Metro Exodus będzie większe niż Metro 2033 oraz Metro: Last Light razem wzięte
To, że gra ma ogromny świat nie znaczy, że jest to plus. Wystarczy spojrzeć na ogromne mapy w grach Ubisoftu czy Just Cause. Po 2h widziałeś już wszystko, bo nie ma tyle unikatowej aktywności żeby wypełnić tak wielką przestrzeń, a wszystko to kopiuj-wklej.
Akurat o 4A Games się nie martwię. Pracują tam ludzie, którzy współtworzyli serię S.T.A.L.K.E.R. i jeśli miałbym zobrazować ich definicję otwartego świata, to podałbym przykład właśnie S.T.A.L.K.E.R.
"Każda mapa zaoferuje kilka godzin rozgrywki, a ich rozmiar wynosić ma średnio dwa kilometry kwadratowe. Dla porównania, największa lokacja w Metro: Last Light miała 100 na 200 metrów."
Chyba deweloper się pomylił tutaj troszkę, bo jaki sens miałoby mówienie, że mapy będą dużo, dużo większe i będą przy tym wynosić DWA KILOMETRY KWADRATOWE, czyli 100m na 20m, kiedy w Last Light potrafiły mieć 100m na 200m, czyli DZIESIĘĆ razy więcej. Nawet w wypowiedzi dewelopera słychać, że chciał powiedzieć dwa kilometry na dwa kilometry, ale coś się zaciął i powiedział dwa kilometry kwadratowe, co w żadnym wypadku nie jest tym samym co kwadrat dwa na dwa kilometry.
Może o czymś nie wiem (międzynarodowa zmiana zasad prowadzenia obliczeń geograficznych), ale już drugi raz rzuca mi się to w oczy i po prostu nie wiem, o co kaman, bo ewidentnie wygląda to na pomyłkę.
Dwa kilometry kwadratowe to 1000m x 2000m, natomiast jeden kilometr kwadratowy to 1km x 1km = 1km2 czyli 1000m x 1000m = 1 000 000 m2. Wpisz w google konwerter jednostek jak nie wierzysz.
Fakt, popełniłem błąd. Podzieliłem przez 1000 metrów, żeby uzyskać kilometry, jak przy długościach. Pomyliłem się z przeliczeniem w kwadratowych.
@Asasyn363
Czemu jeszcze tego nie rozumiecie. To nie będzie wielki świat, z wieżami i zbieraniem listów/figurek/złomu, tylko połączone ze sobą mniejsze, ale otwarte poziomy. Znajdziemy tam zadania poboczne, ale najważniejsza nadal będzie fabuła.
Bo przeczytali pierwsze zdanie i klepią jęzorem, byleby klepać. Podoba mi się również argument "skąd wiesz co będzie" jak gdyby oni już wiedzieli x)
Pod poprzednim artykułem, gdzie nie było tej informacji pisali to samo - https://www.gry-online.pl/newsroom/metro-exodus-ogromne-poziomy-struktura-kampanii-i-inne-konkrety/ze1a516 Niczym jest to, że dostaliśmy teraz dość istotne info dotyczące rozgrywki (mapy ze swobodną eksploracją, bez możliwości swobodnego poruszania się między nimi - bo fabuła) i tak będziem klepać o sandboxach dalej..x) Nic, że wychodzi na to, iż Metro będzie dalej liniowe, tyle tylko, że będziesz mógł obadać większy teren na mapie dla pozyskania surowców (zmiana waluty) i ubicia wrogów, wykonania dodatkowego zadania. Znafcy są wszędzie....a Ty maluczki milcz, boś nieświadom.
Ja np nie rozumiem skąd wiesz "co to będzie"? Grałeś? Widziałeś?
Twórcy mówili co to będzie, pewnie stąd wie.
No nie rozumiem, zabijcie mnie.
A cóż w tym złego, żeby Metro było dalej liniowe? To jest STRZELANKA. Ta moda na sandboxy do każdego gatunku (nawet ścigałki!) mnie poraża. Już niedługo, Mario w open world... oh, wait...
Metro Exodus będzie większe niż Metro 2033 oraz Metro: Last Light razem wzięte
Mam tylko nadzieję, że nie ucierpi to jakość gry. Mam też nadzieję, że nie będzie za dużo zbieranie złomy (rzeczy niewarte uwagi) i powtarzalne questy a la Assassin's Creed. Co za dużo, to niezdrowo. Mam nadzieję, że robienie sandbox nie jest "rozkaz" ze strony wydawca Deep Silver tak jak pomysł z DLC do Metro Last Light.
I .... mam nadzieję, że ponad połowa gry Metro będzie również w podziemi i metro pełne tajemnicy, bo to jest cały urok gry. No, oby można odwiedzić słynny Polis (stolica), który nie mieliśmy okazji zwiedzić w poprzednie gry Metro (tylko krótko i szybko).
