Subnautica - premiera pełnej wersji
Można psioczyć na EA, ale to akurat dobra i ciekawa gra.
@AUTO6
Ale co tu psioczyć skoro tylko wydają? Zobacz co się dzieje z grami robionymi przez ich studia wewnętrzne. Wydawać komuś, a wydawać swoje gry to dwie różne rzeczy. Coś jak sprzedawać w sklepie jogurt od swojej krowy, a obok na półce Danone. Nie masz wpływu na Danone, za to możesz dodać lootbox do swojego jogurtu. Ot takie słabe porównanie, ale chyba wystarczy.
Subnautica jest niezła, ale tylko niezła. Nie ma tu niestety strachu przed brakiem przetrwania. Surowców pierdyliard. Bardzo szybko wchodzi rutyna szukania kolejnych ruin obcych, aż do wynalezienia i wybudowania rakiety. Game over.
Szkoda, bo wodne środowisko można było zrobić bardziej niedostępne. Tu nawet otchłań szybko przestaje być wyzwaniem.
Może ktoś inny udźwignie temat oceanicznego survivalu lepiej. Aby powstało coś na wzór The Long Dark. Chyba jedyny survival, który na poziomie Interloper, potrafi zaskoczyć i stawia przed graczem wyzwanie.
Bo w tej grze nie chodzi o strach przetrwania... i całe szczęście bo takich oklepanych gier jest już wystarczająco dużo. Przy Subnautice można się zrelaksować i skupić na eksploracji intrygującego świata a nie tylko siedzieć skitranym bo nie przetrwamy.
Jeżeli ktoś szuka relaksacyjnej gry po ciężkim dniu pracy, w której można pokombinować. To to jest to właśnie. Są cztery tryby rozgrywki. Dla hardcorów, wymagających, turystów i kombinatorów. A ich nazwy brzmią: swobodny, przetrwanie, ekstremalny, kreatywny. Dla każdego coś dobrego. Mnóstwo zbierania i składania przedmiotów, narzędzi, podmorskich stacji, pojazdów. Na początku trochę przytłacza. Nie mamy nic, niczego nie wiemy i zmierzamy w nie wiadomym kierunku. Grafika jest ładna, ale nie fotorealistyczna. I dobrze i trochę kiepsko. Z czasem jak już urządzimy się w morskiej toni. Robi się przyjemnie i możemy eksplorować do woli. Świetna gra. Polecam wszystkim ludziom lubiącym pomęczyć szare komórki. Doskonała odskocznia od topowej chałtury.
Jak ktoś się pogubi to bardzo pomocna jest społeczność skupiona wokół tej gry.
Nie ma strachu, że ktoś sobie nie poradzi. Nie wiem jak z polonizacją bo dawno nie grałem. Teraz jednak wrócę by zobaczyć jak to jest w finalnej wersji.
"W maju 20016 r. do zabawy we wczesnym dostępie dołączyli posiadacze Xboksa One."
Literówka "W maju 2016..." nie 20016.
A co do tego dodatku to skok na kasę ale kupię bo szkoda by było nie mieć pełnej gry, jeśli zaś chodzi o multiplayer to straszna szkoda bo pokładałem w tej grze większe nadzieje. Pozostaje czekać do wieczora i sprawdzić.
Mimo tego, że gra prezentuje się zacnie, to nie wróżę jej dobrze = ludzie przestaną takie gry kupować, bo na ryku wkrótce brakować będzie... kart graficznych.
Świetna gra i polecam, ale dobrze zrobiłby jej tryb kooperacji dla choćby dwóch osób, nawet w sieci lokalnej.
Co to niby miało być? Patrzę na Steam a tam aktualizacja 9 MB... no to chyba nie jest ten patch bo dalej się wyświetla build więc nie wiem co oni zrobili. Zobaczymy jutro.
A jak VR? Dawno temu czytalem ze dorzucili VR chyba jeszcze przy DK2, na Steam gra wciaz ma ikonki Rifta i Vive
Efekty VR super, klimat też ,ale nie tego się spodziewałem
Najgorsze wyjście z wczesnego dostępu jakie widziałem. Niestety twórcy mnie zawiedli. Nie odseparowali nawet jakości tekstur od renderingu a to jedno z podstawowych ustawień.
Widziałem gorsze- Lego Worlds. Było pełno bugów. Bugowanie podczas otwierania skrzyń, bug wczytywania świata, bug łodzi podwodnej, bug interakcji z ogniskiem, bugowanie się questów, przez co postać z zadaniem się nie pojawiała. TT nawet nie raczyło ich poprawić przed wydaniem gry. Tu jest trochę lepiej.