EA przejęło Respawn Entertainment; nowy Titanfall w produkcji
Rok później:
Newsroom: EA zamyka Respawn Entertaiment po słabej sprzedaży Titanfall 3 i nie chęci studia do wprowadzenia mikrotransakcji i otwartego świata w Titanfall 4
Jak sprawić, by zamknięto twoje studio?:
Krok 1: niech kupi cię EA.
Krok 2: stwórz grę, która sprzeda się poniżej oczekiwań wydawcy.
Brawo, zamknięto ci studio!
Pomyśleć ze raz już się uwolnili z rąk molocha założyli nowe studio i znowu trafili w ręce molocha
Przygotujcie się na Titanfall 3 z otwartym światem, ze szczątkową fabułą i masą skrzyneczek do kupienia ...
Jak sprawić, by zamknięto twoje studio?:
Krok 1: niech kupi cię EA.
Krok 2: stwórz grę, która sprzeda się poniżej oczekiwań wydawcy.
Brawo, zamknięto ci studio!
Pomyśleć ze raz już się uwolnili z rąk molocha założyli nowe studio i znowu trafili w ręce molocha
Mało tego, tego samego molocha, którego imię zapiszę się złotymi literami w historii najgorszych firm XXI wieku.
Bo widzisz, założyciele studia na tym zarabiają, m.in. ten pan co swego czasu dał dość mocny komentarz na temat sytuacji titanfall 2 i wsparcia ze strony EA.
Koniec w końcu on zarobi, bo on sprzedał i ma kilkaset mln usd na koncie, o tym uwalnianiu się od molochów to takie tylko gadanie, nikt po za molochem nie zapewni takich możliwości.
Szczerze to się nie dziwię jemu, lepiej tak niż miałby robić na zlecenie EA, jak coś nie wypali to co prawda zarobi trochę, ale studio do piachu i tyle kasy nie zobaczy już, może nawet wpadnie w długi, a tak kasa pewna, tf 3 w produkcji, jak nie wypali to już nie jego problem, a kaska jest i to nie mała.
Miał ambicję stworzyć coś lepszego od coda, ale patrząc realistycznie już odniósł sukces personalny, 3 gry z serii to i tak dużo, a czas leci. Przeliczyli szanse i możliwości, wyszło im, że opłaca się sprzedać i tyle, lepsza oferta mogla się nie trafić już nigdy.
Co prawda absurdalne są te premie w zależności od metacritic, zwłaszcza, że to EA narzuca terminy, pomysły, budżet, za to za efekty na które minimum pośrednio ma wpływ ocenia wyłącznie studio, ale to już nie problem założycieli studia, a jak się uda to jeszcze więcej zarobią.
A mogli czasami paść ofiarą EA na tej samej zasadzie co chcieli załatwić Slightly Mad Studios, ba, może EA już dawno planowało ich kupić, może ta premiera tf 2 między bf, a codem była celowa by obniżyć wartość studia, ale coś EA nie pykło..
Także takie działania EA nieco osłabiają stwierdzenie, że aby kupić, ktoś musi chcieć sprzedać, odnoście żali wielu osób, że niszczą studia, nie mniej to nadal prawdziwe.
Zabawna historia.
po MOH-u uciekli od EA i stworzyli COD-a z Activision.
A teraz uciekli z Activision, ponownie w objęcia elektroników aby tworzyć Titanfalla.
W sumie nieważne z kim, byle by dalej tworzyli świetne gry.
Przynajmniej Vince Zampella wie w co się pakuje. Był w EA i robił Medal of Honor, przeniósł się do Activision i robił Call of Duty, a w końcu wrócił do EA. Wie co oczekiwać po tych Sku*wielach branży gier.
ps. sorry za przekleństwo, ale nie dało się inaczej ich określić. Przynajmniej są przykładem dla firmy jak NIE powinno się traktować gracza lub ewentualnie zrobić to w przemyślany sposób.
