Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka Ten projekt jest za mały dla nas dwóch! 11 gier stworzonych przez jedną osobę

10.01.2018 02:03
1
1
Deczkin
3
Junior

Dajecie jakąś pixelozę na końcu, a zapomnieliście o unEpic? Nieładnie...

10.01.2018 07:22
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Kamook
124
Generał

A dust nie był przypadkiem też przez jedną osobę zrobiony?

10.01.2018 10:26
topyrz
2.1
topyrz
77
O_O

Nie, aczkolwiek prawie. Za kwestie dźwiękowe ktoś inny odpowiadał.

12.01.2018 02:44
Nuker
3
odpowiedz
Nuker
23
Chorąży

Byłem zerknąć czy wstawiliście To The Moon, i ku mojemu rozczarowaniu - nie. Wstydźcie się.

12.01.2018 13:07
4
odpowiedz
SOWA0
1
Junior

Brakuje mi tu Undertale

12.01.2018 14:47
5
odpowiedz
3 odpowiedzi
Venkt
57
Pretorianin

Niby wg definicji powinniśmy zaznaczyć opcję, że studio niezależne to studio bez wydawcy, ale... czy wydawca jest czymś niezbędnym? Nie wydaje mi się. Tak naprawdę więc niezależne studio powinno się chyba kojarzyć z czymś małym, bez dużego budżetu

16.01.2018 14:51
5.1
zanonimizowany676256
20
Pretorianin

Nope. Niezależność oznacza, że sam decydujesz o każdym aspekcie produkcji a nie wydawca, czy inwestor(którym wydawca nomen omen jest).

16.01.2018 15:28
Battle_Axe
5.2
Battle_Axe
58
Krasnolud

@soulldelsol

Nie do końca jest to takie proste. Wielkość studia i budżet też ma tutaj znaczenie, bo inaczej CD Projekt, Obsidian lub Larian (studio liczy ok. 100 osób) można byłoby nazwać twórcami gier Indie, a tak nie jest.

19.01.2018 05:29
LSZ
5.3
LSZ
60
Konsul

"CD Projekt, Obsidian lub Larian (studio liczy ok. 100 osób) można byłoby nazwać twórcami gier Indie, a tak nie jest."
Twórczość niezależna to nie tylko gry indie. Tworzenie gier własnym sumptem, bez dyszącego w kark i wpychającego wszędzie swoje chciwe łapska wydawcy/dystrybutora/inwestora to właśnie developing niezależny.

12.01.2018 15:10
CheshireDog
6
odpowiedz
CheshireDog
125
Desk jockey

Co do upadania sklepów i powstawania nowych - z rodziny co mieszka w małym miasteczku wiem, że ludzie często dostają wsparcie z UE / Rządu, myślą, że to im wypali i w sumie tak dużo nie tracą bo jest wsparcie, a po wszystkim jakieś półki, laptop itp. zostaną im więc się troszkę odbiją.

A co do pomysłu na biznes - dla mnie nie ma reguły :) nie ma dobrego mechanika / wulkanizatora to rób to od razu, ale nagle nie przebijesz się przez konkurencję jak jest dobra. To samo można zastosować do sklepu spożywczego, sklepu z butami itp. itd.

Jak już to patrzyłbym na rodzaje biznesów co możesz robić po pracy a jak Ci wypalą przenosisz się na nie na stałe, dlatego sensowne dla mnie wydaję się:
- naprawa sprzętów rtv / agd
- szeroko pojęta naprawa i serwisowanie samochodów
- pan informatyk co zainstaluje nowego windowsa chłopaczkowi co naściągał wirusów z neta a rodzice nie ogarniają PC (ewentualnie ogarnie neta, nowy komputer, wifi w mieszkaniu itp.)

14.01.2018 16:08
Bulo82
7
odpowiedz
Bulo82
28
Centurion

chciałem wytknąć, że nie ma UnReal World, ale to jednak było robione przez dwie osoby ...

15.01.2018 19:49
8
odpowiedz
TadeusTaD
2
Junior

Pierwsza myśl - Touhou Project.. ale nie dziwi mnie brak :D

17.01.2018 09:27
9
odpowiedz
premium476120
13
Pretorianin

Raczej za duży .....

17.01.2018 09:30
😂
10
odpowiedz
zanonimizowany425280
118
Legend

Deweloper bez wydawcy, niezależnie od ilości zatrudnianych osób.

Powaznie to jest najpopularniejsza odpowiedz? XD

25.01.2018 02:29
😍
11
odpowiedz
myfunnygame
30
Centurion

Moja odpowiedź to "wtedy gdy pracuje nad grą jedna osoba" #banished

Publicystyka Ten projekt jest za mały dla nas dwóch! 11 gier stworzonych przez jedną osobę