwne, że Nicobass zrobił to w ponad 2 lat na silniku Unreal Engine 4.
Tomb raider 3 remake prawdopodobnie demo dostanie jeszcze w tym roku. Szef projektu chce w swojej grze umieścić wszystkie etapy z TR 3 (19 leveli) + bonusowy za zebranie wszystkich sekretów "All Hallows" + 5 leveli znanych z dodatku "The Lost Artifact".
Zwłaszcza chce zobaczyć etapy Temple Ruins, River Ganges,
Coastal Village, Crash Site, Madubu Gorge, Nevada Desert,
Thames Wharf, Lud's Gate, Antarctica oraz z dodatku
Highland Fling. Trudno ocenić oprawę graficzną tego fanowskiego remaku bez dema czy nawet gameplayów, ale wydaje się, że jest trochę gorzej niż TR 2 remake Nicobassa.
Też mają być efekty dx11, ale wygląda to na poziom graficzny Uncharted 2007 czy Tomb raider Underworld 2008. Może trochę lepiej. Widocznie silnik Unity 3d ma większe ograniczenia. Sami zobaczcie na screeny z połowy 2017 roku.
Oczywiście w ostatecznej wersji może to wyglądać lepiej.
www.youtube.com/watch?v=0yG-6cYXlJY
Niech te gry zremasterują nie tylko na PC, ale niech ktoś się weźmie za wersje na Nintendo Switch
Nareszcie będzie można ograć dodatki w cyfrowej wypożyczalni Steama.
Tak wiem że są sposoby na wrzucenie dodatków ale jak już mam Steama to niech to będzie dwa kliknięcia czy coś...
No chyba że port mobilny TR1 ma naprawione błedy z teksturami, wtedy to super sprawa.
Akurat posiadacze wersji pudełkowych jak TR Ultimate Edition nie muszą się czym martwić bo dodatki mają na płycie.
TR Ultimate Edition pudełkowe ma nie do końca sprawne
Tomb raider I i Tomb raider Anniversary na Win 10.
Inne części działają w 100% dobrze łącznie z dodatkami.
W przypadku Tomb raider I ratuje Win Xp lub DosBox, by nie było restartu pewnego poziomu od nowa w nieskończoność.
Natomiast Tomb raider Anniversary ma pewien bug na
levelu City of Khamoon w Egipcie, że nie idzie kontynuować rozgrywki. Na szczęście moja druga wersja tej gry z połowy 2007 roku działa idealnie.
Tomb Raidera 2 ukonczylem 1 kilka lat temu - wymęczone zwycięstwo nad nudną grą. Za to Jedynka to jedna z gier Wszechczasów - 4 przejścia i nadal mam ochotę. Wspaniały design poziomów - każdy level to inny świat. Nie potrafię pojąć jak od gry wybitniej twórcy od razu przeszli do gry przeciętnej, później było nadal słabo aż do 2 nowych części. Niemniej za najwspanialsze growe wspomnienie z mojego dzieciństwa - dziękuję Core Design!
Moim zdaniem jedynka i dwójka to zdecydowanie dwie najlepsze części i są niesamowicie grywalne.
Projekt lokacji w obu częściach genialny.
Chiński mur, Wenecja, Teatr, Głębiny z wrakiem Maria Doria,
cały Tybet z górami, katakumbami i klasztorem oraz
wreszcie świątynia Xian w Chinach.
Mimo tego, że TR I był przełomem w grach to największe grono fanów ma TR II.
Trójka chyba miała najbardziej wymagający początek z
wszystkich części serii porównując do 1 i 2 levelu z innych odsłon.
Nowe Tomb raidery są dobrymi grami akcji, ale mają już raczej nie wiele wspólnego z serią, a Rise of Tomb raider jest dość przeciętnie oceniane.
Uncharted 4 wciągnął nosem nowe Tomb raidery od Crystal Dynamics, bo ma więcej z klasycznych Tomb raiderów od
Tomb arider 2013 i Rise of Tomb raider 2016.
Może to olbrzymie oczekiwania po 1 części zabiły mój zapał do Dwójki. Pamiętam ze na moim Pentium 90 TR2 ciał strasznie. Kolega z PSX zapraszał mnie do siebie - jak mu zazdrościłem! Kiedy po kilku latach dostałem mocniejszy komputer rzuciłem sie na TR2, ale mnie odrzucił. W jedynkę gram do dzisiaj. Uncharted muszę sprawdzić w grudniu być może kupie PS4 mam za dużo gier, za mało czasu.
W TR 2 prócz Chińskiego muru, Wenecji czy Opery zostałem właśnie zmiażdżony klimatem głębin. Te cztery podwodne poziomy były majstersztykiem. Później Klasztor Barkhang jest epicki na tak wiele sposobów. A świątynia Xian jest przykładem wręcz doskonałego budynku. Do dziś jestem oszołomiony tym, jak hipnotyczny jest ten poziom 15. Uwielbiam tę jaskinię pająków! Wciąż pamiętam, że byłem przerażony przez pierwszego wielkiego pająka tylko po to, by znaleźć więcej prowadzących mnie do tego wielkiego dziwnego gniazda z workiem. Dreszcze.