Rok później:
Newsroom: EA zamyka Respawn Entertaiment po słabej sprzedaży Titanfall 3 i nie chęci studia do wprowadzenia mikrotransakcji i otwartego świata w Titanfall 4
Wiedziałem, ze tak bedzie
Już w momencie ustalenia daty premiery w pobliżu COD i BF1 było wiadomo co się święci. Nie jestem zaskoczony.
Kupiłem wersję PC (część 2 ) ponieważ po pierwszej byłem zachwycony. Przeszedłem singla a w multi zagrałem może z 7-8 minut.
Gra nie miała tego błysku, tego "czegoś" sam nie wiem dlaczego.
Z zakupem części 3 zaczekam dość długo żeby znów nie wtopić...
Ciekawe jakie EA ma plany. Titanfall - przez jednych chwalone, że spoko gry i w końcu coś innego niż BF/CoD, inni mówią, że czegoś jednak brakuje. Koniec końców całkiem dobre oceny, ale rekordów sprzedaży nie bije. Zwłaszcza druga część dużo poniżej oczekiwań, ale też taki termin wydania.
Info o premii zależnej od ocen z metacritic to fake albo głupi dowcip? Kto by się na to zgodził? Wystarczy popatrzeć na parę ostatnich premier - oceny od 60 do 9x... Rozrzut naprawdę duży. A już kompletnie dyskredytuje te oceny to, że jakiś portal/gazeta (nie znam) ocenił Assasin's Creed Origin (gdzie czytając po forach gra została bardzo dobrze przyjęta) na 40/100...
Przygotujcie się na Titanfall 3 z otwartym światem, ze szczątkową fabułą i masą skrzyneczek do kupienia ...
Zaraz zaraz, o co chodzi bo chyba czegos nie rozumiem? Dopiero teraz wykupili? To dlaczego 2 poprzednie czesci Titanfall byly sygnowane logiem EA? Myslalem ze juz od dawna Respawn jest w "stajni" EA
Bo EA było wcześniej tylko wydawcą, aktualnie po wykupieniu Respawn jest właścicielem oraz wydawcą Titanfall 3
To co? Czekamy na zamknięcie?
Tego titanfalla już kupię. Poprzedniego sobie darowałem bo by mi nie poszedł, a gierka całkowicie wpasowuje się w moje ideały gamingowe.
No to seria wkrótce się skończy, prawdopodobnie na trzeciej części. Ciekawe jaki to wpływ będzie miało na singla. W zeszłym roku był zdecydowanie najlepszy ze wszystkich ( jeszcze COD miał dobry, reszta to szajs. )
Przed zamknięciem, poprzedzonym niskimi przychodami w kontraście do założeń, wykroją największe talenty i przeniosą je w inne miejsce, zwłoki studia wyrzucą do kontenera gdzie znajduje się już wiele innych szczątków.
RIP.
W TF2 grałem troszeczkę. Generalnie bardzo miodny, ale nie do końca dla mnie, wolałbym coś bardziej jeszcze bardziej skupionego na sp, coopie, trybach pve. Forma konstrukcji multi typowo 'codowa' już nie dla mnie.
Tak czy siak- R.I.P. Pakt z diabłem.
Szykujcie się na zalew skrzynek w Titanfall 3.
Przyznam, że nigdy nie grałem w gry od Respawn Entertainment - jednakże każda informacja o przejęciu lub zamknięciu studia powoduje u mnie no przykrość i złość.
Ciekaw, jestem, czy Respawn chciał trafić pod skrzydła EA, czy w grę wchodzą problemy finansowe, bo nie sądzę, aby sami tego ot tak chcieli - szczególnie po dowiedzeniu się o losie Visceral Games.
Nomen omen - dać się sprzedać samolubnemu studiu/pasożycie talentów, który sam jest odpowiedzialny za kiepską sprzedaż T2 - to chyba nieporozumienie lub uczynione z przymusu.
