Mam mały problem z działaniem funkcji udostępniania.
Otóż udostępniłem znajomemu swoją bibliotekę gier, a on mi udostępnił swoją. No ale chyba nie wszystko działa ok.
Otóż ja mam na koncie jakieś 80 gier, a znajomy około 150. Kiedy ja przeglądam swoje gry, wyświetla mi się zakładka „Moje gry” z 80 pozycjami (czyli ok.) oraz „Gry użytkownika xxx” ze 120 pozycjami. Zakładam że wyświetla mi się mniej pozycji niż znajomy faktycznie posiada, ponieważ są takie gry, które posiadamy obaj w bibliotece, a te 123 pozycje, to po prostu pozycje, które posiada znajomy, a nie posiadam ja.
Z kolei mój znajomy w ogóle nie widzi udostępnionych przeze mnie gier, pomimo że zrobiłem udostępnienie biblioteki poprawnie, a w preferencjach konta xxx wyświetla się jako autoryzowany użytkownik.
Spotkał się już ktoś z takim problemem? Może wie ktoś co może być nie tak, że znajomy nie widzi moich gier?
Co to znaczy, że udostępniłeś znajomemu poprawnie? Zalogowałaś się raz na jego komputerze?
Tak, przez TeamViewer-a.
Czyli udostepniles biblioteke zarowno dla jego komputera oraz konta? Jesli tak niech znajomy sprobuje zresetowac steama oraz komputer.
Już działa. Pomogło coś innego. Usunąłem wszystkie autoryzacje i udostępnienia, wylogowałem się ze Steam, zalogowałem ponownie i znów udostępniłem swoją bibliotekę na komputerze kolegi. Zadziałało.
Ja mam problem innego rodzaju. Mój brat, z którym udostępniliśmy sobie biblioteki, zakupił grę Anno 2205. Jednakże je jej nie widzę. Widzę jego 12 gier, ale nie Anno. Zrobiliśmy całą procedurę udostępnienia gier od nowa, ale nadal widzi jedynie jego 12 gier, ale nie 13tą. Również zainstalowałem na moim komputerze będąc zalogowanym na jego koncie (mając nadzieję, ze dzięki temu gra zostanie dodana do biblioteki), ale jak przełączyłem na swoje konto i spróbowałem włączyć grę, to zamiast ją włączyć, wyskakuje mi okno steama z informacją abym kupił grę. Pierwszy raz w życiu widzę taką sytuację. Czy ktoś miał taką sytuację i wie jak to rozwiązać? Albo jak sie skontaktować ze steamem, bo próbując to zrobić, poprzez wybranie odpowiednich odpowiedzi na pytania, to przekierowuje mnie na stronę społeczności (gdzie wątków jest 25 000) ale nie mogę napisać bezpośredniego emaila do steama aby uzyskać pomoc.
Nie wszystkie gry dostępne na Steam wspierają funkcję Family Sharing. Najwidoczniej ANNO jest jedną z nich. Ja również wspoldzielę bibliotekę z kilkoma znajomymi. Z ponad 400 gier widzie niecałe 300. Steam Support tutaj nic nie pomoże, bo to deweloper ustala, czy gra ma działać w usłudze współdzielenia.