"Uwielbiamy rozsadzać karty grafiki" - Metro Exodus ma być wyzwaniem dla sprzętu
Wywalić wymagania w kosmos to nie problem, pytanie tylko czy grafika będzie odpowiadać wymaganiom :P
Ehh, wszędzie ten durny marketing, zapowiadając 4k na konsoli to tak jakby zapowiadać właśnie, że na pewno nie wycisną co się da z konsoli, bo wszystko pójdzie na marketingowe 4k, a nie maksymalnie dopakowany 1080p.
Przykro mi, ale jakość grafiki > ilość pikseli ZAWSZE
A jak ktoś się nie zgadza to z utęsknieniem czekam, aż mi pokaże grę w 4k, która wygląda tak samo dobrze jak film w 1080p albo i nawet 720p...
Wyzwanie dla grafiki w czasach, gdy ceny grafik poszybowały ostro w górę?
Choć i tak pewnie pójdzie na starszych, po prostu w niższych ustawieniach niż High/Ultra :D a gadanie, że wyzwanie dla grafiki to zwykły straszak, by napędzić sprzedaż sprzętu xD
rafg4@ naklejac na pudelkach PS4PRO/XBOX ONE X Enhanced zeby podkrecac sprzedaz nowych/starych konsol-bo na starych to napewno bedzie efekt PS3 ;)
Seria Metro zawsze miała konkretne wymagania, więc z tym straszeniem nie polemizowałbym za bardzo.
Pierwsza część tylko miała wysokie wymagania, ale wystarczyło wyłączyć TESELACJE. Do dziś to pamiętam :).
Druga część miała już świetną optymalizacje.
Ja swojej GTX 970 nie zmieniam przez kilka lat :). Większość gier 60FPS w FullHD. Wiedźmin 3 nawet hula bez problemów. Czasami wystarczy jakieś pierdoły wyłączyć w ustawieniach albo obniżyć co i tak jest niezauważalne i jest ok.
Pytanie tylko czy to faktycznie będzie dobra grafika adekwatna do wymagań, czy usprawiedliwienie twórców na słabą optymalizacje.
Wywalić wymagania w kosmos to nie problem, pytanie tylko czy grafika będzie odpowiadać wymaganiom :P
LL jest piękny, także mam duże nadzieje wobec exodusa.
BTW: Dobrze, że 4A nie idzie w otwarty świat, mniejsze otwarte lokacji pełne detali są lepszym pomysłem niż hektary lasów czy innych generycznych lokacji.
No to chyba za duzo osób sobie nie pogra.
Twórcy mówili, że Metro Exodus spokojnie pociągnie ktoś z 3-4 letnim sprzętem, ale wszystkie wodotryski w rozdzielczości 4K będą przeznaczone dla topowych sprzętów.
Czyli normalka jak w każdej innej grze.
Im lepszy sprzęt tym więcej wyciśniesz efektów.
Sądzę, że 1080Ti w SLI poradzi sobie na ultra w 4K.
Większość gra na 1080p więc wymagania będzie miał mniejsze. GTX 1060/GTX 1070.
U mnie do 1440p będzie do jesieni karta 1080 lub 1080Ti.
Obecnie GTX 1060 6gb na 1440p wystarcza,
bo Pillars od Eternity 2015 i Pillars of Eternity II 2018 wymagania mają małe.
Czyli albo oprawa graficzna naprawdę jest wymagająca, albo w ten sposób tłumaczą niedoróbki techniczne i spaszczoną optymalizację. Się okaże.
Ehh, wszędzie ten durny marketing, zapowiadając 4k na konsoli to tak jakby zapowiadać właśnie, że na pewno nie wycisną co się da z konsoli, bo wszystko pójdzie na marketingowe 4k, a nie maksymalnie dopakowany 1080p.
