Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Uszkodzenie konsoli ps4 pro

15.12.2017 19:46
1
zanonimizowany542214
84
Pretorianin

Uszkodzenie konsoli ps4 pro

Witam, po 3 latach używania ps4 nadszedl czas na wymiane na nowszy model. Pech padł na ps4 pro. Dnia 14.12 zakupiłem ps4 pro w sieci sklepów RTV EURO AGD o godzinie 18.42 :) o godzinie 22 stało się :) dane zostały przeniesione z starej konsoli( prezent dla siostrzeńca) i mogłem podziwiać tę super ulepszoną grafikę lecz wróc... podczas odpalania gier do momentu włączenia właściwej rozgrywki wszystko było ok. Odpalam CODa WWII z kumplami, jebs konsola się wyłącza i tak drugi, trzeci raz. Kurcze co jest..odpalam dołączoną do zestawu GT SPORT, ładuje wyścig i znów jebs, drugi, trzeci, czwarty raz. I innymi grami również. Dziś moja żona postanowiła oddać konsole i prosić o wymiane na nową lecz została potraktowana jak ktoś kto chce oszukać- gadka szmatka, że mają 14 dni, że nic nie mogą zrobić, że mogę pisać reklamacje. Jestem wieloletnim klientem firmy RTV EURO AGD, kupuje gry, telefony, a firma przed świętami próbuje ze mnie zrobić potencjalnego oszusta. I z tąd moje trzy pytania:
Jaki może być powód wywalania z gier na konsoli ??
Co mogę zrobić by - w miarę szybko wymienić konsole lub dostać kase z powrotem ???

15.12.2017 19:54
2
odpowiedz
Piotrek.K
203
... broken ...

Kolejny, ktory mysli, ze firma o niego musi walczyc, bo jest wieloletnim klientem. Pamietaj, jak nie wydajesz setek tysiecy to maja cie gleboko. Co mozesz zrobic? Jak nie zamowiles online z dowozem kurierem to nic, skorzystaj z rekojmi i czekaj

15.12.2017 19:58
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1191507
24
Legend

Kupiłeś 14.12 więc spokojnie możesz zwrócić sprzęt bez podania przyczyny. I kupić nowy.

15.12.2017 20:02
koobun
3.1
koobun
42
wieszak

Jeżeli konsument dokonał zakupu w stacjonarnym sklepie, to zgodnie z polskim prawem sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu niewadliwego towaru tylko dlatego, że klient się rozmyślił albo rzecz przestała mu się podobać.
Warto sprawdzić zanim zacznie się pieprzyć głupoty.

18.12.2017 15:40
mohenjodaro
3.2
mohenjodaro
115
na fundusz i prywatnie

Co wiecej, nawet gdyby kupil go online, to nie moze odstapic od umowy bez podania przyczyny, skoro sprzet zdazyl sie popsuc.

15.12.2017 20:15
AIDIDPl
4
odpowiedz
AIDIDPl
179
PC-towiec

No ale skoro konsola jest ewidentnie walnięta/wadliwa, to z paragonem może zgłosić reklamację. Ja w tym sklepie kupiłem głośniki, okazało się że jeden trochę trzeszczy. Tydzień, czy dwa tygodnie później byłem w tym sklepie (bez sprzętu, chciałem zapytać co w takim wypadku zrobić) i mówię że od samego początku prawy głośnik trzeszczy, a babka mówi żeby przynieść towar z paragonem i odda się na reklamację.

post wyedytowany przez AIDIDPl 2017-12-15 20:16:23
15.12.2017 20:18
5
odpowiedz
zanonimizowany1183921
15
Senator

Gwarancja jest? Jest. Wiec maszerują do sklepu i wołają nowa kopie.

15.12.2017 20:18
koobun
6
odpowiedz
koobun
42
wieszak

On już wie, że może reklamować, a sprzęt pojedzie do serwisu
Chodzi o to, że on chce wymienić, a przepisy mówią, że sprzedawca nie ma takiego obowiązku.

15.12.2017 20:33
7
odpowiedz
zanonimizowany542214
84
Pretorianin

Koobun- właśnie. 14 dni rękojma. Gdybym robił prezent dla dziecka na święta to dostałbym szału za takie zachowanie. A tak na urlopie będzie bez grania :) dlatego pytam się czy są inne rozwiązania. Mogę też próbować się dogadac z sklepem, czy zagwarantują mi oddanie pieniędzy jeżeli kupie kolejną nową konsolę przy oddaniu na rękojme. Może odezwie się czynnik ludzki.

