Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Kingdom Come Deliverance - dwa tygodnie oczekiwania na patch; fani sami naprawiają system save'ów

14.02.2018 14:15
2
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany307509
99
Legend

@Orek666 -> Nie rozumiem twoje narzekanie. Chyba nie rozumiesz, że Kingdom Come ma za częste "wywalanie z gry", a to doprowadzi gracze do "szału bitewnego". Nie wspominając o dialogi i alternatywne wybory, a nie każdy ma dużo czasu, by przejść Kingdom Come drugi raz.

Ten system zapisywania stanu gry może jest dobry dla horrory wolne od bugi, ale dla gry RPG niekonieczne.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2018-02-14 14:19:06
14.02.2018 14:29
3
5
odpowiedz
3 odpowiedzi
V3n
37
Centurion

@Orek666 nikt ci tego nie usuwa, modderzy udostępnili moda, nikt cie przecież nie zmusza żebyś go zainstalował, o co więc płacz?

14.02.2018 14:02
1
-11
zanonimizowany1050771
50
Pretorianin

Najlepsza mechanika całej gry a oni ją usuwają... to tak jakby w obcym izolacja wywalić telefony.
Przecież to fantastycznie wpływa na imersję całej gry. Save w dowolnym momencie to niestety bolączka gier naszych czasów :(

post wyedytowany przez zanonimizowany1050771 2018-02-14 14:05:55
14.02.2018 14:15
2
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany307509
99
Legend

@Orek666 -> Nie rozumiem twoje narzekanie. Chyba nie rozumiesz, że Kingdom Come ma za częste "wywalanie z gry", a to doprowadzi gracze do "szału bitewnego". Nie wspominając o dialogi i alternatywne wybory, a nie każdy ma dużo czasu, by przejść Kingdom Come drugi raz.

Ten system zapisywania stanu gry może jest dobry dla horrory wolne od bugi, ale dla gry RPG niekonieczne.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2018-02-14 14:19:06
17.02.2018 20:49
2.1
1
frycek18
26
Pretorianin

Dokładnie, tym bardziej że jest tu masa cut scenek, a ponad to gra sama w sobie jest wystarczająco trudna.

19.02.2018 16:27
animatiV
2.2
animatiV
96
Generał

Ja mam chyba jakąś wersję 9.9.9 bo ani razu gra mi się nie wysypała od wersji 1.2. Nie rozumiem problemu. Najbardziej mnie wnerwiają loadingi i freezy co jakiś czas na parę sekund.
Ale z modyfikacji i tak korzystam bo lubię eksperymentować. Grę łatwo się moduje a to jest zawsze ogromny plus.

post wyedytowany przez animatiV 2018-02-19 16:29:01
14.02.2018 14:29
3
5
odpowiedz
3 odpowiedzi
V3n
37
Centurion

@Orek666 nikt ci tego nie usuwa, modderzy udostępnili moda, nikt cie przecież nie zmusza żebyś go zainstalował, o co więc płacz?

14.02.2018 14:32
3.1
1
zanonimizowany911055
5
Generał

"jaki oni śmio psuć tak sóper gre" powiedział, co wiedział

14.02.2018 14:33
.:Jj:.
3.2
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

Gdzie on płacze?

14.02.2018 14:35
3.3
1
premium476120
13
Pretorianin

patrz wyżej

14.02.2018 14:33
4
odpowiedz
1 odpowiedź
laki2217
133
Generał

Ani razu mi gry nie wywaliło do pulpitu, ale tego problemy mogą się u innych pojawić. Natomiast mechanika ze snapsami mi się podoba, gdyż wymusza w pewnym stopniu planowanie swoich wypraw, ale jednak dla innych może być strasznie irytującą sprawą.

17.02.2018 20:55
4.1
1
frycek18
26
Pretorianin

Dla mnie jest, choć by w sytuacji gdy trzeba wyłączyć grę z jakiegoś powodu. Wyłączasz konsolę i lipa, cały postęp szlak trafił.

