Pod koniec ubiegłego roku założyłem wątek "Podsumowanie 2017 roku dla PS Vita - czy to już koniec" (https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14467628&N=1). Teraz mamy połowę stycznia i parę informacji o przyszłości PS Vita zostało ujawnionych które jednoznacznie wskazują, że PS Vita również w tym roku może liczyć na kilka mocnych i nowych tytułów (czego nie można powiedzieć o 3DS na którego zapowiedzianych jest aktualnie 5 tytuułów z czego 3 są remasterami). Na tą chwilę zapowiedziano już wydanie ponad 40 gier w pudełkach i ponad 50 w europejskim ps store. Najwięksi japońscy wydawcy planują w tym roku wydać sporo gier na naszą konsolkę, a poniższy spis napewno nie jest wszystkimi tytułami jakie w tym roku wydadzą na PS Vita (osobiście lczę na jakiś spin-off do Dynasty Warriors 9 w drugiej połowie roku). Aktualnie lista ta wygląda następująco:
1. Bandai Namco
- Gintama Rumble
- Digimon Story: Cyber Sleuth Hacker’s Memory
- Super Robot Wars X
2. Square Enix
- Secret of Mana
3. Sega
- Certain Magical Virtual-On
4. Koei Tecmo
- Attack on Titan 2
5. Atlus
- Persona 3: Dancing Moon Night
- Persona 5: Dancing Star Night
- Catherine: Full Body
- 13 Sentinels: Aegis Rim
6. NIS
- The Longest Five Minutes
- Penny-Punching Princess
- Your Four Knight Princesses Training Story
- The Lost Child
7. Aksys
- Under Night In-Birth Exe:Late
- Psychedelica of the Black Butterfly
- Code: Realize ~Future Blessings~
- 7’sCarlet
8. Idea Factory
- Hakuoki: Edo Blossoms
9. PQube
- Omega Labyrinth Z
- Steins;Gate Elite
10. Marvelous
- Fate/Extella Link
I tak samo jak w zeszłym roku tak i w tym roku będzie rodzynek od wydawcy zachodniego czyli Bloodstained: Ritual of the Night od 505 games, a do tego masa małych studiów jak co roku wyda kilkadziesiąt indyków na naszą konsolkę (.m.in. Stardew Valley, Rainbow Skies, Mercenary Kings Reloaded Edition, Pixel Noir). Zdecydowanie będzie w co grać i PS vita na pewno jeszcze nie umarła. Ja sam najbardziej wyczekuję premiery remastera Katarzyny oraz Rainbow Skies. A czy ktoś z was kto jeszcze posiada PS Vita czeka szczególnie na jakiś tytuł jaki zapowiedziano na ten rok?
A ja mam pytanie trochę z innej beczki co do funkcji remote play. Czy próbowałeś połączyć się vitą z ps4 przez internet udostępniany z sieci komórkowej ? Czy jest to możliwe ? Muszę wypowiedzieć umowę swojemu dostawcy bo się wyprowadzam i tak się zastanawiam czy do tego czasu udało by mi się wykorzystać internet w telefonie.
Niestety nie pomogę bo nie korzystam z Internetu poprzez sieć komórkową. W każdym razie jeśli grasz w tym samym mieszkaniu gdzie masz PS4 to nie potrzebujesz Internetu. Dostęp do internetu jest potrzebny dopiero jak chcesz połączyć się ze swoją PS4 z innej lokalizacji. Najważniejsze z tego co zauważyłem jest przede wszystkim dobre łączę po stronie PS4 (przede wszystkim spory upload), a nie Vity.
To już mnie oświeciłeś dlaczego tablety i telefony od Sony tak lagowały i przerywały mi podczas remote. One po prostu nie łączyły się bezpośrednio z urządzeniem tak jak vita a tylko i wyłącznie sieciowo :-) Dzięki za pomoc !
Bo ja wiem. Ja tam nic ciekawego nie widzę. Prawie sama japońszczyzna.
A to źle? Jak patrzę na Metacritic który agreguje oceny z zachodnich recenzji to w 2017 wśród 10 najlepiej ocenianych gier 6 to produkcje Japońskie (pozostałe 4 to indyki). W tym roku nie było też końca nad zachwytami nad Nioh, Nier:Automata i Resident Evil 7. W klasyfikacji generalnej również w pierwszej 10 mieści się 6 japońskich tytułów. Może produkcje japońskie to nie jest to czego oczekuje większość użytkowników konsol na zachodzie, ale na pewno są to niedoścignieni artyści jeśli chodzi o gamedev.
