30 minut z Vampyrem – co zmieniło się w ostatnich miesiącach?
@KucharzSnaf -> Może, ale chyba to jest przygodowa RPG, gdzie fabuła, eksploracja, questy i trudne wybory są najważniejsze? W końcu to nie Dark Souls czyli akcja RPG.
Beznadziejny mechanika walki, przeciwnicy sami się namierzą to takie nazbyt konsolowe w ogóle co to za satysfakcja, jestem pewny, że całą grę będzie można ukończyć pokonując przeciwników poprzez wciskanie tylko jednego przycisku na padzie, dzisiaj jest to już taki standard, że nawet nikt nie zauważa jak duży to jest minus. Chyba, że będzie można włączyć swobodną walkę ale w to wątpię.
Zawsze mnie zastanawiało czemu w skruconym zapisie nazw konsol u sony skracają oba człony (chociaż spacji tam się nie stawia, chyba) a u M$ tylko jeden? Chyba powinno być "PS4 i XO" albo "PlayStation 4 i Xbox One" a zazwyczaj jest taki potworek zmieszany z obu "PS4, XOne", bez sensu.
@topyrz50 - No właśnie starałem się zrozumieć tok myślenia jaki obrali autorzy, ale wydaje mi się to nielogiczne. Czemu pisownia jest pomieszana i skracają jeden z wyrazów do litery w pierwszym przypadku ale w nazwie kolejne konsoli już nie. Nigdzie nie jest to ustandaryzowane i każdy serwis zapisuje jak chce, z wyjątkiem tych wydawało by się najlogiczniejszych rozwiązań z albo pełnym skracaniem albo nie skracaniem w ogóle. Zawsze takie potworki wymieszane jak PS4, XOne.
to takie nazbyt konsolowe w ogóle co to za satysfakcja, jestem pewny, że całą grę będzie można ukończyć pokonując przeciwników poprzez wciskanie tylko jednego przycisku na padzie
Topkek. Ej, jak ci się nie skończyła jeszcze moc kryształowej kuli to weź mi strzel numery w totka.
Gra wygląda obiecująco, klimacik jest, ja czekam. Walka jest trochę drętwa, ale jeśli historia to nadrobi i klimat to spoko. Wiedźmin 3 też nie miał rewelacyjnego systemu walki, a resztą się obronił.
A taki Kotor? Najgorszy system walki w historii gier, ale historią nadrabiał niesamowicie.
@boy wiedźmin i rewelacyjny system walki? Postradales chyba zmysły. To jak nazwać ten w serii soul? Walka w w3 to jeden z najgorszych elementów.
Oparcie całkowicie na akcji, uniki opóźniane, nieczytelne łączenie ciosów, ataki przeciwników, które nie powinny trafić (bo był unik) trafiają i tak dalej.
Zabawne, bo ja nie zauważyłem takich niuansów ;)
Może jest prostsze wyjaśnienie, jesteś przewrażliwiony po prostu?
Dla mnie i tak walka wiedźmina 2 jest lepsza od 3, m.in przez lepszy rozwój postaci, i w wiedźminie 2 były jasno przedstawione archetypy, z tarczą, opancerzony i lekki W 3 nie było czegoś takiego
Ale patrząc że w żadnym rpg nie ma tak świetnej walki, to wiesz ...
@boy3
- ułomni, powolni i przewidywalni przeciwnicy, dużo rodzajów przeciwników padnie ci od spamowania lpm,
- npc'ci jw. + posługujący się bronią białą na poziomie 6-latka, movesety nie wiem kto tu kurła projektował,
- banalne do wykonania i przesadzone kontrataki,
- przesadzony młyniec i quen,
- tak naprawdę bezużyteczne silne ataki,
- nie rzadko Geralt reaguje na komendy w walce z opóźnieniem,
- rozwój postaci do jakiś żart, praktycznie brak nowych kombinacji poza młyńcem/rozpłataniem, jakieś tam perki i pierdoły,
dawno nie grałem w w3, to co mi się nasunęło na myśl ci wypisałem
Ogólnie wygląda to tak że od początku gry nawet na najwyższym poziomie trudności mamy do dyspozycji super bohatera, szybszy, sprytniejszy od wszystkiego, któremu inne istoty w grze mogą co najwyżej buty wypucować (chyba że przeciwnik z czachą i mu hp nie zabierzemy) - wiem, lore, przecież to wiedźmin, tak powinno być, te sprawy, ale takie granie po prostu nudzi.
Osobiście musiałem zaaplikować troszku modów na walkę + przyspieszyć przeciwników x1.7 Cheat Enginem żeby jako tako się walką nacieszyć, ale i tak to za mało...
