Najlepsze mody do Minecrafta 2024
Od siebie dodam Vivecraft, czyli Minecraft w wirtualnej rzeczywistości. Przez wiele lat trzymałem się od tej gierki z daleka, ale budowanie/craftowanie/polowanie w VR jest genialne.
Dość podstawowa lista, w dodatku zawierająca w większości starsze modyfikacje. Ale dla początkujących zapewne niezła.
Powiem też że jest sporo launcherów paczek z modami. Więc jakby ktoś szukał gotowych zestawów modyfikacji, może takie znaleźć, ściągnąć i odpalać np. przez Curse (i aplikacje twicha).
Moim zdaniem Mekanism sprawdza się lepiej niż IndustrialCraft. Ażeby to wszystko zasilić można się posilić modem BigReactors, który dodaje nam możliwość zbudowania własnego reaktora, który de facto nie wysadzi nam połowy okolicy kiedy zostawimy go bez opieki na jakiś dłuższy czas.
Takie listy są bardzo subiektywne. Np. dla mnie dodanie tutaj
Bioms o' Planty, Buildcrafta, Mo' Creatures, GalactiCraft, Aether 2, IndustrialCrafta(może nie do końca) to jakiś żart.
IndustrialCraft jest dość ciężką modyfikacją(#GregTech ....), nieraz wybuchły mi drogie maszyny a jak korzystałem z reaktora to już ze sprawdzonych wzorów(Ale też nie mówię że to jest głupi mod, on po prostu nie jest dla mnie).
BuildCraft jest zbyt podstawowy, on praktycznie nic ciekawego nie wnosi...
Reszta wymiennych powyżej to mody typu Adveture których nie lubię, większość gameplayu opiera się na machaniu mieczem i lataniu przez mapę... z tego wynika też że Twilight Forest ale akurat on ma swój klimat i dużo surowców do kopania.
Gdybym miał dodać parę modów od siebie zdecydowanie były by to Botania, Astral Sorcery, Integrated Dynamics(Tunnels add-on), Quark.
Na koniec dodam że mod GalactiCraft można zastąpić modem Advanced Rocetry a moda Millénaire(który jest dość stary) modem Ancient Warfare(kóry jest tak jakby Open-Source).
P.S. Ostatni screen przy modzie Journey Map tak naprawdę pokazuje moda Map Writter który jest inny. Map Writter to praktycznie to samo co mod Opis.
Podejrzewam że spis tych modów zrobiła osoba która nie zagłębiła się za bardzo w mody do minecrafta i wybrała "na odwal się" najbardziej znane.
Będę wdzięczny za podpowiedź.
Chciałbym zaatakować jakieś techy. Mod nie musi mieć konkretnego celu. Zastanawiam się, co jest godne uwagi.
Czy modpack jakiś, czy może dokładać pojedyńcze mody? jak uważasz? Może masz jakiś fajny zestaw modów, które polecasz?
Ja zdecydowanie polecam Modpack "All the mods 3" a jak dla kogoś zbyt łatwo to "All the mods Expert: Remastered" ;)
KIEPSKO, zwracam sie do redakcji, ponieważ ten artykuł to żart, wszystkie zaprezentowane mody RAZEM WZIĘTE byłyby w paczce z dopiskiem "for low end pcs" bądź "lite". Zalecam wejść na appke twitcha (dawniej curse) tam znaleść mody z kategorii "EXTRA LARGE" i opisać je według uznania, a wierzcie mi jest co opisywać. Najogólniej rzecz ujmując faktycznie mody w tych paczkach sie powtarzają - OK, ale te powtarzające sie mody to zaledwie BAZA (core) do porządnej paczki, czyli np buildcrafta, NEI czy journeymap sa właściwie w każdej paczce jako "mod podstawowy", rozszerzenia są bardziej wyrafinowane + twórcy paczek personalizują zmienne czyli każda ma inny balans każda skupia sie na czymś innym.
Polecam Space Astronomy 1 i 2, Indertimensional Escape, Project Ozone 2, jest ich znacznie więcej (te są techowe bo w nich gustuje) i pisze z pamięci.
@EDIT
Zapomniałem dopisać ze MEILENARE jest nieaktualizowany od 2014 roku -.- to napewno nie jest lista kopiuj wklej sprzed kilku lat?
