Neverwinter Nights Enhanced Edition ukaże się 27 marca
Szykuje się kolejny leniwy "remaster" od partaczy z Beamdog. Szkoda na to pieniędzy.
Pamiętam jak wielkim rozczarowaniem była dla mnie kampania NWN po kapitalnych BG2 i IW2. Gra była brzydka, fabuła głupia i prosta a tereny po których łaziło mało ciekawe i bez polotu.
Gra by?a brzydka
Tak była dużo brzydsza niż BG2 i IW2, w życiu głupszego komentarza na tym forum nie czytałem.
Co do samej gry to ten Enhanced Edition miałby tylko sens gdyby cała gra wyglądała jak na powyższym filmie od minuty 28:30 inaczej to nie ma sensu, ale to tylko jedną lokację tak podrasowali.
Głupszego i całkowicie nie opartego na faktach komentarza do komentarza to ja na golu nie czytałem.
DanuelX>>> ale kłamiesz. Wydajmy ponownie grę która ma fabuła głupią i prostą...lol
NWN 1 poza edytorem i multi nic kompletnie dobrego nie prezentowała na ten czas, sorry ale taka jest prawda
Kampania podstawki była beznadziejna, grafika jest bardzo brzydka i kanciasta
Lokacje to zlepek segmentów Całe szczęście dodatki fabularne uratowały tą grę
Nie zaprzeczam. Dodatki do NWN naprawdę są dobre i bliżej do poziomu BG2 niż do Diablo.
DanuelX i boy3 maja racje ta gra była slabiutka. Dopiero obsydian w dwojce pokazal jak nalezalo to zrobić. Nwn to najslabsza pozycja rpg w dorobku bioware.
Podstawka NN 1 jest słaba. Gra poza multi była rozczarowaniem. Dodatek Hordy podmroku były znacznie ciekawsze od podstawki.
Zgodzę się, że fabularnie podstawka NWN1 była miałka, ale sama zabawa w multi i nieskończone możliwości jakie dawał edytor w pełni rekompensowały wszystkie wady podstawowej kampanii. Nie uważam, że sprawiedliwe jest ocenianie NWN jako gry słabej patrząc przez pryzmat single player. Bawiłem się na serwerach NWN o wiele dłużej niż przechodząc kilka razy BG2 czy BG1 (które, żeby nie było uważam za lepsze gry, ale do nich lepiej wracać co jakiś czas). Wystarczyło znaleźć dobry serwer, który zbudował interesujące lokacje z aktywnymi mistrzami gry (a takich kiedyś było niemało) i dostawało się sporą namiastkę zabawy jaką się miało dawno temu przy papierowych rpg z kolegami. Po prostu ten, kto nie doświadczył sieciowej gry NWN bądź nie bawił się fanowskimi modułami nie może w pełni obiektywnie oceniać gry, bo nie doświadczył jej w pełnym zakresie. Można polemizować, że przez ten fakt to społeczność sprawiła, że NWN stało się bardzo dobrą grą, ale za samo stworzenie takiej gry dającej tyle możliwości należy się uznanie.
NN 2 znów miał o wiele ciekawszą fabułę i bohaterów, ale odrzucał ludzi bugami, kamerą i sielankowym początkiem.
Mi podstawka dwójki się podobała.
Dodatek do NN2 - Maska zdrajcy jest jeszcze lepszy moim zdaniem od Hordy podmroku do NN 1.
Gniew Zefira nie przypadł mi do gustu.
Nie wiem jak Wrota zachodu.
@DanuelX ale wiesz, że na faktach to można oprzeć np ile ludzi w to grało. Jakie oceny wystawiło.
To że jest brzydka, fabuła "głupia" - profesjonalne słowo, a tereny małociekawe to wszystko to wrażenia osobiste. Więc o faktach to se możesz gadać ale mają się nijak do tego, ze Gameplajak Ci powiedział że jest odwrotnie. Jego komentarz jest tyle samo warty co Twój pierwszy.
Co do teog że była według mnie słabsza niż BG to się zgodzę. Ale mojej siostrze bardziej podeszło NWN, więc jak mówię, to są gusta.
Polecam wszystkim osobom nie kupować tej wersji EE, tylko sobie kupić zwykłą, tańszą z tym oto textur packiem który znalazłem, gra wtedy wygląda świetnie i lepiej niż wersja EE
https://neverwintervault.org/project/nwn1/hakpak/tileset/nwncq-project
Owszem, NWN nie jest lepsza od BG2 i IW2, ale nie znaczy, że jest zła i niegrywalna. Dobrze się bawiłem w kampanie NWN (dla kogoś, kto lubi także Diablo 2), a 2 dodatki do NWN okazują się naprawdę dobre i warto to zagrać. Grafika NWN jest całkiem znośna jak na tamtędy czasach, choć mogłoby być lepiej. Nie wspominając o fanowskie kampanie do NWN, które można znaleźć perełki.