Dla europejskiego gracza to prawie nie ma w co grać jeśli ktoś nie trawi tego typu tytułów niestety. Dla Japończyków może tak.
Raczej dla europejskiego gracza który nie chce poznawać nowych gier od japońskich deweloperów ani od studiów niezależnych bo gra tylko w aktualną odsłonę CoD/BF/FIFA/GTA/AC (niepotrzebne skreślić). Ja to oczywiście rozumiem, ale nie mierz wszystkich Europejczyków tą jedną miarą. Ja na PS Vita akurat mam w co grać choć akurat 2018 dla mnie zapowiada się na razie słabo. Najbardziej bawi mnie, że dokładnie taka sama sytuacja na konsolach Nintendo (głównie gry japońskie oraz od niewielkich studiów) jest jej atutem gdy w przypadku PS Vita to minus skreślający konsolę. Konsole przenośne zawsze opierały się przede wszystkim o japońskich deweloperów. PSP też nie był w tej kwestii wyjątkiem. PS Vita natomiast ma dodatkowy atut w postaci masy gier niezależnych które bardzo często ocenami z recenzji biją na głowę tasiemce pokroju CoD/BF/FIFA/AC.
Duckingman, myślę, że GoDlikeRU miał coś innego na myśli. To absolutna prawda, że gry takie jak Nioh, Nier: Automata i RE7 spotkały się z ciepłym przyjęciem, ale tu chodzi raczej o stylistykę gier a nie ich jakość per se. Mam ten problem od wielu lat, że pomimo nieustannie rosnącej jakości japońskich produkcji, wciąż nie mogę się do nich przekonać (RE7 jest wyjątkiem, bo został stosunkowo mocno przystosowany stylisticznie do zachodniego rynku).
O ile PS Vita jako urządzenie jest dla mnie bardzo interesująca, o tyle jako konsola już nie za bardzo. Grono odbiorców jest zbyt ograniczone ze świadomego wyboru producentów gier, a jeśli jakakolwiek konsola ma zyskać globalną popularność i uznanie, to niestety gry na nią wydawaną muszę być przystępne dla wszystkich. To się nie udało, więc Sony diametralne zmieniło podejście, skupiając się na japońskim rynku gier - i wyszło im to na dobre pod względem odbioru krytycznego, ale niekoniecznie znajduje to odzwierciedlenie w liczbie sprzedaży i popularności konsoli. Innym problemem była oryginalna kampania marketingowa, która skupiała się na odtwórczych grach AAA na konsoli przenośnej, zamiast na wyjątkowych tytułach ekskluzywnych.
Ot kilka słów od laika japońskich produkcji.
@leem230698 Ja rozumiem, że komuś te gry mogą nie podpasować natomiast argument, że coś jest japońskie (i w domyślę złe) jest jak dla mnie pozbawione sensu. Są japońskie gry wręcz kierowane do zachodnich odbiorców (choćby właśnie RE7), są i takie na które nikt raczej normalny na zachodzie nie spojrzy (np. Omega Labyrinth Z). Wśród powyższych gier od Japończyków jest bijatyka (Under Night In-Birth Exe:Late), oraz remaster genialnego RPG (Secret of Mana), które fanom tych gatunków mogą przypaść do gustu. Czasem trzeba po prostu dać grze szansę. Do tego wszystkiego kilka naprawdę mocnych indyków z Stardew Valley na czele.
Duckingman mam pytanie techniczne odnośnie remote. Wcześniej mnie oświeciłeś że Vita łączy się bezpośrednio z PS4. Niestety u mnie często wyświetla się błąd o niskiej jakości internetu. PS4 od Vity znajduje się ok. 1-1,5 metra a więc praktycznie siedzę z Vitą na fotelu a PS4 mam na wyciągnięcie ręki.
Czy trzeba coś wybrać by oba urządzenia łączyły się bezpośrednio ? Sprawdziłem ustawienia i mimo że mam zaznaczone "połącz bezpośrednio" to i tak za każdym razem PS4 z Vitą łączą się przez sieć \ router bo występuje spadek jakości sygnału.
Może są jakieś ukryte ustawienia jeszcze gdzieś w Vicie bo w PS4 już sprawdziłem chyba wszystko ?
