Witam, po 3 latach używania ps4 nadszedl czas na wymiane na nowszy model. Pech padł na ps4 pro. Dnia 14.12 zakupiłem ps4 pro w sieci sklepów RTV EURO AGD o godzinie 18.42 :) o godzinie 22 stało się :) dane zostały przeniesione z starej konsoli( prezent dla siostrzeńca) i mogłem podziwiać tę super ulepszoną grafikę lecz wróc... podczas odpalania gier do momentu włączenia właściwej rozgrywki wszystko było ok. Odpalam CODa WWII z kumplami, jebs konsola się wyłącza i tak drugi, trzeci raz. Kurcze co jest..odpalam dołączoną do zestawu GT SPORT, ładuje wyścig i znów jebs, drugi, trzeci, czwarty raz. I innymi grami również. Dziś moja żona postanowiła oddać konsole i prosić o wymiane na nową lecz została potraktowana jak ktoś kto chce oszukać- gadka szmatka, że mają 14 dni, że nic nie mogą zrobić, że mogę pisać reklamacje. Jestem wieloletnim klientem firmy RTV EURO AGD, kupuje gry, telefony, a firma przed świętami próbuje ze mnie zrobić potencjalnego oszusta. I z tąd moje trzy pytania:
Jaki może być powód wywalania z gier na konsoli ??
Co mogę zrobić by - w miarę szybko wymienić konsole lub dostać kase z powrotem ???
Kolejny, ktory mysli, ze firma o niego musi walczyc, bo jest wieloletnim klientem. Pamietaj, jak nie wydajesz setek tysiecy to maja cie gleboko. Co mozesz zrobic? Jak nie zamowiles online z dowozem kurierem to nic, skorzystaj z rekojmi i czekaj
Kupiłeś 14.12 więc spokojnie możesz zwrócić sprzęt bez podania przyczyny. I kupić nowy.
Jeżeli konsument dokonał zakupu w stacjonarnym sklepie, to zgodnie z polskim prawem sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu niewadliwego towaru tylko dlatego, że klient się rozmyślił albo rzecz przestała mu się podobać.
Warto sprawdzić zanim zacznie się pieprzyć głupoty.
No ale skoro konsola jest ewidentnie walnięta/wadliwa, to z paragonem może zgłosić reklamację. Ja w tym sklepie kupiłem głośniki, okazało się że jeden trochę trzeszczy. Tydzień, czy dwa tygodnie później byłem w tym sklepie (bez sprzętu, chciałem zapytać co w takim wypadku zrobić) i mówię że od samego początku prawy głośnik trzeszczy, a babka mówi żeby przynieść towar z paragonem i odda się na reklamację.
Gwarancja jest? Jest. Wiec maszerują do sklepu i wołają nowa kopie.
On już wie, że może reklamować, a sprzęt pojedzie do serwisu
Chodzi o to, że on chce wymienić, a przepisy mówią, że sprzedawca nie ma takiego obowiązku.
Koobun- właśnie. 14 dni rękojma. Gdybym robił prezent dla dziecka na święta to dostałbym szału za takie zachowanie. A tak na urlopie będzie bez grania :) dlatego pytam się czy są inne rozwiązania. Mogę też próbować się dogadac z sklepem, czy zagwarantują mi oddanie pieniędzy jeżeli kupie kolejną nową konsolę przy oddaniu na rękojme. Może odezwie się czynnik ludzki.
Dlatego takie drogie sprzęty zawsze polecam kupować przez internet. Coś walnięte? Możesz oddać i niech się z tym bujają. Kupując w sklepie stacjonarnym możesz liczyć tylko na litość sklepu.
A ja mam wątpliwości, czy robisz to dobrze :>
Mogę też próbować się dogadac z sklepem, czy zagwarantują mi oddanie pieniędzy jeżeli kupie kolejną nową konsolę przy oddaniu na rękojme.
Stary, oddajesz konsolę EURO, a oni wysyłają ją do serwisu. Serwis naprawia i odsyła do sklepu, sklep oddaje ci naprawioną. Jeśli kupisz kolejną konsolę, będziesz miał dwie.
Poważnie, ludzie zacznijcie zaglądać na stronę UOKiK, bo wyraźnie nie znacie ani swoich praw, ani odpowiedniej nomenklatury.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
Serwis nie naprawia, tylko odsyła do naprawy do Azji. A Tobie odsyła ponaprawową, ale nie Twoją. Tak jak i inne serwisy. Naprawy w Europie są całkiem nieopłacalne. Nawet jak naprawią, to i tak dadzą używane części.
Zdaje się, że nawet proszą o wyjęcie dysku przed oddaniem konsoli.
btw, "rękojmia" sklepu opłaca się dopiero w drugim roku, jak już się skończy gwarancja Sony.
Jeśli sklep nie sprawdził sprzętu przy kupującym, to w ciągu 7 dni możesz się domagac wymiany na nowy, sprawny. I rękojmia nie ma tu nic do rzeczy. Pieniędzy raczej nie odzyskasz.