Przykro mi, ale jakość grafiki > ilość pikseli ZAWSZE
A jak ktoś się nie zgadza to z utęsknieniem czekam, aż mi pokaże grę w 4k, która wygląda tak samo dobrze jak film w 1080p albo i nawet 720p...
Dlatego że to właśnie marketing... Nie ma prawdziwej 4K jest tylko 1080 skalowane do 4k a było to potrzebne żeby popchać sprzedaż TV bo od dłuższego czasu nic konkretniejszego się w nich nie zmieniło. Tak samo było z googlami VR, był boom i teraz jest dupa bo są niedopracowane i czuć po nich dyskomfort. Ja tak przynajmniej uważam.
Premiera na jesień. Skąd wiesz, jak będzie jesienią ?
Do jesieni wymieni sporo ludzi karty.
Pierwsze Metro było słabo zoptymalizowane, dopiero wersja redux zmieniła oblicze gry o 180 stopni. Po tym newsie czuje, że Metro Exodus pokona KCD jeśli chodzi o spadki fps.
Na konsolach pewnie będzie 15-20 fps a na pc koło 40-50.
Wersje Redux pięknie chodziły. Zgadza się.
Szczerze mówiąc to ja tu przełomowej grafiki nie widzę...nic co uzasadniałoby to "wysadzanie". Jest ładnie, ale przeciętnie.
Każdy nieposiadający stosownego komputera pisze w ten sposób. To samo było z Crysisem 1. Też niektórzy nie widzieli przełomowej grafiki, a prawda jest taka, że dopiero dzisiaj najpiękniejsze graficznie gry zaczynają tak wyglądać.
Ciekawe czy moj rx480 i i5-7400 da rade xd
Dokładnie :) Teraz przy kosmicznych cenach kart robienie gry która potrzebuje mega kart to może być strzał w kolano.
@Marder
Tak tylko wtrące:
- od kiedy ceny kart poszły w górę?
- od kiedy Metro Exodus jest w produkcji?
- kiedy była pierwsza zapowiedź gry?
- kiedy będzie premiera?
- czy deweloper ma być też jasnowidzem i przewidywać wzrost lub spadek cen kart na przestrzeni kilku tygodni lub miesięcy na skutek krypto, wojny, upadku meteoru lub choroby teściowej gdy proces produkcji trwa kilka lat?
Jak odpowiesz na te pytania to pomyśl nad swoim komentarzem... Tak powoli i logicznie :)
Czyli gra się słabo sprzeda i więcej gier z serii metro nie powstanie hahah #JakMiPrzykro xDD
Crysis 1 też miał się słabo sprzedać
Bo Crysis 1 słabo się sprzedało.
Gdyby robienie gier (czyli Crysisow) bylo glowna dzialalnoscia Cryteka to firma juz by dawno nie istniala. Tak im si te gry sprzedawaly.
A który tytuł AAA w roku 2007 sprzedał się lepiej na PC ?
Tak wgl to sry za komentarz, ale mialem zly dzien i ten news popsuł mi go jeszcze bardziej, wiec musialem odreagowac. Nie mam kompa za 10k, wiec Metro chyba jednak bede musial u kogos obejrzeć na YT :(
Czyli w końcu gra dla mnie :D Cały czas czekałem na grę, która mi wykorzysta 1080 Ti(tanium) i chyba wreszcie się doczekam :) Więcej wyciągających ostatnie soki z kompa gier proszę :) A moment dla mnie bardzo dobry. VR mnie przyzwyczaił do grania w coś, w co mało kto może zagrać, ale nie martwcie się, zdam Wam relację, jak gra się prezentuje na maksymalnych ustawieniach :P
Musiałem, nie bijcie :D To komentarz humorystyczny :> Wymagane poczucie humoru :) (co nie zmienia faktu tego, o czym pisałem :P)
U mnie baza pod tą grę już jest.
27' 2560x1440 mający 144hz.
Jeszcze tylko karta do wymiany GTX 1060 na GTX 1080Ti.