Czekam na hejty związane z moją nieznajomością "prawa biznesu"
Czyli już wiadomo, dlaczego ustalili taką a nie inną datę premiery Titanfall'a 2. Przejęcie planowali już od ponad roku - ustalamy kijową datę premiery gry między dwoma gigantami gatunku, bardzo dobra gra słabo się sprzedaje, akcje studia idą w dół razem z ceną rynkową, kupujemy studio za pół ceny!
Biorąc pod uwagę, jakim g*wnem są najnowsze tytuły EA, oraz los Visceral Games jedno jest pewne - dzisiejszy dzień jest początkiem końca studia Respawn. Albo zaczną robić skrzynkowe, badziewne open-world'y, albo ich zamkną.
Titanfall 2 posiadał jedną z najlepszych singlowych kampanii jeśli chodzi o pierwszoosobowe shootery ever. Widać było, że pomysłów nie brakowało, a sama ich realizacja wypadła bardzo dobrze....
...szkoda tylko, że w następnym Titanfallu pewnie nawet nie będzie nam dane odpalić jakiegokolwiek singla "bo się nie opłaca, bo rynek jest taki jaki i jest i w ogóle to przerzucamy się tylko i wyłącznie na pay-to-win'owy multiplayer i nudne, otwarte światy bo się to teraz sprzedaje".
Przeciez TF2 to gra stworzona dla MP, single jest szczatkowy i na poziomie Battlefielda. Konczy sie nim w sumie sie rozpocznie.
MP jeszcze zyje, mikrotransakcje jak najbardziej istnieja i sporo osob z nich korzysta, chociaz po ostatnich update'ach gra imho leci w dol.
Pozostaje nic innego jak promowac marke, takl jak przy TF2, dobra gra, sp i mp w tym bez dlc.
Pewnie zrobią z tego coś zupełnie innego. Najlepiej jakby gra przypominała "Titan Fall". Żartuję.
Jak się teraz zastanawiam, kiedy ostatnio byłem mega zadowolony z gry od EA to dochodzę do wniosku że to było w 2009 roku na premierę dragon age .
Heh cos w tym jest, az sam sprawdzilem liste wydanych przez nich gier. Taka Andromeda z tego roku byla okej, Titanfall 2 byl tez calkiem spoko (oprocz beznadziejnego dubbingu). Solidne pozycje, ale nie zebym byl "mega zadowolony". BF4 z 2013 tez byl fajny, ale bardziej sie czulo jakby sie gralo w duzy dodatek do trojki.
Tak zeby mi sie naprawde gra podobala to chyba Dead space 2 albo BF3 z 2011. Czyli 6 lat temu. Ciekawe czy inni wydawcy wypadaja lepiej.
Activision- Destiny 1 i 2, 2014 i 2017, czyli lepiej ;) ale jakby pominal Destiny to tez bieda, dopiero 2007 i pierwszy Modern warfare (wtedy to bylo cos)
Blizzard- Diabolo 3 2012, wczesniej Starcraft 2 2010
Bethesda- Prey 2017, Doom 2016, to chyba moj ulubiony wydawca, co roku jakies swietne gry
Ubi- Origins nie licze bo gralem malo, Far cry 3 2012, a wczesniej AC2 2009
Widac trend tasiemcow, ktore zapoczatkowane zostaly przez bardzo dobre gry 5-10 lat temu, ale przez to ze wychodza rokrocznie stracily zupelnie pazur.
Ja ostatnim razem byłem bardzo zadowolony z ich gry po premierze BF Bad Company 2. BF3 i BF4 też były spoko, ale brakowało im dobrej kampanii fabularnej, która w Bad Company 2 była naprawdę dobra. Jeszcze Fifa 12 mi się podobała. Trochę czasu od tamtej pory już minęło.
Gdyby ktoś nie wiedział Titanfalla robią twórcy Medal of Honor Allied Assault którzy mieli konflikt z EA i postanowili otworzyć nowe studio Inifinity Ward. Po MW2 mieli konflikt z Acti. I z powrotem wrócili do EA. Jak to się mówi dwa razy do tej samej rzeki się nie wchodzi xd Śmiałbym się jeśli znowu ich wyruchają i wrócą do Acti XDD