Główny minus podstawowy NWN jest to, że jest bliżej do Diablo niż do BG2. No, można mieć tylko 1 towarzysz, oraz questy... Dlatego miałem uczucie rozczarowanie w grze NWN za pierwszym razem, bo spodziewałem się kampanie na poziomie BG2, a tu psikuś. Za drugim razem jest już lepiej, jak traktuję NWN jako inna gra, a nie następna gra po BG2.
Nie ma sensu jest kupować Enhanced Edition, jak ktoś już ukończył NWN i chce się bawić również w fanowskie moduły.
poczytaj troche ksiazek, poprawi ci sie gramatyka. niemosc czy gluchosc to nie jest zadne wytlumaczenie.
Prowadź go ku światłości mistrzu.
A poważniej... jako osoba tak światła i osłuchana nie masz i raczej mieć nie będziesz pojęcia jak to jest w świecie ciszy i jak się on różni w sposobie podejścia do wydawałoby się oczywistych rzeczy od tego z którym masz na co dzień do czynienia.
A teraz idź i nie grzesz już więcej.
Amen.
@LSZ - Ale co on takiego złego powiedział? Nie trzeba być osobą słyszącą by móc czytać książki i nauczyć się poprawnej pisowni. Znam osobiście osoby niesłyszące, które piszą poprawnie, bez zarzutu. Oczywiście daleki jestem od piętnowania kogokolwiek, ale prawda jest taka, że dla chcącego nic trudnego.
Mają podrasować całą grafikę, ale dopiero po premierze. "The new model of Aribeth de Tylmarande was a test character. There will be further graphical updates for Neverwinter Nights: Enhanced Edition rolling out for next couple of years. Eventually, we are going to facelift everything (characters/tiles/weapons, etc), but it’s going to take time."
Źródła: http://blog.beamdog.com/2018/02/february-16-livestream-recap.html, https://youtu.be/-V_VzcjNsrY?t=24m2s
Szczerze mówiąc nie rozumiem dlaczego już w tym miesiącu będzie premiera, bo zostało jeszcze sporo do zrobienia.
@boy3
Texture Pack który podesłałeś działa również z wersją EE(sprawdzałem), tak jak inne mody, problem może się pojawić przy odpalaniu modów zrobionych pod EE w starszej wersji gry
Mają podrasować całą grafikę, ale dopiero po premierze.
Nie słyszałem o tym, zobaczymy Natomiast wiem, że na ten czas wersja EE praktycznie jest taka sama, jak zwykła i według mnie nie warta kupna $60 dolarów czy tam $30-40
20$ Podstawka, 40$ Digital Deluxe.
To jest oczywiście sprawa każdego z osobna czy zdecyduje się kupić remaster, tylko przestrzegam że jakiś czas po premierze najbardziej popularne serwery przeniosą się najpewniej pod wersje EE.
Wersja EE to póki co kilka efektów postprocesowych, usprawnienia multi i toolsetu.
Jedynka to nic wspaniałego, ale dwójka to miazga - świetna fabuła i dodatek w postaci Maski Zdrajcy. I wolałbym remaster tej gry - niech odżyje społeczność moderska i tworzy nowe, świetne kampanie.
Jak wyremontują dwójkę, to może w końcu w to 'cudo' zagram. Użerać się z wersją od mistrzów szajsu nie miałem siły...
Neverwinter Nights 2 jest już grywalna wersja od dawna. Ukończyłem NWN2 bez problemu.
@Sir Xan Optymalizacja wciąż jest taka sobie :C
Ale skoro wydają NWN EE to NWN 2 EE też prędzej czy później wydadzą
Ale skoro wydają NWN EE to NWN 2 EE też prędzej czy później wydadzą
O ile wyniki sprzedaży NWN EE będą zadowalające. Tego nie możemy być pewni.
boy3, racja, ale wtedy grałem na mocny PC. :P
Sprzedaż sprzedażą, ale jeszcze jeden warunek, który musi być spełniony by się pojawił NWN2 EE - Beamdog musi chcieć, bo może się okazać że rzucą na odczepne gadkę taką jak w przypadku IWD2, że NWN 2 zbyt głęboko zmieniał zasady przez co tworzenie odświeżonej wersji jest za trudne/kosztowne.
NWN 2 EE to kwestia czasu, chyba że jak w przypadku Icewid Dale 2 - wersji EE nie ma bo kod źródłowy zaginął. Peszek.
Szykuje się kolejny leniwy "remaster" od partaczy z Beamdog. Szkoda na to pieniędzy.