15.12.2017 20:33
8
odpowiedz
zanonimizowany1245643
2
Pretorianin

Dlatego takie drogie sprzęty zawsze polecam kupować przez internet. Coś walnięte? Możesz oddać i niech się z tym bujają. Kupując w sklepie stacjonarnym możesz liczyć tylko na litość sklepu.

15.12.2017 20:47
9
odpowiedz
zanonimizowany146624
131
Legend

A ja mam wątpliwości, czy robisz to dobrze :>

15.12.2017 20:55
koobun
10
1
odpowiedz
1 odpowiedź
koobun
42
wieszak

Mogę też próbować się dogadac z sklepem, czy zagwarantują mi oddanie pieniędzy jeżeli kupie kolejną nową konsolę przy oddaniu na rękojme.
Stary, oddajesz konsolę EURO, a oni wysyłają ją do serwisu. Serwis naprawia i odsyła do sklepu, sklep oddaje ci naprawioną. Jeśli kupisz kolejną konsolę, będziesz miał dwie.

Poważnie, ludzie zacznijcie zaglądać na stronę UOKiK, bo wyraźnie nie znacie ani swoich praw, ani odpowiedniej nomenklatury.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

post wyedytowany przez koobun 2017-12-15 20:56:13
16.12.2017 14:35
10.1
jasio4
3
Junior

Serwis nie naprawia, tylko odsyła do naprawy do Azji. A Tobie odsyła ponaprawową, ale nie Twoją. Tak jak i inne serwisy. Naprawy w Europie są całkiem nieopłacalne. Nawet jak naprawią, to i tak dadzą używane części.
Zdaje się, że nawet proszą o wyjęcie dysku przed oddaniem konsoli.
btw, "rękojmia" sklepu opłaca się dopiero w drugim roku, jak już się skończy gwarancja Sony.
Jeśli sklep nie sprawdził sprzętu przy kupującym, to w ciągu 7 dni możesz się domagac wymiany na nowy, sprawny. I rękojmia nie ma tu nic do rzeczy. Pieniędzy raczej nie odzyskasz.
Żona pewnie powołała się na rękojmię i dlatego spuścili ją na drzewo.
EuroRTV raczej unikam odkąd wykombinowali, że sprzęt zamówiony przez internet a odebrany w sklepie nie podlega pod zakupy na odległośc.

post wyedytowany przez jasio4 2017-12-16 14:37:59
16.12.2017 13:37
szympek1818
11
odpowiedz
2 odpowiedzi
szympek1818
56
Generał

RTV AGD w takim dziadowskim sklepie nawet za złotówkę bym nic nie chciał.

16.12.2017 13:39
11.1
zanonimizowany1183921
15
Senator

A czemu? Czym się różni np. takie PS4 kupione w tym sklepie a czym w Media-Markt, Saturn czy online? Sony daje gorsze części lub lepsze zależnie od sklepu?

post wyedytowany przez zanonimizowany1183921 2017-12-16 13:41:39
16.12.2017 14:41
11.2
jasio4
3
Junior

@Gaming-Man
przecież napisał, że NIC by nie chciał, bo to dziadowski sklep. Co ma do tego Sony?

18.12.2017 15:38
12
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany205760
97
Pretorianin

Witaj ja od 4 dni jestem posiadaczem ps4 slim(nówki z fifą),na której wyskakują błędy i muszę konsole z przycisku odpalić co jakiś czas jak mi zrobi zwis.Chłopie spokojnie,sklep może cię cmoknąć,przysługuje ci 2 lata rękojmi lub gwarancja producenta(nie polecam tej opcji,bo dostaniesz np inną konsolę po naprawach tak zwany produkt odświeżony.)Wszystko załatwiasz z rękojmi,sklep ma 14 dni(opisane to masz na stronie UOiK)Napisz jakie błędy wyrzuca w historii błędów w systemie.Jasio4 nie wprowadzaj ludzi w błąd jak nie znasz się na prawie.

