Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Cięzkie zadanie, więc pomoc i porada mile widziana

07.10.2017 02:31
NajPhil
1
NajPhil
78
Fiu Fiu

Cięzkie zadanie, więc pomoc i porada mile widziana

Z niedawno odzyskanym kumplem, który zdecydował się w końcu zakończyć tułaczy los na Wyspach,łączy mnie iście głupia tradycja. Dość powiedzieć, że szachowy pojedynek na opatulonym duszną nocą dworcu w Jastrzębiej Górze, zamiast być kolejnym szybkim i niezapamiętywalnym zwycięstwem, przerodził się w zaciekły bój. Ta szachowa rywalizacja trwa do dzisiaj i na dodatek od początku obciążona jest przykrą zasadą. Przegrany poza przełykaniem goryczy porażki musi się także podjąć wyznaczonego wyzwania.

No i znowu przegrałem i znowu czeka mnie gehenna.

Mój słodki przyjaciel wkręcił mnie w przygotowanie i stworzenie gierki
logicznej (będzie to jeden z elementów zadania w konkursie dla fanów z facebooka).

Pomysł nie jest tu skomplikowany, bo ma to się opierać na popularnej zabawie z odnalezieniem właściwej drogi przez podzielone na kwadraty pole, dodatkowo ograniczone przeszkodami.

Gierka 2D, widok z góry, ograniczona do minimum mechanika, a wszelkie elementy graficzne bez trudu ogarnę. Problem jest taki, że nigdy nie podchodziłem do tematu robienia gier, więc przede wszystkim nie wiem, na jakim programie się skupić, by efekt nie był całkowicie żenujący.

Oczywiście moja brawura się bierze z założenia, że większość programów do tworzenia gier bazuje pewnie na masie modułów i schematów, więc odpada potrzeba uczenia się od podstaw programowania, i ogarnąć trzeba będzie samo środowisko by instalować gotowe rozwiązania. Na to liczę!

A i w sumie nie ma znaczenia, czy gra będzie zamknięta w kontenerze pliku wykonywalnego, czy będzie leżeć i uruchamiać się na serwerze.

Za wszelkie porady będę bardzo wdzięczny, bo na razie to nawet nie wiem, od czego zacząć. :)

07.10.2017 13:12
2
odpowiedz
1 odpowiedź
MOD
189
Generał

Zacznij od tutoriali na stronach Unity lub Unreal Engine 4:
https://unity3d.com
https://www.unrealengine.com/en-US/what-is-unreal-engine-4
Zobacz co Ci bardziej podpasuje.
Potem może kurs jakiś na Udemy:
https://www.udemy.com
Ogólnie to z mojej wiedzy wynika że to na Unreal Engine powinno być więcej rozwiązań tzw. blueprint. Ogólnie używając blueprintów można tworzyć mechanikę gry prawie nie programująć.
Ale to sam musisz sprawdzić/ poszukać informacji.
Unity ma swój Asset store, z mnóstwem darmowych lub tanich gotowych elementów. Tam też może coś znajdziesz.

07.10.2017 16:03
NajPhil
2.1
NajPhil
78
Fiu Fiu

OK, już sprawdzam i dam znać, jak mi poszło :) Dzięki za odzew.

Forum: Cięzkie zadanie, więc pomoc i porada mile widziana