Cóż, to jest jednak wiedźmin i jest dużo szybszy od przeciętnego człowieka, więc zabijanie 5 bandytów to dla wiedźmina żaden problen
Npc na wysokim poziomie potrafili mnie zabić, więc nie zgodzę się że AI kuleje w wieśku, jak ktoś chce wyzwań to ma coś takiego w grze jak skalowanie levelu wrogów
Problem z zręcznościową walką w takim wiedźminie i nie tylko jest taki, że wroga da się pokonać ZAWSZE, to tylko kwestia czasu
Jak komuś to się nie podoba, to niech na turówki sobie przechodzi
Wiedźmin 1 nie miał takich problemów, ale każdy oczywiście hejtował tam walkę
@boy3
lol to że ktoś cie rozdupca nie znaczy od razu że AI jest dobre - po prostu nie umiesz w w3 grać, tyle.
Co ma ta opcja skalowania do rzeczy? To tylko skaluje poziom przeciwnika do twojej postaci tylko i wyłącznie jeśli przeciwnik normalnie miałby poziom niższy od ciebie... Lepiej przeciwnicy od tego nie walczą lol
Ale mają ten sam level co ty i są silniejsi przez to ...
że AI jest dobre
A może po prostu nie da się zrobić lepszego AI?
@boy3
mac dun jednak jesteś taki sam jak za swojej obecności na theżydders lol
ciśniesz pierdoły że aż się czytać nie da
Bardzo ,,inteligenty'' post panie
Nie wiadomo co odpisać, to pociśniemy kogoś
@boy3
bo piszesz farmazony...
Z tego co rozumiem to ssiesz w w3, rozdupcają cię ułomni przeciwnicy i próbujesz się tłumaczyć że "może po prostu nie da się zrobić lepszego AI?". Jak tu cię nie cisnąć proszę ja ciebie lol.
Weź pod uwagę główne czynniki wpływające na poziom trudności walk -
a) zachowanie przeciwników - czyli ogółem movesety, reakcje na czynności gracza, szybkość działania i animacji, przewidywalność działań, openingi, te sprawy...
b) statystyki przeciwników...
Jeśli rzeczy z podpunktu a) kuleją to pompowanie podpunktu b) sprawi że starcia staną się tak naprawdę tylko dłuższe, nudniejsze a nie trudniejsze i ciekawe synu.
Zmiana na wyższy poziom trudności w w3 niestety tak działa a to twoje skalowanie też nie pomaga lol Jakoś przesadnie twardzi przeciwnicy nie są jeśli chodzi o staty na max poziomie btw.
AI u npc zawsze było słabe w każdym RPG zręcznościowym
Co nie zmienia faktu że walki z bossami w wiedzminie 3 były swietne
@boy3
lol, wychodzę i nie wracam bo się odmóżdżę zaraz normalnie, "mute" zakładam na twój profil
@KucharzSnaf -> Może, ale chyba to jest przygodowa RPG, gdzie fabuła, eksploracja, questy i trudne wybory są najważniejsze? W końcu to nie Dark Souls czyli akcja RPG.
To jest action RPG.
SirXan jak trzeba będzie to napisze, że W3 jest grą strategiczną.
Kurde mam nadzieje ze popracuja jeszcze nad animacja twarzy podczas dialogow bo slabo wypada. Sama animacja glownego bohatera srednio pasuje wg mnie. Jakos tak chodzi se lajtowo jakby sie niczym nie przejmowal, a w kolo muzyka i odglosy probuja tworzyc atmosfere grozy. Diabel tkwi w szczegolach...
Mam nadzieje ze bedziemy mieli w koncu godnego nastepce Vampire the Masquerade.
"... to takie nazby tonsolowe w ogole co to za satysfakcja..."
... ty wez se synek wlacz Bloodborne ;)
Takie to bez polotu bardzo.
Ja tam czekam, ostatnio mało wychodzi gier klasy B, a tu jeszcze będzie ciekawy setting.
Dla narzekaczy: Przypominam, że ów filmik to sklejka 2 czy 3 gameplayów opublikowanych kilka / kilkanaście miesięcy temu i przedstawiających wygląd i poziom dopracowania gry z tamtego okresu. Oczywiście to nie musi oznaczać niczego konkretnego, a gra obecnie może prezentować się identycznie... lub nawet gorzej niż wcześniej. Niemniej warto to mieć na uwadze, bo akurat mniejsze studia mają to do siebie, że faktycznie dopieszczają swoje gry do ostatniej chwili, a zmiany po prostu widać (choćby dlatego, że nie mają mocy przerobowych i czasu na konstruowanie dem technologicznych, ukazujących aktualny wygląd gry i ograniczają się do raptem kilku publicznych pokazów w czasie całej produkcji). Nawet paskudny i drewniany Elex w finalnej wersji przeszedł niesamowicie pozytywną transformację względem tego, co prezentował na wczesnych gameplayach.
Na tle tego drewna Elex jawi się prawdziwą perłą.