Polecam wszystkim spróbować mod Better than Wolves - może już trochę stary, ale to nadal świetny i grywalny mod. Rozszerza i utrudnia za razem rozgrywkę, zmieniając casualowego minecrafta w grę dla dorosłych :P Bardzo fajne streamy z tego moda robi na yt Thrashing Mad ;)
jak kogoś ciekawi to do minecrafta jest około 7 tysięcy modów, chociaż to już jest liczone z popierdółkami.
Chyba 7 milionów a nie tysięcy...
hej!
odpuściłem MC przez ostatnie 3 lata..
ale widząc w którą stronę to zmierza, jestem ponownie zaintrygowany.
Czy możecie doradzić mi parę rzeczy?
Chciałbym wejść w jakieś techy. Nie wiem tylko w co dokładnie.
Czy instalować modpacki czy dokładać pojedyńcze mody?
Jak to wygląda z kompatybilnością?
Ze względu na to, że z zawodu jestem programistą, zaciekawił mnie mod Open Computers, co o nim sądzicie?
pozdrawiam
Open Computers to dość rozbudowany i ciekawy mod, ale ostatnia wersja jest chyba dla MC 1.12.x i autor nie zamierza go już aktualizować ze względu na jego ogromny rozmiar.
Z drugiej strony sprawdź mod TIS-3D tego samego autora, inspirowany grą TIS-100(obejrzyj letsplay na YT), który umożliwia niskopoziomowe programowanie.
W innym przypadku, to mod CC: Tweaked, który jest zaktualizowaną wersją moda ComputerCraft z drobnymi ulepszeniami. Choć w porównaniu do OpenComputers jest uproszczony.
Jeśli masz zamiar używać więcej modów a zastanawiasz się nad ew. konfliktem receptur(dwie lub więcej przedmiotów z różnych modów mogą mieć identyczną recepturę) to wypróbuj mod Polymorph.
Strona ze spora baza hackow, cheatow i modow do wiekszosci gier na PC, konsole i smartfony [link]
HALO, 2012? Artykuł wam uciekł!
SkyBlock jest też genialny. Bardzo lubię.
I można mówić o Minikrafcie co się chce, ale ta gra z modami to cudo. Bez modów z resztą też. Tylko w obu przypadkach multik tylko ze znajomymi :P
Moim zdaniem ciekawym modem jest jeszcze ProjectE pozwala on robić sporo rzeczy jednak najciekawszą jest twożenie transmutation table czy jakoś tak, w który można wymieniać przedmioty na mc A potem mc wymieniać na inne przedmioty co ułatwia robienie rzeczy z modów oraz ułatwia budowanie bo nie trzeba latać za drzewem 5h
Dobra, zacznijmy od tego że niektóre z tych modów są grywalne tylko w paczkach inaczej im dużo brakuje. Cała ta lista jest to wyrzucenia, gdyż obecnie pojedyncze mody są daleko w tyle za chociażby lekkimi paczkami stworzonymi dookoła jednego moda i modowanie samemu nie ma sensu bo pojawiają się problemy z kompatybilnością (to jest modowanie dla modowania a nie grania, wierzcie mi, robiłem tak). No i nie ma chyba najbardziej użytecznego Applied energistics 2/refined storage który pozwala trzymać itemki w jednym miejscu kosztem energii (coś jak skrzynka, którą możemy rozbudować, zajmuje więcej miejsca ale pomieści znacznie więcej itemków + ma np autocrafting, sortowanie i widać dokładnie ile jest itemków (np 21312 cobbla a nie że 64, 64, 64, 64... itd)
Jak mówie, lista do wyrzucenia, zróbcie liste z paczek modów (wystarczy mieć np appke twitch tv, czy inny launcher) to wtedy będzie to sensowne.
Fajny artykuł, czegoś takiego potrzebowałem. Znudzeni z bratem vanilą chcieliśmy właśnie tego typu urozmaiceń. Cały dzień instalowałem grube paczki przeładowanych modów i nie pasowały mi, więc wygląda na to że ręcznie zainstaluję
proponowane mody. Dzięki
Nawet niezła lista ale od siebie dodam;
-Atum2: return to the sands
-The Beetwenlands mod (tego moda najbardziej mi brakuję)
-So many enchantments
-Serene Seazons mod
-Exotic birds
-Dungeons 2 mod
-Traitors Better Swamplands mod (Polskiego twórcy)
-Quark
-Bioms bundle
Bez numeru wersji ta lista jest bezsensowna! Jak pobieżnie sprawdziłem do najnowszej wersji tylko Biomes'o'Plenty zostało przygotowane.