Obsidian przynajmniej ma świetnych scenarzystów, i nie karzą płacić za coś co wygląda prawie jak oryginał
Fachowcy z Obsidian przynajmniej potrafią robić własne gry.
Pudełkową jak i GOG'ową Diamentową wersję jedynki posiadam więc i tą zakupię, choć na pewno nie na premierę
Z odświeżonej dwójki to nawet bym się ucieszył jeszcze bardziej bo o ile jedyneczkę po kilka razy ogrywałem, to w przypadku dwójki - dodatku Maski Zdrajcy nigdy nie dokończyłem, przy drugim podejściu do podstawowej kampanii miałem błąd który zablokował mi dalszą grę w Akcie Trzecim, a tego drugiego rozszerzenia to nawet nie miałem okazji zakupić
Więc jeżeli wyniki sprzedaży jedynki miały by mieć jakieś przełożenie na odświeżenie dwójki ze wszystkimi dodatkami, to życzę tej grze wysokiej popularności, a przynajmniej na tyle by im się opłacało faktycznie myśleć nad Neverwinter 2
Ja grałem w NN2 trzy razy w 2007 roku i miał bugi to fakt,
ale nie było tak poważnych, żeby przeszkodziły mi w ukończeniu rozgrywki. Też bym chętnie powrócił do tej gry z zremasterowanej wersji i pozbawionej jakichkolwiek błędów.
Dwa razy przechodziłem z angielskim dubbingiem, a raz z polskim. Polecam zdecydowanie bardziej angielski.
Fakt na konsole nigdy nie wyszły cRpg znane 1997-2010 np:
Fallout 1 i 2, Baldur's gate 1 i 2, Icewind dale 1 i 2,
Planescape Torment, Arcanum, Świątynia pierwotnego zła,
Neverwinter nights 1 i 2 oraz świetne dodatki do nich,
Drakensang 1 i 2. Ale w sumie jeszcze gorzej to wygląda na tle cenionych strategii z Pc z lat 90' i przygodówek z Pc/Amiga znanych z lat 90'. Jeszcze bardziej dziwi brak na konsolach takich Fps jak Blood 1997, Unreal 1998
System shock 2 1999 czy Clive Barker's Undying 2001
Jest cała masa wybitnych gier, które nie wyszły na konsole Playstation czy Xbox, a bez mrugnięcia okiem zasługują na 10/10. Na przykład:
Cannon Fodder 1993
Gothic 2001, Gothic 2 Noc kruka 2003,
The Elder scrolls-Morrowind 2002,
Half Life 1998 aka Black Mesa 2012 (remake Half Life)
System shock 2 1999, Fallout 1997,Fallout 2 1998
Planescape Torment 1999, Baldur's gate 1998,
Baldur's gate II 2000, Dune II 1992,
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2004
Civilization 1991, Civilization II 1996
Heroes of might & magic III 1999, Settlers II 1996,
StarCraft 1998, Warcraft II 1996, Warcraft III 2002,
Colin McRae Rally 2.0 2000,Duke Nukem 3d 1996,
Unreal 1998 itp
Dobrze, że na konsole wyszły
Tomb raider 1996, Tomb raider 2 1997, Tomb raider 3 1998,
Resident evil 2 1998, Resident evil 3 1999,
Resident evil remake 2002 (wersja HD 2015 Pc i Ps4)
Silent Hill 2 2001 itd., ale już w
fanowskie remaki Tomb raider 2 i 3,
które powstają nie zagrasz na konsoli :)
Konkretnie:
Ad1 Tomb raider 2 remake na silniku Unreal Engine 4.
Ale w tym przypadku raczej projekt skończy się na 1 levelu.
Ad 2 Tomb raider 2 Anniversary na silniku znanym z TR 4,
Ad 3 Tomb raider 3 remake na silniku Unity.
Te dwa ostatnie są szanse, że będą ukończone w
2019/2020 roku. Bardzo rozbudowują znane etapy,
a nawet dodają nowe w dwójce (4), a w trójce (5) znanych z dodatku.
Another world 1992, , The Secret of Monkey Island 1990 oraz
Monkey Island 2: LeChuck's Revenge 1991 na konsolach pojawiły się po 20 latach po Pc :)
Tylko co by to miało dać? Dziś (a nawet wcześniej) zagrasz w te stare RPGi na ziemniaku. Praktycznie każdy ma dziś telefon kilka razy mocniejszy niż sprzęty, na który się te gry 'ogrywało' w dniu premiery.
Grałem kiedyś w Dragon Age na PS3, to była męka. Realizowanie takich karkołomnych projektów to raczej skórka nie warta wyprawki.
Zapewne wiele osób dziś pozbywa się pecetów, bo przecież 'pejsa' czy innego instagrama można sprawdzić na telefonie, ale ci ludzie to nie jest raczej 'target' staroszkolnych gier RPG.