14.02.2018 14:36
5
1
odpowiedz
zanonimizowany1074990
29
Generał

Jeden warunek zakupu odhaczony.

14.02.2018 15:52
6
odpowiedz
9 odpowiedzi
bullgod
75
Pretorianin

@Orek666
Jak niby to wpływa na imersję?
Fakt, że twoja postać w grze nosi kilka (albo kilkanaście- przecież jak ktoś lubi się zabezpieczyć, to czemu nie) butelek w plecaku żebyś ty mógł zapisać grę ma ci pomóc zanurzyć się w świat gry? Raczej odwrotnie - to sprawia, że zamiast się wczuć w postać, ja myślę o wykonywaniu w świecie gry czynności będących mechaniką gry, których normalnie bym nie robił.
Jak chcesz, to nie musisz zapisywać co pięć minut i wgrywać gry jak tylko coś ci nie wyjdzie. Gra nie musi cię pilnować.
Ale ja akurat włączyłem grę na chwilę, poszedłem na strzelnicę i wypuściłem kilka strzał do tarczy, nagrałem grę i wyłączyłem. Bez tego musiałbym o sprawie zapomnieć, pić po tym wódkę albo biec gdzieś zdrzemnąć się. Nagle historia postaci zaczyna mówić o alkoholiku, który co chwila wali się spać. Bez sensu.

14.02.2018 15:54
6.1
zanonimizowany1246970
3
Konsul

Moim zdaniem nie masz racji. Świadomość, że w każdej chwili można umrzeć buduje klimat.
Pomyśl, że w ogóle kiedyś w grach nie było możliwości zapisywania stanu gry ani własnoręcznie, ani autosave.
Umierasz i Game Over. Powinni cieszyć się, że można zapisywać:
- w każdej karczmie
- namiocie
- mając Sznapsa
- rozpoczynając nowego questa
- samoczynne co 30 minut

To nie jest wcale mało.

post wyedytowany przez zanonimizowany1246970 2018-02-14 15:56:14
14.02.2018 15:57
6.2
zanonimizowany911055
5
Generał

30+ lat temu. Już Wolfenstein 3D miał zapis gry, a gra ma 26 lat.

post wyedytowany przez zanonimizowany911055 2018-02-14 15:57:34
14.02.2018 16:05
6.3
zanonimizowany1246970
3
Konsul

To był początek savów, ale jeszcze nie norma :)

14.02.2018 16:07
6.4
bullgod
75
Pretorianin

@ewunia1818
Nie polemizuję, że buduje klimat. Absolutnie się zgadzam.
W sumie wystarczyłoby mi, gdyby system zapisu uwzględniał autozapis przy wyjściu z gry, który (tak jak w Falloucie4) kasuje się jak go wgrasz. Dla powodów, o których wspomniałem sznaps jest moim zdaniem sztucznym i trochę irytującym rozwiązaniem.
Nawiasem mówiąc- jest autozapis co 30 minut?

14.02.2018 16:14
6.5
zanonimizowany1246970
3
Konsul

To był żart, bo hardcore ze mnie.
Za mną 2 tysiące gier z C-64 z 1980-1995
ok 300 tytułów z Amiga 1985-1995
I z 300 gier Pc 1990-2000
Właściwie większość z tego ukończone.

Stąd gry późniejsze były już dziecinnie proste.
Taka gra jak Kingdom Come Deliverance bez
wyboru poziomu trudności, z ograniczeniami savowania,
z trudniejszym systemem walki czy otwierania zamków to
jak powrót do starszych gier.

