VarusBiker Edition - potężny mod do Gothic II: Noc Kruka doczekał się spolszczenia
Otrzymujemy również możliwość wzmacniania pancerzy, wystrugiwania strzał i bełtów, jazdy na cieniostworze oraz pisania zwojów.
jazdy na cieniostworze
Kupili mnie :)
Pierwszy raz widzę ten projekt (a przeglądam themodders parę razy w miesiącu), wygląda obiecująco choć z czasem u mnie krucho żeby robić kolejną rundę z Gothiciem.
Ciekawe czy ma ręczne celowanie a'la Gothic3, jeden z kilku plusów L'Hivera którego musiałem porzucić.
Polecam przeglądać również Bractwo Spolszczenia i Bractwo Gothica. Na TheModders nie ma wszystkiego :)
Żeby mi życia starczyło by latać po tych wszystkich portalach... szkoda że RSS popadł w niełaskę, miałem sporo kanałów które odświeżałem od święta do poczytania a teraz takie rozdrobnienie i bajzel że szkoda gadać...
No faktycznie, trochę tego jest. Ale z drugiej strony dzięki temu, że są dwa teamy częściej wychodzą spolszczenia :)
Slyszalem o tym modzie, aczkolwiek nie wiem czy mozna go nazwac poteznym. Na stronie pisze chyba ze dodaje raptem 8 zadan, plus oczywyiscie cala mase usprawnien i nowych przedmiotow. Ale zastanawia mnie ile realnie zawartosci on dodaje. Czy kto wie o ile godzin ten mod przedluzy nam rozgrywke?
Jako osoba śledząca poczynania modderów Gothica praktycznie codziennie wiedziałem od dawna, że powstaje spolszczenie do tego moda, ale fajnie, że w końcu zaczęliście częściej informować o modach do innej gry niż Wiedźmin 3. Może dzięki temu osoby niezaznajomione zbytnio w temacie modów się nimi zainreresują.
Troszkę Panie kochany przesadzasz... Mody do Gothic'ów są modami najczęściej wspominanymi na GOLu ;)
Jakby wspominali każdego, nawet średniego moda do Gothica tak jak w przypadku Wiedźmina 3, to takie wiadomości jak ta widywalibyśmy prawie codziennie. Jak dotąd zrobili jeden zbiorczy artykuł z modami do Gothica, gdzie zostały wymienione te najbardziej znane mody, pomijając przy tym dużo bardzo dobrych modów, w tym największego z nich, czyli Odyseję 2.0, która jest największym modem total conversion, a jej przejście zajmuje dużo więcej czasu niż Wiedźmina 3 GOTY. No i pojawiły się też oddzielne artykuły o Dziejach Khorinis, Returningu 2.0 i VarusBikerEdition.
Natomiast w przypadku Wiedźmina 3, który jest prawie 15 lat młodszą grą od Gothica już pojawił się zbiorczy artykuł o mało ważnych modach, które w większości poprawiają samą grafikę, z czego naprawdę warty uwagi jest tylko jeden. Na dodatek pojawiły się dwa osobne artykuły, jeden o aktualizacji do moda poprawiającego tekstury, a drugi o modzie dodającym jakąś malutką lokację z kilkoma postaciami, z którymi nawet nie dało się porozmawiać. Chyba jednak nie przesadzam.
No mosz recht z tym, że jednak musisz przyznać, że nie tylko mody do Wieśka się pojawiają ale do innych gier również, nie dawno do Skyrim'a mod przenoszący do tej gry Gothic'a (czyli dwie gry w jednym xD) choć przyznam ci, że o Wieśku to piszą o modach, które czasami ciężko modami nazwać ale to już nie ich wina (GOLa) co samej gry i braku obiecanych narzędzi moderskich grrr...
Tak więc troszkę mnie poniosło mówiąc: Mody do Gothic'ów są modami najczęściej wspominanymi na GOLu aczkolwiek są jednymi z najczęściej wspominanych ;)
Właśnie zauważyłem, że ostatnio zaczęły się pojawiać artykuły o modach do innych gier. Bardzo fajnie, że tak robią.
To chyba już wiem jakiego moda zainstaluję, kiedy za rok będę przechodził sobie całą trylogię Gothic, ale dla urozmaicenia każdą część wzbogacę o jakiegoś moda. Do "jedynki" będzie to raczej Edycja Rozszerzona, choć zastanawiam się też na Ludźmi z Górniczej Doliny. W przypadku Gothic II: Noc Kruka idealne byłoby L'HIVER Edition, ale zbyt mocno psuje balans i znacznie podnosi poziom trudności i tak dość trudnej, szczególnie na początku, gry. Także najprawdopodobniej będzie to VarusBiker, który może nie jest jakiś bogaty w zawartość, ale wprowadza do poprawki wiele mniejszych, bądź większych usprawnień i poprawek. A do Gothica 3 to wiadomo: Community Patch 1.75, Content Mod + Konsekwencje i Quest Pack.
Do L'Hivera jest patch, który przywraca balans Gothica II NK :)
To prawda ale nadal trafiają się niespodzianki. Gdy grałem w L'Hivera (celowanie jak z Gothic3, balans z NK i brak głodu i inne) to mocne potwory typu Ork Elita mają kosmiczną regenerację. Zrobi taki blok czy unik raz i pasek zdrowia uzupełniony. Rzekomo miało to zapobiec nadużyciom w grze jak blokowanie się czy umożliwienie potworom zbliżenie się gdy gracz rzucał czarami czy strzelał z łuku/kuszy.
Mapa Khorinis została uzupełniona o nowe miejsca ale każde z nich ma mocarne mobki które nie ruszać przed drugim powrotem do Górniczej Doliny czy nawet przed Irdorah...
No i pierścień wokół zamku został przebudowany, podobnie samo miasto Khorinis.
Do tego grałem jednoręcznymi broniami (zwykle idę w 2H) i spotkała mnie niemiła niespodzianka bo oto kusze wymagają zarówno siły jak i zręczności.
Tyle że broń dystansowa jest w tym modzie bezużyteczna ze względu na tą durną regenerację.
Mod ma dobre elementy jak budowa własnej zbroi i dalsze ich ulepszanie (niestety zablokowane przez rozdziały bo by było za dobrze).
Ja dopiero niedawno zacząłem grać w L'Hivera, więc nie niałem okazji walczyć z mocnymi przeciwnikami. Dobrze wiedzieć, że broń dystansowa jest bezużyteczna. Szkoda, bo chciałem zagrać bronią dwuręczną i kuszą, ale w takim wypadku kuszę chyba muszę sobie odpuścić.
Przecież można zainstalować sobie same tekstury z L'Hivera+Dx11 i można mieć poprawione wrażenie wizualne,
a nie ma wtedy żadnej ingerencji w G2NK i reszty zmian jakie robił L'Hiver Edition. Plusem tego jest też to, że można ten texture pack łączyć z innymi modami bez przeszkód.
Paczka jest kompatybilna ze wszystkimi modyfikacjami do Gothic 2 Noc Kruka. A w przypadku L'Hiver Edition były problemy/konflikty, gdy się łączyło z innymi modami.
Sam texturepack:
G2NK L'Hiver Edition Grafikpatch
Jeśli dubbing jest jakości tego z Mrocznych Tajemnic to niestety nie dla mnie. Może będzie można go wyłączyć w opcjach. Pomagałem przy MT ale kurcze przy dubbingu już nie a szkoda dla moda to wielka ;)