Tutaj niema nawet jednego moda dla najnowszej wersji MC. Duże przeglądy z podziałem na wersje 1.14.4, 1.12.2 widziałem na stronie - minecraft.org pl/kategorie/mods (dodajcie sobie kropkę w linku).
szkoda ze pixelmon zatrzymał się na 1,12
w ododatku praca kamery ma wiele do życzenia, a znalezienie bazy na zdjęcie pokemona z slotu to juz wgl
Multi Mine
Natura Mod
Vorley's Caves
Biomes'O Plenty
W sumie takie mody powinny dawno temu zostać dodane do gry jako aktualizacja. Na modach ta gra odzyskuje pełen potencjał. Na 1.16 się zawiodłem.
Który tryb wolisz?
Survival
Creative
Is it too much to ask for both?
Artykuł powinien mieć nazwę: "Losowo wybrane mody do minecrafta 2021".
Wybór jest strasznie losowy i niekonsystentny, myślę i myślę i nie mogę wymyślić na jakiej zasadzie czy według jakich kryteriów tutaj wybrano.
Jak już wyżej koledzy (i koleżanki?) wspominali, nie ma dużych i ważnych w społeczności modów takich jak
- The Betweenlands
- Ice and Fire
- Midnight
- Ender IO i pochodne,
- Mowzies Mobs
- Abyssalcraft
I tak dalej. No i przydałoby się wyszczególnienie do jakich wersji są to mody.
Liczyłem jednak jakieś akutalne listy a nie mody które są nieaktualne od 2014 roku jak BuildCraft czy od 2017 jak IC.
O to jeden z tych clickbaitowych artykułów, które wyświetlają się w google gdy chce się znaleźć najnowsze mody do jakiejś gry a po wejściu okazuje się, że jedyne co jest najnowsze to zmieniony tytuł co roku, a same mody mają po 5 lat.
Większość nie dało by mi powodu do gry. Co polecam do chilloutowego survivalu:
1. Forge - najpopularniejszy standard/podstawa do integracji modów z Minecraftem.
2. Optifine - samo w sobie gówno poprawi jakość grafiki, ale umożliwia doinstalowanie Shaderów. Obecnie najprzyjemniejszy zestaw dla mnie to Zaly Warm + tekstury/resource Patrix. Umiarkowane wymagania sprzętowe ma Seus Renewed.
3. Mody do zmiany zasad rozgrywki. Do wyboru i można wszystko odpalić na raz głównie: a) Minecolonies - moje ulubione, b) Pokecube - choć może bardzo obciążyć domyślna ilość pokemonów i lepiej postawić na budowanie wiosek c) immersive railroading (choć bywa bardzo upierdliwe w obsłudze i łączeniu torów) Pominięcie upierdliwego procesu produkcji potrzebuje trochę tricków.
4. Wyróżnione drobne: Waystones - bardzo umila życie, choć można równie dobrze używać Xaero Mapy do teleportacji.
5. Jest cała masa mebli, łódek, wycinki drzew itp, których tutaj nie będę wymieniał. Do chilloutu przyda się głównie Jetpack i towarzysze, którzy będą zabijać upierdliwe zombie. Z początku chce się rozpierniczać, potem może by miał sens z jakimś hack and slashem, bo są jedynie upierdliwie irytujące.
Odradzam sobie:
Biomes O Plenty - jeśli instaluje się inne tekstury. Będzie sytuacja, że pojawi się nagle biom z pikselowatymi liśćmi gdy podstawowy bije na głowę jakością.
Przemyslowe mody - oprócz Create. Wszystko dodaje gówniane zasoby, ale Create postawił również na estetykę i mechanikę. (Pokecube też dodaje zasoby) Zasobów nigdy nie znajdziesz ich w okolicy jak dodałeś je po wygenerowaniu mapy. Jeśli już wygenerowałeś i męczy Cię wygląd to jest szansa na ustawienie moda, żeby nie używał tych zasobów, ale zazwyczaj jest już za późno.
Nie polecam też przesadnie aktualizować gry i uważać na generatory map. Czasem im późniejsza wersja gry tym gorzej zoptymizowana, choć standardowy generator często jest dużo ładniejszy. Super gęste dżungle mogą porządnie zadźgać GPU.