W grze rpg jestem za tym, by szło savować zawsze,
bo czasem trzeba szybko wyjść z gry i nie każdy ma zawsze czas posiedzieć 3-4 godziny.

post wyedytowany przez zanonimizowany1246970 2018-02-14 16:18:31
14.02.2018 16:22
6.6
1
bullgod
75
Pretorianin

Na Atari to się grało. Najpierw pół godziny modlitwy żeby w ostatnim obrocie w czasie ładowania coś nie nawaliło, a potem gra bez żadnych sejwów przez dwa dni
:D

14.02.2018 16:41
6.7
3
zanonimizowany1246970
3
Konsul

Na C-64 gry na kasetach, by poprawnie się wgrały ustawiało się głowicę śrubokrętem obserwując paski poziome.
Przeważnie na jednej kasecie wystarczało jedno ustawienie,
a mieściła kaseta 40-70 gier zależnie czy 60 min czy 90 min.
Dyskietki i stacja dyskietek do C-64 to był luksus.
Amiga to w ogóle była przyjazna, ale wachlowanie dyskietkami czasem wkurzało. By wczytać jedną walką w Mortal Kombat 2 wymienić czasem trzeba było 3 dyskietki :)
Pc z początku to też przenoszenie gier dyskietkami od znajomych. Pakowanie na kilka dyskietek, a w domu rozpakowanie na dysk. Z czasem chodziło się z dyskiem do kogoś lub na odwrót. A potem pod koniec lat 90' zagościły na dobre pełne wersje płytowe na CD.

post wyedytowany przez zanonimizowany1246970 2018-02-14 16:42:46
14.02.2018 22:35
6.8
boy3
112
Senator

Brak zapisywania w żadnym wypadku nie zwiększa poziomu trudności, tak samo psucie się broni czy ograniczony plecak w RPG To jest zwykle wydłużanie czasu gry

15.02.2018 10:32
6.9
zanonimizowany1246970
3
Konsul

Ograniczony plecak w grach rpg trochę jest wkurzający, ale przeważnie idzie go zwiększać.

14.02.2018 16:37
😎
7
1
odpowiedz
$ Pablo $
25
Chorąży

No to czekam 2 tygodnie z zakupem co do zapisu to powinna być opcja przy starcie nowej gry czy chcemy nieco bardziej wymagają grę czy normalny system zapisu

14.02.2018 16:47
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
pixario
81
Troll Hammer

A gra MMO w podobnych klimatach jak się nazywała ktoś przypomni bo zapomniałem o ile taka w ogóle ma powstać

14.02.2018 16:57
8.1
tybet2
154
Generał

Trailor of Conqueror's Blade

15.02.2018 15:30
8.2
Chromstar
26
Chorąży

War of the Roses, ale niestety już nie działa.

14.02.2018 16:51
9
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1195154
34
Konsul

Dobrze moim zdaniem, i wcale nie krytykuję tego pomysłu zapisu twórców (wręcz uważam na coś oryginalnego i pomysłowego) ale wczoraj gra wywaliła 6 razy podczas ok 1 godziny gry, także 1 h gry zmieniła się w 3 godziną sesję. Następnie, wersje zapisu powinny być jakoś do wyboru w opcjach gry , wiadomo osoba która gra w RPG od bardzo dawna i ciągle zapisywała ręcznie, to ten system nie dokończa może się spodobać i być może odrzuci taką osobę od tytułu. Jednym się taki rodzaj zapisu podoba innym nie, jak chętnie pobiorę tego moda.

14.02.2018 17:05
9.1
zanonimizowany1246970
3
Konsul

Pewnie wiele osób pobierze.
Dla gry rpg z otwartym światem, gdzie wątek główny to
ok 40 godzin gry, a przejście na 100% z wszystkimi questami to o połowę dłuższy czas gry to raczej obowiązkowe.
Sam świat mniejszy od Skyrim czy Wiedźmina 3,
ale jak potrafi wysypywać grę to lepiej regularnie zapisywać rozgrywkę, a nie irytować się co jakiś czas, że trzeba powtarzać ostatnie 30-40 minut.

14.02.2018 16:56
Crod4312
10
odpowiedz
3 odpowiedzi
Crod4312
157
Legend

Nie wyobrażam sobie nie zapisywać kiedy tylko ja tego chcę. Niby z jakiej okazji twórcy mają mi narzucać ile mam grać, aby mi łaskawie zapisali? Może będę miał tylko 1h wolnego czasu i chcę sobie tylko poexplorować świat, a tu dupa. Ręczne zapisywanie to jest absolutny mus w grach RPG.