post wyedytowany przez zanonimizowany205760 2017-12-18 15:42:14
20.12.2017 14:46
12.1
jasio4
3
Junior

a na jakim prawie Ty się znasz? Nikt tu nie neguje rękojmii. Korzystasz z rękojmii - w pierwszym roku sklep po prostu wyśle sprzęt do Sony. A tam już wiesz, co z nim zrobią. I nie różni się to niczym od gwarancji Sony, poza angażowaniem dodatkowo sklepu. Dlatego rękojmia to ostatecznośc. Sklep ma obowiązek udowodnic, że sprzedaje sprawny sprzęt. Skoro kupujący go nie sprawdził, to jego strata. Chyba, że zamiast wysyłac żonę, pójdzie sam i się wykłóci. W "lepszych czasach" miał na to 7 dni. A teraz? Zależy od sklepu.
Z maila od EuroRTV:
"Prosimy o sprawdzenie sprzętu przy odbiorze w Sklepie fizycznym.
Informujemy,że Towary zakupione w Sklepach fizycznych na podstawie Rezerwacji nie podlegają zwrotowi z tytułu sprzedaży na odległość."
Btw, "gwarancja" może tylko rozszerzac przywileje wynikające z rękojmii. Nigdy nie będzie ich ograniczac. Nadal zainteresowany rękojmią?

post wyedytowany przez jasio4 2017-12-20 14:47:40
22.12.2017 11:40
13
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany205760
97
Pretorianin

Jasiu znam się na prawie,bo jestem mecenasem.Głupoty opowiadasz ludziom straszne.Gwarancja jest dobrowolna,w gwarancji to Sony decyduje w jaki sposób naprawi bądź wymieni sprzęt,np Sony może przysłać konsole odświeżoną.Rekojmia jest odpowiedzialnością sprzedawcy za sprzedany towar i regulowany przez przepisy kpc.I tu zakres możliwości jest znacznie szerszy i większy niż gwarancja aż do zwrotu pieniędzy i odstąpienia od umowy.Obie formy mogą być od początku realizowane przez konsumenta,przy czym rękojmia jest o wiele bardziej korzystniejsza.A ty Jasio jak nie wiesz o czym piszesz to chociaż poczytaj i się doksztać, możesz zawsze zadzwonić do UOKiK.

23.12.2017 04:01
13.1
jasio4
3
Junior

" jestem mecenasem", "sklep może cię cmoknąć"
" jest o wiele bardziej korzystniejsza"
najwyraźniej dostęp do palestry nie wymaga znajomości języka polskiego.
To tyle nt. dokształcania.
p.s. korzystniejsza, co do zasady. Jako mecenas pewnie się w końcu wykłócisz o tę swoją nówkę z fifą. W sądzie.

23.12.2017 04:31
13.2
jasio4
3
Junior

p.s. do Twojej wiadomości:
"mecenas" to taki sam zwrot grzecznościowy, jak "profesor" w szkole średniej. Jak już będziesz zdawac maturę to zwróc uwagę, czy któryś z nauczycieli tak się sam przedstawi.

22.12.2017 11:45
14
odpowiedz
zanonimizowany205760
97
Pretorianin

Pamiętajcie realizując reklamacje z gwarancji Sony możecie dostać konsole odświeżona z serwisu z Francji,jest to napisane w gwarancji.

22.12.2017 12:07
15
odpowiedz
zanonimizowany146624
131
Legend

Ja jestem świeżo upieczonym posiadaczem ps4 slim właśnie z Euro, tyle, że pierwsze odpalenie (i wyjecie z pudełka :p), konsola zaliczy w Wigilię późno wieczorem. Asie1972 - jak coś się stanie z konsolą, będę wiedział, gdzie się zgłosić :p

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2017-12-22 12:07:41
23.12.2017 07:15
😁
16
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany542214
84
Pretorianin

Napisałem rękojme
Postukali trochę w klawiature
Wymienili na nową
Żonie też by wymienili tylko z agresją wyszła z sklepu i nie dała im skończyć zdania ??
Życzę zdrowych wesołych ˘˘

23.12.2017 07:25
16.1
jasio4
3
Junior

no to ok.
Przez tych parę pierwszych dni wymiana na nową to dla takiego sklepu żaden problem. Po prostu zwrócą dostawcy jako wadliwą. Szkoda tylko, że trzeba się o to wykłócac.

Forum: Uszkodzenie konsoli ps4 pro