Żona pewnie powołała się na rękojmię i dlatego spuścili ją na drzewo.
EuroRTV raczej unikam odkąd wykombinowali, że sprzęt zamówiony przez internet a odebrany w sklepie nie podlega pod zakupy na odległośc.
A czemu? Czym się różni np. takie PS4 kupione w tym sklepie a czym w Media-Markt, Saturn czy online? Sony daje gorsze części lub lepsze zależnie od sklepu?
@Gaming-Man
przecież napisał, że NIC by nie chciał, bo to dziadowski sklep. Co ma do tego Sony?
Witaj ja od 4 dni jestem posiadaczem ps4 slim(nówki z fifą),na której wyskakują błędy i muszę konsole z przycisku odpalić co jakiś czas jak mi zrobi zwis.Chłopie spokojnie,sklep może cię cmoknąć,przysługuje ci 2 lata rękojmi lub gwarancja producenta(nie polecam tej opcji,bo dostaniesz np inną konsolę po naprawach tak zwany produkt odświeżony.)Wszystko załatwiasz z rękojmi,sklep ma 14 dni(opisane to masz na stronie UOiK)Napisz jakie błędy wyrzuca w historii błędów w systemie.Jasio4 nie wprowadzaj ludzi w błąd jak nie znasz się na prawie.
a na jakim prawie Ty się znasz? Nikt tu nie neguje rękojmii. Korzystasz z rękojmii - w pierwszym roku sklep po prostu wyśle sprzęt do Sony. A tam już wiesz, co z nim zrobią. I nie różni się to niczym od gwarancji Sony, poza angażowaniem dodatkowo sklepu. Dlatego rękojmia to ostatecznośc. Sklep ma obowiązek udowodnic, że sprzedaje sprawny sprzęt. Skoro kupujący go nie sprawdził, to jego strata. Chyba, że zamiast wysyłac żonę, pójdzie sam i się wykłóci. W "lepszych czasach" miał na to 7 dni. A teraz? Zależy od sklepu.
Z maila od EuroRTV:
"Prosimy o sprawdzenie sprzętu przy odbiorze w Sklepie fizycznym.
Informujemy,że Towary zakupione w Sklepach fizycznych na podstawie Rezerwacji nie podlegają zwrotowi z tytułu sprzedaży na odległość."
Btw, "gwarancja" może tylko rozszerzac przywileje wynikające z rękojmii. Nigdy nie będzie ich ograniczac. Nadal zainteresowany rękojmią?
Jasiu znam się na prawie,bo jestem mecenasem.Głupoty opowiadasz ludziom straszne.Gwarancja jest dobrowolna,w gwarancji to Sony decyduje w jaki sposób naprawi bądź wymieni sprzęt,np Sony może przysłać konsole odświeżoną.Rekojmia jest odpowiedzialnością sprzedawcy za sprzedany towar i regulowany przez przepisy kpc.I tu zakres możliwości jest znacznie szerszy i większy niż gwarancja aż do zwrotu pieniędzy i odstąpienia od umowy.Obie formy mogą być od początku realizowane przez konsumenta,przy czym rękojmia jest o wiele bardziej korzystniejsza.A ty Jasio jak nie wiesz o czym piszesz to chociaż poczytaj i się doksztać, możesz zawsze zadzwonić do UOKiK.
" jestem mecenasem", "sklep może cię cmoknąć"
" jest o wiele bardziej korzystniejsza"
najwyraźniej dostęp do palestry nie wymaga znajomości języka polskiego.
To tyle nt. dokształcania.
p.s. korzystniejsza, co do zasady. Jako mecenas pewnie się w końcu wykłócisz o tę swoją nówkę z fifą. W sądzie.
p.s. do Twojej wiadomości:
"mecenas" to taki sam zwrot grzecznościowy, jak "profesor" w szkole średniej. Jak już będziesz zdawac maturę to zwróc uwagę, czy któryś z nauczycieli tak się sam przedstawi.
Pamiętajcie realizując reklamacje z gwarancji Sony możecie dostać konsole odświeżona z serwisu z Francji,jest to napisane w gwarancji.
Ja jestem świeżo upieczonym posiadaczem ps4 slim właśnie z Euro, tyle, że pierwsze odpalenie (i wyjecie z pudełka :p), konsola zaliczy w Wigilię późno wieczorem. Asie1972 - jak coś się stanie z konsolą, będę wiedział, gdzie się zgłosić :p
Napisałem rękojme
Postukali trochę w klawiature
Wymienili na nową
Żonie też by wymienili tylko z agresją wyszła z sklepu i nie dała im skończyć zdania ??
Życzę zdrowych wesołych ˘˘
no to ok.
Przez tych parę pierwszych dni wymiana na nową to dla takiego sklepu żaden problem. Po prostu zwrócą dostawcy jako wadliwą. Szkoda tylko, że trzeba się o to wykłócac.