Ja to prócz "obowiązkowego" Optifine i BetterPvP polecę kilka bardzo użytecznych i ciekawych modów:
1. Culinary Construct :
Mod, który dodaje jedną stację kuchenną, która umożliwia robienie kanapek i dań w misce niemalże ze wszystkiego, co jest jadalne. Odbywa to się przy dodaniu jednej bazy(chleb, bądź pusta miska) i do pięciu dowolnych(również z innych modów) jadalnych składników. Punkty nasycenia przy zjedzeniu takiej kanapki bądź "zupy" to suma punktów nasycenia wszystkich składników + bonus/kara za ich różnorodność.
Ponadto wszystkie efekty mikstur każdego składnika(np. złote jabłko) także się kumulują!
Specjalną cechą kanapek jest to, że przy dużej sumie nasycenia ze składników można za jednym razem otrzymać więcej, niż jedną kanapkę za to w przypadku dań w misce, jako składników można dodawać także pitne ciecze(miksturki!).
2. Champions lub Infernal Mobs : Mody, które polubią przede wszystkim gracze Diablo czy innych gier Hack&Slash. Powodują, że każdy wrogi mob(także z innych modów) mają szansę stać się tzw. mini-bossem, który w zależności - od stopnia/tieru - ma pomnożony HP oraz specjalne cechy/zdolności, które czynią je trudnymi do ubicia. Każdy taki pokonany mob, prócz zwykłego dla siebie lootu, wyrzucą większą ilość xp oraz specjalne itemy(możliwość konfiguracji), które mogą być zaklęte.
3. Dynamic Surroundings Resurrected: Nie wpływający na samą mechanikę gry mod, który uatrakcyjnia wizualnie i dźwiękowo otoczenie. Daje m.in lepsze efekty pogodowe(burza piaskowa na pustyni), efekty zjawiskowe(zorze na biomach polarnych, świetliki na biomach umiarkowanych), niektóre biomy mają inny kolor nieba i mgły, dźwięki otoczenia dla każdego biomu bądź lokacji, nowe odgłosy ekwipunku, chodzenia, interakcji, niektórych mobów itp. w jaskiniach jest echo itd.
4. CC: Tweaked: Chyba nie trzeba się rozpisywać nt. tego moda: Po prostu zaktualizowany ComputerCraft z drobnymi ulepszeniami.
5. Dungeon Crawl: Na podstawie Roguelike Dungeons. Mod w stylu dungeon crawl, dodaje ciekawe, wielopiętrowe lochy z korytarzami i pomieszczeniami(gdzie nie gdzie zdobionymi) gdzie są mob spawnery, pułapki i skrzynie z ciekawszymi łupami. Sposób ich generowania jest konfigurowalny.
6.Effortless Building: Mod, który wspomaga budowanie. Umożliwia w łatwy i wygodny sposób budowanie ścian/podłoża, brył, cuboidów(różne opcje), na różne sposoby, np. symetrycznie itp. Posiada wsparcie dla trybu survival, upgradey zwiększające zasięg budowania oraz woreczek, w którym umieszcza się różne bloki i który pozwala je stawiać, za każdym razem wybierając losowy blok.
7. Enhanced Celestials: Mod, który dodaje 3 nocne eventy związane z księżycem, które mogą nastąpić. Najbardziej znany jest Blood Moon, podczas którego księżyc jest czerwony, a wrogie moby się pojawiają się w mniejszej odległości od gracza i w znacznie większych ilościach!
8. Polymorph: Dla tych, którzy mają dużo modów bądź modpaki - absolutny must have!!!!
Jest to niewielki, ale wspaniały mod, który, w fajny sposób rozwiązuje wszelkie konflikty w recepturach(crafting, piece, kowadło itp.) przedmiotów ze wszystkich modów. W przypadku, gdy dwa, lub więcej przedmiotów w różnych modów mają identyczną recepturę, pozwala wybrać któryś z nich.
Przerabianie receptur w tym celu za pomocą CraftingTweaker'a już nie będzie konieczne!
9. Redstone Pen:
Umożliwia stawianie redstone we wszystkich położeniach, czyli także na ścianach i sufitach. Ponadto posiada blok specjalnego kontrolera(który również można postawić w każdym miejscu), który posiada 6 wejść/wyjść dla redstone oraz który można dowolnie programować poprzez prosty skrypt.