Może tylko dwa poziomy na platformie wiertniczej były dla mnie mniej ciekawe - wiesz 5 i 6 level.
Przechodziłem każdą część blisko premiery.
Pierwszymi częściami zachwycali się wszyscy moi znajomi, ale też zbierały świetne recenzje w czasopismach.
Ja Tomb raider 1 pierwszy raz przeszedłem w
połowie 1997 roku, a Tomb Raider 2 na początku 1998.
Tomb raider 3 już pod koniec 1998.
TR 1 i TR2 z 10 razy kończyłem całe.
Trójkę też uwielbiam, ale przeszedłem chyba tylko z 5 razy.
Nie lubię dwóch poziomów z Nevady, Do tego tam traci się cały ekwipunek i trzeba pamiętać, żeby tam najpierw się udać po Indiach, bo to optymalny wybór.
W zeszłym roku ogrywałem TR 1-3 więc mnie to nie interesuje tym bardziej że mam wersję z pomarańczowej kolekcji, ale czy Lost Artifact nie był tą gierką co nie działa na nowych systemach? Może tym by się zajęli?
Mega!! Nie dość, że trzy najlepsze....gry, to jeszcze w VR i z dzisiejszą grafiką i sterowaniem :D Szkoda tylko, że remake (nie remaster TR3) przenieśli o xxxx miesięcy :/
Demo fanowskiego remaku Tomb raider III pewnie wyjdzie w tym roku. Natomiast na premierę całości szybciej bym nie liczył niż w połowie lub na koniec 2019.
Te remastery oryginalnych TR 1-3 niby fajna sprawa.
Ale były już w przeszłości projekty, gdzie do Tomb raider I i II dodano tekstury HD, by podbić w nich jakość do TR 4 oraz efekt cieni.
Tomb raider I miał mieć taki remaster już 10 lat temu, ale ostatecznie zrobili remake. Gdzieś były nawet filmiki jak to wyglądało. Natomiast fani używają HD mod do TR 1 i 2.
Jeden gość też przerobił TR 2, by wyglądał jak Tomb raider 4,
ale poprawił mocno tylko kilka lokacji i chyba odpuścił.
The Great Wall - 99%
Venice - 99%
Bartoli's Hideout - 90%
Opera House - 95%
Offshore Rig - 90%
Diving Area- 90%
40 Fathoms - 98%
Wreck of Maria Doria- 98%
Living Quarters - 95%
The Deck - 90%
Tibetan Foothills - 30%
Barkhang Monastery - 0%
Catacombs of the Talion - 98%
Ice Palace - 95%
Temple of Xian - 5%
Floating Islands - 0%
The Dragon's Lair - 0%
Home Sweet Home - 95%
To efekty jego prac
www.youtube.com/watch?v=tiRY5GWEkSA
Powinni zmienić serio to sterowanie w TR 1 bo ono jest tragiczne ;/
Co z tego jak fani pokochali takie sterowanie.
Nowe tomb raidery są za łatwe. Za łatwa wspinaczka i za proste rozwiązywania zagadek. Do tego zbyt widoczne miejsca, gdzie trzeba się wspinać. W starszych klasycznych odsłonach nie ma tak łatwo.
Te same bolączki jak w Gothic 1/2.
Jedni się szybko przyzwyczają i nie narzekają,
a innym to przeszkadza. Te wszystkie gry łączy to,
że pięknie nagradzają tych co potrafią grać, a karzą łamagi.
Przejść Tomb raidera bez żadnego zgonu to już coś.
Ja najbliżej byłem przy TR 1 do 11 lokacji bez żadnej śmierci przy którymś przechodzeniu, ale przy TR 2 czy TR 3 to już trudniejsze wyzwanie. Są ludzie, którzy potrafią jednak przejść pierwsze cztery części bez zgonu, a nawet nie robią savów. Do tego zbierając wszystkie sekrety.
TR 1 : czas 3 godz. 20 min.
TR 2 : czas 3 godz 58 min.
TR 3 : czas 4 godz. 7 min.
TR 4: czas 5 godz. 33 min
Wystarczy popatrzeć na zdolniachów
www.youtube.com/watch?v=mO98sOXVHVw
Uncharted i tak better
Przyznaje, że Uncharted 4 dorównał legendarnym
Tomb Raider 1996 i Tomb Raider II 1997,
jeśli chodzi o projekt świata.
Zrobił takie wrażenie jak w 1997 roku TR 1, gdy zobaczyło się lokacje w Peru, Grecji i Egipcie czy na początku 1998 roku przy pierwszym zagraniu w TR 2 i opad szczeny na widok Chińskiego muru, Wenecji z Operą, klimatycznych leveli podwodnych z wrakiem statku, klasztoru w Tybecie czy świątyni Xian w Chinach.