14.02.2018 19:05
10.1
2
zanonimizowany1202555
53
Konsul

Ekhm konsole, ekhm.

14.02.2018 19:10
Crod4312
😉
10.2
5
Crod4312
157
Legend
Image

Z przymrożeniem oka

17.02.2018 20:59
10.3
frycek18
26
Pretorianin

Dokładnie, w takich grach system zapisu w dowolnym momencie musi być. Powinni wydać patcha który to umożliwi, a jak wyjdzie kontynuacja to powinni dać takie coś od ręki.

14.02.2018 17:10
11
odpowiedz
6 odpowiedzi
zanonimizowany146624
131
Legend

Orek666 - co Ty .... za przeproszeniem? To właśnie kiedyś można było savovać w dowolnym momencie, a w dzisiejszych grach brutalnie nam to zabrali przez jakieś checkpointy. Jeszcze raz powtarzam - ten mod to fragemnt gry i bez niego nie da się jej przejść. I mówi to gracz, który przeszedł chyba wszystkie możliwe gry już na C64, do dziś gra w Mame32 (aktualnie próbuję nagrać filmik ze Snow Bros''a, jak przejść grę na jednym "żetonie" robiąc w ponad połowie gry PERFEKT''y w postaci spadających dolarów. Do tego <chwalenie mode on :P> jestem mistrzem Shinobi i Dark Seal''a, z których też chcę nagrać filmik z tej samej serii :P <chwalenie mode off>), ograłem najważniejsze gry z Amigi i pecetowe od roku 1996 do teraz i od zawsze na pecetach (zaznaczam) można było savovać grę w dowolnym momencie.
@Ewunia - rozumiem, że tytuły wrakowe, które wymieniłem (podobnie, jak słowo "Wraki" [nie mówię o zatopionych statkach, czy wrakach człowieka, czy urządzeń, czy czegokolwiek]) nie są Ci obce ? :P :>

post wyedytowany przez Admina 2018-02-14 18:03:10
14.02.2018 17:43
11.1
zanonimizowany1246970
3
Konsul

Nie są mi obce gry z C-64 oraz Amigi z lat 1980-1995 oraz
te z Pieca 1990-2018.

Konsolowe ekskluzywne nie znam, bo konsol posiadam zero.

14.02.2018 17:51
11.2
zanonimizowany146624
131
Legend

Miałem na myśli przede wszystkim WRAKI, czyli gry automatowe, w które wrzucało się żetona (obecnie emulowane przez emulator zwany MAME32). To przez nie poznałem takie perełki jak Dark Seal, Snow Bros, Shinobi, Wonder Boy (także wersję na C64), Shadow Dancer, Toki, Flying Shark (także na C64),

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2018-02-14 17:52:28
14.02.2018 18:03
11.3
zanonimizowany1246970
3
Konsul
Wideo

Automaty na żetony chyba każdy zna z lat 1990-2000.
W każdym mieście na stacjach kolejowych miałeś i też w innych punktach. Znam emulator MAME32.
Wonder Boy C-64
Na automatach rządził Street Fighter 2, Mortal Kombat 1/2,
Knights of The Round.
www.youtube.com/watch?v=5Al9A3tV7Zo

14.02.2018 19:38
11.4
Malaga
142
ma laga

nie wiem czemu ryczysz... taka konwencja gry. To że zapisywanie w dowolnym momencie było możliwe naście/dziesiąt lat temu nie znaczy że każda gra ma iść w tym kierunku. Jesli to ci nie odpowiada to może Kingdom Come Deliverance nie jest grą dla ciebie?