Nie pamiętam bym coś dodatkowego ustawiał na Vicie. Jeśli zaznaczyłeś w opcjach gry zdalnej na Ps4 by łączyło konsole bezpośrednio to podczas próby połączenia Vita najpierw powinna się próbować połączyć bezpośrednio (wyświetla się stosowny komunikat na ekranie Vity), a jeśli to się nie uda dopiero łączy się przez sieć (komunikat się zmienia). Jeśli u Ciebie od razu łączy przez sieć domową to proponuję sprawdzić trzy rzeczy:
1. Ustaw tak konsolę by była dalej od innych sprzętów RTV, może coś zakłóca jej wifi bo antena w PS4 jest bardzo słaba,
2. Odłączyć kabel sieciowy od PS4 i podpiąć ją do sieci domowej przez wifi, a następnie odpalić grę zdalną (połączenie bezpośrednie wykonywane jest przy użyciu karty wifi PS4, a może u Ciebie są z nią jakieś problemy więc w ten sposób to przetestujesz),
3. Usuń Vitę z PS4 i dodaj ją na nowo (może domyślnie łączy się tak jak była za pierwszym razem sparowana).
Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Ogólnie to antena od wifi jest beznadziejna i dopóki nie ustawiłem konsoli na sztorc obok telewizora to miałem spore problemy z połączeniem bezpośrednim. Na sieci jest masa poradników jak ją wymienić na lepszą, ale ja tego nie robiłem.
Ok dzięki. PS4 mam schowane w dole w głębi regału więc to może być przyczyna. Popróbuje :-)
Jednak jest w Ustawieniach Vity jedna opcja którą trzeba odznaczyć by lepiej działało Remote Play. Przypomniałem sobie o tym dzisiaj jak szukałem innej opcji w ustawieniach :/ mianowicie w opcjach oszczędzania energii należy odznaczyć "Używaj Wi-Fi w trybie oszczędzania energii".
Ok, dzięki za info. Spróbuję pogrzebać. Narazie niestety nie przemawia do mnie granie remote mimo podłączengo gripa. I nie chodzi tutaj o jakość połączenia która jest też słaba i generuje opoźnienia, ale o optymalizację gier pod Vitę. Przykładowo Titanfall2 ma do wyboru 3 opcje ustawień sterowania i każda opiera się na strzelaniu przez dotykowy ekran...to jakaś porażka, grip podpięty a strzelanie zrobili dotykiem.
Kolejna sprawa to widoczność, na telewizorze potrafiłem w The Division walić headshoty co umożliwia przejście misji bo seria w tułów z karabinu nic nie daje. Na Vicie jest to niemożliwe, raz że głowa wygląda wtedy jak połowa główki od szpili i trafienie to cud to analog w vicie jest za sztywny niżeli ten w padzie od ps4. Rozważam co raz bardziej zakup Switcha ze względu na większy ekran ale narazie jeszcze przy Remote play trzyma mnie biblioteka...
Tak jak pisałem onegdaj ja przez remote play nie gram w shootery bo się tylko męczyłem. Za to ostatnio przeszedłem w ten sposób Outlasta. Bajka.
A co do Twojego gripa to jak rozumiem nie kupiłeś takiego który ma wbudowane guziki L2 i R2? Takie gripy są sporo droższe za to rozwiązują problem z dotykowym ekranem (a przynajmniej tak to oceniam po kilku godzinkach zabawy z pożyczonym).
Dokupiłem Hori Grip PSV-143 a więc mam już w niej przyciski L2 R2 L3 R3 więc jest dużo wygodniej. Z tym że chyba właśnie coś teraz kojarze z któregoś filmiku odnośnie remote, że Titanfall2 to jest gra której nikt nie planował pod remote i mimo gripa tylko przedni panel dotykowy (ekran) może tam służyć za strzelanie.
Chyba tak jak własnie wspomniałeś, w shootery powinno grać się na telewizorze bo można zepsuć wzrok i tylko się zniechęcić dlatego też ustawienia w tych grach nie będą w pełni zoptymalizowane pod remote. Mam nadzieję, że z większością tytułów będzie ok.
No to mnie zaskoczyłeś z tym Titanfall2. Ja w niego nie grałem więc nawet nie wiedziałem, że tam kompletnie inaczej rozwiązali kwestie strzelania.