Posiada dokładnie te same zalety co TR 1,2,3,4.
Co prawda nie zmiażdżył tak konkurencji jak TR 1,
ale pokonał moim zdaniem lekko ROTR 2016.
Skopiował wyspy południowego pacyfiku z TR 3,
a dodatek Indie z TR 3. Nawet wiele podobnych miejsc :)
Jedyne co nie podoba się mi w Uncharted 4 to,
że gra ma za łatwe zagadki i wspinaczkę na tle TR 1,2,3,4 co
sprawia, że jest kolejną samo przechodzącą się grą.
Stąd brak satysfakcji znanej ze starszych TR oraz zbyt dużo scen przerywnikowych. Tego jest stanowczo za dużo w nowych grach. Chwilowy udział gracza prowadzonego za rączkę, za chwilę znów oglądanie długiego przerywniku.
Ale on ma rację
Bardziej bym wolał remastery w stylu jak ten Tomb Raider: Dagger of Xian na Unreal Engine 4 bit.ly/2Htfc2N (tym bardziej, że demo już jest) https://www.gry-online.pl/newsroom/demo-fanowskiego-remakeu-tomb-raidera-ii-dostepne-w-sieci/z519c2f
Octavianus
Tomb raider 2 remake od Nicobassa na Unreal Engine 4 nie ma szans, by ukazała się całość. Przecież mówił, że zrobienie całości bez pomocy dużej to nie była kwestia kilku lat, a kilkunastu ślęcząc nad tym po 8 godzin dziennie.
Jemu zajęło 2 i pół roku zrobienie od podstaw 80% 1 poziomu. Po wydaniu dema dostał pracę więc dziubie przy swoim remaku dużo wolniej niż wcześniej.
Będzie dobrze, jeśli kiedykolwiek zacznie i skończy 2 level Wenecję, a na obecną chwilę nie ma takich planów nawet.
Jedyna szansa na ukazanie się całości mają dwa projekty fanowskie.
Pisałem wyżej o Tomb raider 3 remake na silniku Unity, który ma mieć wszystkie etapy znane nam z
TR 3 (20) + (5) z dodatku The Lost Artifact.
Ten fanowski remake powstaje już ponad 3 i pół roku,
a sam zespół jest większy niż Nicobassa.
Do tego obsługa Unity jest łatwiejsza ponoć od
Unreal Engine 4.
Drugim projektem realnym jest
Tomb raider 2 Anniversary.
Projekt powstaje od 4 lat, ale nadal wiele brakuje.
Postępy wyżej przy % leveli.
Ma mieć wszystkie 18 leveli znane z TR 2, ale rozbudowane i poszerzone + 4 nowe np: plac świętego Marka w Wenecji czy ucieczka z wraku Maria Doria.
Oprawa graficzna podciągnięta do TR 4 lub lepsza więc coś na miarę tych zapowiedzianych remasterów oficjalnych
TR 1,2,3 od Realtech VR.
Tyle, że tam lokacje będą zostawione jak są, tu dostaniemy o wiele bardziej rozbudowaną przygodę.
Postępy na Facebook
www.facebook.com/TRAnniversary2
Kaczmarek35 -> Daj se spokój z jakimiś fanowskimi remejkami! Prawda jest taka że będziesz czekał do usranej śmierci i się nie doczekasz!
To że jakieś studio robi to jest dobra wiadomość bo przynajmniej rok, dwa i wszystkie gry klasyczne gry z serii Tomb Raider się pojawią.
Trochę nie fair jest to że może działać tylko z wersją Steam a to sprawi że większym zainteresowaniem będzie się cieszyć wersja z torrentów która będzie działa bez Steama.
hinson
Nie baw ludzi.
Takie projekty jak TR II Anniversary czy TR II remake czy
TR III remake są robione z pasją i są lepsze od oficjalnych remasterów, który są tylko po to,by doić frajerów,
Do tego nic nie dodają, a często na dodatek coś psują. Widziałeś jak te remastery wyglądają na
Androida ? Przecież to poziom na 2000 rok.
Dla porównania :
TR II Anniversary wygląda na miarę 2000 roku + rozbudowane poziomy + nowe poziomy
TR III remake wygląda na miarę 2008 roku - wszystkie levele zrobione od podstaw
TR II remake wygląda na miarę 2012 roku - niestety tylko 1 etap, ale miażdży 1 etap oficjalnego Tr Aniversary 1 części.
Jak to jest, że 1 osoba robi coś lepiej niż całe studio z zapleczem tylu ludzi i takiej kasy.
Dla laików pewnie będzie szok jak zobaczą po raz pierwszy Tomb raider 1996 z akceleracją i wysokimi rozdzielczościami.
A ludzie, którzy sobie radzą dobrze z komputerami przecież tak grali w Tomba I już kilkanaście lat temu, by był odpicowany na miarę Tomb Raider II.