10.Tiny Redstone & Tiny Gates: Tiny Redstone to kolejny mod, który umożliwia tworzenie i postawienie w dowolnym położeniu płytki, na której można stawiać miniaturowe, wręcz drobne mechanizmy redstone(redstone, repertery, komparatory, tłoki, niektóre bloki itp.). To wszystko można łączyć z innymi takimi mechanizmami obok innych płytek oraz z normalnym redstone.
Dzięki temu można tworzyć jedno-blokowe złożone układy, oszczędzając przy tym ogromną ilość miejsca.
Ponadto umożliwia stworzenie kamuflażu na postawie dowolnego bloku, dzięki czemu ich nie widać, pozwalając na zachowanie estetyki budowli.
Tiny Gates to mini-dodatek do Tiny Redstone, który umożliwia tworzenie i dodawanie niestandardowych komponentów redstone takich jak randomizery, zegar, licznik i najróżniejsze bramki logiczne!
11. Golden Hopper & Uppers:
Pierwszy mod dodaje złoty hopper(lej), który umożliwia filtrowanie itemów, które mają przez niego przejść. Istnieje także jego wersja w wagoniku.
Drugi mod dodaje odwrócony hopper, który działa jak zwykły, z tą różnicą, że transportuje przedmioty w górę.
12. Little Logistics:
Wbrew nazwie, jest to potężny mod, który rewolucjonizuje transport - zarówno wodny, jak i lądowy(kolejowy).
Dodaje nowe rodzaje wagoników, które działają lepiej niż te z vanilii, są różnego rodzaju(ze skrzynką, ze zbiornikiem na ciecz/energię itp.). Pojawiają się też 2 lokomotywy(na węgiel i energię FE) które można konfigurować(włącz/wyłącz, nagraj trasę itp.). Za pomocą specjalnego łańcuszka można je zaczepić z wagonikami tworząc w ten sposób funkcjonalny pociąg!
Lokomotywy(także z wagonami) dają radę wjeżdżać pod górę, na długich prostych odcinkach znacznie przyśpieszają oraz zwalniają przy skrzyżowaniach/zwrotnicach i na zakrętach. Posiadają także mechanizm unikania kolizji.
Do torów dodane jest kilka rodzajów zwrotnic/skrzyżowań. W modzie znajduje się także specjalny relokator, który umożliwia zaznaczanie punktów w różnych miejscach i jego późniejsze umieszczenie w lokomotywie, definiując jej trasę docelową i przystanki. Ponadto znajdziemy też bloki będące stacjami m.in załadunkowe/przeładunkowe, ładujące lokomotywy itp.
Mod dodaje także statki i barki działające i mające możliwości analogicznie do w/w pociągu, tyle, że na wodzie.
Naprawdę warty uwagi mod.
13. MmmMmmMmmMmm:
Jest to mod który dodaje kukłę treningową, którą można postawić i ubierać w pancerze. Taką kukłę można atakować na każdy możliwy sposób, zaś ona wyświetla ilość zadanych obrażeń, oraz DPS(łączne obrażenia na sekundę).
14. Waystones:
Dodaje specjalne obeliski, do których i między którymi można się teleportować(kosztem expa). Można je stworzyć z kamieni i specjalnego kryształu. Mogą też się generować po jednym w danej wiosce.
Sam kryształ można wykorzystać w dowolnym miejscu aby przeteleportować się do danego obelisku.
15. TIS-3D: Jak ktoś lubiał i grał w TIS-100 to będzie zadowolony z tego moda. Dodaje bloki i urządzenia z możliwością programowania w taki sposób, jak we wspomnianej grze.
16. Torchmaster: Jeśli ktoś chce bezpieczną bazę bez pojawiających się potworów a jednocześnie nie chce jej całej zastawiać pochodniami to ten mod jest dla niego. Dodaje jedną, dużą pochodnię, która zabezpiecza teren na dużym obszarze, uniemożliwiając pojawianie się potworów z ciemności. Nadal, jest możliwe pojawianie się mobów ze spawnerów bądź jajek spawnujących.
17. MCA Reborn: Jeśli ktoś nie zna tego moda to informuję, że zamienia wszystkich upośledzonych wieśniaków na normalne osoby, które wyglądają normalnie jak gracze. Są różnej płci, profesji, mają różną osobowość i nastroje. Można z nimi wchodzić w różne interakcje a także zakładać własną rodzinę i mieć dzieci.
Nadal można z nimi normalnie handlować, jak z pierwowzorami.
Mam nadzieję, że mój długi wpis się komuś przyda i każdy znajdzie ciekawy użytek choćby jednym z w/w modów :)