Witam.
Ostatnio podjąłem się wyzwania utworzenia najprostszego prototypu gry w jeden dzień.
Efekt pracy widoczny na tym filmie:
[link]
Czas obejmował m.in. programowanie, przygotowanie tekstur za pomocą oprogramowania fotogrametrycznego na podstawie wykonanych w terenie fotografii, napisanie opowiadania, które buduje atmosferę w grze itp.
Myślę o rozwinięciu pomysłu i przygotowaniu bardziej rozbudowanej i jednocześnie darmowej minigry.
Co o tym sądzicie?
@Soulcatcher
To demo jest efektem wieloletnich badań polskich naukowców w dziedzinie, jak zachęcić polską młodzież do czytania literatury :)
Dla przeciwwagi, młodzi ludzie będą mieli kolejny powód, żeby rodzice kupowali im lepsze komputery. Bo na naukę pieniędzy się nie oszczędza :)
Choć tak na serio, demo działa w 1920x1080 w 60 FPS (włączony vertical sync) na karcie GTX 660 z roku 2012, więc ma dość niskie wymagania sprzętowe względem ogólnej jakości grafiki.
Nie jest to pomieszczenie bez wyjścia - po prostu trzeba poszukać klucza :)
tak rozumiem o co chodzi, ale jako realista obawiam się że tekst jest zbyt długi aby zmusić potencjalnego odbiorcę do przeczytania go.
Jeżeli zajmujesz się tematem to pewnie wiesz o co chodzi, ale dodam swoje trzy grosze.
- Aby zmusić kogoś do działania musisz mu "obiecać" nagrodę. Samo wyjście z pokoju to za mało aby zmusić kogoś do przeczytania tak długiego tekstu. Musisz ujawnić mu nagrodę. Np. szczelina w ścianie pokazująca kolejne pomieszczenie z czymś atrakcyjnym aby mieć motywację do działania.
- tekst jest zbyt długi jak na początek, wystarczyła by krótka zagadka, mała gra słowna.
- pokój jest mało interesujący. Powinny się w nim znaleźć inne przedmioty tak aby konieczność czytania nie była tak oczywista.
- w całej grze tekstu może być więcej ale podzielonego na części aby nie zniechęcać.
- możesz dodać element czasu np. pokój wypełnia się wodą aby zmusić kogoś do działania.
- dodaj do tekstu ilustracje to zachęca do czytania.
Soulcatcher dobrze prawi. Nie wiem czy miałeś okazję grać w którąś z ostatnich części Deus Ex. Tam są takie ebooki i one mają idealną długość, która nie zniechęca wielu graczy do przeczytania ich do końca. Trzeba dawkować tekst i zachęcać osobnika do przechodzenia dalej, aby chciał zobaczyć inne pomieszczenie i przeczytać kolejny tekst.