14.02.2018 20:18
11.5
zanonimizowany146624
131
Legend

@Ewunia - w końcu ktoś, kto wie, o czym mówię. Niestety, z naszego rocznika nie ma tu zbyt wielu, aczkolwiek powstał ostatnio nawet temat tu na Golu o roczniku 30+, tyle że ilu z nich chodził "na wraki" to insza inszosc :P
@Malaga - jest już mod, z którego pewnie skorzysta 90% dzisiejszych (w sensie tych, co dzisiaj zakupili grę - zaznaczam) graczy, a czy jest dla mnie? Nie wiem, bawię się dobrze, jak będzie dalej, czas pokaże.

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2018-02-14 20:19:01
18.02.2018 15:28
11.6
frycek18
26
Pretorianin

Malaga nie zgodzę się, brak save w dowolnym momencie jest bezsensownym przeszkadzaniem w graniu, powinni wydać patch który umożliwi zapisywanie w dowolnym momencie.

14.02.2018 17:50
12
odpowiedz
zanonimizowany1221587
56
Pretorianin

Gra generalnie bardzo fajna i przyjemna ale muszą popracować jeszcze nad nią i jej optymalizacją

14.02.2018 19:19
A.l.e.X
😂
13
odpowiedz
5 odpowiedzi
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

to nie naprawa gry tylko mody które są nazwane god mode -> co za czasy naprawa gry poprzez jej znaczące ułatwienie. Wszyscy czekali na grę trudną i co "naprawiają"

14.02.2018 19:30
Crod4312
13.1
1
Crod4312
157
Legend

To nie jest trudne, tylko strasznie irytujące, kiedy to gra narzuca mi ile mam grać, a nie ja sobie.

14.02.2018 20:23
13.2
zanonimizowany146624
131
Legend

Dlatego właśnie zrezygnowałem z grania w RE1. Zbyt mocno oddalone od siebie checkpointy. To samo tyczy się Alien Isolation, ale że na dzień dzisiejszy jest to najbardziej zaawansowana gra VR (Alex, zazdrość, że nie widziałeś tego na własne oczy :p granie w środku nocy i ogóle patrzenie na Obcego, ktory jest 2x wyższy od Ciebie, niezapomniane przeżycie :p choć nawet mi trochę czasu zajęło zanim [grając w srodku nocy po ciemku, zaznaczam :P] odwazylem się nie zdejmować hełmu), jakoś zagryzam zęby i gram dalej, ale jeśli gdzieś jest jakiś mod na sejwy, skorzystam na pewno :)

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2018-02-14 20:28:56
14.02.2018 20:42
13.3
1
zanonimizowany1246970
3
Konsul

Hydro2 - Resident evil remake HD 2015 to wręcz obowiązkowa gra dla fanów serii Resident evil, bo najwyżej cenione gry serii to właśnie Re 2 i Re 1 remake.
Nie ma żadnych checkpointów automatycznych w grze. Zbiera się taśmy i zapisuje się tylko samemu stan gry na maszynie do pisania wedle naszego uznania, kiedy się chce.
Tych miejsc jest dużo w grze.
Przecież w RE 1,2,3 też tak było.
Poza tym masz 3 tryby trudności co dziwne odwrotnie ustawione jak w reszcie gier. Ten najwyżej jest najprostszy,
a najniżej najtrudniejszy. Warto zagrać na najtrudniejszym.
Ale jak masz problemy wybierz ten na samej górze to będziesz miał więcej taśm do zapisywania stanów gry i znacznie więcej amunicji.

post wyedytowany przez zanonimizowany1246970 2018-02-14 20:45:22
14.02.2018 21:05
13.4
zanonimizowany146624
131
Legend

W RE 2 i 3 w ogóle mi to nie przeszkadzało i przeszedlem oba po kilka razy (dwójkę wszystkie 4 scenariusze), ale w RE1 zdrowo przeholowali. Remake 1 w tej kwestii w ogóle nic nie zmienił, ale grałem na normalu, więc może dlatego. Na remake dwójki czekam z wypiekami na twar

14.02.2018 21:54
13.5
zanonimizowany1246970
3
Konsul

Wątpię, że Re 2 remake zrobią tak zajebiście jak
Re 2 i Re 1 remake.