Vampyr od początku wyglądał strasznie nędznie. Każdy kolejny materiał był przez nielicznych zwolenników na wszelkie możliwe sposoby naiwnie usprawiedliwiany. A to materiał wczesny, a to wygląd mało ważny, a to jeszcze sporo czasu zostało.
A kloc jak był klocem, tak klocem pozostaje.
"Każdy kolejny"? Przecież były 2, kilka miesięcy temu, oba masz na powyższej "sklejce". I - niestety dla ciebie - Vampyr już teraz prezentuje się lepiej (pod względem technicznym) niż finalna wersja Elexa :). Zawartość merytoryczną będzie można ocenić po premierze.
widac, że to będzie klasyczne 4/10
Boze jakie to konsolowe... Lepiej zeby tego na pc nie wydawali bo sie osmiesza tylko.
A no tak, bo na pc same ambitne produkcje.
Po co zmieniać kadr podczas rozmowy dwóch postaci, niech kamera jest tylko na jedna osobę i nie będzie trzeba robić dodatkowo lip synca xd. Słabo to trochę wygląda, ale mam nadzieję, że gra nie będzie taka zła.
A jak dla mnie to wyglada to bardzo fajnie, moze walka dupska nie urywa, moze mimika twarzy nie jest na najwyzszym poziomie ale klimat wali mocno po oczach. Czekam!
:O wygląda znacznie lepiej od dawna czekam na ta grę fajny klimat, nie wiem czemu narzekacie na walkę, mi się podoba lubię jak w takich grach walka wygląda brawurowo
DONTNOD postarało się przy grze Life is Strange więc mam nieukrywaną nadzieje że Vampyr okaże się przynajmniej dobrą produkcją
Mam nadzieje że poprawią mimikę :) Ciekawy klimacik, zapowiada się obiecujący średniak.
Przyznam, że nie specjalnie interesowałem się tym tytułem uważając, że będzie to kolejne nudnawe RPG ala Vampir, the Masquarade Redemption. Tymczasem dostaję fajny, ciężki klimat z więcej akcji, a mniej RPG, które ogranicza się tu głównie do wyborów moralnych i prostych ulepszeń jak w restarcie serii TR. Bardzo miłe zaskoczenie. Tylko: dlaczego animacje są na poziomie gier z roku 2005, a grafika jakiś może rok 2010. Do tego gra wydaje się toporniejsza niż w K:KD. Mam nadzieję, że wersja konsolowa tylko tak wygląda, bo takie tytuły nie powinny wręcz mieć kiepskiej grafiki. Gra ma potencjał, ale obawiam się, że do czerwca za wiele nie zdziałają w tej kwestii. Jednak tego typu gra w takim klimacie to rzadkość, więc chętnie ogram :)
Dzięki że wymieniłeś najlepszą grę w jaką grałem w życiu czyli właśnie Vampire: The Masquerade Redemption.. żaden RPG, nawet sam Wiesiek nie miał takiej fabuły i rozwinięcia jak tamten tytuł sprzed lat, do tego najlepszy klimat średniowiecznej Pragi, niesamowita muzyka idealnie pasująca do klimatu wampirów i najlepsza na temte czasy grafika. Oj ile ja czekałem aż studio Nihilistic zrobi dwóję... niestety dupa.
A Bloodlines?
Redemption, zbyt dużo walk, zbyt mało fabuły
Do tego walka beznadziejna
Klasykiem jest bloodlines
Niech to jak najszybciej wydadzą, żeby cała ekipa zajęła się Life is Strange 2
Ciekawe co z tego wyjdzie. Poprzednie produkcje DONTNOD trzymały mnie przy sobie przez długi czas i po ich skończeniu długo miałem (i mam) je w pamięci. Na filmach gra wygląda ciekawie, ale zdecydowanie chciałbym już jak najszybciej zagrać sam.
Może i klimat jest, ale gameplay wydaje się co najwyżej średni i niezbyt wymagający. Jeśli historia będzie słaba to właściwie nic nie zachęci mnie do zakupu gry.
To ciagle wersja ALPHA nawet nie BETA liczę na to, że walka będzie jednak bardziej dynamiczna i znacznie ładniejsza dla oka a gra nie będzie polegała tylko na zadaniach idź zbadaj zabij przynieś pozamaitaj....
Wideo ocieka klimatem. Ciężko w tej chwili wyrokować, jak gra zaprezentuje się technicznie, ale jeśli klimat rzeczywiście będzie taki, jak zapowiada ten gameplay i dołożą do tego przyzwoitą fabułę, to wreszcie po wielu latach od Vampire Masquarade Bloodlines pojawi się przyzwoita gra o krwiopijcy. Porządny, mroczny wampir, a nie jakieś święcące się w słońcu, blade, nastoletnie, metroseksualne fiu-bździu! :D