Choć jedna osoba mi poleca GTX 1070,
że spokojnie starczy do monitora 1440p.
Ale do wymagających gier chyba jednak może lepiej 1080.
W 1080p to Gtx 1080Ti tobie nie zajadą zbyt szybko wymagające gry. Może dopiero pod koniec 2019 lub w 2020.
1440p to jednak większe obciążenie.
Nie mówiąc o 4K, gdzie przydaje się SLI.
Do 1440p 1070-tka to za mało
Last Light graficznie był bardzo dobry.
Ten sam moment co screen parę postów wyżej.
"Mam nadzieję, że uda nam się zachować markę Metro jako standard dla wszystkich możliwych testów wydajnościowych. Po prostu uwielbiamy rozsadzać karty grafiki."
W rzeczywistości powiedział:
Mieliśmy nadzieję, że tym razem uda nam się zoptymalizować Metro, ale znów się nie udało. Taki standard tu mamy. Po prostu inaczej nie potrafimy bo jesteśmy za słabi i za leniwi, a tak w ogóle mamy was d..ie i możemy wam nawet rozsadzić karty grafiki bo i tam nam nic nie zrobicie.
Wiadomo,że priorytet to konsole i gracze z mocarnymi kompami. Niestety tych niewielu, więc płacz będzie duży po forach. Na szczęście na sprzedaży się nie odbije, bo konsole to główny rynek dla gier AAA.
bo konsole to główny rynek dla gier AAA
Tych multiplatformowych na pewno :D
A co za problem zrobić nie zoptymalizowany kod który zamęczy każdy komputer ? Pamiętacie ten filmik z wybuchem góry tnt w minecrafcie na superkomputerze ? Nie dał rady , 2 klatki potem się zawiesił XD
Czyli nie będą optymalizować gry istanie się wyzwaniem dla sprzętu. SW:TOR do dzisiaj jest wyzwaniem dla sprzętu. Operacja, walka z bosem 11FPS, Wiedźmin 3 na ultra 60 FPS. Jak widać 7 letnia gra daje radę tam gdzie współczesne nie dają.
Wiem tylko tyle, że wraz z premierą Metro Exodus po raz kolejny "bede grał w gre". :D
Mam nadzieję na dobrą produkcję na ps4. Na granie na pc już mało kogo stać.
już huntowi i kcd dostało się za wymagania poza kalkulatorowe, nie mówiąc już o ac:unity w dniu premiery, a oni chcą wypuścić grę w dobie kiedy na steam królują karty które jednego bitcoina wykopałyby w czasie kiedy słońce pochłonęło by ziemię.
Zapowiada się ciekawie ;)
ja wolałbym żeby pakiety office wybuchały scenarzystom podczas pisania super scenariuszy, ale to nie te czasy... w tych czasach scenarzysta ma być sławny, albo tani - oba warianty gwarantują gniota fabularnego :/
chętnie zduszę swojego peceta jeśli będzie to szło w parze z wizualnym orgazmem
Optymalizacja to bolączka wielu nowych gier.
Mam tylko nadzieje, że Metro pod względem płynności nas nie zawiedzie. Przecież to fps. Tam klatki muszą się zgadzać :)
az sie boje jak na 1440p mi pojdzie :( medium ustawienia dla poczciwej 1080Ti zapewne
Dla mnie gra może wymagać i 20 gtx 1080ti. Mam Shielda i nie straszne mi żadne wymagania :)
Temat powinien mieć tytuł "jak dobrze ubrać w słowa słabą optymalizację"...
Jak rozwali to karta pójdzie na gwarancję a gra dostanie ocenę 1 i po prostu ja zwrócę;)
A miało niby działać nawet na słabszych kompach
https://www.gry-online.pl/newsroom/metro-exodus-ma-dzialac-nawet-na-slabszych-kartach-graficznych/za197f3
Przeczytaj cały artykuł, który podlinkowałeś,
a nie tylko nagłówek, a potem wróć.