Re 1 w sumie 2 razy oba scenariusze.
Re 2 w sumie 4 razy oba scenariusze.
Re 3 2 razy, ale aż tak dobre to nie było jak 1 , 2 i remake 1.
Zbyt łatwa i krótka.
Re 1 remake 2 razy oba scenariusze. Idealny horror.

14.02.2018 23:19
Draugnimir
14
odpowiedz
1 odpowiedź
Draugnimir
137
Mały diplodok

GRYOnline.plRedakcja

Sprawdziłem mod. Działa. No i teraz to jest GOTY ;D

post wyedytowany przez Draugnimir 2018-02-14 23:21:51
15.02.2018 02:18
14.1
zanonimizowany146624
131
Legend

Jak zostaną zniwelowane błędy techniczne i poprawiona optymalizacja, to się nie zdziw

15.02.2018 01:56
😃
15
odpowiedz
Gibsonn
102
Generał

Czyli co, jak ktoś ma tylko 20 minut żeby zagrać i nie ma akurat butelek w plecaku to sobie nigdy nie zapisze? OMG LOL ...i cały progres jak psu w du...

Bo gra jest dla gracza hehe....

15.02.2018 08:08
16
odpowiedz
gedlanek
51
Centurion

Ciekawe czy naprawią ten problem zapisywania gry na konsoli ps4...

15.02.2018 12:33
czekoladowyjoe
17
odpowiedz
czekoladowyjoe
77
Konsul

Najpierw pomyślałem po co mi to. Ale... Wczoraj grałem cały dzień (dokładnie :) ), wieczorem około 22:30 już padałem na pysk. Za cholerę nie miałem tych szocików do save, a i łóżka w okolicy nie było. Jak ktoś napisał, prawie godzinny progres od ostatniego save w pizdu. Cóż, dzisiaj gram już z modem.

post wyedytowany przez Admina 2018-02-15 16:04:05
15.02.2018 23:22
Maniac1098
😈
18
odpowiedz
1 odpowiedź
Maniac1098
8
Generał

A ludzie krzywo się patrzą na trainer, a taki mod to prawie to samo w jakimś tam stopniu ułatwia grę.

17.02.2018 20:31
18.1
frycek18
26
Pretorianin

Nie to nie to samo, bo np każdy to dają ci znikąd wszystkie bronie, nieśmiertelność itp. Zaś swobodny zapis w sandboxach to rzecz nie zbędna.

17.02.2018 20:54
19
odpowiedz
1 odpowiedź
Lovegejm
2
Legionista

Gra skopana, ale gracze sobie naprawią. Beka.

18.02.2018 15:35
19.1
zanonimizowany911055
5
Generał

Nie bekaj, to niemiłe.

18.02.2018 02:00
20
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany668247
168
Legend

Możliwość zapisu gry w dowolnym momencie jest ułatwieniem? Pogrzało was? Nigdy żadna gra w historii gamingu nie była uważana za łatwą, bo posiadała system zapisu w dowolnym momencie. Już "true hardcorowe" Soulsy posiadają system zapisu przy wyjściu z gry, nie posiadają trybu permadeath, a są uważane za gry stanowiące wyzwanie.
Checkpointy są uważane zdecydowanie za sztuczne wydłużanie gry. A przy grach z otwartym światem to jest nic innego jak zwykły masochizm.
A immersja? Permadeath czy brak manualnego zapisu gry zdecydowanie lepiej by się sprawdziły. Tylko oba te systemy są przeznaczone do gier wolnych od bugów... Przynajmniej uniemożliwiających ukończenie gry.

18.02.2018 15:30
20.1
1
frycek18
26
Pretorianin

Dokładnie.

18.02.2018 15:38
21
odpowiedz
frycek18
26
Pretorianin
Wiadomość Kingdom Come Deliverance - dwa tygodnie oczekiwania na patch; fani sami naprawiają system save'ów