Ten projekt jest za mały dla nas dwóch! 11 gier stworzonych przez jedną osobę
A dust nie był przypadkiem też przez jedną osobę zrobiony?
Byłem zerknąć czy wstawiliście To The Moon, i ku mojemu rozczarowaniu - nie. Wstydźcie się.
Niby wg definicji powinniśmy zaznaczyć opcję, że studio niezależne to studio bez wydawcy, ale... czy wydawca jest czymś niezbędnym? Nie wydaje mi się. Tak naprawdę więc niezależne studio powinno się chyba kojarzyć z czymś małym, bez dużego budżetu
Nope. Niezależność oznacza, że sam decydujesz o każdym aspekcie produkcji a nie wydawca, czy inwestor(którym wydawca nomen omen jest).
@soulldelsol
Nie do końca jest to takie proste. Wielkość studia i budżet też ma tutaj znaczenie, bo inaczej CD Projekt, Obsidian lub Larian (studio liczy ok. 100 osób) można byłoby nazwać twórcami gier Indie, a tak nie jest.
"CD Projekt, Obsidian lub Larian (studio liczy ok. 100 osób) można byłoby nazwać twórcami gier Indie, a tak nie jest."
Twórczość niezależna to nie tylko gry indie. Tworzenie gier własnym sumptem, bez dyszącego w kark i wpychającego wszędzie swoje chciwe łapska wydawcy/dystrybutora/inwestora to właśnie developing niezależny.
Co do upadania sklepów i powstawania nowych - z rodziny co mieszka w małym miasteczku wiem, że ludzie często dostają wsparcie z UE / Rządu, myślą, że to im wypali i w sumie tak dużo nie tracą bo jest wsparcie, a po wszystkim jakieś półki, laptop itp. zostaną im więc się troszkę odbiją.
A co do pomysłu na biznes - dla mnie nie ma reguły :) nie ma dobrego mechanika / wulkanizatora to rób to od razu, ale nagle nie przebijesz się przez konkurencję jak jest dobra. To samo można zastosować do sklepu spożywczego, sklepu z butami itp. itd.
Jak już to patrzyłbym na rodzaje biznesów co możesz robić po pracy a jak Ci wypalą przenosisz się na nie na stałe, dlatego sensowne dla mnie wydaję się:
- naprawa sprzętów rtv / agd
- szeroko pojęta naprawa i serwisowanie samochodów
- pan informatyk co zainstaluje nowego windowsa chłopaczkowi co naściągał wirusów z neta a rodzice nie ogarniają PC (ewentualnie ogarnie neta, nowy komputer, wifi w mieszkaniu itp.)
chciałem wytknąć, że nie ma UnReal World, ale to jednak było robione przez dwie osoby ...
Deweloper bez wydawcy, niezależnie od ilości zatrudnianych osób.
Powaznie to jest najpopularniejsza odpowiedz? XD
Moja odpowiedź to "wtedy gdy pracuje nad grą jedna osoba" #banished