To oznacza: Mamy skopaną optymalizację bo po co się męczyć skoro wystarczy stwierdzić że robimy grę która "wysadzi karty graficzne"...i już jesteśmy zaj@@3szczy
a tu kolejny piękny screen z gry :)
a nie czekaj to tylko crysis 3 wydany 5 lat temu...
Ja bym to pomylił z BF4
Bo to jest BF4.
Teraz z kolei ten nie jest z BF'a
Mojego plejstejszyn cztery nic nie rozsadzi.
Na konsolach niczego nie rozsadzi. Zresztą nie trzeba "Metra" to rozwalenia komputera. Mi się ostatnio nie chciała uruchomić gra "Sudden Strike II", choć laptop nowy i z bardzo wysokiej półki.
A zagrasz w tego Sudden Strike II na konsoli? Niestety nie, na laptopie też nie pograsz, bo prawdopodobnie system za nowy. Ja siedzę na WIN7 i wszystko działa.
Gdyby ten wątek przetłumaczyć na każdy inny język to większość czytających i tak szybko by się zorientowała, że pisali to Polacy. Nic, tylko narzekacie. Zła optymalizacja poprzednich części, to co widać to żadna rewelacja, 4K to tylko dwa znali z alfabetu i nic poza tym itd. itp. Założę się, że dwa trzy lata po premierze kiedy wspomni się o Metro Exodus pisać będziecie: bardzo dobra gra, świetna grafika, już takich nie robią. "Polaki Rulez". Żenada.
Historia gier pokazuje, że w przeszłości powstawały tytuły, które z blaszaków potrafiły wycisnąć ostatnie poty jak np. pierwszy FarCry, wspomniany Crysis i kilka innych. Szybko też stawały się testem wydajnościowym dla grafiki. Tworzenie gier dla PC i konsol często wymaga pójścia na kompromis. Czy 4A Games uda się dotrzymać obietnic? Oby. Czego im, a szczególnie nam, graczom życzę.
Czyli gra nie będzie zoptymalizowana i będzie potrzeba GTXa 1080 żeby pograć na Wysokich. Hy hy
To dobrze, będzie konkret grafika
Brak optymalizacji nie idzie w parze z ładną grafiką chyba, że jara cię to, że twój sprzęt nie wyrabia i sam sobie wmawiasz jaka gra jest ładna bo słabo chodzi na dobrym sprzęcie.
Tak jak KCD. Chodzi słabo a grafika robiłaby wrażenie może 3 lata temu.
No ciekawe, już pierwsza część wymagała dobrego sprzętu żeby gra wyglądała przyzwoicie.
Czyli pewnie z rodziałką 3440x1440 muszę dokupić drugą 1080tkę do Sli :D
Poczekajcie, aż ceny kart pójdą w dół o połowę na Q1 przyszłego roku ;)
Metro Last Light i Redux były bardzo dobre pod względem grafiki i optymalizacji, więc o Exodus się nie martwię pomimo takich zapowiedzi. Jest to jedna z nielicznych gier tworzona specjalnie na PC-ty, nie jak większość portów z konsol. Mam nadzieję, że 1070-tka wystarczy do grania w qhd i z wysokimi ustawieniami.
pewnie jełopy nie potrafią optymalizować, a gra na screenach wygląda jak sraka
conrad_owl ---- Tym bardziej gość powinien zachować umiar w tym co mówi bo robi zły piar wokół produkcji. W momencie kiedy ceny kart szaleją nie mówi się graczom, że będą potrzebować karty za 6 koła bo zrobiliśmy tak wymagającą grę.
Czyli oznacza to zapewne skopaną optymalizację reklamowaną jako coś dobrego, bo na pewno nie jakiś duży skok graficzny w porównaniu do konsol, które są głównymi platformami.