Podsumowanie - Metro Exodus może będzie gra roku albo rozczarowana gra roku. Nie mam obawy do grafiki, bo nadal wymiatają. Czas pokaże.
Kampania ma się składać z serii otwartych map i choć nie będziemy mogli swobodnie podróżować między nimi, to wszystkie one zaoferują pełną swobodę eksploracji oraz wiele opcjonalnych wyzwań i lokacji. Jednocześnie autorzy nie chcą pójść w stronę pełnego sandboksu. Ich celem jest zapewnienie większej swobody rozgrywki, ale przy jednoczesnym zachowaniu unikalnego charakteru serii.
To daje mi wielka nadzieję. Lepiej jest postawić na serii otwartych map, a nie jedna, wielka mapa a la sandbox. Może to mieć wpływ na korzyść fabuły i projekty poziomów gry. Bardzo rozsądne podejście twórcy. 100% sandbox to byłby strzał w stopę.
Z tego co wiadomo to gra przez większość czasu będzie się działa na powierzchni, stąd te otwarte lokacje, a nie korytarze/tunele, więc raczej to jest oczywiste że gra nie będzie się działa w większość czasu w tunelach/podziemiach
Ale dobrze wiesz, że w tunelach też są sporo stacji metro takich jak Polis, cmentarzysko pociągów i bazy wojskowe. Więc nie wszystko będzie tylko korytarze/tunele.
Czasami bezpieczniej jest poruszać po tunelach niż na powierzchniach będąc narażony na ataki demonów i snajperów. Więc nie raz przyjdzie nam odwiedzić tunele. :)
Ta otwartość ma być ala Rise of TR/Uncharted LL - level 4. Ciekawe, ile razy jeszcze będę to powtarzał.
Co ty, ludzie widzą w newsie info o otwartości świata i już bez sprawdzenia piszą że gówno, bo sanboks.
Normalnie tu są sami mistrzowie, testerzy wszystkowiedzacy. Marnujecie się dodając komentarze, przecież czekaja na was duże firmy produkujące gry ?? Gadacie jakbyście juz grali w Exodusa, a wiekszość pewnie kopie piksele w Minecraft hehe
Akurat tu masz rację. Rzeczywiście szkoda mi czasu na takie komentarze. Więc poczekam, aż gry wyjdą, pogram i wtedy skomentuję. :)
Ojej, nie można skrytykować pomysłu na strzelankę, bo się dzidzia obrazi i wyśmieje, ojeju ojeju jaki płateczek śniegu!
Fanboye metra są na podobnym poziomie co fanboye No Man`s Sky
Fanboye metra są na podobnym poziomie co fanboye No Man`s Sky
A to wytykanie głupoty to fanbojstwo?
A niby co jest głupiego w wytykaniu jakiejś grze niepotrzebnego dodania elementów otwartego świata?
Możemy dalej tak bezsensownie odbijać piłeczkę jak chcesz.
Każdy kto grał w poprzednie części i mu się spodobały/podpasowały, na bank nie będzie narzekać na Exodusa. Trzeba czekać a jak wyjdzie brać i robić swoje ??
Podoba mi się to wróżenie jakie to nowe metro będzie gównianym sandobxem, po przeczytaniu samego tytułu artykułu, bo się sierotom nie chce przeczytać reszty, o poszukaniu większej ilości informacji nie wspomnę.
Podoba mi się to krytykowanie i wyzywanie każdego, komu nie podoba się koncepcja nowego Metra, bo sierota myśli, że cenzurkę wprowadzić trzeba i jeszcze tylko w komentarzach masturbować się pod newsy z grą, że o poszukiwaniu zrozumienia dla odmienności opinii nie wspomnę.
Ja o żadnej cenzurze nie piszę, masturbacji w komentarzach też nie uprawiam. A opinie rozumiem, tylko co innego opinia, co innego pierdzielenie na podstawie tytułu newsa. Także zamiast produkowania nędznych pierdów, płateczku śniegu, warto poczytać newsy, całe a nie tylko tytuł, i poszukać informacji w innych miejscach, i dopiero potem pisać. A nie: w tytule newsa pisze o wielkości lokacji, i już pierdzielenie jakim to gra będzie rozczarowaniem bo podąża za trendem, mimo że sandboksem to nie będzie, przynajmniej nie całkowicie.
Strasznie mi się ta koncepcja podoba. Momenty wyjścia na powierzchnię były dla mnie najciekawszymi fragmentami poprzednich gier. Ten upiorny klimat martwego miasta aż się prosił o większą swobodę eksploracji.
Podział na zwolenników i przeciwników zawsze będzie jak i spiny w tej kwestii.